Bugs in de laatste tv-interface

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
nonkel
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 31 dec 2015, 13:18
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Alom klachten over de amateuristische wijze waarop Scarlet de laatste update lanceerde: zie ook het Proximus-forum.
In mijn geval mislukken telkens de seriële programmaties.
Graag hierover enige respons.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Voor Proximus klanten komen er bug fixes in het eerste kwartaal van 2016.
nonkel
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 31 dec 2015, 13:18
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

En voor dochter Scarlet?
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Ik heb voorlopig tot driemaal toe de zenders mogen herschikken,om een of andere reden waren die na enkele dagen voll.door elkaar.Het inzetten voor een (wekelijkse) serie op te nemen is hier wel goed gelukt.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Wij hebben nu blijkbaar ook die lelijke interface, gisteren pas gemerkt.

Edit: Bij de schoonouders nu ook die brakke interface. Zij kijken nog op een CRT, nu zijn ze boven en onder een paar centimeter beeld kwijt want de interface is enkel voor breedbeeld. Om van de onleesbare tekst maar te zwijgen...
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1613
Lid geworden op: 05 mei 2008, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer

MClaeys schreef:Zij kijken nog op een CRT, nu zijn ze boven en onder een paar centimeter beeld kwijt want de interface is enkel voor breedbeeld. Om van de onleesbare tekst maar te zwijgen...
Grappig, bij mijn ouders is het net omgekeerd. Voordien was de tekst (bv tv-gids) onleesbaar en met de nieuwe interface is die leesbaar. Ik vind het persoonlijk bij hen een verbetering. Het is helaas wel trager, maar ze hebben nog de V3b. Ik hoop stiekem dat die nog vervangen wordt naar een V4.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Voor mij (Scarlet One) vind ik het een verbetering,maar als men de tv programm's wil opzoeken staat Kanaal 1 niet bovenaan,dat is Kanaal 997 zo verder tot 999 en dan,in het midden v/d pagina Kanaal 1.(In plaats van Kanaal 1 bovenaan).
Kleine fout,maar ik dank wel dat dit nog wel zal verhopen worden.
nonkel
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 31 dec 2015, 13:18
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Bedankt voor jullie responses!
Spijtig dat Proximus ons allemaal beschouwt als proefkonijnen.
XoNsKy
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 19 jul 2008, 20:19
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Ik heb de laatste tijd heel veel opname's die onder de 60 dagen regel vallen dus gestreamd worden.
Dat die de juiste lengte van de opname niet tonen. Gisteren een film begonnen kijken waarvan ik dacht hem niet helemaal meer te hebben. Dan denk je tijdens doorspoelen van de reclame dat hij zal stoppen. Maar plots telt hij dan minuten bij. Hadden toch volledig de film, maar hebben in het verleden al opnames voor die reden gewist. Omdat er bij een film maar 30 minuten opname stond.

Ook kom ik soms bij streaming tegen dat de opname gewoon niet start, ik krijg even geduld op een zwart scherm, en een 10 seconden later gaat hij terug over naar de lijst met alle opname's.

Voor software die al hele tijd mee gaat bij Proximus gebruikers en enkel een nieuwe kleurenmix zou dit toch wel af mogen zijn.
Heb het zowel op beide digicorders, grappige is als ik de opname op mijn ene toestel niet kan kijken, lukt het meestal wel op het andere.
Terwijl het niet op dat toestel opgenomen is. De 2de digicorder is enkel voor tv te kijken niet voor op te nemen.
Scarlet Trio
Proximus Bizz Smart XL 20
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Proximus beweert van met een bug-fix/sofware update te komen binnenkort.
De software die op de v5 compact staat is wel iets stabieler dan die op de v5 decoder.
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2759
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

Heeft iemand anders dit ook?: als je een opname pauzeert of terug/doorspoelt, dan krijg je soms microstutter bij de herneming van het afspelen, alsof de helft van de frames wegvallen (audio blijft okee).

Ik vermoed dat het gewoon een probleem is met de harddisk maar misschien herkennen anderen dit probleem (V3b hier)? De fix is trouwens om nog eens te pauzeren of de opname eens te herstarten -- uiteraard zeer irritant want pauzeren skipt ook een paar seconden.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Het zou allemaal moeten achter de rug zijn na de uitrol van de bugfix software op de v5 en v5 mini die voorzien is einde februari.
nonkel
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 31 dec 2015, 13:18
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

En voor de rest?
cptKangaroo zit met v3b, ikzelf met v4.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Gehuurde v3b net als de V3 wordt gratis vervangen die omruilactie is volop bezig en loopt tot halfweg 2016.
Voor de V4 zou er ook een software update moeten komen, alleen weten ze blijkbaar bij Proximus nog niet wanneer dit juist gaat gebeuren.
BertG3
userbase crew
userbase crew
Berichten: 1740
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 167 keer

Dit is een Scarlet topic, geen Proximus topic...
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

sorry inderdaad, nonkel heeft mij misleidt met zij linken naar proxumius
nonkel
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 31 dec 2015, 13:18
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Mijn excuses hiervoor, jackho - maar natuurlijk is Scarlet TV voor 100% een product van Proximus ;)
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

En met evenveel miserie bedoel je waarschijnlijk :lol:
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Nu al enkele dagen geen problemen meer ondervonden hier.
nonkel
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 31 dec 2015, 13:18
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Na de laatste fact-reset van de V4-decoder is de toestand hier stabieler, maar de opnamen-in-serie lukken nog altijd niet.
macamba
Pro Member
Pro Member
Berichten: 316
Lid geworden op: 26 jul 2008, 08:50
Uitgedeelde bedankjes: 143 keer
Bedankt: 29 keer

Dinsdag komen ze hier Scarlet installeren, ik stap over van Proximus dus werk nu met Proximus TV (v5 compact).

Ik lees heer veel over nPVR, cloud opnames en dat het allemaal niet altijd even goed werkt, ook begrijp ik dat Scarlet TV gewoon Proximus TV is, met een andere skin en wat minder zenders (correct me if I'm wrong)..

Scarlet komt een v4 leveren, nu mijn vraag aan jullie is:

Kan ik forceren dat de scarlet decoder gewoon alles in de cloud opneemt zoals nu bij Proximus meestal ook gebeurt?

Ik merk zelf, ook bij Proximus klanten met een gewone v5 dat alle opnamen gewoon in de cloud staan, en dat deze opnamen ook gewoon plaatsvinden als de decoder af staat (geen elektriciteit krijgt).

Waarom deze vraag:
Wij kijken hier erg weinig TV, hoogstens een paar serie-opnames van programma's die we willen doen en dan een keer op 'n avond die decoder aanzetten en alles kijken..
Ik heb er eigenlijk geen zin in die v4 decoder constant te laten opstaan (in standby) omdat we hier met stekkerdozen werken.

Iemand hier al ervaring mee?
BertG3
userbase crew
userbase crew
Berichten: 1740
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 167 keer

Bij mij staan alle opnamen op m'n v3b van Scarlet. Ik denk dat cloudopnames er enkel zijn als je twee zaken tergelijkertijd opneemt. Je moet volgens mij steeds de decoder laten aanstaan bij een opname.

V5compact werkt zeker niet bij Scarlet en V5 enkel nadat ie even aan een belgacomlijn gehangen heeft.

Dat is toch wat ik opmerk.
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 217 keer

Gewoon de 'diepe slaap' activeren in de instellingen van de decoder. In diepe slaap verbruikt die decoder minder dan 0,5 W. Als die een heel jaar lang in diepe slaap zou staan verbruikt hij dus minder dan 4,4 kWh (< € 1), niets om van wakker te liggen dus. Moderne tv-toestellen verbruiken ook nog maar zo weinig in stand-by.

Verstuurd vanaf mijn SGP312 met Tapatalk
BertG3
userbase crew
userbase crew
Berichten: 1740
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 167 keer

Diepe slaap kan je toch niet activeren bij Scarlet ?
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 217 keer

De V4 decoders ondersteunen dat in ieder geval wel. Met de software van Scarlet zou dat dan niet mogelijk zijn? (ik heb zelf geen Scarlet)

Verstuurd vanaf mijn SGP312 met Tapatalk
macamba
Pro Member
Pro Member
Berichten: 316
Lid geworden op: 26 jul 2008, 08:50
Uitgedeelde bedankjes: 143 keer
Bedankt: 29 keer

Ik zal het in ieder geval gaan testen en verslag uitbrengen.

Zoals zo veel mensen hier gaat het vooral om het "onbeperkt" internet.
Telefoon doen de meesten wel via VoIP, en TV kijken verplaatst zich ook steeds meer naar internet (Netflix, StievieFree, VTM en eventueel de illegale downloads)..
TV erbij is leuk voor als we incidenteel eens iets live willen kijken (breaking news, WK voetbal) voor de rest kijken we uitgesteld.

Die proximus decoder die ik nu heb werkt zo enorm op m'n zenuwen met doorspoelen dat het vaak nog makkelijker is het programma ergens van internet te downloaden met de reclame er al uit geknipt.
En ik vind het dan nog redelijk nobel want via Scarlet Trio betalen we toch netjes de SABAM enzo..
nonkel
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 31 dec 2015, 13:18
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Onbeperkt internet blijft idd een noodzaak. De aangekondigde 300g limiet moet wellicht louter theoretisch als een geïmplementeerde waarschuwing beschouwd worden.
macamba
Pro Member
Pro Member
Berichten: 316
Lid geworden op: 26 jul 2008, 08:50
Uitgedeelde bedankjes: 143 keer
Bedankt: 29 keer

Vandaag overgestapt van Proximus (comfort pack) naar Scarlet (Trio).

OBOX3 en een V4 decoder geplaatst, was op een paar minuten gedaan.
Mijn lijn en de snelheid is identiek gebleven.

Nu aangaande de Scarlet TV interface, dit lijkt me exact het menu van "Belgacom TV" (met een rood kleurschema) van voor dat het nieuwe "Proximus" menu kwam een aantal maanden geleden.

Daarmee zijn ook de problemen terug die Proximus ook had: geen serieopnames mogelijk.
Blijkbaar kun je de opname wel plannen op de dag zelf, dan werkt het wel.

Wat ik ook heb getest is 2 opnames plannen en de decoder afzetten, zonder stroom, dan mislukt de 1e opname, en de 2e lukt wel want die staat in de cloud.

Je ziet het verschil tussen die opnames makkelijk door de "teller": Nog 60 dagen beschikbaar <- dan staat 'm in de cloud..

Dus ja eigenlijk is het wel kak dat je anno 2016 nog nieteens 2 progamma's tegelijk op kunt nemen.
Maar soit.. bij Telenet werkte dat allemaal perfect maar hun prijzen en downloadlimieten zinnen me niet.

Hopelijk komt er uiteindelijk een verbetering..
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

diepe slaap werkt sinds de update ook bij scarlet
de koe zegt boe
JrCv
Plus Member
Plus Member
Berichten: 148
Lid geworden op: 12 nov 2003, 10:56
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 10 keer

BertG3 schreef:Diepe slaap kan je toch niet activeren bij Scarlet ?
Dit kun je wel activeren zie http://www.proximus.be/support/nl/id_sf ... erken.html
Het is dezelfde werkwijze.

macamba schreef: Nu aangaande de Scarlet TV interface, dit lijkt me exact het menu van "Belgacom TV" (met een rood kleurschema) van voor dat het nieuwe "Proximus" menu kwam een aantal maanden geleden.

Daarmee zijn ook de problemen terug die Proximus ook had: geen serieopnames mogelijk.
Blijkbaar kun je de opname wel plannen op de dag zelf, dan werkt het wel.

Wat ik ook heb getest is 2 opnames plannen en de decoder afzetten, zonder stroom, dan mislukt de 1e opname, en de 2e lukt wel want die staat in de cloud.

Je ziet het verschil tussen die opnames makkelijk door de "teller": Nog 60 dagen beschikbaar <- dan staat 'm in de cloud..

Dus ja eigenlijk is het wel kak dat je anno 2016 nog nieteens 2 progamma's tegelijk op kunt nemen.
Maar soit.. bij Telenet werkte dat allemaal perfect maar hun prijzen en downloadlimieten zinnen me niet.

Hopelijk komt er uiteindelijk een verbetering..
Twee (en meer ook) opnames tegelijk zijn wel perfect mogelijk. Er is wel maar 1 serie opname mogelijk want die komt op je harde schijf, en daarvoor moet je je decoder aan laten. De 2de opname doe je dan manueel en die wordt voor 60 dagen in de cloud bewaard.
BertG3
userbase crew
userbase crew
Berichten: 1740
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 167 keer

Ik heb wel een V3b. Dat zal wel de reden zijn.
nonkel
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 31 dec 2015, 13:18
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

@ macamba
Vreemd, seriële opnames lukken hier na een zoveelste reset wél.
macamba
Pro Member
Pro Member
Berichten: 316
Lid geworden op: 26 jul 2008, 08:50
Uitgedeelde bedankjes: 143 keer
Bedankt: 29 keer

nonkel schreef:@ macamba
Vreemd, seriële opnames lukken hier na een zoveelste reset wél.
Ik kan inderdaad 1 serie tegelijk opnemen. Stel ik wil 2 series tegelijk opnemen, dat gaat niet.
Het kan WEL als je gewone eenmalige opnames inplant.
Belachelijk anno 2016, maar ik zag op het proximus forum dat dit reeds 4 jaar speelt en nog steeds een issue is.

In de nieuwe software voor Proximus klanten zelf kun je nu WEL eindelijk meerdere series tegelijk opnemen..

Nu, m'n vriendin heeft nog proximus. als ik die Scarlet V4 decoder nu eens bij haar aansluit en activeer met haar lijnnummer, zou dat gaan?
Proximus software er op downloaden en klaar.

Bedoel.. t is toch niet teveel gevraagd, gewoon internet en een paar TV zenders kunnen opnemen meer vraag ik niet :-o
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Op de scarlet lijn gaat hij dan gewoon terug naar de Scarlet update. Wij hadden tot voor kort de interface van Proximus, maar nu dus van Scarlet helaas nu ze de V4 supporten
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2759
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

Bug: bij het bekijken van een opname valt eerst het geluid weg en dan verschijnen een hoop groene blokjes in beeld, daarna kan geen enkele opname nog gestart worden, zelfs niet na een factory reset (!)

Oplossing: eerst de tv pauzeren en dan via de PVR knop een opgenomen programma starten.
nonkel
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 31 dec 2015, 13:18
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Bedankt voor deze tip!
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

cptKangaroo schreef:Bug: bij het bekijken van een opname valt eerst het geluid weg en dan verschijnen een hoop groene blokjes in beeld, daarna kan geen enkele opname nog gestart worden, zelfs niet na een factory reset (!)

Oplossing: eerst de tv pauzeren en dan via de PVR knop een opgenomen programma starten.
Mag ik u vragen welke software versie er op uw decoder staat?
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2759
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

Nog steeds de Scarlet_5.2.1.78 firmware op een V3b.

Bij de buren is het een V5 mini en het verschil in snelheid van de menus is toch wel erg groot dus ik denk dat ik Scarlet binnenkort eens om een upgrade naar V4 ga vragen.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Bestaat er dan bij scarlet geen vergelijkbare gratis omruilactie van de v3 en v3b naar een V5-mini zoals bij Proximus?
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”