scarlet instalatie probleem (help)

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
polokus
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 feb 2008, 13:22
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Hallo,

we zijn verhuisd naar een appartement.
de huisbaas heeft een winkel onder ons en daar heeft hij een proximus aansluiting.

hier bij ons kan ik nergens een proximus aansluiting vinden, nu heeft er een technieker van scarlet geweest en die weigerde de aansluiting te doen omdat hij de hoofdkabel niet vond.

de modem en aansluiting van mijn huisbaas zijn zichtbaar in de winkel.
nu mijn vraag is waarom de technieker de hoofdkabel moest hebben , en kan me niet vanaf de proximus stekker verder gaan naar boven ?

versta er helemaal niks meer van :p
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Je hebt een rechtstreeks koperpaar nodig naar het Proximus-netwerk. Dat is eigen aan de technologie.

Per aangesloten modem in het gebouw moeten er vanaf de straat minstens 2 individuele koperdraadjes binnenkomen.

Je zal dus hoofdkabel moeten vinden. Die komt binnen aan de straatzijde, meestal in de kelder of technische ruimte waar tellers voor de andere nutsvoorzieningen zoals electriciteit, gas of water staan.

De architect of electricien van het gebouw weet vast hoe het juist in elkaar zit. Informeer je via de huisbaas.
polokus
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 feb 2008, 13:22
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

hallo,

bedankt voor het antwoord.
heb hier net een kabel ontdekt, op de kabel staat itt 69.
zou dit een kabel van proximus kunnen zijn ?

groetjes
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”