xp na norton update

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
boswachter
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 03 jan 2003, 16:36
Locatie: oost vlaanderen

ik heb deze middag norton geupdate en toen begon alles mis te lopen.
Ik heb dan norton verwijderd. en nu werkt delen van xp niet meer.
Ik heb online gescand en was clean.
Zoeken in xp of IE gaat niet, systeemherstel geeft wit scherm.

moet ik formateren of kan ik nog iets herstellen zonder alles te verliezen?

mvg,
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Ik weet niet wat er juist mis kan zijn, maar voor dat je gaat formatteren kan je misschien gewoon eens terug XP installeren, over je bestaande installatie heen. Hij gaat dan enkel gewijzigde (lees: kapotte) bestanden vervangen en bepaalde instellingen terugzetten. Als dat nog niet werkt is formatteren een drastische oplossing, maar wel de oplossing met meeste succes :wink:
Gebruikersavatar
boswachter
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 03 jan 2003, 16:36
Locatie: oost vlaanderen

@meon

hoe doe je dat teruginstalleren? ik weet dat mijn pc staat in boot vanaf cd of moet ik cd er instekken na opstarten. graag meer uitleg ikben wel leek he
mvg
Gebruikersavatar
Maverick
Plus Member
Plus Member
Berichten: 159
Lid geworden op: 20 sep 2002, 14:23
Locatie: Willebroek
Bedankt: 2 keer

Je hebt Norton verwijderd en dan een systeemherstel uitgevoerd.
Normaal maakt XP bij grote (en/of kleine) wijzigingen een nieuw "system restore point" aan. Het kan ook zijn dat je niet ver genoeg bent terug gegaan in de tijd.
Volgens mij had je er beter aan gedaan Norton te laten staan en dan de systeem herstel functie te gebruiken, maar ja dit komt te laat.

Dus kan je best eerst een systeem herstel doen naar een datum enkele dagen (zelfs meer dan een week) voor je update. Aangemaakte bestanden mag je normaal gezien niet kwijt zijn, programma's wel.
Helpt dit niet, dan kan je zoals Meon zegt XP eens terug installeren. Ik dacht dat je dan zelfs kon kiezen om je installatie te herstellen.

Veel geluk,
Maverick
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

XP opnieuw installeren kan het beste door op te starten met de XP-cdrom in je cd-drive. Je moet dan ergens op de spatiebalk drukken als hij zegt dat te doen.
Hij start dan op vanaf de cd zelf. Eerst gaat hij dan allerlei drivers laden (doet hij altijd) en vervolgens krijg je dacht ik 3 opties, waarvan er eentje is "Repair windows" of "herstel een windowsinstallatie" of iets dergelijks.
Wat dan volgt is een beetje een raadsel voor mij, namelijk nog niet moeten doen, maar als dat hetzelfde is als met 2000 gaat hij gewoon bestanden kopieren en uiteindelijk rebooten. En alles meezit, werkt alles gewoon :-)
Het kan wel zijn dat bepaalde koppelingen van programma's met bestanden verloren zijn gegaan, maar je eigen data kwijt raken zal nooit gebeuren op deze manier. (daar komt windows normaal niet aan).
Gebruikersavatar
boswachter
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 03 jan 2003, 16:36
Locatie: oost vlaanderen

@meon thx zal morgen dat eens doen en reactie hier plaatsen
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Berichten: 4143
Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
Locatie: Belgium, Haacht
Contacteer:

als je op r duwt dan kom je in een soort 'DOS' terecht, hier ga je niet veel met kunnen doen
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
Gebruikersavatar
boswachter
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 03 jan 2003, 16:36
Locatie: oost vlaanderen

@SeNsEi Ze0n

Wat kan ik dan wel doen?
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Berichten: 4143
Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
Locatie: Belgium, Haacht
Contacteer:

wat voor probleem krijg je als je bestanden wil delen?

kijk ook eens in het configuratie scherm onder folder options (mapopties) en kijk of daar "enable simple filesharing" aanstaat (ik denk in nl: simpele bestandsdeling) aangevinkt staat
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

SeNsEi Ze0n schreef:wat voor probleem krijg je als je bestanden wil delen?

kijk ook eens in het configuratie scherm onder folder options (mapopties) en kijk of daar "enable simple filesharing" aanstaat (ik denk in nl: simpele bestandsdeling) aangevinkt staat


Wat heeft dat met zijn probleem te maken denk je?
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Berichten: 4143
Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
Locatie: Belgium, Haacht
Contacteer:

Boswachter schreef:en nu werkt delen van xp niet meer.


dit is volgens mij bestandsdeling daarmee dacht ik daaraan
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Hmm,

ik denk dat met delen van Xp niet meer werkt gewoon wil zeggen dat bepaalde functies in Xp wel werken en andere niet. Dat dit dus nix met bestandsdeling te maken heeft.... (just my view...)

Wat ivm Norton. Boswachter heb je proberen upgraden naar v2003 (dus van 2002>2003) of heb je gewoon een liveupdate gedaan?
Normaal moet je als je 2003 installeert je 2002 VOLLEDIG deinstalleren. En dan pas 2003 installeren. Dus dat kan je probs verklaren.
Als dit gewoon via Liveupdate gebeurt is, dan is er toch iets raars aan de hand. Dan zullen we beter eens kijken bij Symantec en Microsoft, want update en je XP is naar de kl*te...?????

Ik zou aanraden zoals Maverick reeds zei: systeemherstel naar een langere datum terug. Anders meon zijn opl: booten met WinXP --> repair proberen... (overinstalleren...) en ja als dar iij bif buer werkt: format eh
I love it when a plan comes together!
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”