Mijn bandbreedte verdwijnt!

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
Ronald
Member
Member
Provider

OK, we hebben hier dus een netwerk met dertien computers en een limiet van 40 GB per maand. Deze limiet is bijna bereikt, maar omdat iedereen bij hoog en bij laag beweerde dat ze niets hadden gedownload deze maand besloot ik om een test te doen. Deze ochtend zet ik mijn computer aan en deed een "net view". Ik was de enige wiens computer in de lijst verscheen. Ik zette mijn browser offline en deed absoluut niets, maar elke paar minuten ging ik terug online en checkte de volumemeter op status.adsl2fit.be. In 20 minuten tijd verdween er 100 MB!!!!!!!

Mijns inzien kan ik hieruit besluiten dat het aan mijn computer ligt, of aan de modem of router. Ik draai Ad-Aware elke week en heb een (betaalde) virusscanner, en Bandwith Monitor Pro heeft gedurende deze 20 minuten geen enkele trafiek vastgesteld. Wat zou de oorzaak kunnen zijn?

Ronald
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Koppelt eens alles af :), wie weet ligt het aan A2F. Zoniet, dan zou ik nog eens deftig scannen naar beestjes :p.
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
Ronald
Member
Member
Provider

Tot de examens voorbij zijn zit iedereen hier zelfs tijdens het weekend, dus afkoppelen wordt moeilijk nu...

Ik voeg een log bij van Hijack This voor degenen die weten waar ze naar moeten zoeken. Zijn er andere programma's die mij mogelijks mee informatie kunnen geven?

Ronald
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Styno
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Als ik me niet vergis zijn er mensen met exact dezelfde problemen geweest op dit forum.
echo '[q]sa[ln0=aln256%Pln256/snlbx]sb3135071790101768542287578439snlbxq'|dc
echo '16i[q]sa[ln0=aln100%Pln100/snlbx]sbA0D4D465452snlbxq'|dc
Afbeelding
Akira
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Ronald schreef:Tot de examens voorbij zijn zit iedereen hier zelfs tijdens het weekend, dus afkoppelen wordt moeilijk nu...

Ik voeg een log bij van Hijack This voor degenen die weten waar ze naar moeten zoeken. Zijn er andere programma's die mij mogelijks mee informatie kunnen geven?

Ronald
niets vreemds in de log
de pispaal <<
ban
Pro Member
Pro Member
Provider

wat voor router heb je ? misschien kunnen we daar usage info uit trekken.

vergeet ook niet dat een 'net view' je enkel info zal geven over windows machines die in je workgroup zitten - linuxen of windows bakken op een andere workgroup/domain ga je daar niet in zien verschijnen.

ook best even nakijken of er geen externe poorten naar binnen zijn geforward: best mogelijk in de meeste routers en zou een verklaring kunnen zijn.
KK
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Toch geen (onbeveiligd) draadloos netwerk toevallig? Want dan zou het goed kunnen dat iemand in de buurt via jouw verbinding zit te downloaden.
Siglo
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 1 keer
Provider

Installeer eens active ports, dan kan je dadelijk zien of een of andere programma naar buiten verbindt.
Ronald
Member
Member
Provider

Het is geen draadloos netwerk, dus daaraan kan het ook niet liggen. De router is een D-Link DI-604. Eén van mijn kotgenoten heeft een FTP-server maar die heeft al een week niet meer aangelegen, dus ik vermoed dat het probleem daar ook niet ligt... :-(

Is er een programma waarmee ik ALLE aangesloten machines kan zien, en dus niet enkel degenen die werken met Windows?

(Active Ports log bijgevoegd)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door Ronald 20 jan 2005, 19:37, in totaal 1 gewijzigd.
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer
Provider

Installeer anders eens nettraffic of netlimiter om in het oog te houden wel proggies iets verbruiken ?
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Provider

Ronald schreef:Tot de examens voorbij zijn zit iedereen hier zelfs tijdens het weekend, dus afkoppelen wordt moeilijk nu...
Ik voeg een log bij van Hijack This voor degenen die weten waar ze naar moeten zoeken.
Zijn er andere programma's die mij mogelijks mee informatie kunnen geven?
Voor wat betreft Hijack This hier 'n paar linkjes.

Ik weet niet of je hier bij PandaLabs info kan vinden, daar men het toch ook heeft over malicious application...enz...
of eens zien bij Symantec.

Grtz, :wink:
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Contacteer:
Provider

Ronald schreef:Is er een programma waarmee ik ALLE aangesloten machines kan zien, en dus niet enkel degenen die werken met Windows?
Je kan een IP scanner gebruiken (bv angry ip scanner op www.sf.net , maar als een firewall de pings blokkeerd is er geen pc te zien.
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”