Eventjes mijn ervaring delen met de reclameslogan van deze winkelketen:
In een ander topic had ik reeds laten weten dat mijn oog viel op de Huawei P8 Lite als eerste smartphone voor een gepensioneerde.
Na wat rondsurfen bleek deze bij de Collishop aan 246 euro te bestellen. Waarom bij de Collishop? Via B2B geniet ik daar nog van een extra korting. Steeds mooi meegenomen, natuurlijk. Dus, vorige week de smartphone besteld.
De gepensioneerde krijgt die eerste smartphone pas op 2 okt 2015, dus echte haast was er niet bij en de smartphone lag klaar in de Colruyt-winkel. Enkele dagen later merk ik echter dat diezelfde smartphone aan 245 euro staat bij Dreamland webshop, zonder rode prijs. Raar, beide winkelketens zijn eigendom van Colruyt, maar hanteren toch een verschillende prijs?
Dus kijk ik eventjes naar de laagsteprijsgarantie op Dreamland en wat blijkt?
Dreamland webshop garandeert de laagste prijs, mits hetzelfde toestel leverbaar is in Belgie, rekening houdend met BTW en extra kosten (bvb. levering) en kortingen : http://www.dreamland.be/dreamland/stati ... ntie.shtml
..."Wij vergelijken altijd met totaalprijzen, service- en verzendkosten inbegrepen. We houden ook rekening met kortingen. Is een artikel goedkoper en beschikbaar bij een concurrent, dan betalen we je het verschil terug.."
Waar ik nu eerst dacht, waarom moeite doen voor die ene euro?, ben ik beginnen rondsurfen en wat bleek? Bij bol.com staat dezelfde smartphone aan 239 euro, en krijg je daarenboven 20 euro kassakorting omwille van hun 10-daagse bulkkorting. Dus, 219 euro voor dezelfde smartphone.
Op donderdagavond, iets na 17u, bel ik naar de rode telefoon en krijg een bandje te horen dat ik mijn telefoonnummer moet inspreken en dat ik teruggebeld zal worden. Je kan het al raden. Op vrijdagmorgen is er geen telefoontje terug en bel ik tegen de middag zelf naar de rode telefoon. Na het meedelen van het artikelnummer en waar ik de lagere prijs gezien heb, krijg ik te horen dat de 'rode prijs' collega's controle zullen doen en dat ze me terug zullen bellen of mailen. Ik vraag om mij te mailen en krijg ook de raad om een screenshot te nemen van de lagere prijs op bol.com, waar de actie nog steeds geldt.
Tegen de avond wijzigt de prijs op de Dreamland webshop naar ... 239 euro. Hmm, tiens? Wat met die extra korting?
Nu, ik neem geen risico en bestel de smartphone aan 239 euro en laat via email weten dat ik niet akkoord ga met hun prijs. De rode prijs zou nu toch 219 euro moeten zijn.
En vandaag, een dag later, staat de smartphone terug aan 245 euro, terwijl de actie op bol.com nog steeds lopende is.
Mocht ik geen B2B korting hebben bij Dreamland/collishop, dan had ik natuurlijk de smartphone bij bol.com besteld.
Nu wacht ik nog het antwoord van Dreamland af en krijg ik alsnog die smartphone aan 219 euro?
Laagsteprijsgarantie?
Voor de laagste prijs van de Huawei P8 lite moet je dus nu bij bol.com zijn!
Laagsteprijsgarantie bij Dreamland/Collishop?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
- Bedankt: 260 keer
Telkens is Colruyt/Dreamland helemaal niet goedkoper! En hun laagsteprijsgarantie is een pak slechter dan pak maar VDB od.
Je zou het ook niet gekregen hebben omdat bol.com een NL webshop is. En dat is niet van toepassing bij de prijsgarantie.
Dusja, weet je het voor de toekomst, maar mij verrast het helemaal niet!
Misschien in de toekomst vergelijkingssites zoals tweakers.net gebruiken?
Je zou het ook niet gekregen hebben omdat bol.com een NL webshop is. En dat is niet van toepassing bij de prijsgarantie.
Dusja, weet je het voor de toekomst, maar mij verrast het helemaal niet!
Misschien in de toekomst vergelijkingssites zoals tweakers.net gebruiken?
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 39 keer
@ Heronic :
te lezen op de website van Dreamland :
De laagste prijzen in de webshop
We vergelijken onze prijzen in de webshop met die van concurrerende webshops. De prijzen worden aangepast op nationaal niveau. De prijzen van onze artikelen op internet worden niet vergeleken met die in winkels van concurrenten. We bekijken alleen de prijzen van artikelen die op hetzelfde moment beschikbaar en leverbaar zijn in België. Ook milieu- en andere Belgische belastingen worden meegerekend. We houden geen rekening met falingen, solden, outlets en artikelen aangeboden op openbare verkopen of veilingen.
Je profiteert dus altijd van de laagste prijzen op het internet op het moment dat je je artikel bestelt of reserveert.
Dus, webshopprijzen worden vergeleken met webshopprijzen. Winkelprijzen worden vergeleken met winkelprijzen.
Enige voorwaarde : webshop met zelfde artikel, leverbaar in Belgie op moment van bestelling. Er is geen voorwaarde dat het een Belgische webshop moet zijn.
@Dima
Tweakers is sowieso mijn eerste bron voor prijsvergelijkingen, maar de Colruytketen noch Vandenborre staan in hun prijsvergelijker.
te lezen op de website van Dreamland :
De laagste prijzen in de webshop
We vergelijken onze prijzen in de webshop met die van concurrerende webshops. De prijzen worden aangepast op nationaal niveau. De prijzen van onze artikelen op internet worden niet vergeleken met die in winkels van concurrenten. We bekijken alleen de prijzen van artikelen die op hetzelfde moment beschikbaar en leverbaar zijn in België. Ook milieu- en andere Belgische belastingen worden meegerekend. We houden geen rekening met falingen, solden, outlets en artikelen aangeboden op openbare verkopen of veilingen.
Je profiteert dus altijd van de laagste prijzen op het internet op het moment dat je je artikel bestelt of reserveert.
Dus, webshopprijzen worden vergeleken met webshopprijzen. Winkelprijzen worden vergeleken met winkelprijzen.
Enige voorwaarde : webshop met zelfde artikel, leverbaar in Belgie op moment van bestelling. Er is geen voorwaarde dat het een Belgische webshop moet zijn.
@Dima
Tweakers is sowieso mijn eerste bron voor prijsvergelijkingen, maar de Colruytketen noch Vandenborre staan in hun prijsvergelijker.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
- Bedankt: 60 keer
Ik heb redelijke goede ervaringen met Dreamland,als er hier een nieuwe gaming console in huis komt,zal die altijd gekocht worden in Dreamland.Gewoon omdat ik vind dat de garantie die erop gegeven word duidelijk,en rieel is,en dat heb ik zelf al ondervonden.Dat kan niet overal gezegd worden.Voor de prijs zelf moet je het niet doen,er is altijd wel een goedkoper aanbod te vinden,daar ben ik het zeker eens mee.
- heist_175
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Die laagste prijsgarantie moet je inderdaad met een korrel zout nemen.
Het hangt er ook vanaf wat ze op die moment willen doen.
Ik was op zoek naar potten/pannen van Demeyere. Bij KVDV hebben ze echt zotte prijzen.
Toen ik een grote soeppot wilde kopen, heeft het een maand geduurd eer ik de lagere prijs van KVDV kreeg (eind 27/11/2012 > 20/12/2012), maar uiteindelijk heb ik de prijs wel gekregen. Sterker nog, op de moment van bestellen had Colruyt een korting op heel het assortiment (genre 5% op alles) en ik kreeg die 5% korting ook nog eens.
Wat later (22/09/2013) wilde ik een pan kopen, nu was Art&Craft de goedkoopste die ik vond. A&C: €74 - Collishop €85. Collishop wilde niet lager gaan dan €79. Ik zei dat ik er niet mee akkoord ging en ze belden me op. Waar is die A&C winkel meneer, hoeveel km van uw deur? Wel, reken de naft erbij en we zijn goedkoper. Ik zei dat ik een firmawagen had en dat het voor mij geen meerkost was. "Dan staat het u vrij om daar naartoe te rijden en voor de lagere prijs daar te kopen".
Ik heb de bestelling bij COllishop geplaatst, ik ga voor €5 geen 2,5u rijden...
Bij Dreamland zelf nog nooit zever gehad: prijzen van Kruidvat, bol.com, .... telkens corrigeren ze hun prijs op onze bestelling. Dus niet in de (web)winkel zelf, maar wel op onze specifieke bestelling.
Dus laagste prijs?
Soms. Als ze zin hebben.
Collishop/Dreamland: meestal.
Colruyt: nog nooit zever gehad
Het hangt er ook vanaf wat ze op die moment willen doen.
Ik was op zoek naar potten/pannen van Demeyere. Bij KVDV hebben ze echt zotte prijzen.
Toen ik een grote soeppot wilde kopen, heeft het een maand geduurd eer ik de lagere prijs van KVDV kreeg (eind 27/11/2012 > 20/12/2012), maar uiteindelijk heb ik de prijs wel gekregen. Sterker nog, op de moment van bestellen had Colruyt een korting op heel het assortiment (genre 5% op alles) en ik kreeg die 5% korting ook nog eens.
Wat later (22/09/2013) wilde ik een pan kopen, nu was Art&Craft de goedkoopste die ik vond. A&C: €74 - Collishop €85. Collishop wilde niet lager gaan dan €79. Ik zei dat ik er niet mee akkoord ging en ze belden me op. Waar is die A&C winkel meneer, hoeveel km van uw deur? Wel, reken de naft erbij en we zijn goedkoper. Ik zei dat ik een firmawagen had en dat het voor mij geen meerkost was. "Dan staat het u vrij om daar naartoe te rijden en voor de lagere prijs daar te kopen".
Ik heb de bestelling bij COllishop geplaatst, ik ga voor €5 geen 2,5u rijden...
Bij Dreamland zelf nog nooit zever gehad: prijzen van Kruidvat, bol.com, .... telkens corrigeren ze hun prijs op onze bestelling. Dus niet in de (web)winkel zelf, maar wel op onze specifieke bestelling.
Dus laagste prijs?
Soms. Als ze zin hebben.
Collishop/Dreamland: meestal.
Colruyt: nog nooit zever gehad
-
- Elite Poster
Wel, ik heb al paar keer naar Colruyt gebeld om een rode prijs te vragen (eigenlijk puur om te trollen, want ik zet daar geen voet binnen!). Het had destijds te maken met een actie bij Albert Heijn (toen ze nog pas begonnen, weet niet of ze nog steeds moeilijk doen).
Hun antwoord was: bij AH heb je een "bonus-kaart" nodig (welke gratis is!) om van de korting te genieten. Daarom dat ze het niet gaan matchen, omdat je "lid van een club" moet zijn om van een korting te genieten. Het is geen standaard prijs.
Dusja, wel typisch Colruyt. Mij maakt het niet uit, want ik winkel niet graag in een bunker (en dan nog eens 1u in de rij aan de kassa staan) om daarna toch naar een echte winkel (Delhaize/AH of Carrefour for that matter) te moeten gaan omdat de keuze niet groot genoeg was of dat de producten niet "goed genoeg" waren...
Dreamland heb ik ook een plezante ervaring gehad. Paar jaar geleden hebben we een XBOX 360 gekocht. Bij Game Mania stond die toen aan 149€, bij Dreamland was het 209€. Dreamland was achter de hoek en ik had de folder mee. Maar ze konden de korting niet direct toekennen omdat het "te grote korting" was. Ik zou gebeld worden. 2 dagen later was ik nog eens langsgeweest en ze zeggen dat ze geen antwoord krijgen van Colruyt groep. Maar de manager van de winkel heeft het toch toegekend (omdat ze het zelf niet meer redelijk vond - en omdat ik anders meteen terug naar Game Mania ging). Dag erna kwam ik terug en opeens waren alle XBOX360 van de rekken gehaald en ze kwamen miraculeus terug eens de promo bij Game Mania voorbij was.
Voor mij nooit mer Colruyt (groep), te veel slechte ervaringen gehad ( ik kan er nog een dozijn ervaringen meegeven, zowel van collishop als collect&go, als winkel, als dats24 waarbij met hun benzine om een of andere reden de auto 10% hoger verbruik heeft)
Hun antwoord was: bij AH heb je een "bonus-kaart" nodig (welke gratis is!) om van de korting te genieten. Daarom dat ze het niet gaan matchen, omdat je "lid van een club" moet zijn om van een korting te genieten. Het is geen standaard prijs.
Dusja, wel typisch Colruyt. Mij maakt het niet uit, want ik winkel niet graag in een bunker (en dan nog eens 1u in de rij aan de kassa staan) om daarna toch naar een echte winkel (Delhaize/AH of Carrefour for that matter) te moeten gaan omdat de keuze niet groot genoeg was of dat de producten niet "goed genoeg" waren...
Dreamland heb ik ook een plezante ervaring gehad. Paar jaar geleden hebben we een XBOX 360 gekocht. Bij Game Mania stond die toen aan 149€, bij Dreamland was het 209€. Dreamland was achter de hoek en ik had de folder mee. Maar ze konden de korting niet direct toekennen omdat het "te grote korting" was. Ik zou gebeld worden. 2 dagen later was ik nog eens langsgeweest en ze zeggen dat ze geen antwoord krijgen van Colruyt groep. Maar de manager van de winkel heeft het toch toegekend (omdat ze het zelf niet meer redelijk vond - en omdat ik anders meteen terug naar Game Mania ging). Dag erna kwam ik terug en opeens waren alle XBOX360 van de rekken gehaald en ze kwamen miraculeus terug eens de promo bij Game Mania voorbij was.
Voor mij nooit mer Colruyt (groep), te veel slechte ervaringen gehad ( ik kan er nog een dozijn ervaringen meegeven, zowel van collishop als collect&go, als winkel, als dats24 waarbij met hun benzine om een of andere reden de auto 10% hoger verbruik heeft)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
- Bedankt: 60 keer
Bij Game Mania kan men inderdaad goedkoper kopen,dan bij Dreamland.Alleen is het zo dat mocht er binnen de twee jaar iets aan Uw toestel zijn,dat dreamland veel gemakkelijker zal zijn,dan Game Mania.ook het herstel zelf gaat vlugger bij dreamland.
Ik moet nu wel zeggen,dat we alleen de spelconsoles kopen bij Dreamland.
Voor voeding e.d. gaan we winkelen bij AH,en Lidl, over de grens.
Ik moet nu wel zeggen,dat we alleen de spelconsoles kopen bij Dreamland.
Voor voeding e.d. gaan we winkelen bij AH,en Lidl, over de grens.
-
- Pro Member
Waarom?
1. Ze adverteren er mee
2. De Colruytwinkel is 6 op 7 open. Kan ik er om gaan wanneer het mij past.
3. Persoonlijk : soms kan ik gebruik maken van een B2B-korting, bovenop hun laagste prijs. Voor die Huawei heb ik nog extra korting, dus wil ik de prijs zo laag mogelijk krijgen.
1. Ze adverteren er mee
2. De Colruytwinkel is 6 op 7 open. Kan ik er om gaan wanneer het mij past.
3. Persoonlijk : soms kan ik gebruik maken van een B2B-korting, bovenop hun laagste prijs. Voor die Huawei heb ik nog extra korting, dus wil ik de prijs zo laag mogelijk krijgen.
-
- Elite Poster
Voor mij was het puur voor de lol. Gewoon eens "testen". Ging voor mij vooral over de mensen die in de laagste prijs van de Colruyt groep geloven. Wat is hun ervaring dan moest er toch iets niet laagste prijs zijn (en da's redelijk vaak!).
Soms amuseer ik me daar ook mee als ik iets in de Krefel of VDB koop (bv. omdat ik met eco-cheques wil betalen), daar doen ze er toch minder moeilijk om. Maar nog steeds is die "garantie" echt gewoon puur bedrog.
En qua XBOX: ik betrouwde Game Mania niet. Online wou ik de XBOX360 niet kopen omda tik niet zeker was welke "versie" het was, omdat er een "dev-chip" op moest en ik dus problemen wou vermijden. In de winkel kun je zelf de "correcte" versie uitkiezen.
(dus garantie was ik sowieso kwijt)
Maar Game Mania was gewoon niet echt in de buurt en had ook niet echt de goesting om tot daar te rijden (die 2 weken van de promo moest ik daar dus echt niet zijn, en speciaal daarvoor ernaartoe rijden was een beetje stom). Terwijl Dreamland zo'n 500m van mijn huis was
. En ik wou dan toch eens hun prijsgarantie testen.
Soms amuseer ik me daar ook mee als ik iets in de Krefel of VDB koop (bv. omdat ik met eco-cheques wil betalen), daar doen ze er toch minder moeilijk om. Maar nog steeds is die "garantie" echt gewoon puur bedrog.
En qua XBOX: ik betrouwde Game Mania niet. Online wou ik de XBOX360 niet kopen omda tik niet zeker was welke "versie" het was, omdat er een "dev-chip" op moest en ik dus problemen wou vermijden. In de winkel kun je zelf de "correcte" versie uitkiezen.
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Maar Game Mania was gewoon niet echt in de buurt en had ook niet echt de goesting om tot daar te rijden (die 2 weken van de promo moest ik daar dus echt niet zijn, en speciaal daarvoor ernaartoe rijden was een beetje stom). Terwijl Dreamland zo'n 500m van mijn huis was
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
- heist_175
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Colruyt is heel soepel bij garantieperikelen. Factuur/aankoopbon laten zien en klaar. Vergelijkbaar met Amazon, for that matter.Kenw00t schreef:Waarom willen jullie dan per se die laagste prijs afdwingen als het op een ander goedkoper is? Koop het daar dan?
Probeer dat maar eens bij de lokale elektroboer.
Vandaar dat ik een eventuele (beperkte) meerprijs bij Collishop ook aanvaard (als ze echt niet lager willen gaan).
@Xbox-verhaal
Misschien was het grijze import bij GameMania? Colruyt heeft bij een heel aantal leveranciers een voorwaarde in het contract dat zij altijd de beste prijs krijgen (zoals de Amerikaanse overheid dat ook heeft bv). Dus als ze echt niet onder de prijs kunnen, zal het niet via de reguliere kanalen zijn?
't Is maar een gokje hé
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
- Pro Member
Even een update : een mail gekregenvan de 'rode telefoon' dat na controle blijkt dat de GSM aan 219 te koop stond bij bol.com. Ik had intussen de GSM aan 239€ gekocht, en kreeg dan een mail om daarmee naar de Colruytwinkel te gaan waar men mij de 20€ zou betalen, mits voorlegging origineel aankoopbewijs.
De 20€ heb ik zonder problemen gekregen.
Ik heb dus de Huawei P8 lite voor minder dan 300€ gekocht, rekening houdend met de extra B2B korting.
En vanavond krijgt de gepensioneerde die op zijn feestje, santé!
De 20€ heb ik zonder problemen gekregen.
Ik heb dus de Huawei P8 lite voor minder dan 300€ gekocht, rekening houdend met de extra B2B korting.
En vanavond krijgt de gepensioneerde die op zijn feestje, santé!
-
- Pro Member
Ik ben onlangs nog eens langsgeweest in de Colruyt om onze bestellingen voor de sint op te halen. In hun computer stond de Huawei P8 die ik vorige maand dubbel besteld had nog altijd ter beschikking, aan 219 euro. Ik dacht dat die na 2 weken terug gestuurd worden als je je bestelling niet gaat ophalen.
De prijs van dat eerste toestel hebben ze dan blijkbaar nadien ook aangepast van 239 euro naar 219.
Dus, iemand interesse in een P8 Lite aan 219 euro?
De prijs van dat eerste toestel hebben ze dan blijkbaar nadien ook aangepast van 239 euro naar 219.
Dus, iemand interesse in een P8 Lite aan 219 euro?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
- Bedankt: 313 keer
Heb een PS4 console 1TB zwart +Uncharted+2 controllers op 23/11 besteld voor zoonlief bij dreamland webshop voor 389 €. Ik zie nu dat gamemania 379 € vraagt. Heb ze een mail gestuurd dat ze een akkoord geven, zodat ik niet moet discuteren aan de kassa.
http://www.gamemania.be/Default.aspx?ta ... iew=mobile
Tijdelijke actie 26/11 t/m 30/11
IK heb sowieso sinds kort 6% op aankopen bij colruyt via B2B.
Nog de spaaractie erbij (+/- 15 € om in januari nadien te besteden), is dit toch een zeer mooie deal. Ze gaan duurder 2dehands.
nog geen reactie, maar ondertussen:
Oei! Helaas is dit artikel
niet meer beschikbaar
https://webshop.dreamland.be/e/nl/dl/ps ... -fr-125210
gebeurt nog als ze soms niet aan prijs kunnen van concurrent (of hun leverancier geen betere voorwaarden geeft)
en vanaf 01/12 dan plots terug beschikbaar.![Very Happy :-D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :-D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
http://www.gamemania.be/Default.aspx?ta ... iew=mobile
Tijdelijke actie 26/11 t/m 30/11
IK heb sowieso sinds kort 6% op aankopen bij colruyt via B2B.
nog geen reactie, maar ondertussen:
Oei! Helaas is dit artikel
niet meer beschikbaar
https://webshop.dreamland.be/e/nl/dl/ps ... -fr-125210
gebeurt nog als ze soms niet aan prijs kunnen van concurrent (of hun leverancier geen betere voorwaarden geeft)
en vanaf 01/12 dan plots terug beschikbaar.
-
- Elite Poster
Vrijdagavond om 18.11 u. kreeg ik melding van dreamland webshop.
'bedankt voor je e-mail.
Ik heb de prijs in je bestelling gewijzigd naar 379€.'
Aangezien geen prijs meer op doos staat, stond er -10€ korting op kasaticket.![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Dus zeer goede deal vr. ps4![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
'bedankt voor je e-mail.
Ik heb de prijs in je bestelling gewijzigd naar 379€.'
Aangezien geen prijs meer op doos staat, stond er -10€ korting op kasaticket.
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Dus zeer goede deal vr. ps4
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
- Elite Poster
ik wilde deze kopen
http://www.mediamarkt.be/nl/product/_ph ... 82078.html
blijkbaar al na 2de dag solden uitverkocht in de winkel. >:( en ze zeiden dat er geen meer binnen komen. >:(
http://www.vandenborre.be/lcd-led-tv-80 ... puk6400-12
ze bieden zelfde prijs als mediamarkt!!! echter levertijd >3 weken
bijna gans België in winkel niet op voorraad.
Krefel 'laagste prijs'
Deze terugbetalingsgarantie geldt niet voor soldenaanbiedingen >:( en ze hebben dit model zelfs niet.
Laagste prijs online is 100 € duurder.
Is dit geen bedrieglijke reclame als na 2de dag tv niet meer leverbaar is?
http://www.mediamarkt.be/nl/product/_ph ... 82078.html
blijkbaar al na 2de dag solden uitverkocht in de winkel. >:( en ze zeiden dat er geen meer binnen komen. >:(
http://www.vandenborre.be/lcd-led-tv-80 ... puk6400-12
ze bieden zelfde prijs als mediamarkt!!! echter levertijd >3 weken
bijna gans België in winkel niet op voorraad.
Krefel 'laagste prijs'
Deze terugbetalingsgarantie geldt niet voor soldenaanbiedingen >:( en ze hebben dit model zelfs niet.
Laagste prijs online is 100 € duurder.
Is dit geen bedrieglijke reclame als na 2de dag tv niet meer leverbaar is?