US d-link firmware updates

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
joki
Starter
Starter

ik wil de firmware van mijn d-link di-624 updaten.
Dus ik ging naar support.d-link.com.
Daar vondt ik de nieuwe firmware voor mijn DI-624 router, revision B2

Maar dan las ik op hun site het volgende: If your DI-604 was purchased in Europe, this upgrade will not work. For an office near you, click here.
En er stond ook ergens op de site: Apllying these firmware on non-US devices may render the device unusable and will void your warranty.

Dus ik ging maar naar de Europese site dlink.co.uk
Daar vondt ik hetvolgende bestand: di624_129_nml.bin

Er was echter nergens een vermelding te bespeuren of het nou om revision A of revision B ging, terwijl je op de US site duidelijk kon kiezen tussen revision A of B.
Nu vraag ik me af voor wat deze firmware bedoeld is...
Ik heb al gemailed naar D-link support, maar deze laten niets van zich horen.
Ook de changelog ontbrak op de Europese site, terwijl op de US site duidelijk bijstond wat er nou precies veranderede door deze firmware update.

Welke firmware update moet ik volgens jullie nemen?
Zijn er onder jullie die ervaring hebben met het upgraden van de firmware van d-link producten en waar halen jullie die updates dan vandaan?
Als je een verkeerde bin file hebt, gaat hij dan toch updaten en de boel naar de vaantjes helpen of zal hij me dan melden dat het niet de juiste bin file is en stoppen?

Alvast bedankt

Greetz
hologic
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 3 keer

Hey Joki,

Het is inderdaad zo dat de Europese ondersteuning voor D-link materiaal een stuk minder is. Ik heb een Dlink 614 rev.B1 en gisteren een upgrade gedaan naar 3.29 Deze update was al een hele tijd beschikbaar in Amerika, maar pas recent in Europa.

Waar je eventueel kan kijken is aan de onderkant van het toestel, staat hier ergens een F/W vermelding en zoja welke code geeft hij dan.

Ook kan je kijken naar het aantal antennes (lame, ik weet het maar het is beter dan niets) De 624+ heeft er blijkbaar 1.

Wat is trouwens de huidige versie van je firmware? Aan de hand daarvan kan je ook zien of het de moeite is om te upgraden.

Als je een nieuwe firmware upload naar je router ben je alle instellingen kwijt. De router laat wel toe om een backup te maken, maar ik heb ondervonden dat bij een upgrade hij soms de backup niet wil terugzetten.

Amerikaanse firmwares zou ik niet proberen, aangezien de amerikaanse frequenties afwijken van de europese. Ook weet ik niet in hoeverre de Amerikaanse Dlink's afwijken van de onze.

Als je een verkeerde firmware flashed kan de router 3 dingen doen, ofwel werkt hij helemaal (twijfelachtig), werk hij half (geen wireless) 50% kans ofwel helemaal dood 50%.

Met de nieuwe firmware die ik heb geflashed is er ondersteuning bijgekomen voor DDNS, een verbetering van de DHCP.

Ik hoop je hiermee een beetje geholpen te kunnen hebben
joki
Starter
Starter

mja, zowel de DI624 revision A2 als B2 hebben 2 antennes, en aangezien er nergens op de europese site vermeld staat of de update nu is voor revision A2 of B2 zit ik met een probleem...

Toch bedankt, nu weet ik zeker dat het risico om de Us firmware te gebruiken te groot is
joki
Starter
Starter

het rare is echter wel dat in de help van de router voor firmware updates verwezen wordt naar support.dlink.com en niet naar een europese site...
Guyter

Ik heb 'n DI-624+ (H/W:v A3) en die heeft 1 antenne...
Jelly
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 17 keer
Contacteer:

Ik heb een di-624 (zonder +, 108mbit)

en gebruik momenteel fw 2.50 van usa... op europese support staat nog steeds 2.42.

Mijn router werkt perfect, zelfs reboots door e-mule zijn nu verholpen.

Groeten
Everything that has a beginning has an end.
satori
Plus Member
Plus Member

Oppassen daarmee, want op da gebied zijn ze bij D-Link nogal eikels...

Khad daar vroeger ne adsl-modem van. Khad mij 100% zeker gemaakt dat het de juiste firmware was, echter na het flashen kon ik der zelfs geen netwerkverbinding meer me maken (hetgeen nodg is om hem te flashe) dus is gewoon de vuilbak in gegaan.

Ik weet niet of het nog altijd zo is, maar toen stonde ALLE drivers (zowel EU als US) op hun .co.uk ftp.
joostieke
Starter
Starter

Ik beschik zelf ook over een dlink 624, revision C bij mij. Firmware 2.42 (had problemen met 2.50 zoals blijkbaar heel veel mensen.. zoek via google..).

Men is druk bezig met de allerlaatste hand te leggen op een nieuwe release (verwacht 2.53), die dan ook de nieuwste standaard 802.11i (WPA 2) zal bevatten..

Laatste gekende versie is nu dus 2.52, maar die is nog beta..
http://www.broadbandreports.com/forum/r ... ~days=9999

Op de site van dlink nederland (in een pdf-bestand) staat te lezen dat in de maand januari, er updates zullen komen van firmware-versies voor oa de 624 en de 624+, zonder melding te maken over welke revisie dat dan gaat.
joostieke
Starter
Starter

Ikzelf wacht dus hun nieuwe firmware af... even ter info! :roll:
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”