organo / reishi ?

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

Iemand hier ervaring met die producten? is blijkbaar koffie én thee én chocolademelk én ...
zou schijnbaar én gezond én goed voor de lijn én lekker zijn...

enige wat ik kan vinden is dat het werkt met een soort pyramidesysteem om geld te verdienen aan al de "verdelers",
waar op zich niets mis mee is (de manier waarop het verkocht geraakt, en hoe/wie eraan verdient, doet niets af aan het product zelf).
het probleem is dat je bij de meeste al gelijk voor 60tal euro kwijt bent als begin (daarna ben je vrij om meer/minder te kopen etc etc),
en dan kan het dus dat het me niet aanstaat en/of helemaal niks helpt qua gezond (zoals zoveel dingen).

dus, wenden we ons alweer tot onze favoriete community om te kijken of er hier iemand ervaring heeft met die producten :)
decat
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 104 keer

Ervaring, hangt er vanaf hoe je het bekijkt.
In mijn facebookfeed heb ik dit ook zien voorbij komen, tot vervelens toe.

'Ohhh opstaan met een lekker kopje Reishi, fit de dag beginnen etc'

Die berichten waren dus van iemand die zo van die meetings en verkopen organiseerde.
Ik ken een paar mensen die er aan mee hebben gedaan en het is inderdaad afzetterij.
Een soort van pyramidesysteem alhoewel ze van hoog en laag beweren van niet.
En een echte positieve werking konden ze niet ervaren.

Als ge ziet wat ze voor die producten vragen, schandalig duur. :lol:

Men kan het Reishi product elders goedkoper en ongemengd kopen.

https://www.pit-pit.com/reishi-gemalen.html

edit: vermoedelijk komt er hier binnenkort een nieuw gereigstreerde Reishi ridder het tegenovergestelde beweren. :lol:
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
Bedankt: 250 keer

Ha, ik dacht enkele maanden geleden nog hier een onderwerp te starten om te waarschuwen voor deze oplichterij.

Kennissen hadden maar liefst 250 euro van deze rommel gekocht (een pakket met zowel koffie, thee, en chocomelk). Als we het uitrekenden, dan kwam het neer op 2 euro per kopje koffie. En dat voor ordinaire zakjes oploskoffie die nog eens slecht smaken ook (heb er zelf eentje geprobeerd).

Wat vooral opvalt bij de verkoop is dat ze erop hameren dat de reishi pas effect heeft na 30 dagen, indien je elke dag minstens 1 kopje consumeert. Tja, klinkt in mijn oren vooral als een verkooppraatje in hun voordeel.

Er zit trouwens overal reeds suiker in. Gezond? Juist ja...

http://www.nietsnelrijk.nl/organogold/
http://www.amazon.com/Organo-Gold-Gourm ... geNumber=1
Afbeelding
Splitter
Elite Poster
Elite Poster

die nietsnelrijk link was ik ook al opgekomen... even gelezen en toen had ik iets van "gij zevert er zelf op los" (ze wilden het testen als iemand het "durfde een sample te geven", zijn ze bereid een sample te geven, is het ineens "tzou veel te duur zijn om te testen"... sja) en voor de rest hamerde die vooral op het pyramide-verdienmodel (waar ik, an sich, niks tegen heb)

ik heb nog niet met zo'n verkoper gepraat (ik haat alle soort verkopers nu eenmaal), maar ik heb ook nog niemand zien beweren dat je 30 dagen moet wachten...
heb hier en daar zelfs gehoord dat het vrij snel effect heeft, als je maar minstens 2 kopjes per dag consumeert...
ook dat het (gigantisch) duurder is dan koffie van de aldi stoort me niet (ooit al eens een dieetwinkel binnen geweest? booming business hoor)

dus:
- prijs stoort me niet (al mag het goedkoper)
- pyramide-verdienmodel van de verkopers stoort me niet (herbalife is dat trouwens ook dacht ik?)

maar:
- heeft het effect? liefst in 1ste instantie op afvallen, verder op tegengaan van vermoeidheid

ik ben nu langs de dieetwinkel geweest omdat ik toch een aantal zaken nodig had voor dat "sassy water" eens te maken en proberen, en al die zever wel in de gewone winkel *kan* gevonden worden, maar veel eenvoudiger in zo'n dieetwinkel te vinden is... heb ik daar ook eens geinformeerd en die waren ook van "ja, da werkt hoor"...
maargoed, dieetwinkels zijn zowat de test-aankoop van de winkels :p

heb daar in ieder geval toch maar eens zo'n doosje reishi thee meegenomen (warm of koud), 20 zakjes voor 26 euro, jeezes!
en qua smaak, dat is inderdaad een "bittere pil" om te slikken, lijkt alsof ze een echt slechte smaak wilden wegwerken met wat anijs die dan nog slechter smaakt (en ik lust best graag anijs zo nu en dan!!)

ik blijf echt benieuwd naar resultaten, want ik heb het nu leren kennen door iemand dat ik (in een ver verleden) persoonlijk kende, die dat is gaan gebruiken,
en die beweert bij hoog en bij laag dat het wél werkt en dat hij op 3 maanden tijd, grotendeels daardoor, van XL naar L gegaan is in maat (al zegt ie niet hoeveel kilo hij kwijt is)

nu soit, ik geef het geheel (dat sassy water, die reishi, en zo'n 'ochtendmilkshake' ding) 10 dagen voor me resultaat te tonen (minstens 2kg afvallen + minder vermoeid voelen), if not... back to the drawing board
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Ook hier in de familie is er iemand die zweert bij die reishi. Zoals reeds aangehaald : het smaak afschuwelijk slecht en de prijs van €2 per kopje is niet overdreven (het kan zelfs nog duurder). Het gezondheidseffect is verre van bewezen (al beweert het desbetreffend familielid uiteraard van wel met allerlei vage links). Maar goed, familielid is ook iemand van "ik ben vegetariër en iedereen die ik ken moet dat ook worden" en daar lig ik dus minimum 1x per maand mee in de clinch...

Ik zou er persoonlijk mijn geld niet aan durven uitgeven. Zoals gezegd : het is een piramidesysteem alleen legt men het een beetje anders uit (Bevergem, iemand, aflevering 2 of 3 als ik me goed herinner).

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Splitter
Elite Poster
Elite Poster

krisken schreef:Maar goed, familielid is ook iemand van "ik ben vegetariër en iedereen die ik ken moet dat ook worden" en daar lig ik dus minimum 1x per maand mee in de clinch...
hmm, moest ik dat zijn zou dat betekenen dat ik die maar 1x / maand zag :p
let op, ik ben ooit ook vegetarier geweest (van mijn 13 tot mijn 26), maar dat was een eigen keuze - net zoals terug vlees eten dat was - en "ieder zijn ding",
ik zal nooit iemand zeggen wat ze wel of niet moeten (beetje zoals de zever met godsdienst, vind ik dat), maar ik zal wel voor alles openstaan en eens een keer proberen als ik zin heb. (dat vegetarier blijven heb ik trouwens zo lang "volgehouden" omdat ik het vlees totaal niet als een gemis beschouwde - maar het beperkte je keuze in de frituur echt enorm)
krisken schreef: Ik zou er persoonlijk mijn geld niet aan durven uitgeven. Zoals gezegd : het is een piramidesysteem alleen legt men het een beetje anders uit (Bevergem, iemand, aflevering 2 of 3 als ik me goed herinner).
ach, ik heb al vaker geld uitgegeven aan dingen waar ik over twijfelde (zo ook mijn die china cams, en dat viel érg goed mee)... soms moet je eens risico's nemen,
maar op gebied van al die dieet-hypes is het echt zo'n verhaal van bos en bomen, dus dan loont het wel om eerst eens rond te horen, zoals ook: is dat familielid van je dan ook effectief merkelijk afgevallen zonder iets anders te doen dan die "lekkernij" te drinken?

en like i said, dat pyramide-verdienmodel, ach... ik vind dat op zich niet echt verschillend van de supermarkt (hele supply chain is basically een piramide, toch?),
en dat iemand anders extra verdient aan het feit dat ik een product koop.. of dat nu de zot van de buurt is, of een supermarkt directeur... i don't care als het product goed is :)

enige dieet dat ik ooit gekend heb, dat écht werkte was een zogenaamd hongerdieet (simmeons dieet)... dat werkt zalig, maar je moet het maar doen: eens je een tijdje bezig bent en in die routine zit valt dat goed mee en heb je zelfs geen hongergevoel... maar daar het karakter voor opbrengen kan ik niet (meer) met de vermoeidheid waarmee ik zit :(
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

Voor alle duidelijkheid : ik heb niks tegen vegetariërs en veganisten, maar ik heb een enorme afschuw aan mensen die deze levenswijze persé willen opdringen aan anderen. Als ik hier een BBQ doe dan is een stukje vis (voor vegetariërs dan toch) snel klaargemaakt en dan heeft elk iets dat hij/zij lekker vinden. Maar dat ene familielid heeft het ooit in haar hoofd gehaald om voor de hele familie te zeggen "als men geen rekening houd met mij en met mijn voedingswijze op de huwelijksdag, dan kom ik zelfs niet". Heel de familie vond dat vanzelfsprekend want aja je kan tante nonneke (soit, inside joke) dat toch niet kwalijk nemen etc en we kunnen dan ipv gewoon eten toch gewoon alleen vegetarisch koken etc. En dat vond ik er ferm over. Hoewel ik er niet mee in zit om een vegetarisch alternatief te voorzien vond ik deze manier van opdringen zo arrogant dat mn antwoord was "punt 1, wie zegt er dat je bij een eventueel huwelijk zijt uitgenodigd? Punt 2, mijn moeder heeft mij altijd geleerd om te eten wat de pot schaft en punt 3 : ik wil het hele huwelijksfeest volledig vegetarisch houden als punt 1 voldaan word en als gij de rekening betaald van het eten". Sindsdien is ze betrekkelijk kalm tegen mij, maar probeert ze bvb mijn vriendin nog altijd te overtuigen om ook vegetarisch te eten "want das veel gezonder".

Kort samengevat : niks tegen andere voedingswijzen, zolang je deze niet komt opdringen... Er eens over praten met een open mind : graag!

Telefonie = EDPnet + OVH
decat
Elite Poster
Elite Poster

Splitter schreef:
ik blijf echt benieuwd naar resultaten, want ik heb het nu leren kennen door iemand dat ik (in een ver verleden) persoonlijk kende, die dat is gaan gebruiken,
en die beweert bij hoog en bij laag dat het wél werkt en dat hij op 3 maanden tijd, grotendeels daardoor, van XL naar L gegaan is in maat (al zegt ie niet hoeveel kilo hij kwijt is)

Hier zijn wat ervaringen. Zelfs mensen die spierkracht etc bijkrijgen. :lol:

http://www.reishi.be/ervaringen/
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Te Koop forum

Ook het haar is mooier en de nagels zijn sterker! Ik zou zeker niet twijfelen als ik dat lees.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Splitter
Elite Poster
Elite Poster

decat schreef:[Hier zijn wat ervaringen. Zelfs mensen die spierkracht etc bijkrijgen. :lol:
http://www.reishi.be/ervaringen/
noem me raar, maar ik hecht toch écht meer geloof aan ervaringen die niet op een site staan waar de naam van het product een deel van de url is :p
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Goztow schreef:Ook het haar is mooier en de nagels zijn sterker! Ik zou zeker niet twijfelen als ik dat lees.
Kale mensen hebben er dus geen boodschap aan.

MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
decat
Elite Poster
Elite Poster

Splitter schreef:
noem me raar, maar ik hecht toch écht meer geloof aan ervaringen die niet op een site staan waar de naam van het product een deel van de url is :p

bwa na die ervaringen te lezen weet je toch voor 100% zeker dat dit een wonderproduct is.
:lol:
Littekens dat gewoon verdwijnen!
Laatst gewijzigd door decat 30 dec 2015, 19:51, in totaal 1 gewijzigd.
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

Jack Daniels schreef:
Goztow schreef:Ook het haar is mooier en de nagels zijn sterker! Ik zou zeker niet twijfelen als ik dat lees.
Kale mensen hebben er dus geen boodschap aan.

Als je lang genoeg door leest zal je wel iemand hebben wiens haar ook groeide er van :)

Telefonie = EDPnet + OVH
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

Hoort dit niet onder grappen en grollen? :lol:
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
Splitter
Elite Poster
Elite Poster

Heronic schreef:Hoort dit niet onder grappen en grollen? :lol:
laat ik je over 10 dagen weten ;)
althans... als ik zolang overleef met die afschuwelijke "thee"... geef mij dan toch maar liever lipton hoor (of eigenlijk, alles wat enigszins smakelijk smaakt).

nuja, dat het duur is stoort me nog wat minder nudat ik nog eens op de weightwatchers site geweest ben...
vrienden van me zeiden van de week ook "die doen hetzelfde als hellofresh, maar das 4 dagen ipv 5 en het kost minder".
ahum, is idd 1 dag minder maar kost je wel (voor 2 personen box) iets van 16 euro méér, en enkel levering maandag.
ik blijf wel bij hellofresh dan en zij mogen denken wat ze willen dat het marcheert terwijl ze puntjes tellen en meer betalen :)
mgo72
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 37 keer
Contacteer:

Hier 4 weken geleden met het in 2012 zeer populaire Dukan-dieet begonnen. En toch 5 kilo op 3 weken kwijt.

Nu al paar dagen in Spanje met kerst en wellicht terug 1 erbij. Met halve dieet.

Maar wel heel tevreden over de methode.
decat
Elite Poster
Elite Poster

Dat WeightWatcher gedoe is ook al zo'n geldklopperij.

Meer eiwitten en fruit, minder koolhydraten / suikers eten.
Veel water drinken en bewegen. Meer is er niet nodig.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

krisken schreef:Voor alle duidelijkheid : ik heb niks tegen vegetariërs en veganisten, maar ik heb een enorme afschuw aan mensen die deze levenswijze persé willen opdringen aan anderen. Als ik hier een BBQ doe dan is een stukje vis (voor vegetariërs dan toch) snel klaargemaakt en dan heeft elk iets dat hij/zij lekker vinden.
Een vegetariër die vis eet is geen echte vegetariër... Dat is een pescotariër. Eigenlijk vind ik dat soort semi-vegetariërs erger dan vleeseters...
Splitter
Elite Poster
Elite Poster

mgo72 schreef:Hier 4 weken geleden met het in 2012 zeer populaire Dukan-dieet begonnen.
hmm, kende ik nog niet... maar lijkt op een "normaal" dieet eigenlijk?

decat schreef:Dat WeightWatcher gedoe is ook al zo'n geldklopperij.
Meer eiwitten en fruit, minder koolhydraten / suikers eten.
Veel water drinken en bewegen. Meer is er niet nodig.
dat fruit, dat mag bij mij idd wel terug meer, de rest zou je eigenlijk verbazen hoe weinig ik eet (zeker als je mijn gewicht ziet)
maar momenteel ben ik stilaan al mijn drinken aan het vervangen door zo van die internet "wondertjes": reishi (yuck), sassy water (best lekker), en er komt nog iets voor ontbijt ook bij. (zal zowiezo wel goed zijn gezien ik regelmatig het ontbijt oversla, wat niet gezond is)

en dat bewegen... ja, dat moet idd ook terug veel meer... maar die vermoeidheid dat érg in de weg zit (zie ik in bed lig ik er meestal snel in, ongeacht het uur - behalve als ik even wat beter voel, dan blijf ik wakker zolang ik kan)

de laatste keer dat ik naar de huisarts ging was het zo'n stagiareke, da meiske kon ni beter zeggen als "misschien moet ge eerst afvallen en dan gaat die vermoeidheid wel weg".
als je weet dat ik daar al van voor 2011 mee zit, de dokters niks vinden, en ik sinds die tijd 40kg ben bijgekomen... vertrouwen in de medische wereld is er bij mij wel uit hoor (in leuven konden ze niets doen voor mijn moeder haar MS - tot ik zelf overpelt vond, en voor mij geven ze het op als ze het niet weten... tot ik nu zelf aan het kijken ben of het mss slaapapneu is, want daar heeft geen enkele dokter over gerept gehad)
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”