Van Base naar Proximus drama

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Alexke
Plus Member
Plus Member
Berichten: 132
Lid geworden op: 07 jun 2010, 20:26
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 17 keer

eventjes wat achtergrond:

Met vaste telefonie en internet al meer als 25 jaar klant bij Belgacom/Proximus.
Ooit een zeer nare ervaring gehad met Telenet.
Na overname Base door Telenet wilden we er natuurlijk snel weg.

16 december komt er een verkoper om ons over te schakelen van Base naar Proximus
Ik ga van een business 70excl/btw Base naar een 80 euro excl/btw Proximus abonnement.
Toevallig vertrok ik 20 december op skireis.

De verkoper gaf mij mijn simkaart en ook die van een andere medewerker. En zei dat deze werden geactiveerd binnen de 48u
na 3 dagen was het nog steeds niet actief.
Zelf maar gebeld naar proximus en zeiden dat mijn nummer alvast binnen de 2 uur werd geactiveerd. Dit was zaterdag 19 december .

Uiteindelijk is hier niets van terecht gekomen en ben ik vertrokken op reis.

Dinsdag 22 december krijg ik de SMS van proximus dat ik ben overgeschakeld eindelijk.
Enkel werkt mijn mobiel internet nog niet en ging het pas na kerstmis geactiveerd worden : opzich niet zo erg , maar wel vervelend. (ik wilde wat facetimen met de familie thuis)

25 december : mijn mobiel internet werkt.

27 december : heb ondertussen een kleine 200mb mobiel internet verbruikt van 1Gb en ik ga terug vertrekken richting huis.
na 8 uurtjes te navigeren met google maps en ondertussen zo een 416mb verbruikt te hebben (heb ook nog geskyped) krijg ik een SMS dat ik mijn Roaming Data heb opverbruikt.

Ik kreeg de SMS om 17u10 ! :
Proximus-info: Beste klant, op 27/12/2015 om 12:21 had u het totaalbedrag van uw abonnement met 8.00 EUR overschreden.

dus het kwaad was al 5 uur eerder geschied !



Bij Base kreeg ik altijd een SMS vanaf 50% en 90%.

Ondertussen was ik al blijkbaar 17euro buiten mijn budget.

Ik bel de klantendienst maar blijkbaar is deze op zondag bij Proximus gesloten. Bij Base dus niet.


Ik had een professioneler bedrijf voorgesteld bij Proximus maar blijkbaar is het een beetje vergane glorie.
Opzich redelijk tevreden met het vast internet en telefonie.

Ik ga het toch weigeren van de 17euro extra te betalen.
Bijlagen
image1.PNG
Laatst gewijzigd door Alexke 28 dec 2015, 13:06, in totaal 1 gewijzigd.
Specs: Intel i7 5960x @ 4.3ghz - Rampage V Extreme - 16gb DDR4 Dual Channel 2800mhz - 2 x 980GTX Ti - AX1200i - 1Tb Samsung 840 EVO
GSM : Duosim Base Business 7 : iPhone 6S + iPhone 5S
Tablet : iPad Air 2
Belgacom TV en Intense Internet
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3376
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 253 keer
Provider

Je typt in je bericht alles in de maand januari, maar dat zal december moeten zijn :) Met de klantendienst van Proximus heb ik ook al meermaals in aanvaring gelegen en ik kan je eigenlijk alleen maar aanraden om het eens via Twitter of Facebook te proberen. Langs die weg ben ik eigenlijk altijd het snelst en best geholpen.
Internet & TV: Hey internet (150/15) + Base TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom L 50 GB

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Pro M4 (2024) 256GB SG |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Sinister
Premium Member
Premium Member
Berichten: 584
Lid geworden op: 30 jun 2015, 10:49
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 39 keer

Nummeroverdracht moet binnen de dag: 24u, elke dag vertraging geeft recht op compensatie tussen 3-5 eur per dag.
Dus tijd voor een case te openen bij de ombudsdienst.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7403
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kuurne
Uitgedeelde bedankjes: 162 keer
Bedankt: 387 keer

Wat ik ook niet begrijp : je bent al 25 jaar klant bij belgacom proximus na een slechte ervaring met telenet.
Maar telenet bestaat volgend jaar 20 jaar ????
iphone 13 : max 512gb flex unl emp
mercedes e220 = flex unl emp
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
imac : flex
ipad pro 12,9 : 256gb prox unl emp
Alexke
Plus Member
Plus Member
Berichten: 132
Lid geworden op: 07 jun 2010, 20:26
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 17 keer

Wat ik ook niet begrijp : je bent al 25 jaar klant bij belgacom proximus na een slechte ervaring met telenet.
Maar telenet bestaat volgend jaar 20 jaar ????


We hebben op een andere vestiging Telenet geprobeerd met slechte en nare resultaten, geen internet voor 2 weken na plotse aflsuiting.
Specs: Intel i7 5960x @ 4.3ghz - Rampage V Extreme - 16gb DDR4 Dual Channel 2800mhz - 2 x 980GTX Ti - AX1200i - 1Tb Samsung 840 EVO
GSM : Duosim Base Business 7 : iPhone 6S + iPhone 5S
Tablet : iPad Air 2
Belgacom TV en Intense Internet
Alexke
Plus Member
Plus Member
Berichten: 132
Lid geworden op: 07 jun 2010, 20:26
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 17 keer

Vaganzza schreef:Je typt in je bericht alles in de maand januari, maar dat zal december moeten zijn :) Met de klantendienst van Proximus heb ik ook al meermaals in aanvaring gelegen en ik kan je eigenlijk alleen maar aanraden om het eens via Twitter of Facebook te proberen. Langs die weg ben ik eigenlijk altijd het snelst en best geholpen.
Klopt , lange rit gehad...
Specs: Intel i7 5960x @ 4.3ghz - Rampage V Extreme - 16gb DDR4 Dual Channel 2800mhz - 2 x 980GTX Ti - AX1200i - 1Tb Samsung 840 EVO
GSM : Duosim Base Business 7 : iPhone 6S + iPhone 5S
Tablet : iPad Air 2
Belgacom TV en Intense Internet
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”