Road Vikings - Digital Driving Pass

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Nog iemand die de app Road Vikings (van Digital Driving Pass) op zijn telefoon geïnstalleerd heeft?
Ik krijg telkens score "10", ongeacht hoe ik rij. CC op 120 of zenuwachtig regen-verkeer. Telkens 10 voor remmen, snelheid, optrekken.
Wat voor motor moet je hebben om bij acceleratie slecht te scoren :)?
Road Vikings lets drivers create their own personalized driving profile that is scored using various driving related inputs. Drivers can modify their behavior to improve their driving. The better and safer the driving, the higher the score. The higher the score, the more reward points the driver can earn.
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1144
Lid geworden op: 29 jun 2014, 11:27
Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
Bedankt: 129 keer

Hier ook geïnstalleerd. De score lijkt hier toch zoals verwacht :-)
Probeer eens wat gekke toeren uit te halen ofzo ;-)

Mobile Use lijkt ie nog wel op geen enkele manier te checken. De gsm gebruiken of bellen toonde in beide gevallen nog 10/10.



ps Bij 20 VPP (Viking Plunder Points) krijg je 2 Vikingpunten om korting te krijgen op je herlading bij Mobile Vikings btw.
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Als ik telefoneer met mijn GSM, handsfree/bluetooth, gaat mijn score toch achteruit.
Laat ik nu net heel veel gesprekken uitstellen tot ik in de auto zit :)

Acceleratie/remmen: geen idee over wat voor zotte toeren jij het hebt, maar als ik vollen bak optrek, vindt ie het nog allemaal prima.
Toegegeven, 105pk in een auto van 1,5 ton (ofzoiets).
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1144
Lid geworden op: 29 jun 2014, 11:27
Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
Bedankt: 129 keer

Je kan hen altijd feedback sturen via de app, via twitter @roadvikings of hun facebook pagina.
Dan moeten ze het maar eens bekijken :-)
StinkyPanda
Plus Member
Plus Member
Berichten: 116
Lid geworden op: 24 apr 2011, 23:16
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 10 keer

@heist_175

Hier juist het tegenovergestelde.
Ik krijg vaak zeer lage scores voor acceleratie en remmen op de raarste plaatsen zoals midden in een straat of in een bocht op de oprit van de autostrade terwijl ik toch vrij rustig rij (vooral met de app :P )
Vooral met mijn werk camionette (VW Transporter met 90pk :banana: ) die van geen kanten optrekt krijg ik meestal scores tussen 6 & 8 :cry:

Steekt uw toestel in een houder of ligt hij gewoon los in de wagen ?
lanadekat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 911
Lid geworden op: 23 aug 2013, 21:17
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 83 keer

jnsvr schreef:Hier ook geïnstalleerd. De score lijkt hier toch zoals verwacht :-)
Probeer eens wat gekke toeren uit te halen ofzo ;-)

Mobile Use lijkt ie nog wel op geen enkele manier te checken. De gsm gebruiken of bellen toonde in beide gevallen nog 10/10.



ps Bij 20 VPP (Viking Plunder Points) krijg je 2 Vikingpunten om korting te krijgen op je herlading bij Mobile Vikings btw.
Ik denk toch dat ze eerst een onderzoek hadden mogen doen in welke richting de app werkt, volgens mij ben jij niet de enige die een slechtere score probeert te halen xD
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2490
Lid geworden op: 23 jan 2010, 15:45
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Ze zijn al 3 maanden bezig. En in begin was het net te streng. Ook hangt veel af van de afstand. Bij korte afstanden verlies je veel sneller punten.
Was zelf sinds september beta tester. En zie het enkel beter worden (consistentere score
Tov mijn rijgedrag)
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

@korte afstand: ik doe zowel korte afstand (<10km) als lange afstand (>200km), telkens score 10 of 9,8
Mijn GSM steekt in een brodit houder, ik rij met Waze.
Afbeelding
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2490
Lid geworden op: 23 jan 2010, 15:45
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Heb al voor 3 dagen niet meer met Road Vikings gereden. Zal straks eens een ritje doen en kijken. Ze gingen wel de bijzonder slechte scores fixen (voor het minste kreeg je gelijk een 3.0 voor acceleratie en remmen)... Maar dit lijkt me dan weer extreem.

Zal straks een ritje doen waar ik bijna altijd een 6.5 op krijg.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2929
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 190 keer

Ik haal overal goede scores, behalve op snelheid en dat komt dat vooral omdat hun max. snelheid in de app niet klopt... Ik zag op Twitter nog al mensen over klagen zoals bv 30km/u op de R4 in Gent, waar je 90 mag... Ze zullen dus accurater moeten worden in hun snelheden.
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Op de ring van Lier doet ie ook altijd iets raar: het lijkt telkens alsof ik even de N14 opgereden ben.
Let wel: Waze heeft die "zijsprong" niet gemaakt/geregistreerd, dus het lijkt iets specifiek voor Road Vikings.
Iets verder, ter hoogte van Koningshooikt wordt het nog grover: alsof ik van de N10 ben afgeweken, wat ook niet het geval is.

Maar desondanks: overal top score
:bang:

Afbeelding
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2490
Lid geworden op: 23 jan 2010, 15:45
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Het is belangrijk dat jullie deze feedback naar hun doorsturen! Hoe meer mensen feedback en logs doorsturen, hoe beter ze hun algoritme kunnen verbeteren.
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Ik heb nog enkele ritten in detail bekeken.
Verkeerd eindpunt, verzonnen routes, ...
Schrikwekkend hoe slecht ie de echte weg mapt!

Geen idee waarom ik hier de E311 zou afgaan. Gegeven dat hij denkt dat ik eraf ben gegaan, is het wel gek dat ik nog 10/10 krijg op snelheid.
Tegen 120/u over kleine wegen...?
Afbeelding

Hier ben ik nooit geweest. Ik heb een totaal andere weg genomen en ben 5km verder dan het hier weergegeven eindpunt gestopt.
Afbeelding

Nog veel werk...
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

heist_175 schreef:Ik krijg telkens score "10", ongeacht hoe ik rij. CC op 120 of zenuwachtig regen-verkeer. Telkens 10 voor remmen, snelheid, optrekken.
Wat voor motor moet je hebben om bij acceleratie slecht te scoren :)?
Dat gastje die gisteren aan 250 km/u van Kortrijk naar St-Niklaas reed, probeerde wellicht ook een slechte score te halen :-o
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2490
Lid geworden op: 23 jan 2010, 15:45
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Volgens mij flipt hun app een beetje.
Heb hiernet een kort ritje gedaan (1.5km). Heb een score van 9.7 gekregen (maar op remmen een 6). Echter bij het opstarten van de app kwam er meteen 99km afgelegd in 5sec toen ik nog stilstond...

Eigenlijk gaat het gewoonweg achteruit heb ik de indruk.
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Ze hebben recent een update gedaan, waarbij ze wat strenger geworden zijn (volgende update notes),
maar nu werkt er niets meer.

Ondanks dat ik heel de tijd met Waze rijdt, vindt de app geen goed GPS signaal.
Nu krijg ik dus heel de tijd dit:
Afbeelding

Zo zijn ze natuurlijk zeker dat ze geen te hoge scores geven :?
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1144
Lid geworden op: 29 jun 2014, 11:27
Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
Bedankt: 129 keer

heist_175 schreef:Ze hebben recent een update gedaan, waarbij ze wat strenger geworden zijn (volgende update notes),
maar nu werkt er niets meer.

Ondanks dat ik heel de tijd met Waze rijdt, vindt de app geen goed GPS signaal.
Nu krijg ik dus heel de tijd dit:
Afbeelding

Zo zijn ze natuurlijk zeker dat ze geen te hoge scores geven :?
Hier geen problemen qua GPS of eender wat anders (OnePlus One). Best dus feedback geven aan hen (mail, Twitter, facebook) zodat ze het kunnen aanpakken.
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1144
Lid geworden op: 29 jun 2014, 11:27
Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
Bedankt: 129 keer

Ze maken blijkbaar gebruik van HERE maps. Als er fouten zijn qua snelheid, dan kun je die hier in aanpassen: https://mapcreator.here.com/mapcreator/ ... 2329,3,0,0

"Road Vikings
16 december om 16:05 ·
Verkeerde maximumsnelheid? Samen kunnen wij als Vikings zorg dragen voor een betere app! Op https://mapcreator.here.com/mapcreator kun je alle fouten rapporteren. Hoe meer mensen een fout aangeven, hoe sneller hij opgelost wordt."
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2490
Lid geworden op: 23 jan 2010, 15:45
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Vraag me af of er nog steeds veel gebruikers actief zijn... Sinds de launch gebruik ik het zo goed als niet meer door al de bugs. Ik ben 100% zeker dat nieuwe gebruikers nog sneller afgeschrikt worden.
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1457
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 483 keer
Bedankt: 98 keer
Contacteer:

De app is zelfs nog niet uitgekomen op iOS, ik vermoed dat er wel opnieuw wat interesse zal ontstaan rond de app. Als ze tegen dan zorgen dat de meeste bugs uit hun app zijn (op beide platformen) dan denk ik dat ze nog wel wat kans maken om een ietwat succesvolle app te worden.
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1674
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 80 keer

heist_175 schreef:Ze hebben recent een update gedaan, waarbij ze wat strenger geworden zijn (volgende update notes),
maar nu werkt er niets meer.

Ondanks dat ik heel de tijd met Waze rijdt, vindt de app geen goed GPS signaal.
Nu krijg ik dus heel de tijd dit:
Afbeelding

Zo zijn ze natuurlijk zeker dat ze geen te hoge scores geven :?
Dat heb ik ook, na de rit op stop drukken, wachten op de bevestiging dat uw rit is opgeladen en je kan hem zien tussenn je ritten. Een poos later krijg je de analyse. Via de site kan je alle details van je rit ook bekijken. Hun dashbord bij de opname blijft voor mij quasi 95% leeg, maar alle details zijn wel opgeladen. Wanneer er wel iets in het dashbord staat is dit wanneer ik deze app opgestart heb nadat de gps app al was opgestart. Echter volgorde van opstarten geeft geen invloed op info binnen de rit.

Sent from my D6000 using Tapatalk
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

De essentie van de screenshot staat helemaal onderaan: waiting for a precise GPS location
Ondertussen al 3 of 4 keer een lange rit (+50km) gedaan, waarbij hij nooit een GPS fix vindt, maar ik wel vrolijk met Waze aan het rijden ben.
:bang:
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1674
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 80 keer

heist_175 schreef:De essentie van de screenshot staat helemaal onderaan: waiting for a precise GPS location
Ondertussen al 3 of 4 keer een lange rit (+50km) gedaan, waarbij hij nooit een GPS fix vindt, maar ik wel vrolijk met Waze aan het rijden ben.
:bang:
Vreemd, ik kan rijden met copilot, TomTom, waze of gmaps zonder probleem is wel android 5.
Misschien dat oudere versies een app nodig hebben die de gps data verdeelt aan diverse simultaan werkende apps.

Sent from my D6000 using Tapatalk
DidierS
Plus Member
Plus Member
Berichten: 180
Lid geworden op: 24 jul 2012, 08:46
Twitter: ON8SD
Locatie: JO11ib
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 21 keer
Contacteer:

Ik heb een ticket lopen (request 591) sinds 22 december voor hetzelfde GPS-probleem. Jammer genoeg nog niet zo heel veel communicatie gehad omtrent het vorderen van hun onderzoek dus kan ik moeilijk inschatten of ze daadwerkelijk het probleem terugvinden en zullen oplossen. Misschien ook eens een bugreport opsturen via de app en verwijzen naar mijn requestnummer?
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Ik heb een Oneplus One met Android 5.1, dus aan de ouderdom van hardware/OS zal het niet liggen :)
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2490
Lid geworden op: 23 jan 2010, 15:45
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Dit is gewoon hun "fix" voor een eerdere bug. Waarbij je de app start en er opeens in 2 seconden 100km op de teller komt zonder zelfs gereden te hebben. Maar die hun fix heeft duidelijk alles nog meer verpest.

Persoonlijk heb ik geen last van deze specifieke bug (heb nog eens getest) (1+1 op CM13 temasek).
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”