[Dell]Inspiron 5160 laptop => lawaaierig => oplossing?

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee? Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
Dizzie
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 30 dec 2004, 17:26
Locatie: Geraardsbergen

Yooo gasten,

Sinds mmm een weekje heb ik een inspiron 5160 gekocht, maar er is 1 ding die mij ENORM ergert => het geluid :s

Ik weet dat voor een desktop vervanger (de inspiron bevat ne Mobile P4 HT 3.2 Gihz) het logisch is dat de laptop een beetje meer blaast dan ne centrino ofzo maar mmm kvind het toch wat neig ...

Mijn processor "speedstept" van 1.85 -> 3.2 ghz en omgekeerd en het is vooral wanneer hij aan de vollekracht draait datem soms echt echt luid en op volle snelheid zen fan aansmijt (denk datter zelf 2 inzitten :p)

Met het programmake speedSwitchXP kan ik de cpu verplichten op 1.85 gighertz te blijven (in xp zijn die instellingen via de powerschema's weg en zijde verplicht van een extra proggie te installen) wat datk wel handig vind. Nu is mijn vraag, is het niet mogelijk om de CPU nog meer te "downgraden" (tijdelijk dan) bv tijdens het bekijken van xvidje hebbek liefst geen lawaai en da moet toch al lukken wanneer de cpu op 1 gigz draait ofzo. Die fangeluiden zijn echt afhankelijk van hoe zwaar de cpu draait dus bv om snachts mijn pc te kunnen laten opstaan zou het handig zijn om die op 500 gigz te plaatsen etc ... :lol: is dit technisch mogelijk???? Iemand ervaring????

Voor de rest nen drooommm van ne laptop op de beetje lelijke behuizing na ma bon ...

Grtz Bart

Even de specs nog:

Inspiron 5160

M Pentium 4 3.2gigz HT
1 GIG DDR RAM
Geforce FX GO 5200 64 Mb ram
60 Gig Hd
DVD-ROM 8x
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Aangezien dit geen echte mobile processor is: nee.

Ik dacht niet dat er een Pentium 4 Mobile 3,2 HT bestond. Bovendien kent de P4M maar een paar stappen terwijl een Pentium M er véél meer kent (zo heeft mijn Banias-processor al eens op 52 MHz gelopen).

En ja, de Dell Inspiron-reeks is de luidruchtigste laptop ooit. Als ik zo'n ding aan hoor springen denk ik altijd dat de buren het gras aan het afrijden zijn :roll: .

Edit: ah kijk, toch: http://www.intel.com/products/notebook/ ... epentium4/

In dat geval zou ik het niet weten; speedswitchxp was m'n enig antwoord daarna ...
Gast

Mja had ik dat geweten ik had hem nooit gekocht maaajaaa nu ist te laat :-) Het is toch al een oplossing om hem te laten draaien op 1.8, pure zonde ma beter dan het gras afrijden :-)

Er moet toch een oplossing betaan allé :s tesnoods silent venti ofzo of omteven wa ma dees moet gewoon op te lossen zijn :eek: :cry:

Bij dell probeer ik zelf nie, zoals alle helpdesk het 1nigste wat ze gaan zeggen is ... Ja dat is normaal. We kunnen er verder niets aan doen Jeuj hiphoy :-)

Echt niemand een :idea: ? :)
Gebruikersavatar
ldegheest
Plus Member
Plus Member
Berichten: 103
Lid geworden op: 28 mei 2003, 16:47
Locatie: Zulte
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Don't know. Keb ook de Inspiron 5160. En ik krijg hem inderdaad ook niet onder 1.8Ghz.
Tot nu toe heb ik ook nog niet echt zwaar progs gedraait dus nog nie echt veel last van gehad.
Dizzie
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 30 dec 2004, 17:26
Locatie: Geraardsbergen

Na wat zoeken en post op andere forum ben ik te weten gekomen dat er voor de 5150 een bios update is die het lawaai verminderd ... dus hopelijk releasen ze die ook eens voor 5160

Grtz Diz
Gebruikersavatar
che
Plus Member
Plus Member
Berichten: 109
Lid geworden op: 05 nov 2003, 13:42
Contacteer:

Als je zo een procesor in een laptop bestelt is het wel normaal dat hij veel moet koelen.
Als je geluid zo belangrijk vind, dan had jebeter voor een centrino gegaan.

Ik heb hier ook een Inspiron 8200 en de eerste 2 jaar was die toch wel stil te noemen. Nu maakt hem ook lawaai, maar ik zou het stof er eens af moeten halen.
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”