Met m'n smartphone en Scarlet abbo heb ik op het werk geen ontvangst, dus geen bellen, sms of data (3g-4g).
Enkel in het bedrijf, een stalen constructie. Op de parking heb ik wel ontvangst.
Is dit gewoon pech en zal dit bij een andere provider ook zo zijn of zijn er verschillen waardoor ik misschien beter overstap?
Ik ben overigens de enige met Scarlet en de enige met dit probleem.
Plaats: Maaseik, industrieterrein Jagersborg. Halfweg Maaseik-Neeroeteren.
Scarlet, binnen geen ontvangst
- Vladimirke
- Plus Member
- Berichten: 223
- Lid geworden op: 27 apr 2007, 07:39
- Locatie: Kinrooi
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 8 keer
- Fallschirmjaeger
- Premium Member
- Berichten: 724
- Lid geworden op: 07 mei 2011, 14:46
- Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
- Bedankt: 90 keer
Kijk eens of er collega's zijn die Proximus hebben en vraag of zij hetzelfde probleem hebben.
[ Post made via mobile device ]
[ Post made via mobile device ]
- svenska
- Elite Poster
- Berichten: 1903
- Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 75 keer
Ik denk dat je in dat industrieterrein in een blind spot zit, want Mobistar en Base hebben ieders een mast daar, maar Proximus heeft er pas eentje in het dorp van Neeroeteren of in centrum Maaseik.
Zie http://www.lne.be/themas/milieu-en-gezo ... enneskaart
Het kan je misschien helpen om 4G en 3G uit te zetten als je het bedrijf binnenkomt, zodat er hopelijk nog een straaltje GSM binnenkomt?
Zoals hierboven ook gezegd: vraag aan jouw collega's die Proximus hebben of ze ook problemen zoals jij ervaren (want Scarlet zit gewoon mee op het netwerk van Proximus - is een volle dochter)
Zie http://www.lne.be/themas/milieu-en-gezo ... enneskaart
Het kan je misschien helpen om 4G en 3G uit te zetten als je het bedrijf binnenkomt, zodat er hopelijk nog een straaltje GSM binnenkomt?
Zoals hierboven ook gezegd: vraag aan jouw collega's die Proximus hebben of ze ook problemen zoals jij ervaren (want Scarlet zit gewoon mee op het netwerk van Proximus - is een volle dochter)
-
- Elite Poster
- Berichten: 1674
- Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
- Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
- Bedankt: 80 keer
Carto mobile opensignal app installeren en even kijken welke masten van welke providers er in de buurt staan en waar je hoeveel signaal je nog ontvangt. Waar je wel goede ontvangst hebt ook even het signaal noteren en dan kan je vergelijken.
Succes
Sent from my D6000 using Tapatalk
Succes
Sent from my D6000 using Tapatalk
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Zeer goede tip maar de app is helaas hopeloos verouderd. Er is al maanden geen enkele update meer.bruma schreef:Carto mobile opensignal app installeren en even kijken welke masten van welke providers er in de buurt staan en waar je hoeveel signaal je nog ontvangt. Waar je wel goede ontvangst hebt ook even het signaal noteren en dan kan je vergelijken.
Succes
Sent from my D6000 using Tapatalk
Ik heb die app ook, en deze werkte zeer goed!
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- Vladimirke
- Plus Member
- Berichten: 223
- Lid geworden op: 27 apr 2007, 07:39
- Locatie: Kinrooi
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 8 keer
Intussen eens een kleine test kunnen doen. Mobistar kaartje van mijn echtgenote gaf meteen vol bereik en 4G, idem met Base van de ploegbaas.
3 collega's bevestigen ook dat ze regelmatig geen ontvangst hebben met Proximus.
Volgende week stap ik dan maar over.
3 collega's bevestigen ook dat ze regelmatig geen ontvangst hebben met Proximus.
Volgende week stap ik dan maar over.