Werkt zulke combinatie? In mijn huis is een alarmsysteem maar de vorige eigenaars zaten bij proximus. Ik lees in de handleiding over ligne analogique, en zou niet werken op numerique. Bij alarm komt er een bericht op je GSM. Maar ik ben niet bij Telenet mobiel, maar bij mobistar internet on mobile. Hoeveel kans heb ik volgens jullie?
Verstuurd vanaf mijn Nexus 5 met Tapatalk
Telenet telefonie & alarmsysteem
- Sylvester
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
- Bedankt: 182 keer
Geen probleem. Als je bij Telenet een vaste lijn neemt, kan je die centrale op de analoge lijn van Telenet hangen. De modem van Telenet heeft hiervoor een uitgang, waarop alle analoge telefoons werken (behalve die héél oude met draaischijf).
Je moet wel zorgen dat je een modem met batterij krijgt. Even melden bij Telenet vooraleer te installeren.
Je moet wel zorgen dat je een modem met batterij krijgt. Even melden bij Telenet vooraleer te installeren.
Laatst gewijzigd door Sylvester 22 dec 2015, 22:55, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Uit je TN modem komt ook gewoon een analoge telefoonlijn (POTS).
Je zal alléén een TN modem met batterij moeten aanvragen (of zelf een kleine UPS plaatsen).
Je zal alléén een TN modem met batterij moeten aanvragen (of zelf een kleine UPS plaatsen).
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 55 keer
Bij proximus blijft de telefoonlijn werken bij een stroomuitval bij je thuis.
Bij Telenet vertrekt de telefoonlijn vanop de modem bij je thuis, dus moet die blijven werken wil je bellen.
Bijgevolg moet je een batterypack voor de modem hebben en een doorlus aan de versterker zodat de telefoonlijn blijft werken bij een stroomuitval in je huis.
Let wel op, een stroomuitval in een volledige straat of wijk zal er nog altijd voor zorgen dat de telefoonlijn uitvalt aangezien de centrale dan uitvalt.
[ Post made via mobile device ]
Bij Telenet vertrekt de telefoonlijn vanop de modem bij je thuis, dus moet die blijven werken wil je bellen.
Bijgevolg moet je een batterypack voor de modem hebben en een doorlus aan de versterker zodat de telefoonlijn blijft werken bij een stroomuitval in je huis.
Let wel op, een stroomuitval in een volledige straat of wijk zal er nog altijd voor zorgen dat de telefoonlijn uitvalt aangezien de centrale dan uitvalt.
-
- Deel van't meubilair
De eerste data poort (waarop je modem hangt) wordt standaard doorgelust op de TN versterker bij stroomuitval.Kenniey schreef: en een doorlus aan de versterker
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 24 keer
Dank voor de info. Wat is aan te raden, een modem met batterypack of apart een ups. En kan ik bij alarm ook een verwittiging krijgen op mijn GSM?
-
- Deel van't meubilair
Maakt op zich niet uit.bartman schreef:Dank voor de info. Wat is aan te raden, een modem met batterypack of apart een ups.
Daar heeft TN niets mee te zien... dat is je alarm dat dat moet doen... geen idee of dat een GSM module heeft.bartman schreef:En kan ik bij alarm ook een verwittiging krijgen op mijn GSM?
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
- Bedankt: 43 keer
Ik dacht eerst dat die battery pack maar twee uur standbytijd gaf, maar hier valt te lezen dat de modem minimaal 2 uur van stroom voorzien wordt.. beetje rare uitdrukking.. 48 uur standby is ook minimaal 2 uur
Met een eigen UPS heb je alles wel zelf in de hand qua onderhoud en prijs.. Heb zo al een opstelling gemaakt met een simbox en 12v UPS die +8 uur standby kan geven..
Met een eigen UPS heb je alles wel zelf in de hand qua onderhoud en prijs.. Heb zo al een opstelling gemaakt met een simbox en 12v UPS die +8 uur standby kan geven..
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 24 keer
Ik veronderstel dat je 1 stopcontact uitspaart als je de telenetmodem met ingebouwd batterypack neemt? Indien niet welke goede ups merken heb je. En kan je dan op die ups ook andere delen van je net aansluiten zodat je bij uitval ook nog je licht kan aandoen?
-
- Deel van't meubilair
Nee, want je TN modem gaat dan in één van de stopcontacten op de UPS.bartman schreef:Ik veronderstel dat je 1 stopcontact uitspaart als je de telenetmodem met ingebouwd batterypack neemt?
Is afhankelijk van de omvang van je UPS... maar als het een kleintje is is het niet de bedoeling daar je ijskast nog bij op te hangenbartman schreef:En kan je dan op die ups ook andere delen van je net aansluiten zodat je bij uitval ook nog je licht kan aandoen?
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
De eerste vraag die je jezelf moet stellen is: wat wil je precies met dit bestaand alarmsysteem?bartman schreef:In mijn huis is een alarmsysteem maar de vorige eigenaars zaten bij proximus.
- - werken via een alarmacentrale?
- dat het alarmsysteem jou (of indien geen antwoord, een lijst van familieleden) opbelt?
- dat het alarmsysteem een sms stuurt?
- dat je het alarmsysteem vanop afstand kan benaderen (systeem in- en uitschakelen, alarm uitzetten, ...)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 94 keer
- Contacteer:
het werkt, er is echter geen enkele garantie dat het ook werkt bij stroomuitval, want wie controleerd deze batterijen?
vergeet ook niet dat bij sommige systemen er een verstraging op zit voor het melden van de stroomuitval, bijvoorbeeld 20 minuten, in dat geval is dit wel echt de minimum tijd dat het moet werken.
vergeet ook niet dat bij sommige systemen er een verstraging op zit voor het melden van de stroomuitval, bijvoorbeeld 20 minuten, in dat geval is dit wel echt de minimum tijd dat het moet werken.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Interessante topic.
Familielid van mij wil ook alarm laten plaatsen, maar heeft al een bestaande TN installatie, met dus een gewone HGW.
Kies je het beste voor dat modem battery pack of toch zelf voor een UPS kiezen?
Ik zag op die link hier wat hoger dat TN "75 euro + comfortplus installatie" aanrekent...
Wat voor onderhoud doet TN aan die modem battery pack?? Of is dat gewoon kassa kassa voor hun en kan je beter zelf voor een UPS zorgen?
Wat zijn de voor- en nadelen van beide keuzes?
Familielid van mij wil ook alarm laten plaatsen, maar heeft al een bestaande TN installatie, met dus een gewone HGW.
Kies je het beste voor dat modem battery pack of toch zelf voor een UPS kiezen?
Ik zag op die link hier wat hoger dat TN "75 euro + comfortplus installatie" aanrekent...
Wat voor onderhoud doet TN aan die modem battery pack?? Of is dat gewoon kassa kassa voor hun en kan je beter zelf voor een UPS zorgen?
Wat zijn de voor- en nadelen van beide keuzes?
- Ken
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Voor zover ik weet bestaan er geen modem-routers meer met ingebouwde batterij en zij dat de dag van vandaag gewone UPS'en. Best dus zelf ergens ene kopen!
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Ik dacht ook dat telenet geen modems met batterij meer heeft in de nieuwere modellen.
-
- Pro Member
Als ze dan toch een nieuw alarm laten plaatsen, zou ik eentje kiezen met een GSM module die werkt op de alarmbatterij en daar dan bv. een Telenet Prijs-per-verbruik simkaart voor gebruiken..RaPMaN schreef: Familielid van mij wil ook alarm laten plaatsen, maar heeft al een bestaande TN installatie, met dus een gewone HGW.
Failover naar de vaste lijn via TN (of omgekeerd, GSM module als failover) is dan misschien ook mogelijk? Geen idee wat er de dag van vandaag mogelijk is..
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 55 keer
De nieuwe modems krijgen een batterij tussen de modem en de adapter. De adapter laad dus constant de batterij op en die lust de stroom door naar de modem.ITnetadmin schreef:Ik dacht ook dat telenet geen modems met batterij meer heeft in de nieuwere modellen.]
Ingebouwde batterijen zijn er niet meer.
- Sylvester
- Elite Poster
Hier nog een topic van een tijdje geleden.
https://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=83&t=32208
Een knutselaar krijgt dit wel voor mekaar.
Wel in acht nemen dat je bij een 12V ups een NIU moet hebben die automatisch overbrugt bij stroom uitval, maar dat is in de meeste gevallen niet zo.
Dus je zal dan toch op zoek moeten gaan naar een 230V UPS.
https://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=83&t=32208
Een knutselaar krijgt dit wel voor mekaar.
Wel in acht nemen dat je bij een 12V ups een NIU moet hebben die automatisch overbrugt bij stroom uitval, maar dat is in de meeste gevallen niet zo.
Dus je zal dan toch op zoek moeten gaan naar een 230V UPS.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Heb die topic eens doorgenomen, maar ik ben daar echt ne leek in .
Bestaan er ook goede "kant-en-klare" UPS'en? Bepaalde merken of types die aan te raden zijn?
@TimoLimo: ivm die gsm module en prijs per verbruik kaartje. Blijft dat altijd actief, stel dat er maanden geen oproepen mee gedaan zijn?
Want je kan denk ik (na oplevering v/d installatie) niet meer gemakkelijk aan dat simkaartje zeker, omdat het alarm dat anders als sabotage ziet?
Bestaan er ook goede "kant-en-klare" UPS'en? Bepaalde merken of types die aan te raden zijn?
@TimoLimo: ivm die gsm module en prijs per verbruik kaartje. Blijft dat altijd actief, stel dat er maanden geen oproepen mee gedaan zijn?
Want je kan denk ik (na oplevering v/d installatie) niet meer gemakkelijk aan dat simkaartje zeker, omdat het alarm dat anders als sabotage ziet?
- Sylvester
- Elite Poster
Er bestaan genoeg UPS'en van 50 - 60 euro, 500VA . Maar dat is maar voor een paar minuten (op vollast)
Ik weet niet hoe lang die het trekken als je er maar 10 of 20 watt aanhangt. Een uur, een paar uren?
Ik weet niet hoe lang die het trekken als je er maar 10 of 20 watt aanhangt. Een uur, een paar uren?
-
- Pro Member
Ik heb voor kennissen een PVV aangeraden 5 maanden geleden voor gebruik met een simbox. Het is dan ook 5 maanden geleden dat ik er voor het laatst eens mee gebeld heb om te testen met een aparte simbox (=/= ingebouwde gsm-module). Maar het kaartje staat nog steeds als actief in MijnTelenet.. Blijft geldig tot je het zelf opzegt.RaPMaN schreef: @TimoLimo: ivm die gsm module en prijs per verbruik kaartje. Blijft dat altijd actief, stel dat er maanden geen oproepen mee gedaan zijn?
Mocht Telenet met PVV stoppen om één of andere reden dan zullen ze wel het goedkoopste prepaid kaartje nemen waarvan het beltegoed een jaar geldig is.. Dan een jaarlijkse reminder in de agenda om het belkrediet op te laden en done. PVV is, voor zover ik weet, de goedkoopste oplossing dus ik hoop dat ze dit nog lang blijven aanbieden.
Veranderen van SIM-kaart in een alarm heb ik zelf geen ervaring mee. Kan me voorstellen dat je daar inderdaad de onderhoudsfirma voor moet laten aanrukken (met alle kosten vandien) of het doen tijdens het jaarlijks onderhoud. Tenzij die SIM-gleuf langs de buitenkant zit van de alarmcentrale/console, maar dat lijkt me dan niet al te veilig?
Wat UPS'en betreft, daar ben je inderdaad afhankelijk van hoe lang je wil dat er stroom voorzien moet worden. Hoe langer, hoe duurder. Het belangrijkste doel van een UPS is om apparaten gecontroleerd en correct zichzelf te laten afsluiten om geen schade aan componenten en data te veroorzaken. Daarom is het voldoende om stroom voor een beperkte tijd te leveren. Wij willen het in dit geval als noodgenerator gebruiken.
Ik heb zo een 12 volt Powerwalker DC UPS besteld om die bovenvermelde simbox (Vodafone RL500) op aan te sluiten. Deze geeft volgens de specs 340 minuten stroom @ 1 Ampère. Mijn eerste test toonde aan dat de UPS de simbox meer dan 6 uur van stroom kan voorzien.. Prijs-kwaliteit gezien heb ik geen andere UPS gevonden die dat kon, maar dat is dan het voordeel van 12V IPV 220V te moeten leveren.
Ter zijde: blijkt dat er drie fabrikanten zijn die voor Vodafone de RL500 gemaakt hebben. En ze werken op 12V of 5V. Had geen geluk en heb de 5V toegekregen.. Dus nog een extra stukje moeten kopen om 12V naar 5V om te zetten. Allemaal heel do-it-yourself, maar werkt prima!
-
- Pro Member
Lijkt me gewoon compatible te zijn met telenet, bartman?
Edit: Kan eigenlijk nergens iets terugvinden over een gsm module ofzo bij dit type alarm. Je spreekt over een bericht dat achtergelaten wordt. Ik denk eerder dat het alarm je gewoon opbelt en geen sms verstuurd? Kan me vergissen.. Er is een vocale module als optie, en dan denk ik dat dit een gesproken bericht is, "inbraak" of "brand" maar wederom geen sms, het alarm belt je op en als je opneemt hoor je de boodschap. Zonder een vocale module hoor je in principe gewoon wat modem-beepjes als je opneemt (toch bij de wat oudere alarmen).
Kon niet onmiddelijk vinden hoe lang het alarm op batterij standby kan blijven om dan een UPS met soortgelijke duur te vinden voor de modem.. (is eventueel af te leiden door de som te maken van alle aangesloten sensoren, bedienigspanelen, console zelf, etc en de Ah van de batterij). Het heeft geen zin om, bij wijze van overdrijven, de modem 24 uur van stroom te kunnen voorzien als de alarmbatterij na 8 uur leeg is.A en B, analoge lijn (PSTN - PABX),
komende van telefoonmaatschappij of
ISDN interface module (POTS). Compatibel
met TeleNet, UPC, uitgang ADSL filter en
Twin-box (PABX).
A' en B' geschakelde uitgangen naar het
telefoontoestel.
Edit: Kan eigenlijk nergens iets terugvinden over een gsm module ofzo bij dit type alarm. Je spreekt over een bericht dat achtergelaten wordt. Ik denk eerder dat het alarm je gewoon opbelt en geen sms verstuurd? Kan me vergissen.. Er is een vocale module als optie, en dan denk ik dat dit een gesproken bericht is, "inbraak" of "brand" maar wederom geen sms, het alarm belt je op en als je opneemt hoor je de boodschap. Zonder een vocale module hoor je in principe gewoon wat modem-beepjes als je opneemt (toch bij de wat oudere alarmen).