Versio factureert gewoon lekker door
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 51 keer
Ik kreeg net wat mails binnen van versio dat ik plots €15 min stond bij hun om dat ze lekker een euro + 21% bij de domeinen kleefde waar ik al voor betaalde.
Kan dat zo maar?
Ik heb toch zo wel wat vragen met de correctheid van dat bedrijfje, niet vermelden van BTW en transactie kosten op het einde er bij plakken
nu dit nog.
Kan dat zo maar?
Ik heb toch zo wel wat vragen met de correctheid van dat bedrijfje, niet vermelden van BTW en transactie kosten op het einde er bij plakken
nu dit nog.
Laatst gewijzigd door meon 17 dec 2015, 15:48, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: factureerT
Reden: factureerT
- Splitter
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
- Bedankt: 446 keer
dat hebben ze een tijd geleden aangekondigd...
blijkbaar heeft dns.be hun prijzen verhoogd, en rekent versio dat door gebaseerd op hoeveel jaar je je domein besteld hebt.
I.E: betaal je je domein per jaar, is je volgende verlenging 1.21 duurder.
betaal je voor bv 5 jaar en zijn er nog 4 in de toekomst, krijg je nu 4 x 1.21 aangerekend (de verhoging dus)
of het kan... sja, ik veronderstel van wel? of het leuk is, is een andere zaak natuurlijk.
die x jaar in 1x doe ik eigenlijk nooit, want dan zit je ook gelijk evenveel jaar vast of betaal je dubbel
blijkbaar heeft dns.be hun prijzen verhoogd, en rekent versio dat door gebaseerd op hoeveel jaar je je domein besteld hebt.
I.E: betaal je je domein per jaar, is je volgende verlenging 1.21 duurder.
betaal je voor bv 5 jaar en zijn er nog 4 in de toekomst, krijg je nu 4 x 1.21 aangerekend (de verhoging dus)
of het kan... sja, ik veronderstel van wel? of het leuk is, is een andere zaak natuurlijk.
die x jaar in 1x doe ik eigenlijk nooit, want dan zit je ook gelijk evenveel jaar vast of betaal je dubbel
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 22 keer
Ik kreeg vandaag ook een mail. Ik zou het raar vinden als dit zo maar mag. Ik neem een product af en betaal daar voor dan moeten ze later niet afkomen met een prijsverhoging op een reeds betaald product.
[ Post made via mobile device ]
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 27 keer
Ik zag de mails ook binnen komen voor verschillende domeinen, ongelofelijk droog.
Alles is betaald up-front voor verschillende jaren en dan zou ik nu moeten bijleggen? Kan toch niet ...
Alles is betaald up-front voor verschillende jaren en dan zou ik nu moeten bijleggen? Kan toch niet ...
- Splitter
- Elite Poster
artikel 6.3 van hun voorwaarden: " Indien de Overeenkomst een duurovereenkomst is, is Versio gerech.gd de gehanteerde tarieven op elk moment te verhogen"
ik geloof dat het iets is van dat je eigenlijk betaald hebt voor een soort van "prepaid visa" ding en ze dat aan de kant leggen voor je domein,
maar dat het eigenlijk niet is om het domein te houden.
en ik denk ook dat alle registrars dat zo doorrekenen (wat ook maar gek zou zijn niet te doen in veel gevallen, omdat ze dan in bepaalde gevallen verkopen met verlies, wat niet mag van de EU)
ik geloof dat het iets is van dat je eigenlijk betaald hebt voor een soort van "prepaid visa" ding en ze dat aan de kant leggen voor je domein,
maar dat het eigenlijk niet is om het domein te houden.
en ik denk ook dat alle registrars dat zo doorrekenen (wat ook maar gek zou zijn niet te doen in veel gevallen, omdat ze dan in bepaalde gevallen verkopen met verlies, wat niet mag van de EU)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
- Bedankt: 331 keer
Als je een abo neemt op een weekblad en je betaalt een volledig jaar en na 3 maanden verhoogt de prijs van het weekblad dan hoef je toch ook niet bij te betalen. Eens de koop afgesloten aan de afgesproken prijs is het een done deal toch?
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 55 keer
Inderdaad, bekijk het eens andersom. Moest het kopen van domeinnamen goedkoper worden, kan ik dan voor een gekochte domeinnaam van 5 jaar de korting eisen van de nog resterende jaren? Ik denk van niet...
- Splitter
- Elite Poster
daarom schrijven ze ook "verhogen" in hun voorwaardes hé
maar, domeinen lang op voorhand kopen is meer nadelig dan voordelig:
1) meestal is er geen prijsverschil tussen 1, 3, en 5 jaar
2) je zit vast aan de registrar voor die periode
3) prijzen kunnen ze doorrekenen - ze mogen nu eenmaal niet met verlies kopen, en als je bij een registrar gaat die laag op de kostprijs speelt... (vraag me nog altijd af hoe sommige het doen om aan bv 1 of 2 euro domeinen te verkopen als de inkoop hoger is)
een registrar die 20 euro / domein vraagt, zal zijn prijs wel niet aanpassen nu... eentje die echter maar 4 euro vraagt, sja...
ik weet het ook niet zeker, maar ik denk dat dns belgium ook gewoon per jaar de domeinen aanrekent en niet bv voor 5 jaar in 1x registreert?
denk dat het gewoon het systeem van de registrar is dat dan de verlening automatisch doet voor die periode, en dan is het "commercieel niet meer als normaal" wat versio doet.
nuja, het is niet leuk, daar ben ik het mee eens, en het zal inderdaad ook ongetwijfeld maar in 1 richting werken, maar het is wel wat anders dan bv de prijs van de krant in een abbo.
maar, domeinen lang op voorhand kopen is meer nadelig dan voordelig:
1) meestal is er geen prijsverschil tussen 1, 3, en 5 jaar
2) je zit vast aan de registrar voor die periode
3) prijzen kunnen ze doorrekenen - ze mogen nu eenmaal niet met verlies kopen, en als je bij een registrar gaat die laag op de kostprijs speelt... (vraag me nog altijd af hoe sommige het doen om aan bv 1 of 2 euro domeinen te verkopen als de inkoop hoger is)
een registrar die 20 euro / domein vraagt, zal zijn prijs wel niet aanpassen nu... eentje die echter maar 4 euro vraagt, sja...
ik weet het ook niet zeker, maar ik denk dat dns belgium ook gewoon per jaar de domeinen aanrekent en niet bv voor 5 jaar in 1x registreert?
denk dat het gewoon het systeem van de registrar is dat dan de verlening automatisch doet voor die periode, en dan is het "commercieel niet meer als normaal" wat versio doet.
nuja, het is niet leuk, daar ben ik het mee eens, en het zal inderdaad ook ongetwijfeld maar in 1 richting werken, maar het is wel wat anders dan bv de prijs van de krant in een abbo.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
- Bedankt: 149 keer
heb ook zo'n mail gehad. Wat is nog het nut om voor meerdere jaren te nemen bij Versio? En op deze manier is het natuurlijk simpel om de laagste prijzen te afficheren.
Ik gebruik Versio enkel voor domeinregistratie, voor hosting ben ik al elders gegaan.
off topic: dt-foutje in de titel...
Ik gebruik Versio enkel voor domeinregistratie, voor hosting ben ik al elders gegaan.
off topic: dt-foutje in de titel...
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 27 keer
Waar ik mij voornamelijk aan erger is dat als je een domein afneemt en voor meerdere jaren ineens betaald, dan is dat bedrag wat je betaald voor de opgegeven periode. Wijzigt ondertussen de prijs - los van welke richting - dat initieel bedrag blijft hetzelfde net als het feit dat het voor die periode is.
Rekenen ze meer aan bij de volgende verlenging, allemaal goed en wel. Maar eenzijdig de al betaalde periode aanpassen zonder alternatieven te bieden, dat vind ik kort door de bocht.
Rekenen ze meer aan bij de volgende verlenging, allemaal goed en wel. Maar eenzijdig de al betaalde periode aanpassen zonder alternatieven te bieden, dat vind ik kort door de bocht.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Kort door de bocht of niet... het staat duidelijk in de voorwaarden waarmee je akkoord bent gegaan... of lees je deze niet en teken je eender wat ?exop schreef: Maar eenzijdig de al betaalde periode aanpassen zonder alternatieven te bieden, dat vind ik kort door de bocht.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 16 keer
Het is niet omdat het in de voorwaarden staat dat het ook rechtsgeldig is! Wetgeving heeft nog steeds voorrang...
Hoor eens wat ze er bij FOD Economie over denken? http://economie.fgov.be
Altijd al perfect geholpen geweest door hen!
Hoor eens wat ze er bij FOD Economie over denken? http://economie.fgov.be
Altijd al perfect geholpen geweest door hen!
- Fallschirmjaeger
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
- Bedankt: 90 keer
Het alternatief is in zo'n gevallen meestal kosteloos opzeggen en het betaalde bedrag terugkrijgen.exop schreef:Rekenen ze meer aan bij de volgende verlenging, allemaal goed en wel. Maar eenzijdig de al betaalde periode aanpassen zonder alternatieven te bieden, dat vind ik kort door de bocht.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 717 keer
Ik zou liever factureerT zien staan in plaats van factureerD. Zo irritant. Er is geen enkele reden om daar een d te schrijven.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
- Bedankt: 84 keer
De heffing is jammer maar goed, ergens kan ik het wel begrijpen al hadden ze misschien een bepaalde toegeving kunnen doen voor langere engagementen.
Mijn grootste probleem is dat je via die portemonee moet betalen, in mijn geval 1.21 maar je moet minimaal 5 euro opladen in dat ding.
Ik heb alvast gegevens voor een overschrijving gevraagd...
Mijn grootste probleem is dat je via die portemonee moet betalen, in mijn geval 1.21 maar je moet minimaal 5 euro opladen in dat ding.
Ik heb alvast gegevens voor een overschrijving gevraagd...
- thomasv
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 52 keer
Ik heb hen toen ook een mail gestuurd. Hun reactieSplitter schreef:dat hebben ze een tijd geleden aangekondigd...
Algemene voorwaarden of niet, dit is zeker niet klantvriendelijk.Geachte,
Dit staat reeds enkele jaren in onze voorwaarden vermeld.
"Indien de Overeenkomst een duurovereenkomst is, is Versio gerechtigd de gehanteerde tarieven op elk moment te verhogen. Versio zal Opdrachtgever, via de Website, schriftelijk of per e-mail, hiertoe ten minste 2 (twee) maanden van tevoren op de hoogte stellen van tariefswijzigingen."
Gezien DNS.be de prijzen met een euro heeft verhoogd zijn wij helaas genoodzaakt onze prijzen hiertoe ook te verhogen gezien wij het product in dit geval door externe facturen niet meer tegen de oude prijs kunnen aanbieden. ( zie ook: https://www.ispam.nl/archives/54219/dns ... et-1-euro/)
Uiteraard begrijp ik dat een prijsverhoging erg vervelend en wellicht niet wenselijk is. Excuses voor het ongemak.
Met vriendelijke groet,
Gerald van Wattum - Helpdesk Manager
iPhone 12 Pro — iPad (9th Gen) — Apple TV 4K (2nd Gen) — MacBook Pro
- Splitter
- Elite Poster
ik vind het nog steeds maar normaal...
als je weet dat je quasi de aankoopprijs geeft, dan kan je verwachten dat je de factuur voor je neus krijgt als die aankoopprijs omhoog gaat.
en eigenlijk valt hun antwoord nog best mee - vergeet ook niet dat je die voorwaarden "gelezen en aanvaard" hebt (i know, nobody does)
kijk eerder met boze ogen naar dns belgium en de overheid met die belachelijke .vlaanderen en .brussels waardoor er ongetwijfeld weer heel wat geld foetsjie is,
en you guessed it: de gewone man mag het weer afdokken
als je weet dat je quasi de aankoopprijs geeft, dan kan je verwachten dat je de factuur voor je neus krijgt als die aankoopprijs omhoog gaat.
en eigenlijk valt hun antwoord nog best mee - vergeet ook niet dat je die voorwaarden "gelezen en aanvaard" hebt (i know, nobody does)
kijk eerder met boze ogen naar dns belgium en de overheid met die belachelijke .vlaanderen en .brussels waardoor er ongetwijfeld weer heel wat geld foetsjie is,
en you guessed it: de gewone man mag het weer afdokken
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
- Bedankt: 40 keer
Ze hebben deze prijsverhoging op 16 november via hun website aangekondigd... Dat is dus niet minstens 2 maanden op voorhand ... ?...Versio zal Opdrachtgever, via de Website, schriftelijk of per e-mail, hiertoe ten minste 2 (twee) maanden van tevoren op de hoogte stellen van tariefswijzigingen....
- thomasv
- Premium Member
De duurste of de goedkoopste, ... in de algemene voorwaarden of niet, ... Dit soort acties toont weinig respect naar de klanten toe.Splitter schreef:ik vind het nog steeds maar normaal...
- Splitter
- Elite Poster
hmm, dat is wel een good point... benieuwd wat ze erover zouden zeggen als je dat aanhaalt, want ze overschrijden hier idd hun eigen AV als ze het nu reeds aanrekenen,BMaster schreef:Ze hebben deze prijsverhoging op 16 november via hun website aangekondigd... Dat is dus niet minstens 2 maanden op voorhand ... ?...Versio zal Opdrachtgever, via de Website, schriftelijk of per e-mail, hiertoe ten minste 2 (twee) maanden van tevoren op de hoogte stellen van tariefswijzigingen....
al denk ik dat ze dan aankomen met het feit dat het gaat over domeinen die pas na 1 januari vervallen o.i.d.
want tegenwoordig is respect en goedkoop iets dat altijd en goed samengaat?thomasv schreef:De duurste of de goedkoopste, ... in de algemene voorwaarden of niet, ... Dit soort acties toont weinig respect naar de klanten toe.
overigens, hoewel medeleven, respect en aanverwanten idd mooi meegenomen zijn, is er nog steeds geen verplichting toe in een commerciele relatie.
je gaat ergens voor de prijs+dienst+dienstverlening combinatie, niet omdat ze je handje willen vasthouden terwijl ze je bankrekening leeghalen.
al kan je die laatste natuurlijk ook wel vinden als je dat zou verkiezen.
ze kondigen een verhoging aan, die het gevolg is van iets dat buiten hun eigen wil ligt (je kan nu eenmaal niet iets verkopen aan een lagere prijs dan dat je het inkoopt),
en er is (in principe) maar een bepaalde hoeveel clienteel dat hier "hinder" van zal ondervinden...
als ze je nu de optie geven om kosteloos (teruggave van komende jaren) weg te transfereren geven, wat je ongetwijfeld zelf achter zal moeten vragen, dan hebben ze m.i. nog vrij klantvriendelijk gehandeld.
een discussie over het niet klantvriendelijk vinden van prijsverhogingen, die met terugwerkende kracht geldig is voor producten die aangekocht zijn maar nog niet betaald door versio (ze betalen, ik ben er quasi zeker van, domeinen zelf per jaar en niet per langere termijn), is nutteloos... en, again, het is misschien niet de leukste of meest klantvriendelijkste oplossing, maar je gaat akkoord met die AV én je zit bij een cheap-ass registrar, dus is je klagen eveneens overdreven.
wil je dat niet? combell heeft nu een promo voor 19.95 ex. btw voor het eerste jaar. ik betwijfel dat die prijsverhogingen zullen doorvoeren momenteel.
eigenlijk grappig dat hier een hele "het is respectloos en unfair" discussie is over 1 euro stijging in een goedkope domeinnaam (nog steeds onder de prijs van men vorige registrar overigens), terwijl er nog niets is voorbijgekomen over het feit dat de afgelopen prijsstijgingen van elektra effectief illegaal zijn geweest.
lijkt me nochtans een discussie die meer geld kan opleveren
het is al zo vaak gezegd: pay peanuts, get monkeys... prijs/kwaliteit zal versio, ook met een stijging van 1 euro, nog steeds een van de betere zijn,
en die stijging is dan nog geeneens hun fout (tenzij je kort aan inkoopprijs blijven hun fout zou vinden, in welk geval ik je dan weer doorwijs naar combell)
- thomasv
- Premium Member
Respect zou er altijd moeten zijn, los van duur of goedkoop. Een beetje commercieel inzicht is altijd belangrijk.want tegenwoordig is respect en goedkoop iets dat altijd en goed samengaat?
Dit is eerder naast de kwestie.als ze je nu de optie geven om kosteloos (teruggave van komende jaren) weg te transfereren geven, wat je ongetwijfeld zelf achter zal moeten vragen, dan hebben ze m.i. nog vrij klantvriendelijk gehandeld.
Hoe Versio dit intern regelt, daar zou de klant niets van moeten merken.een discussie over het niet klantvriendelijk vinden van prijsverhogingen, die met terugwerkende kracht geldig is voor producten die aangekocht zijn maar nog niet betaald door versio (ze betalen, ik ben er quasi zeker van, domeinen zelf per jaar en niet per langere termijn), is nutteloos... en, again, het is misschien niet de leukste of meest klantvriendelijkste oplossing, maar je gaat akkoord met die AV én je zit bij een cheap-ass registrar, dus is je klagen eveneens overdreven.
En ook hier: los van het feit of ze nu duur of goedkoop zijn, met dit soort acties valt Versio negatief op.
Daarom ben ik ook geen klant van Combell.wil je dat niet? combell heeft nu een promo voor 19.95 ex. btw voor het eerste jaar. ik betwijfel dat die prijsverhogingen zullen doorvoeren momenteel.
1 euro is inderdaad geen geld, kan je zeggen, maar het gaat hier niet om het bedrag maar om de daad die wordt gesteld.eigenlijk grappig dat hier een hele "het is respectloos en unfair" discussie is over 1 euro stijging in een goedkope domeinnaam (nog steeds onder de prijs van men vorige registrar overigens), terwijl er nog niets is voorbijgekomen over het feit dat de afgelopen prijsstijgingen van elektra effectief illegaal zijn geweest.
lijkt me nochtans een discussie die meer geld kan opleveren
Als je dan toch wilt spreken over het bedrag, bedenk dan dat niet iedereen 1 domeinnaam heeft, sommigen hebben er tientallen of honderden.
Een domeinnaam is een domeinnaam, dus de kwaliteit van een domeinnaam kan je niet indelen of beoordelen. De omkadering wel (e.g. controlepaneel, support).het is al zo vaak gezegd: pay peanuts, get monkeys... prijs/kwaliteit zal versio, ook met een stijging van 1 euro, nog steeds een van de betere zijn,
en die stijging is dan nog geeneens hun fout (tenzij je kort aan inkoopprijs blijven hun fout zou vinden, in welk geval ik je dan weer doorwijs naar combell)
Al bij al ben ik dus teleurgesteld in Versio. Zeker omdat ik het vertrouwen gaf en zowat al mijn domeinnamen voor +5 jaar had betaald (ironisch genoeg, met een korting).
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
- Bedankt: 317 keer
Ik volg Splitter volledig in zijn statement op de vorige pagina.
Service en kwaliteit is ver te zoeken in de registrar wereld, en Versio is een van de weinigen die het nog goed aanpakt op dat vlak. Ook al rekenen ze nu een prijsstijging (terecht) door, dit doet geen afbraak aan hun service en dienstverlening.
Ter vergelijking, ik ben zelf (jaren geleden) reseller geweest bij Domeincentrale, kende de eigenaar, dus goeie service... Daarna is dat overgenomen door netbulk, nog altijd vrij goeie service, wel al minder goedkoop, maar doenbaar...
En dan werd het onlangs overgenomen door register.be en begon de miserie... Domeinen die op manueel renew stonden toch automatisch gaan verlengen, facturen sturen voor niet gevraagde diensten, transfers in de soep laten draaien, domeinen suspenden terwijl er transfers lopende waren, enz enz.
Needless to say dat ik over register.be geen goed woord kan zeggen, en aangenaam verrast was door de vlotheid en snelheid waarmee ik de hele handel heb kunnen overzetten naar versio. En het is nog een pak goedkoper ook...
Service en kwaliteit is ver te zoeken in de registrar wereld, en Versio is een van de weinigen die het nog goed aanpakt op dat vlak. Ook al rekenen ze nu een prijsstijging (terecht) door, dit doet geen afbraak aan hun service en dienstverlening.
Ter vergelijking, ik ben zelf (jaren geleden) reseller geweest bij Domeincentrale, kende de eigenaar, dus goeie service... Daarna is dat overgenomen door netbulk, nog altijd vrij goeie service, wel al minder goedkoop, maar doenbaar...
En dan werd het onlangs overgenomen door register.be en begon de miserie... Domeinen die op manueel renew stonden toch automatisch gaan verlengen, facturen sturen voor niet gevraagde diensten, transfers in de soep laten draaien, domeinen suspenden terwijl er transfers lopende waren, enz enz.
Needless to say dat ik over register.be geen goed woord kan zeggen, en aangenaam verrast was door de vlotheid en snelheid waarmee ik de hele handel heb kunnen overzetten naar versio. En het is nog een pak goedkoper ook...
© De Morgen: Geachte taalnazi's, deradicaliseer een beetje.
- Splitter
- Elite Poster
laat me eerlijk zijn: centen maken wel degelijk uit en ik ben op alles aan het kijken om minder uit te geven, dus ook domeinen...
en ik wil daar niet (teveel) voor inboeten, maar ik zal toch spijt hebben dat ik bij IOP wegga, want als je prijs/kwaliteit wil zit je écht goed bij IOP (inforbusiness) :
je hebt een "ok" controlpanel (mag weleens -dringend- vernieuwd worden), aanvaardbare prijzen en een héél goede en snelle service.
ik ben in 2009 naar hun gegaan (en heb het controlpanel nooit zien veranderen), geen idee meer waar ik ervoor zat eigenlijk, en in die bijna 7 jaar ben ik altijd perfect en snel geholpen geweest waar nodig.
maar in januari zullen de .be domeinen bij hun rond de 10 euro kosten, terwijl ze bij versio in januari rond de 6 zullen kosten.
het is geen levensmakend verschil, maar het begint toch op te tellen, en zeker als je meerdere domeinen hebt.
of versio een evengoede service gaat hebben als IOP? i doubt it (ik ben in al mijn jaren dat ik domeinnamen heb nooit een betere registrar tegengekomen dan hun),
en moest ik maar 1 domeintje hebben zou ik dat wel bij hun gehouden hebben denk ik.
grotendeels ben ik wel aan het omschakelen naar een .io domein, en dat heb ik dan weer bij namecheap 'cause... you know: 60 euro bij iop, 78 euro bij versio, 30 euro bij namecheap.
de prijsverschillen tussen registrars kunnen echt wel enorm zijn, en op het einde van de dag is er ook een risico als je een slechte registrar hebt.
je domeinnaam is nu eenmaal je adres op het internet, als je registrar je bij de noten neemt sta je daar...
ik heb "genoeg gehoord" dat zowel namecheap als versio aanvaardbare registrars zijn, maar me zo "veilig" voelen als bij IOP zal wel nergens, maar daar hangt dus ook een hoger prijskaartje aan.
(al is bv combell met hun 20tal euro wel echt een overdrijver, maar als je aan de andere kant ziet wat voor belachelijke en overdreven kosten bedrijven soms betalen zonder het zelf nog te beseffen, dan kan je het hun niet kwalijk nemen natuurlijk - een bedrijf profiteert nu eenmaal van een ander zijn onwetendheid/laksheid/... )
en ik wil daar niet (teveel) voor inboeten, maar ik zal toch spijt hebben dat ik bij IOP wegga, want als je prijs/kwaliteit wil zit je écht goed bij IOP (inforbusiness) :
je hebt een "ok" controlpanel (mag weleens -dringend- vernieuwd worden), aanvaardbare prijzen en een héél goede en snelle service.
ik ben in 2009 naar hun gegaan (en heb het controlpanel nooit zien veranderen), geen idee meer waar ik ervoor zat eigenlijk, en in die bijna 7 jaar ben ik altijd perfect en snel geholpen geweest waar nodig.
maar in januari zullen de .be domeinen bij hun rond de 10 euro kosten, terwijl ze bij versio in januari rond de 6 zullen kosten.
het is geen levensmakend verschil, maar het begint toch op te tellen, en zeker als je meerdere domeinen hebt.
of versio een evengoede service gaat hebben als IOP? i doubt it (ik ben in al mijn jaren dat ik domeinnamen heb nooit een betere registrar tegengekomen dan hun),
en moest ik maar 1 domeintje hebben zou ik dat wel bij hun gehouden hebben denk ik.
grotendeels ben ik wel aan het omschakelen naar een .io domein, en dat heb ik dan weer bij namecheap 'cause... you know: 60 euro bij iop, 78 euro bij versio, 30 euro bij namecheap.
de prijsverschillen tussen registrars kunnen echt wel enorm zijn, en op het einde van de dag is er ook een risico als je een slechte registrar hebt.
je domeinnaam is nu eenmaal je adres op het internet, als je registrar je bij de noten neemt sta je daar...
ik heb "genoeg gehoord" dat zowel namecheap als versio aanvaardbare registrars zijn, maar me zo "veilig" voelen als bij IOP zal wel nergens, maar daar hangt dus ook een hoger prijskaartje aan.
(al is bv combell met hun 20tal euro wel echt een overdrijver, maar als je aan de andere kant ziet wat voor belachelijke en overdreven kosten bedrijven soms betalen zonder het zelf nog te beseffen, dan kan je het hun niet kwalijk nemen natuurlijk - een bedrijf profiteert nu eenmaal van een ander zijn onwetendheid/laksheid/... )
-
- Deel van't meubilair
Al jaren tevreden klant van TransIP.be ... momenteel trouwens een actie... .be voor 4.99 euro.Splitter schreef:laat me eerlijk zijn: centen maken wel degelijk uit en ik ben op alles aan het kijken om minder uit te geven, dus ook domeinen...
- Splitter
- Elite Poster
versio hanteert 4.99 exclusief als hun normale (na de verhoging) prijs, bij transip betaal je nog eens 2 euro (exclusief) erbovenop na die actie,
een van de redenen dat ik transip niet genomen heb, want verder denk ik dat transip en versio wel in hetzelfde "kamp" zitten qua service e.d.
een van de redenen dat ik transip niet genomen heb, want verder denk ik dat transip en versio wel in hetzelfde "kamp" zitten qua service e.d.
-
- Deel van't meubilair
Geen idee of jullie honderden domains hebben... maar van die één of twee euro ga ik niet wakker liggen als de service goed is.
- Splitter
- Elite Poster
maar als de service nagenoeg gelijk is voor die 2 euro, waarom zou je dan 2 euro meer uitgeven?
en ik heb er een stuk of 10 - hoewel er ook bijzitten voor anderen waar ik het voor regel... maar daar neem ik waar het kan toch ook graag een euro'tje aan mee.
door de besparing die ik maakte met de omschakeling IOP => versio (zonder de prijsverhoging van de .be's mee te rekenen) is mijn .io domeinnaam al terugbetaald,
dus dan -vind ik- maakt het toch wel een verschil.
en ik heb er een stuk of 10 - hoewel er ook bijzitten voor anderen waar ik het voor regel... maar daar neem ik waar het kan toch ook graag een euro'tje aan mee.
door de besparing die ik maakte met de omschakeling IOP => versio (zonder de prijsverhoging van de .be's mee te rekenen) is mijn .io domeinnaam al terugbetaald,
dus dan -vind ik- maakt het toch wel een verschil.
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Ik zou je aanraden om eens wat reviews over Versio door te nemen. Vooral de positieve moet je er met een korrel zout nemen (klanten worden immers betaald om een positieve review te zetten!).Splitter schreef:versio hanteert 4.99 exclusief als hun normale (na de verhoging) prijs, bij transip betaal je nog eens 2 euro (exclusief) erbovenop na die actie,
Ik heb mijn domeinnamen ofwel bij Transip ofwel bij mijn eigen werkgever staan. Transip blinkt uit in supportsnelheid en hun prijzen zijn zeer goed vind ik persoonlijk. Versio is cheap, en daar blijft het bij. Nameservers veranderen van een domein kon ik niet doen via hun CP destijds. Dan maar een mailtje naar de klantendienst. Heeft 3 weken (!) geduurd eer dat in orde was, met allerhande excuses. Of ik niet beter hun DNS cluster zou gebruiken voor slechts x euro/maand, want dat was beter dan het mijne. Of ik de .be niet beter zou doorverwijzen naar de .com welke nog vrij was en ze voor mij konden registreren etc...
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
- Bedankt: 167 keer
Voor domeinnamen heb ik echt geen probleem bij Versio. Nameservers kan je perfect wijzigen in het controlpanel en is binnen de vijf minuten ook gefixt (whois).
Hosting zal ik daar wel niet direct gaan nemen...
Hosting zal ik daar wel niet direct gaan nemen...
-
- Moderator
- Contacteer:
Kan inderdaad inmiddels veranderd zijn hoor. Is sinds 2010 dat die info is.
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Moderator
- Contacteer:
Je kan hopelijk toch meer dan twee nameservers doen?
Telefonie = EDPnet + OVH
- thomasv
- Premium Member
Lijkt mij eerder speculatie/assumptie.Ik zou je aanraden om eens wat reviews over Versio door te nemen. Vooral de positieve moet je er met een korrel zout nemen (klanten worden immers betaald om een positieve review te zetten!).
Ja je kan ook A, MX, ... records instellen.krisken schreef:Je kan hopelijk toch meer dan twee nameservers doen?
Al ben ik een CloudFlare gebruiker