Ik heb nog geen idee welke maatschappij mijn werkgever zal hanteren etc. maar wou me dus wel al een idee vormen.
M.a.w. is bv. die site van leaseplan realistisch?
[

Ne 518 (geknepen BE versie) t.o.v. een 520 ongeknepen DE versie is een groot verschil. En de opties doen bij BMW heel veel. Lederen zetels, business GPS (kleine dus ?) e Xenons is bijna standaard. En ook de velgen e.d. doen veel. (het ging over de mijne trouwens, en die is alles behalve standaard qua optiesSub Zero schreef:Das toch wel veel geld voor die BMW hoor. Bij ons is er eentje die een 518d heeft met vrij veel toeters en bellen (lederen zetels, business GPS, xenons, ...) voor 800 euro per maand (ex BTW) en 35k km per jaar.
Nee, de nieuwprijs wordt met 6% per jaar verminderd, met een maximum van 30%. Idd absoluut niet realistisch maar dit is ingevoerd om te vermijden dat zelfstandigen met een 10-jaar oude Porsche Cayenne gingen rondrijden en zo minder VAA zouden betalen dan iemand met een nieuwe Golf.powaq schreef:Maar het lijkt mij dat ze nog altijd de nieuwprijs nemen voor de VAA, klopt dit?
Staat dat niet op de roze kaart van een auto? Eerste inschrijving?Plus hoe weten ze dit nu ooit? Die database die er zou komen bestaat volgens mij nog altijd niet
Mja, als zelfstandige voor een NV werken en de auto als zelfstandige kopen heeft ook zijn voordelen natuurlijkpowaq schreef:Hoe zit dat nu met de VAA op tweedehands auto's. Want ik ben zelf aan kijken naar inderdaad zo'n premium selection of NNC auto voor op de vennootschap. Maar het lijkt mij dat ze nog altijd de nieuwprijs nemen voor de VAA, klopt dit? Dit lijkt mij echt onvoorstelbaar onrechtvaardig (plus die waardevermindering die stopt na een bepaald aantal jaar, dat heeft toch niets met de economische realiteit te maken?). Plus hoe weten ze dit nu ooit? Die database die er zou komen bestaat volgens mij nog altijd niet.
Ik bedoelde eigenlijk de prijs die op de originele factuur stond. Ze kunnen bijvoorbeeld moeilijk kijken naar de nieuwprijs van een 320d nu om een 320d van 6 jaar oud te gaan belasten. Die oude was namelijk sowieso goedkoper. En niemand houdt die prijzen officieel bij.heist_175 schreef:Staat dat niet op de roze kaart van een auto? Eerste inschrijving?Plus hoe weten ze dit nu ooit? Die database die er zou komen bestaat volgens mij nog altijd niet
Op basis daarvan kan je dus de leeftijd afleiden.