Vliegreis boeken via Amsterdam.

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
TiTanium
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Ik denk er aan om in de paasvakantie een week Turkije te boeken. Ik heb gezien dat het via onze buurland het een gevoelig pak goedkoper is om af te reizen.

Hetzelfde hotel via een Belgische operator: € 2856,40 (jetair) € 2596,40 (Sunjets)
Via dezelfde operator maar van Nederland: € 1634,50 (Arke)

Voor deze prijsverschil wil ik gerust via Nederland boeken, maar zijn er zaken waar er rekening mee moet gehouden worden? Is dit ook mogelijk als Belg? Zijn er nog mensen die dit gedaan hebben, zo ja kan ik best met de trein naar daar gaan of valt de prijs van parking er mee?
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
danchrista
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 3 keer

Al enkele malen geboekt via neckermann nederland en geen problemen ondervonden. Papieren en vouchers komen via email.
Parkeren op schiphol valt mee. Steeds gebruik gemaakt van de "smart parking" waar de prijs goed meevalt als je op voorhand boekt. Je kan zelfs op de parking je bagage al inchecken en daarna met de snelbus (ongeveer om de 10 min) naar de vertrekhal.

http://www.schiphol.nl/Reizigers/VanNaa ... arking.htm
liber!
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: nathan_gs
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 55 keer

Het belgische garantiefonds (in geval van failliet van de touroperator) is beter, maar duurder, dit verklaard een deel van het prijsverschil, dit is wel enkel van toepassinng voor reizen met vlucht + hotel.

Is vertrekken via Eindhoven niet makkelijker?

Als je enkel vluchten zoekt, werk ik meestal via http://skyscanner.net.
Tim H.
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 38 keer

Al een paar keer vanuit Nederland vertrokken. (Eindhoven en Amsterdam)

1 keer met de trein gegaan en dat viel op zich wel mee moest het niet zijn dat de Nederlandse spoorwgen niet echt te vertrouwen zijn. (onze trein vertrok richting Amsterdam (vanuit Eindhoven) om dan in Den bosch reschtsomkeer te maken naar Maastricht. Niemand die ons op de hoogte had gebracht. Gelukkig terug in Eindhoven kunnen overstappen op een trein die wel helemaal naar Amsterdam ging)

1 keer met de auto en ook hier geen problemen ondervonden. Parking is goedkoper dan in zavantem. Enige waar je rekening mee moet houden dat op weekdagen naar Amsterdam niet altijd een lachertje is.

je moet ook eens op sunweb.nl kijken..daar hebben wij altijd de goedkoopste prijs gevonden.
stevenvs
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 11 keer

Titanium,

Ik heb een reis van 14 dagen tijdens de paasvakantie 2016 geboekt via Neckermann Nederland en vertrek via Düsseldorf, dit heeft mij een totale besparing van bijna 3000€ opgeleverd tov. hetzelfde maar dan via Neckermann België en vertrek via Zaventem.

IK heb dit zelfs gewoon via een plaatselijk Neckermann kantoor in België gedaan.

Eigenlijk toont dit zeer goed aan dat het hele hoog seizoen verhaal dikke zever is en gewoon is om meer geld uit de mensen hun zakken de kloppen.
TiTanium
Moderator
Moderator

Ik heb al op verschillende site's in Nederland gekeken. Maar alleen Arkefly werkt samen met dat hotel. Ik vind de korting dat ik al aangegeven heb in begin al zeer netjes.
Ik denk dan ook via daar te boeken. Alleen wist/weet ik niet goed waar je allemaal rekening moet houden. Via mijn eigen verzekering ben ik verzekerd voor de hele wereld, moest er iets mis gaan. Van het hoogseizoen heb ik geen last. Daar de Nederlanders geen vakantie hebben.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Kan je dat hotel niet boeken via booking.com en co ? Ik heb in heel m'n leven nog nooit via een reisbureau geboekt.. het enige waar je dan rekening mee moet houden is dat je je vlucht moet herbevestigen 2 dagen op voorhand
TiTanium
Moderator
Moderator

Dat zal ik in de toekomst is moeten bezien of dit inderdaad niet beter is. Maar voor de prijs dat het nu is vind ik het al zeer goed. Ik heb eens gekeken via Eindhoven naar dat hotel en dat blijkt op eerste zicht niet mogelijk te zijn. Deze vertrekt alleen zogezegd uit Amsterdam.
EDIT; via booking is het € 1391. Nog goedkoper, maar waar zit de catch? Moet je meer zelf regelen of is echt alles geregeld?
TiTanium
Moderator
Moderator

Booking valt af, ik wil met 4 in 1 kamer zitten. Niet met 2 kamers, ondanks de goedkopere prijs.
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Kijk ook vanuit Dtuisland. Is vaak nog eens 20-30% goedkoper tov Nederland...
http://www.ab-in-den-urlaub.de/ is een site waar je vaak goede deals kan vinden.

Belgie is gewoon veel te duur. Voor alles. Inclusief reizen.

Best met trein naar Schiphol. Is heel goedkope oplossing en lekker snel. Met auto zal langer duren, meer aan benzine kosten (en parking is gewoon voorbij belachelijk duur op Schiphol)
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer

Voor onze vakantie volgend jaar heb ik de vliegtuigreis en het hotel uit mekaar getrokken.
Het hotel los geboekt via Neckermann, en de vlucht via Ryanair (met bagage).
Dat leverde een besparing op van 1000 euro (1800 euro ipv 2800) tov Sunjets en Neckermann (met vliegreis in).
Er zit dan wel geen transport van de luchthaven naar het hotel in, maar dit kost geen 1000 euro :wink:

Voor op vakantie te gaan met 2 volwassenen en 2 kinderen is 1000 euro toch wel netjes om op zak te stoppen...

On topic:

Naar Amsterdam reizen deed ik al een paar keer met de wagen (wel bedrijfswagen, dus geen brandstofkosten), en de parking op de Economy Long term parking was +-50 euro voor een week.
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer

Als je met KLM vliegt is het vaak goedkoper om BRU-AMS-Bestemming te vliegen dan AMS-Bestemming rechtstreeks. Het stuk Brussel-Schiphol is 30min vliegen, vrij belachelijk, maar meestal toch goedkoper en vaak handiger dan naar Schiphol te moeten rijden.
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster

Haha, dat klopt! En ook nog met vertrek van Brussel-Zuid of Antwerpen-Centraal (dan reis je dat gedeelte per trein naar Schiphol)
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer

In veel gevallen zet KLM je op de trein naar Amsterdam ipv te vliegen.
Thalys en Internationale NMBS trein zijn hier ideaal voor.
sirWard
Erelid
Erelid
Twitter: sirWard
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 87 keer

Ik vond dat anders best wel gemakkelijk om gewoon met de trein naar Brussel te bollen en dan het kort vluchtje - inclusief koek en fruitsapje - BRU-AMS om vervolgens verder te reizen.

Naar prijs toe scheelde dat ook een groot stuk herinner ik me van toen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

iceke schreef:Ik heb in heel m'n leven nog nooit via een reisbureau geboekt.. het enige waar je dan rekening mee moet houden is dat je je vlucht moet herbevestigen 2 dagen op voorhand
Qué?

Herbevestigen herinner ik mij van reizen naar de US in de jaren 80. Ondertussen hebben we NOOIT meer moeten doen.

Je kan hotels ook direct contacteren als je een 4 persoonskamer wil. Eigenlijk kan je zowat alles combineren en vertrek vanuit een ander land is ook geen probleem.

Wel iets om rekening mee te houden als je iets boekt waarbij je moet overstappen is dat je het volledige traject via dezelfde weg vastlegt. Bv. Als je te laat op de luchthaven bent omdat je trein te laat was draai je zelf op voor de herboeking. Ik bedoel daarmee dat bv. zoals onze vluchten naar Mauritius/Reunion vanuit Parijs geboekt werden met inbegrip van het treinticket (TGV) bij Air Mauritius. Is de trein te laat in Parijs dan is het aan de vliegtuigmaatschappij om je op een alternatieve route ter bestemming te brengen.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
iceke
Elite Poster
Elite Poster

Het hoeft niet meer , maar ik doe het nog altijd, (sinds ik ooit eens op fuerte in de namiddag stond aan te schuiven & de vlieger in de voormiddag al vertrokken was ;-) )
Waar je moet op letten ? Dat je geen charterbus hebt naar je hotel...maar een taxi of huurwagen is veel comfortabeler dan eerst nog 20 hotels afrijden en dan laatst in de rij aanschuiven aan de checkin (eerst in de bus = laats uw bagage van de bus)
Wij gingen vroeger surfen naar plaatsen waar geen enkele Belgische operator hotels had.. dat was dus echt hotels zoeken via internet & in het Spaans over en weer faxen om te reserveren. daarna tickets boeken via de telefoon & dan transport regelen voor het surfmateriaal. Meestal vlogen we dan nog terug vanop een andere bestemming dan van waar we vertrokken.
Gautier
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
Bedankt: 94 keer

Ik doe zelf 20-100 vluchten per jaar, naargelang het jaar. Dus ik kan wel meepraten. Paar puntjes:
  • Luchthavenparkings zijn de grootste oplichterijen van de 21ste eeuw. Als je het niet kan vermijden, kies voor de 'lange termijn'-parking die altijd wat van de luchthaven af zal liggen, met een pendelbus. Dit gezegd zijnde, die tarieven van Schiphol vind ik overigens wel bijzonder goedkoop. Elders betaal je drie keer meer.
  • Beter nog, zoek op het internet en kies een uitbater die niet van de luchthaven afhangt. Er zijn vaak verschillende parkeerterreinen binnen een straal van 10 km die je dan met een bus naar de luchthaven voeren.
  • Vééééél goedkoper. Er was ooit een tijd dat je op familie kon rekenen om je naar de luchthaven te brengen. Zelfs Amsterdam is zo ver nog niet. Ik stel in alle landen vast dat dit sociaal gebruik achteruit loopt.
  • Een "luchthaventaxi" kan ook. Nog altijd goedkoper dan je auto lang op een dure parking te laten staan.
  • Trein... ja, heel milieuvriendelijk, maar wat doe je als dat ding in panne valt? Een enorm risico, en terugbetaling van vluchten/gemiste hotelkosten mag je vergeten. Tenzij, zoals gemeld, de treinverbinding deel uitmaakt van de PNR (de verschillende etappes van het reisplan).
  • Met "korte vluchtjes" Brussel-PAR/AMS/... moet je geweldig oppassen. Als je het doet, voorzie ruim overstaptijd. In de piekuren zitten de grote luchthavens namelijk vol, en een "kort vluchtje" heeft al rap een uur vertraging, met als gevolg een gemiste aansluiting.
  • Qua luchthaven is Eindhoven vaak ook interessant, en meer nog, Düsseldorf.
  • Ryanair is enorm te ontraden wegens het enorme risico. Da's zowat de enige vliegmaatschappij die z'n klanten compleet laat vallen bij problemen. En nee het is niet wettelijk, maar daar heb je niks aan als je met familie ergens gestrand bent, er maar één vlucht per dag is, en ze die afschaffen. Bovendien verlies je ook nog je hotelnachten.
  • Herbevestigen van vluchten hoeft niet meer, maar zorg er altijd voor dat je je email- en/of gsm-nummer hebt doorgegeven aan de luchtvaartmaatschappij (maakt ook automatisch deel uit van de PNR). Er is er geen enkele meer die geen statusberichten uitstuurt voor het vertrek van de vlucht.
  • Met Booking en consoorten moet je oppassen (hun moedermaatschappij behoort overigens tot mijn klanten). Die zijn enkel tussenpersonen en trekken zich voor de rest niet veel van het hotel aan. Het hotel krijgt enkel een electronische bevestiging van je reservatie. Eventuele speciale wensen worden vaak niet doorgegeven. Als je bijzondere vereisten hebt (enkele bedden, triple kamer, ...), altijd rechtstreeks het hotel contacteren na reservatie zodat je kan bevestigen dat je speciale wensen in hun computer zitten.
  • Dit gezegd zijnde, hotels zijn de Bookings van deze wereld ondertussen kotsbeu wegens de gigantische commissie die ze nemen en hun arrogant gedrag. Contacteer liever rechtstreeks het hotel dat je aanstaat, zeg dat je prijs x of y op een website gezien hebt, maar dat je liever rechtstreeks bij hen reserveert, maar dan wel aan dezelfde (goedkopere) prijs. Meer en meer hotels gaan daarop in.
  • Let ook op je reisverzekering. Met name American Express en sommige visakaarten (weliswaar buiten België) bieden vaak een gratis verzekering die je dekt bij reisperikelen. Ik weet niet of dit in België ondertussen ook al doorgedrongen is.
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Gautier schreef:[*]Let ook op je reisverzekering. Met name American Express en sommige visakaarten (weliswaar buiten België) bieden vaak een gratis verzekering die je dekt bij reisperikelen. Ik weet niet of dit in België ondertussen ook al doorgedrongen is.
Wij hebben al jaren een Platinum Mastercard en hoewel die redelijk duur is hoeven we geen reis- (annulatie/baggage...) verzekering meer te nemen (meestal 4% van de reissom), ook voor huurwagens is een CDW niet meer nodig. De kaart betaald zich dus redelijk snel terug. Gelukkig nog maar 1 keer nog gehad toen onze zoon in Zweden bij het langlaufen (na 10m) viel en we naar het lokale ziekenhuis moesten. Alle kosten die niet door het ziekenfonds gedekt werden zijn terugbetaald.
Er zit ook roadside assistance voor 2 auto's bij (dus geen touring/VAB) meer betalen.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
iceke
Elite Poster
Elite Poster

Gautier schreef: [*]Met Booking en consoorten moet je oppassen (hun moedermaatschappij behoort overigens tot mijn klanten). Die zijn enkel tussenpersonen en trekken zich voor de rest niet veel van het hotel aan. Het hotel krijgt enkel een electronische bevestiging van je reservatie. Eventuele speciale wensen worden vaak niet doorgegeven. Als je bijzondere vereisten hebt (enkele bedden, triple kamer, ...), altijd rechtstreeks het hotel contacteren na reservatie zodat je kan bevestigen dat je speciale wensen in hun computer zitten.
[*]Dit gezegd zijnde, hotels zijn de Bookings van deze wereld ondertussen kotsbeu wegens de gigantische commissie die ze nemen en hun arrogant gedrag. Contacteer liever rechtstreeks het hotel dat je aanstaat, zeg dat je prijs x of y op een website gezien hebt, maar dat je liever rechtstreeks bij hen reserveert, maar dan wel aan dezelfde (goedkopere) prijs. Meer en meer hotels gaan daarop in.
idd, langs de andere kant vertrouw ik blind op hun recensies, in 2 gevallen ben ik eens bedrogen uitgekomen (en dan kan ik de schuld ook een beetje bij mezelf leggen), maar dat is altijd mooi opgelost geweest in het hotel zelf.
In de beginjaren had je soms enorme korting bij booking, dat is nu gedaan... langs de andere kant ga ik niet ter plaatse om 18u nog een goedkoop hotel gaan zoeken (vermoeiend als je geen vind, om dan uiteindelijk om 24u in een ibis te moeten gaan slapen)

Waar je rekening moet mee houden is dat ze ca 20% commissie betalen, de kleinere hotels die goed zijn zetten dus enkel een paar dagen op voorhand hun lege bedden op booking. (bij het plannen van een rondreis door Ierland zag ik amper goeie b&b's ertussen staan, ginder aangekomen boek ik altijd max. 1 dag op voorhand & ineens stond booking vol goeie b&b's ;-) )
conexio
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 15 keer

Gautier schreef:[*]Dit gezegd zijnde, hotels zijn de Bookings van deze wereld ondertussen kotsbeu wegens de gigantische commissie die ze nemen en hun arrogant gedrag. Contacteer liever rechtstreeks het hotel dat je aanstaat, zeg dat je prijs x of y op een website gezien hebt, maar dat je liever rechtstreeks bij hen reserveert, maar dan wel aan dezelfde (goedkopere) prijs. Meer en meer hotels gaan daarop in.
Ik boek altijd rechtstreeks en vraag dan wat de prijs is en vaak geven ze dan meteen een korting.
Gautier schreef:[*]Let ook op je reisverzekering. Met name American Express en sommige visakaarten (weliswaar buiten België) bieden vaak een gratis verzekering die je dekt bij reisperikelen. Ik weet niet of dit in België ondertussen ook al doorgedrongen is.
Dat kan je best in de algemene voorwaarden nakijken of bij de dienst kredietkaarten navragen. Mijn ouders belden zo eens naar hun kantoor toen ze die verzekering wilden gebruiken en daar wisten ze van toeten noch blazen.
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer

Gautier schreef:Ik doe zelf 20-100 vluchten per jaar, naargelang het jaar. Dus ik kan wel meepraten. Paar puntjes:
[lijst]
Mooie uiteenzetting. Op vlak van die 'kleine vluchtjes' is het altijd aan te raden om een voor de overstapluchthaven ruime overstaptijd te nemen. Zo heb ik van de zomer Brussel-Moscow-Saigon (BRU-SVO-SGN) en terug (HAN-SVO-BRU) en 3u tijd tussen de vluchten was meer dan genoeg, 1u30 had al veel geweest.
Voor Ryanair (maar eigenlijk ook alle anderen die niet meerdere keren per dag vliegen op die stad) moet goed plannen dat er speling op zit, zowel na aankomst heen als terug. Je wilt niet zondagavond terugkomen als je Maandag zeker noodzakelijk aanwezig moet zijn op je werk. Zo het zelfde voor apart geboekte transportmiddelen. Niets ergens dan veel vertraging hebben en dan de volgende vlucht missen (die je zelf apart geboekt hebt)
En Ryanair is op zich geen slechte maatschappij om mee te vliegen als je weet wat je te wachten staat. Goedkoop, maar bijbetalen voor alles en grote kans dat je op een vliegveld vliegt dat ver van de bestemming ligt. Op vlak van vertragingen doen ze gemiddeld niet onder voor de rest.

En voor diegene die het nog niet kennen: https://matrix.itasoftware.com/
Zowat de beste site om de goedkoopste/beste vluchten te vinden van een hoop luchthavens naar een hoop andere luchthavens en zo luchthavens onderling tegen elkaar kunt vergelijken.
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster

Tegenwoordig heeft google flights een hele boel van matrix overgenomen en werkt het bijna even goed. En voor binnen europa werkt het zelfs beter omdat het ook low cost mee vergelijkt :-)
Skyscanner is ook zo'n mooie dat soms leuke prijzen toont.
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 194 keer
Bedankt: 85 keer

Kan je niet naar het dichtstbijzijnde Arke kantoor in Nederland ? Ik heb reis van ons in Arke Maastricht geboekt. Vertrek in Amsterdam.
Kijk ook eens naar http://www.hotelschiphol.nl/arrangement ... l-ontbijt/ overnachting, parking en ontbijt vanaf 119€.
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Garmin VivoSmart HR (activity tracker)
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”