Op het eerste zicht zie ik het op de Belgische Google niet staan, maar op de startpagina van Google Frankrijk zie ik net een soort sluikreclame verschijnen voor Star Wars. Als je verder klikt, kom je te weten dat je alle soorten Star Wars-gerelateerde foefjes kan integreren met de Googletools.
Da's toch wel een dijkbreuk. Het is bij mijn weten de eerste keer dat Google z'n startpagina versjachert voor commerciële redenen. Nu mogen we ons dus blijkbaar aan alles verwachten. De dagen van do no evil liggen blijkbaar almaar verder achter ons.
Google verkoopt z'n welkomstpagina aan Star Wars?
- Splitter
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
- Bedankt: 446 keer
is ook op google.be.
het is niet "verkopen aan star wars" ofzo, het is gewoon weer één van google hun dingen om extra aandacht te krijgen... vergeet niet dat ook google+ niet gegaan is zoals ze wilden
star wars krijgt blijkbaar veel (teveel) aandacht en dat is ook google natuurlijk niet ontgaan, en die spelen er dan op in.
is een beetje zoals hun doodles en hun april grappen.
ik heb ook al, bv, geweten dat er zaken staan zoals x jaar mozilla/firefox enzo... heeft verder niet erg veel commerciele waarde gezien er niets te koop is,
maar het gewoon een soort promo is om je google ervaring te "skinnen".
meeste van die code hadden ze waarschijnlijk nog liggen van de tijd dat je je eigen portaalpagina kon maken op google.
het is niet "verkopen aan star wars" ofzo, het is gewoon weer één van google hun dingen om extra aandacht te krijgen... vergeet niet dat ook google+ niet gegaan is zoals ze wilden
star wars krijgt blijkbaar veel (teveel) aandacht en dat is ook google natuurlijk niet ontgaan, en die spelen er dan op in.
is een beetje zoals hun doodles en hun april grappen.
ik heb ook al, bv, geweten dat er zaken staan zoals x jaar mozilla/firefox enzo... heeft verder niet erg veel commerciele waarde gezien er niets te koop is,
maar het gewoon een soort promo is om je google ervaring te "skinnen".
meeste van die code hadden ze waarschijnlijk nog liggen van de tijd dat je je eigen portaalpagina kon maken op google.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 483 keer
- Bedankt: 98 keer
- Contacteer:
Star Wars wordt nu inderdaad gewoon enorm gehypet en zij pikken ook daar hun graantje mee. Lightsaber Escape vind ik persoonlijk wel een leuk projectje ( http://lightsaber.withgoogle.com )
- heist_175
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Gisteren had Google zich dan verkocht aan Beethoven, omdat de landing page daarop aangepast was (245 geboortedag van het muzikale genie)?
Gewoon meegaan met de actualiteit, een leukigheidje van tijd tot tijd. Kan toch geen kwaad?
Gewoon meegaan met de actualiteit, een leukigheidje van tijd tot tijd. Kan toch geen kwaad?
- Phuncz
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
- Bedankt: 24 keer
Grappig dat men Google als een bedrijf met principes en waardes ziet, die nu ineens overboord gegooid zouden zijn. Het is één van de eerste bedrijven die er zijn core business van maakte om het gedrag van de mens in kaart te zetten en te verkopen, vermomd onder allerlei gratis services. Nog steeds denken veel mensen dat Google liefdadigheid is.
Powered by edpnet newer & faster
@ 10MB/sec Unlimited
@ 10MB/sec Unlimited
- D3bian
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
- Bedankt: 25 keer
Haha, DE MAX, zonet mij goed geamuseerd. Bedankt voor de link butskristofbutskristof schreef:Star Wars wordt nu inderdaad gewoon enorm gehypet en zij pikken ook daar hun graantje mee. Lightsaber Escape vind ik persoonlijk wel een leuk projectje ( http://lightsaber.withgoogle.com )
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 39 keer
Google was lang niet de eerste, alle kapitalistische en grote bedrijven hebben dit als doel, zelfs providers doen dit constant.Phuncz schreef:Grappig dat men Google als een bedrijf met principes en waardes ziet, die nu ineens overboord gegooid zouden zijn. Het is één van de eerste bedrijven die er zijn core business van maakte om het gedrag van de mens in kaart te zetten en te verkopen, vermomd onder allerlei gratis services. Nog steeds denken veel mensen dat Google liefdadigheid is.
Mobile vikings heeft ze zelfs een optie van in zijn my viking, zodat je het gelukkig kan afzetten.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
- Bedankt: 129 keer
Welke vink bedoel je?Sinister schreef:Google was lang niet de eerste, alle kapitalistische en grote bedrijven hebben dit als doel, zelfs providers doen dit constant.Phuncz schreef:Grappig dat men Google als een bedrijf met principes en waardes ziet, die nu ineens overboord gegooid zouden zijn. Het is één van de eerste bedrijven die er zijn core business van maakte om het gedrag van de mens in kaart te zetten en te verkopen, vermomd onder allerlei gratis services. Nog steeds denken veel mensen dat Google liefdadigheid is.
Mobile vikings heeft ze zelfs een optie van in zijn my viking, zodat je het gelukkig kan afzetten.
Die van het Viking Lab?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
- Bedankt: 129 keer
Ah die bedoel je. Maar Mobile Vikings biedt ook geen gratis services aan, dus hier zou ik het meer dan logisch vinden dat dat door de gebruiker in te stellen valt.Sinister schreef:Instellingen --> Meldingen --> Direct marketing
VikingCo NV mag mijn persoonlijke gegevens doorgeven aan derden voor direct marketing.
- thomasv
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 52 keer
Ze deden dit nog, om bijvoorbeeld hun Nexus toestellen te promoten.Gautier schreef:Het is bij mijn weten de eerste keer dat Google z'n startpagina versjachert voor commerciële redenen. Nu mogen we ons dus blijkbaar aan alles verwachten. De dagen van do no evil liggen blijkbaar almaar verder achter ons.
Verder is de 'do no evil' altijd een officieuse slogan/baseline geweest, vergeet dat niet.
iPhone 12 Pro — iPad (9th Gen) — Apple TV 4K (2nd Gen) — MacBook Pro
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Je moet maar eens googlen op starwars + google. Er zijn tal van voorbeelden : Waze die plots je de commando's heeft met de stem van C3PO, het volumebalkje van youtube, ...
Zoek eens dit op google : a long time ago in a galaxy far far away
Zoek eens dit op google : a long time ago in a galaxy far far away
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
- Bedankt: 140 keer
In google maps google maps staat de Millenium falcon op mijn werkadres, een rebel ship op mijn thuisadres en als ik een route opvraag is het met een X-wing.
[ Post made via mobile device ]
[ Post made via mobile device ]
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
- Bedankt: 94 keer
Dat wist ik niet, of ik was het al vergeten, maar dan nog kan je zeggen dat het dan een product uit eigen huis betrof. Hier stappen ze mee in een zuiver commercieel verhaal, en daarmee is de geest uit de fles. Nu doen ze het nog via onbewuste reclame, binnenkort misschien zelfs nog minder subtiel.thomasv schreef:Ze deden dit nog, om bijvoorbeeld hun Nexus toestellen te promoten.
- thomasv
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 52 keer
AdWords' scope omvat niet de homepage van Google zelf - of dat heb ik toch nog nergens gehoord of gelezen.Phuncz schreef:https://nl.wikipedia.org/wiki/AdWords
Niets nieuws hoor.
iPhone 12 Pro — iPad (9th Gen) — Apple TV 4K (2nd Gen) — MacBook Pro