Ik heb nieuw speelgoed!

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

Nooit van het merk Shizzle gehoord.
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

je moet het selder vergeven, voor die keer dat hij iets koopt dat niet van apple is kan je toch niet verwachten dat hij de echte merknaam kent? ;)

@selder: wat moet ik denken bij de vr gear? i mean, is het ook maar in het minst te vergelijken met de oculus?
ik heb altijd het idee dat het meer een soort "verijdelde thuisbioscoop" is en dat het verschil met zo'n cardboard-ding eigenlijk niet noemenswaardig is.
selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Kwaliteit van het scherm is nog niet "je-dat", je ziet de pixels nog in de menu's. Bij bewegende beelden of hoge kwaliteits 360° is het al veel minder. Maar die head tracking is on-ge-loof-lijk, zoveel had ik er niet van verwacht, echt zéér aangenaam van verrast.

Headset is zéér goed, zeer comfortabel en voel je niet zitten. Ga wel de Gear VR voor de S6 halen als die eind december beschikbaar, dit is nog het model voor de S6, Note, etc ...

Nu eens m'n credit card zoeken en Land's end kopen/installeren, van dezelfde mannen als Monument Valley...
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
sirWard
Erelid
Erelid
Twitter: sirWard
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer

Sinds vorige week nieuw speelgoed opgepikt! Een Samsung S6 via het werk. Mooie vervanger voor mijn Nexus 5... :-)

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

selder schreef:Nu eens m'n credit card zoeken
Met al die recente speeltjes zou ik juist denken dat jij die altijd op zak hebt. Of waren die allemaal cash betaald ? :angel:
lanadekat
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 83 keer

sirWard schreef:Sinds vorige week nieuw speelgoed opgepikt! Een Samsung S6 via het werk. Mooie vervanger voor mijn Nexus 5... :-)

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Persoonlijk vindt ik de stock android ervaring veel beter dan touchwiz ookal is de Nexus 5 al wat veroudert zou ik toch daarvoor kiezen. De Samsung galaxy S6 is gehaat door zowat elke developer omdat ze de sources van de Exynos 7420 niet releasen ( wat ze trouwens bij de vorige generaties ook niet deden ) Stock android based roms voor de S6 gaan ofwel nooit komen ofwel nog een paar maanden duren.
Buiten de software kan ik niet ontkennen dat het een fantastisch toestel is :wink:
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: WimVerlinden
Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
Bedankt: 91 keer
Contacteer:

lanadekat schreef:Persoonlijk vindt ik de stock android ervaring veel beter dan touchwiz ...
Ik gebruik Google Now Launcher op mijn Note 3. Zo hou je een originele ROM maar heb je toch de stock Android touch & feel. :-)
Afbeelding
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
sirWard
Erelid
Erelid
Twitter: sirWard
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer

Ik had liever de Nexus 6P gehad maar die stond niet tussen het lijstje... draai hier ook de Google Now Launcher samen met een dark material design thema.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 190 keer

Ik draai nu ook Google Now Launcher op mijn Xperia Z. Heb er zovele geprobeerd en blijf nu toch bij deze hangen :)
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

december is de maand van speelgoed hier :)

- voor in de keuken een nieuwe messenset (voor 10 euro, uit het kruidvat... kon ik niet laten liggen, stond blijkbaar ook in hun folder die ik nooit inkijk, dus per toeval op gestoten)
- voor mee te spelen: 4 ip camera's + een nvr van verschillende leveranciers op aliexpress (links onderaan post) - en ben best onder de indruk van de kwaliteit eigenlijk.
- access control setje (again, aliexpress)
- voor mijn netwerkkabels na te kijken een nieuwe netwerk tester (... guess from where :p)

en hopelijk tegen het eind vant jaar een nieuwe pc, momenteel voor ogen om die bij afuture.nl te halen - wat ook wel weer eens tijd zou worden.

alles van aliexpress komt van bij hun 11.11 actie, best mooie kortingen gescoord. wel terug mijn besparing kwijtgeraakt bij de douane, totale meerkost zo'n 55 euro.

camera/nvr :
http://nl.aliexpress.com/item/Onvif-min ... 64650.html
http://nl.aliexpress.com/item/Metal-Cas ... 09138.html
http://nl.aliexpress.com/item/Promotiom ... wVersion=2
http://nl.aliexpress.com/item/HD-720P-M ... wVersion=2
http://nl.aliexpress.com/item/New-Arriv ... 88908.html

access control:
http://nl.aliexpress.com/item/New-rfid- ... 93990.html
http://nl.aliexpress.com/item/Waterproo ... 23173.html

netwerk:
http://nl.aliexpress.com/item/Portable- ... wVersion=2

(jeuj, eindelijk eens wat kunnen posten in dit draadje :p)
Tomby
Elite Poster
Elite Poster

iPad Mini 3 - 64GB gekocht. Promo in de MediaMarkt: €333, wat ik toch een zeer mooie deal vond.

Maar toch effen een grote rant... Ik snap dus niet dat er zo geboft wordt met dat Apple eco-system. Ik wou gewoonweg mijn vorige iPad mirgreren naar de nieuwe. In theorie is dat dus gewoon backup nemen, en de backup restoren op de nieuwe. Maar wat een miserie was me dat... Als je de nieuwe eerst inplugt via USB komt hij mooi voorstellen dat je hem vanaf een backup kunt initializeren. Dan begint het al: oude iPad was op 9.2, de nieuwe nog op 8.0, dus hij weigert backup te restoren. Met de regelmatige iOS updates is dus de kans dat je op die manier backup kunt restoren nagenoeg nul komma nul.
Ok, dus toch maar eerst wifi key e.d. ingeven op de nieuwe om de iOS update te kunnen doen. Dan opnieuw geprobeerd... blijkt hij maar een 9-tal apps te willen restoren. Van de rest zie ik wel de icons op de nieuwe iPad, maar er lijkt niets te gebeuren... Ondertussen al verschillende keren mijn Apple ID moeten authenticeren. Daarmee ook ene keer een verkeer paswoord en hij komt dan ineens prompt zeggen dat ik achter het paswoord ook nog 6 cijfers van een code moet ingeven die Apple naar een ander device stuurde... Mijn oude iPad, die mijn enige andere iOS device is, stond ondertussen al helemaal uit. Vraag me dan af wat je moet doen als je nieuwe bvb een vervanging is omdat je oude kapot is. Sowieso al een heel vaag systeem dat het paswoord dat je moet ingeven dus je normale paswoord is gevolgd door die cijfers. Lijkt wel een dirty hack.
Ondertussen ook paar keer iTunes volledig zien vastlopen op mijn PC. Dat blijft dus na al die jaren nog altijd zo een ongelooflijke draak. Anyway, na een paar uur prutsen met ondertussen ook zonder overdrijven minstens 10x mijn Apple ID paswoord her en der te moeten ingeven, had ik toch eindelijk mijne nieuwe iPad up-to-date met een copy van mijn vorige... Of dat dacht ik toch... Merk ik vandaag dat mijn iBooks gewoon leeg is en dus al mijn pdf's die ik op mijn vorige staan had, nergens te zien zijn. Die mag ik dus ook nog eens manueel overzetten. WTF is het nut van een backup dan nog ?!
Zorba
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 57 keer

iPad Mini 3 zou ik nooit kopen tbh, dan koop je beter een Mini 2 of mits wat opleg de Mini 4 :)

Backups kunnen inderdaad wel een stuk beter, zeker een backup lokaal op je computer zou toch nooit zulke problemen mogen veroorzaken...
Tomby
Elite Poster
Elite Poster

Zorba schreef:iPad Mini 3 zou ik nooit kopen tbh, dan koop je beter een Mini 2 of mits wat opleg de Mini 4 :)
Lijkt me dat je nu gewoon de reviews van de iPad Mini 3 van destijds aan het napraten bent. Waarom zou ik een iPad Mini 2 kopen, die me minstens €319 (tweakers pricewatch) kost voor 32GB, als ik voor €14 meer een 3 kan kopen met 64GB... En een 4 met 64GB is direct de helft duurder terwijl het enige verschil een snellere processor is. Mijn keuze was dan ook rap gemaakt.
De Mini 3 kreeg destijds matige kritieken om de simpele reden dat het een 2 is met TouchID en hij toen €100 duurder was dan de 2. Dat argument gaat helemaal niet meer op met de prijzen die nu bij mij van toepassing zijn.
selder
Moderator
Moderator

Ondersteunt de 3 Split-screen apps, of alleen slide-over? Ik dacht dat dat alleen de 4 was...
Ik merk toch ook dat de 4 echt wel beduidend sneller is dan de 3, door de A8 SOC erin...
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
Zorba
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 57 keer

De 4 heeft heus wel meer voordelen dan de 3 hoor:
- beter scherm
- 2GB RAM
- betere camera

Bovendien kan je de Mini 2 gereviseerd kopen bij Apple.

Enfin ja iedereen doet wat hij wilt, en als je zelf blij bent met je deal des te beter :)
Tomby
Elite Poster
Elite Poster

Klopt inderdaad van die 2GB. Nu, mijn vorige (iPad 4) was eigenlijk al snel genoeg. Ik wou eigenlijk vooral een Mini en wou ook meer dan 16GB want die zat constant vol, dus ja ben content met mijn deal :). Zoals ik zei, de 4 is direct bijna €170 duurder...
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Zorba schreef:Enfin ja iedereen doet wat hij wilt, en als je zelf blij bent met je deal des te beter :)
Bwa, aan zijn rant te zien is dat toch relatief :p

OT:
Fitbit flex lader kabeltje, want het mijne kwijt geraakt.
Minibijbel voor doe het zelvers
En 3 transparante 30l opbergdozen om wat spul veilig in op te bergen
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 119 keer

Tomby schreef:apple rant
Dit soort frustraties heb ik ook al regelmatig meegemaakt met Apple producten. Simpel recent voorbeeld nog: Ik wou overlangs een pdf vanop een website downloaden naar de iPad van mijn ouders zodat ik hem offline kon bekijken en niet heel de tijd de tab in Safari moest laten open staan. Dat ging gewoon niet. Nergens in Safari kon ik aanduiden dat ik de pdf wou downloaden in plaats van bekijken, om hem te downloaden en buiten safari te bekijken heb je third party apps nodig. Komaan zeg. :bang:

Het zijn van die simpele dingen soms waar ik het van krijg. Het gezegde dat "Apple altijd werkt" en de ophemeling van het "Apple ecosysteem" is dan ook dikke bullshit. Er zijn dingen die fijn werken, maar soms kom je toch eens iets tegen waarvan je denkt hoe is dat nu in godsnaam mogelijk, terwijl het bij andere systemen vaak triviaal is.
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Nog 1tje ? Ik heb 3 ap's in huis & mijn hp airprint maakt verbinding met 1 van die ap's...
Printen lukt 5/10 niet als ik niet verbonden ben met het ap waar de printer ophangt.
Foto's afdrukken vanop ipad ? vergeet het maar, ipv de fotolade trekt de printer er een paar a4 bladen door zonder af te drukken.
Apple & printers, ik wordt daar gek van... (en dat is al jaren zo)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

iceke schreef: Apple & printers, ik wordt daar gek van... (en dat is al jaren zo)
Zwijg me ervan... hun idioot Bonjour protocol wat een nachtmerrie is in een enterprise omgeving.
solid-killer
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 48 keer

selder schreef:This shizzle is unbelievable.
ImageUploadedByTapatalk1449682755.429091.jpg
Zelf ook al eens mogen testen op de Samsung stand op Rock werchter en tis idd wel cool :-) virtual tour in New York en het spelletjes met ruimteshipjes knallen al eens gedaan :-D

Where do you keep getting all this stuff :think: :think:
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Alternatieven genoeg, stap dan over? (op de ergernissen op iPads). Android en Windows tablets/phones genoeg.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster

MClaeys schreef:Alternatieven genoeg, stap dan over? (op de ergernissen op iPads). Android en Windows tablets/phones genoeg.
Mijn rant ging ook gewoon over het migratie-proces dat alles behalve pijnloos was. Is al de 5de iPad hier in het huishouden...
Soit, de Apple rants kunnen misschien in een afzonderlijke thread. Hier gaat het over speelgoed :).
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

't is bijna kerstmis, laat ons in vrede eindigen en er geen topic van maken :angel:
selder
Moderator
Moderator

Flic button van Shortcutlabs via Kickstarter ...

Alleen werkt het nog niet van een leie dakje ... batterij was eerst leeg, en nu blijkt dat het niet op iOS9.2 werkt :)
flic-with-clip-white-bg-ec14e50813e962cb45ab6e6e93810a8e6d24f5070d11809f1942fd8f4e303dda.jpg
flic-with-clip-white-bg-ec14e50813e962cb45ab6e6e93810a8e6d24f5070d11809f1942fd8f4e303dda.jpg (11.07 KiB) 2971 keer bekeken
liber!
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: nathan_gs
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 55 keer

Een Nexxt PC stick, vergelijkbaar met de Intel Compute Stick (maar zonder fan).

Afbeelding

Gekocht via ibood, ze waren snel met hun verzending...
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

selder schreef:Flic button van Shortcutlabs via Kickstarter ...
Lang moeten op wachten? De mijne zouden 14 dagen geleden verstuurd zijn, maar nog altijd niets. :(
ooh. shiny.
selder
Moderator
Moderator

Ja, heel lang, 'm komt wel aan hoor, don't worry, 't is een klein team dat zeker niet op alle vragen kan antwoorden

[Afbeelding Post made via mobile device ]
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 397 keer

Drie lasers buiten, heb nu drie inktjets: 2x Canon MG5150, redelijk compact en gaat meer naar hifi shows als copier + mooie foto print, en dan het office recto versie topmodel erbij sinds gisteren. Ik wou nog kunnen scannen in batch + recto versie, deze kan het allemaal:

http://www.vandenborre.be/all-in-one-pr ... anon-mx925

Gisteren nog 137.99 betaald bij VDB, grrrr die dagprijzen. Inkt 10 euro voor een setje van 5 bij den action
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

Bestel u al maar 34 dozen inkt bij. Ik wil net mijn Canon de deur uitsmijten omdat die zo inkt zuipt/verdampt.
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
Bedankt: 250 keer

Dat zie je inderdaad niet veel, iemand die van laser naar inkjet overstapt...
Afbeelding
lanadekat
Elite Poster
Elite Poster

Dafke schreef:Bestel u al maar 34 dozen inkt bij. Ik wil net mijn Canon de deur uitsmijten omdat die zo inkt zuipt/verdampt.
Gebruik je de echte? Nooit die inkt uit de Action kopen, die verdampt letterlijk ( 3 keer gebruikt ofzo en de inkt was op ) terwijl andere namaak inkt het veel langer uithoudt.
lanadekat
Elite Poster
Elite Poster

ub4b schreef:Drie lasers buiten, heb nu drie inktjets: 2x Canon MG5150, redelijk compact en gaat meer naar hifi shows als copier + mooie foto print, en dan het office recto versie topmodel erbij sinds gisteren. Ik wou nog kunnen scannen in batch + recto versie, deze kan het allemaal:

Gisteren nog 137.99 betaald bij VDB, grrrr die dagprijzen. Inkt 10 euro voor een setje van 5 bij den action
Koop goede namaak, die van de Action is op voor je 3 papieren geprint hebt. Heb er hier een setje insteken dat ik op bol.com had gekocht en al lange tijd werkt.
leohein
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 11 keer

Dafke schreef:Bestel u al maar 34 dozen inkt bij. Ik wil net mijn Canon de deur uitsmijten omdat die zo inkt zuipt/verdampt.
Enkele jaren geleden geinvesteerd in doorschijnende hervulbare cartridges, 5 grote squeeze bottles en een canon resetter.
Hervullen gaat dan super snel en goedkoop. Zeer tevreden van (canon mg5250).
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster

lanadekat schreef:
ub4b schreef:Drie lasers buiten, heb nu drie inktjets: 2x Canon MG5150, redelijk compact en gaat meer naar hifi shows als copier + mooie foto print, en dan het office recto versie topmodel erbij sinds gisteren. Ik wou nog kunnen scannen in batch + recto versie, deze kan het allemaal:

Koop goede namaak, die van de Action is op voor je 3 papieren geprint hebt. Heb er hier een setje insteken dat ik op bol.com had gekocht en al lange tijd werkt.
Die van den action print exact zelfde kwaliteit als 5x zo dure canons .... heb uiteraard testje gedaan alvorens over te gaan op action inkt.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster

Kenw00t schreef:Dat zie je inderdaad niet veel, iemand die van laser naar inkjet overstapt...
Laser kan geen foto's afdrukken, die zien er altijd fake uit. Laser heeft ook vaak miserie met drums die niet goed aandrukken, poeder dat ophoopt, opwarmtijden, stroomverbruik. En inktjet inkt kost niks meer dankzij den action, dus de kost om relatief duurdere toners en drums te kopen is het voor mij niet meer waard.

Uiteraard als je merkinkt koopt, zijn toners veel goedkoper dan bvb canon inktjet cartridges.
Laatst gewijzigd door ubremoved_2964 19 dec 2015, 16:10, in totaal 1 gewijzigd.
lanadekat
Elite Poster
Elite Poster

ub4b schreef:
lanadekat schreef:

Die van den action print exact zelfde kwaliteit als 5x zo dure canons .... heb uiteraard testje gedaan alvorens over te gaan op action inkt.
Dan had ik echt een slechte ofzo, of wordt licht blauw gebruikt om zwart (letters) te printen?
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster

Dan had ik echt een slechte ofzo, of wordt licht blauw gebruikt om zwart (letters) te printen?
Normaal gebruikt hij PGBK voor tekst. Om BK ipv PGBK te forceren moet je al papier instellen op high-resolution paper.
Uiteraard bij photo gebruikt hij geen PGBK.
lanadekat
Elite Poster
Elite Poster

ub4b schreef:
Normaal gebruikt hij PGBK voor tekst. Om BK ipv PGBK te forceren moet je al papier instellen op high-resolution paper.
Uiteraard bij photo gebruikt hij geen PGBK.
Das echt raar, ik heb nooit een foto ofzo geprint en toch was een van de kleuren op :(
De blauwe ( Cyan ) als ik me goed herriner.
Sjoemelsoftware? xD
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster

Geen idee maar ik heb eens met nieuwe cartridges uit den action in repeat blijven printen tot de inkt van 1 van de 5 op was, ik zat aan meer dan 100 pagina's full color in beste kwaliteit en dan was één kleur op. Dat was dus in best quality. Geen verschil zichtbaar in schema's en fotos tov officiële canon inkt, en ik druk mijn reclames in high-end tijdschriften eerst op de inktjet af alvorens ze naar de drukker te sturen. Resultaat is close.

Handleidingen in full color zat ik aan net geen 300 blz ofzo alvorens de inkt op was, in kwaliteit normal.

Mijn maat heeft als opleiding drukker, maar zit nu in de high-end hifi, en die gast print dus ook met de mx925 en den action inkt .... hij is dan nog een freak op gebied van papier, hij gebruikt geen standaard papier, maar 90 gram ultrabright en dat kost 3x zoveel als action papier in een zaak zoals kwarto.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”