Hallo,
Had een vraagje: situatie is inkomende telefoonlijn zonder splitter en daarvan afgetakt een tweede boite waar mijn computer is op aangesloten.
In de buurt van dat eerste stopcontact staat er nog een computer die ik vandaag wilde aansluiten via een andere USB modem.
Als ik de splitter insteek van de tweede computer valt het signaal op mijn computer van 3.3 naar 960KB is dit normaal?
Als ik de splitter dan uittrek krijg ik weer 3.3MB. Ik dacht wel dat de bandbreedte moest gedeeld worden maar die terugval?
Groeten,
Erwin
Tweede splitter = 960Kb
Zoals Sub Zero al schreef, twee modems op eenzelfde ADSL lijn gaat niet behalve dan met een router.
Als je wenst de 56k inbelmodem te gebruiken, dan gaat dit wel maar tegen lage snelheid op één PC uiteraard.
Zo kan je bijvoorbeeld van op één enkele computer op ADSL werken en via je inbel-modem faxen verzenden.
Maar dat was niet je vraag, vergeet vooral niet dat je via je Inbel-modem een dure telefoonrekening kunt krijgen, 1 uur surfen = telefoongesprek van...
Je kan hier eens zien naar het schema (screenshot) hoe men de faxlijn aansluit, zo zou je uw inbelmodem kunnen aansluiten van die tweede PC, maar zoals al opgemerkt tegen trage snelheid.
(ipv een fax aan te sluiten op die splitter, sluit je uw analoge-modem-uitgang aan)
(als je toch de analoge modem wilt gebruiken zie op dit schema en sluit deze aan zoals het getekend is voor de telefoon)
<center>
Als je wenst de 56k inbelmodem te gebruiken, dan gaat dit wel maar tegen lage snelheid op één PC uiteraard.
Zo kan je bijvoorbeeld van op één enkele computer op ADSL werken en via je inbel-modem faxen verzenden.
Maar dat was niet je vraag, vergeet vooral niet dat je via je Inbel-modem een dure telefoonrekening kunt krijgen, 1 uur surfen = telefoongesprek van...

Je kan hier eens zien naar het schema (screenshot) hoe men de faxlijn aansluit, zo zou je uw inbelmodem kunnen aansluiten van die tweede PC, maar zoals al opgemerkt tegen trage snelheid.
(ipv een fax aan te sluiten op die splitter, sluit je uw analoge-modem-uitgang aan)
(als je toch de analoge modem wilt gebruiken zie op dit schema en sluit deze aan zoals het getekend is voor de telefoon)
<center>

Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Zie dat ik niet heel duidelijk was in mijn omschrijving.
Het betreft inderdaad 2 USB modems.
Denk dat er maar 1 oplossing is zonder router en dat is niet gelijktijdig connecteren. Heb dit ondertussen al geprobeerd en werkt perfect maar zelfs dan mag er maar 1 splitter gelijktijdig op de lijn zitten, ook al staat de andere computer uit. Dus gaat het wel maar niet gelijktijdig en met steeds te splitter van de niet gebruikte computer te verwijderen.
Zal toch eens moeten investeren in een router €€€€€€
Thanx,
Erwin
Het betreft inderdaad 2 USB modems.
Denk dat er maar 1 oplossing is zonder router en dat is niet gelijktijdig connecteren. Heb dit ondertussen al geprobeerd en werkt perfect maar zelfs dan mag er maar 1 splitter gelijktijdig op de lijn zitten, ook al staat de andere computer uit. Dus gaat het wel maar niet gelijktijdig en met steeds te splitter van de niet gebruikte computer te verwijderen.
Zal toch eens moeten investeren in een router €€€€€€
Thanx,
Erwin
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Een Speedtouch 510 v4 vind je regelmatig in de Carrefour voor 19 €.Tracer schreef:Zal toch eens moeten investeren in een router €€€€€€
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 581 keer
- Bedankt: 780 keer
Je moet op elke wandcontactdoos in gebruik een splitter steken!
Als de andere modem niet gebruik wordt, is de wandcontactdoos inderdaad niet in gebruik, maar ik zie niet in hoe dit 'slecht' zou kunnen zijn in die zin dat je die splitter moet verwijderen ...
Als de andere modem niet gebruik wordt, is de wandcontactdoos inderdaad niet in gebruik, maar ik zie niet in hoe dit 'slecht' zou kunnen zijn in die zin dat je die splitter moet verwijderen ...
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 6 keer
Ook al staat de tweede modem uit, het adsl-signaal wordt er toch nog door verzwakt, gewoon het RJ11-stekkertje uit de modem halen is voldoende.meon schreef:Je moet op elke wandcontactdoos in gebruik een splitter steken!
Maakt niet uit hé, splitter uittrekken is gemakkelijker, weeral een paar centimer minder dat ik mij moet bukkenVieten schreef:Ook al staat de tweede modem uit, het adsl-signaal wordt er toch nog door verzwakt, gewoon het RJ11-stekkertje uit de modem halen is voldoende.meon schreef:Je moet op elke wandcontactdoos in gebruik een splitter steken!

Maar Vieten heeft wel gelijk, als de modem uitstaat maar wel aangesloten reduceert hij naar 960kb. Zal deze week achter een routertje gaan kijken.
Bedankt al voor jullie info