Beste,
Er is een probleem vastgesteld bij de nieuwe versie van de Obox3 ( firmware ).
Mensen kunnen mogelijk een probleem hebben dat ze zelf niet kunnen bellen....De kiestoon is ok maar als je een nummer vormt gebeurd er niets. Als je belt naar je eigen vaste lijn dan is de lijn bezet.
Hoe kan ik detecteren of ik een nieuw model van modem heb?
- Als het blauwe DSL poortje vlak naast de 2 groene VoIP poorten zit, dan heb je een nieuw model.
- Staat het blauwe DSL poortje appart = oud model.
Wat te doen?
- Momenteel is de enige oplossing een herstart van de modem, of een oudere versie te laten installeren ( als de tech deze nog in stock heeft )
Ook dit is niet waterdicht. Er zijn ook meldingen van het zelfde probleem op "oude" obox3 modellen, maar wel een pak minder.
Proximus en Scarlet zijn hier van op de hoogte en zijn aan het zoeken waar het probleem juist zit.
mvg
Probleem VoIP in combinatie nieuwe OBOX3 modem
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Een (heel) kleine beetje meer uitleg zou onze technische nieuwsgierigheid toch beter stillen.
- * Wat was het probleem ?
* Hoe is het opgelost? Firmware update? Een setting in de VOIP server bij Proximus? of bij Scarlet?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Starter Plus
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 15 nov 2015, 12:45
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 2 keer
Het problem zat bij de DHCP van de VLAN 20. Deze verloor zijn IP en ging opnieuw een IP verkrijgen via VLAN 10 en daardoor kon er niet meer gebeld worden.
Er zijn dan aanpassingen op het network gebeurd en het problem is sindsdien opgelost.
Dat is toch hetgene ik er van begrepen heb.
Er zijn dan aanpassingen op het network gebeurd en het problem is sindsdien opgelost.
Dat is toch hetgene ik er van begrepen heb.
-
- Starter Plus
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 15 nov 2015, 12:45
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 2 keer
Daarmee er van onder in de text stond dat het problem ook kon voorkomen bij oudere modellen. Nieuwe hadden er wel meer last van om dat deze op een andere firmware versie draaien dan de "oude" generatie.
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Zou toch een samenloop kunnen zijn?flupke19 schreef:dan heeft dat dus niks met oude of nieuwe versie van de obox te maken, als de DHCP-servers in het netwerk hun job niet doen?
Misschien dat de nieuwe firmware anders reageert bij IP verlies op VLAN20
- - de ene FW blijft misschien proberen om opnieuw een IP op VLAN20 te krijgen?
- de andere FW probeert de VOIP registratie via VLAN10 (internet), van zodra het IP via VLAN20 wegvalt?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.