verhuis telenet whoppa

Hier kunt u alles kwijt over TV over de kabel
Plaats reactie
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 24 keer

op 29/12 heb ik een afspraak dat telenet langskomt om een aansluiting. in mijn huidige woning heb ik dus een telenet installatie (whoppa) en dit verhuis ik naar een nieuw adres. Wat ik me nu afvraag is of de technieker nu eerst binnen moet op mijn "oud adres of komt die enkel maar naar het nieuwe installatieadres? ik zou natuurlijk ook telenet hierover kunnen twitteren
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Enkel het nieuw adres, maar je kan wel best ervoor zorgen dat al je materiaal reeds daar staat.
In de praktijk sluiten ze daar enkel de modem aan en zorgen ze ervoor dat de lijn werkt (de mijne heeft nog een binnen aansluitingskastje vervangen omdat er enorm veel storing op de tv zat).
Als er geen aansluiting is zetten ze die ook uiteraard.

Officieel moet je de telenet modem laten staan, de rest neem je mee.
Als je een modem only hebt en wilt behouden, raad ik je aan die mee te nemen, dat spaart je alvast veel energie.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

ITnetadmin schreef:Officieel moet je de telenet modem laten staan, de rest neem je mee.
De rest... bedoel je dan je de TV decoders want het overige moet je allemaal laten staan.
ITnetadmin schreef:Als je een modem only hebt en wilt behouden, raad ik je aan die mee te nemen, dat spaart je alvast veel energie.
Officieel moet jij die laten hangen... die modem is jou eigendom niet !
Sinister
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 39 keer

NIU versterker, modem, switch en access point eventueel moet allemaal blijven hangen. Enkel zelf aangekochte dingen mogen mee, en de digibox. Lees best de faq eens op hun website.
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 24 keer

OK bedankt.

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5 met Tapatalk
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster

Ik ga deze discussie niet voor de 50ste keer voeren; ik heb telenet's officiele uitleg gegeven, en mijn persoonlijke mening. End of discussion.

Als je dat zou meenemen kunnen ze je niets doen of tegenhouden; tzou trouwens niet de eerste huisbaas zijn die dat linea recta buitengooit als zijn huurder vertrekt.
Ik zeg alleen dat *als* je een modem-only hebt en wilt behouden, je jezelf een plezier kan doen door die mee te nemen moest de verhuistechnieker er geen bijhebben.
Digicorders neem je uiteraard mee.

ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

ITnetadmin schreef:Ik ga deze discussie niet voor de 50ste keer voeren; ik heb telenet's officiele uitleg gegeven, en mijn persoonlijke mening. End of discussion.
Je hebt inderdaad de officiele uitleg gegeven... no problem.

Ik wou gewoon even verduidelijken dat het gevaarlijk is uitspraken te doen als "de REST mag je meenemen". Voor je het weet vijzen sommige mensen alles uit de muur.
OUSooner
Member
Member
Bedankt: 3 keer

Sinister schreef:NIU versterker, modem, switch en access point eventueel moet allemaal blijven hangen. Enkel zelf aangekochte dingen mogen mee, en de digibox. Lees best de faq eens op hun website.
Ik heb bij mijn verhuis (in 2012) nochtans van Telenet te horen gekregen dat ik zeker de switch niet mocht vergeten mee te nemen. Is dat dan verandert in tussentijd? Niet dat die nu nog per se nodig is maar als je er eentje hebt dan zou ik hem niet laten staan. Zo'n access point is toch ook iets dat je mee moet nemen?
TiTanium
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Ik heb ook altijd geweten dat alleen de modem en de NUI moest blijven, al de rest moest je dacht ik toch ook meepakken.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

OUSooner schreef:Ik heb bij mijn verhuis (in 2012) nochtans van Telenet te horen gekregen dat ik zeker de switch niet mocht vergeten mee te nemen.
Die switches is eigenlijk nog van voor de HGW's... toen had je die nodig om je digicorder op aan te sluiten (en verder je eigen router).
OUSooner schreef: Is dat dan verandert in tussentijd? Niet dat die nu nog per se nodig is maar als je er eentje hebt dan zou ik hem niet laten staan. Zo'n access point is toch ook iets dat je mee moet nemen?
Ja dus... dat zijn oude installaties die men toch vervangt door een HGW... die switch "kreeg" je ook van TN.
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster

r2504 schreef:
ITnetadmin schreef:Ik ga deze discussie niet voor de 50ste keer voeren; ik heb telenet's officiele uitleg gegeven, en mijn persoonlijke mening. End of discussion.
Je hebt inderdaad de officiele uitleg gegeven... no problem.

Ik wou gewoon even verduidelijken dat het gevaarlijk is uitspraken te doen als "de REST mag je meenemen". Voor je het weet vijzen sommige mensen alles uit de muur.

Klopt volledig.
Ik wou gewoon effe preventief een mogelijke escalatie vermijden, deze discussie is volgens mij al genoeg gevoerd op dit forum ;-)

OUSooner
Member
Member

Ik had toen op mijn vorige locatie nochtans al een HGW :lol: Ik zou het niet laten staan, je weet nooit waarvoor je het kan gebruiken :wink:
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster

Zolang we maar akkoord zijn over Telenet's official policy ;-)

philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

OUSooner schreef: Ik heb bij mijn verhuis (in 2012) nochtans van Telenet te horen gekregen dat ik zeker de switch niet mocht vergeten mee te nemen. Is dat dan verandert in tussentijd? Niet dat die nu nog per se nodig is maar als je er eentje hebt dan zou ik hem niet laten staan. Zo'n access point is toch ook iets dat je mee moet nemen?
Je gaat anno 2016 toch geen oude switch / AP meenemen naar een nieuwe locatie (zelfs in geval van modem-only).
Of wil je een oude 100 mbps switch gebruiken op uw nieuwe 1Gbps modem :-( ?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 217 keer

OUSooner schreef:Ik had toen op mijn vorige locatie nochtans al een HGW :lol: Ik zou het niet laten staan, je weet nooit waarvoor je het kan gebruiken :wink:
Waarom anders niet meteen de elektriciteitsmeter ook meenemen, je weet nooit waarvoor je die nog kan gebruiken...

Die apparatuur heb je in bruikleen gekregen en blijft dus eigendom van Telenet. Indien je dat wegneemt maak je je officieel schuldig aan diefstal! Bovendien moeten die modems door Telenet worden geactiveerd, dus je kan ze nergens meer voor gebruiken.

Indien Telenet kosten moet maken om een nieuwe modem te installeren omdat de vorige huurder/eigenaar die heeft weggenomen, zouden ze dat wat mij betreft gerust mogen doorfactureren aan de schuldige. Aan mij heeft men als kind geleerd dat je van andermans eigendom afblijft.
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

Dat is toch bij Proximus anders, die modems Bbox2 en Bbox3 krijgt men ook in brruikleen en toch mag men die meenemen naar het nieuwe adres, dus het is Telenet die moeilijk doet.
Wie natuurlijk zijn contract opzegt zowel bij Telenet als bij Proximus moet men wel de modem teruggeven, doet men dat niet dan moet men die modem vergoeden en doet men dat ook niet dan pas zou er sprake zijn diefstal en dan kan de provider de ex-abonnee gerechtelijk vervolgen.
OUSooner
Member
Member

nickz schreef: Waarom anders niet meteen de elektriciteitsmeter ook meenemen, je weet nooit waarvoor je die nog kan gebruiken...

Die apparatuur heb je in bruikleen gekregen en blijft dus eigendom van Telenet. Indien je dat wegneemt maak je je officieel schuldig aan diefstal! Bovendien moeten die modems door Telenet worden geactiveerd, dus je kan ze nergens meer voor gebruiken.

Indien Telenet kosten moet maken om een nieuwe modem te installeren omdat de vorige huurder/eigenaar die heeft weggenomen, zouden ze dat wat mij betreft gerust mogen doorfactureren aan de schuldige. Aan mij heeft men als kind geleerd dat je van andermans eigendom afblijft.
Overdrijven is blijkbaar ook een vak. Zoals ik zei ging het om een verhuis in 2012 toen men zei de switch zeker mee te nemen. Ik had en heb geen AP en om je gerust te stellen: de HGW heb ik gewoon aan de muur laten hangen! :oops:
Je gaat anno 2016 toch geen oude switch / AP meenemen naar een nieuwe locatie (zelfs in geval van modem-only).
Of wil je een oude 100 mbps switch gebruiken op uw nieuwe 1Gbps modem :-( ?
Ik had mijn Telenet switch tot een tijdje geleden nog in gebruik om enkele apparaten die een 100mbit nic en redelijk ver van de modem stonden aan te sluiten zonder daarvoor 2 lange kabels te moeten trekken. Dus dan mag je een gbit modem hebben, soms kom je in een situatie waar het toch nog handig is om het staan te hebben.
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer

Doet me denken aan al die Telenet modems die je op rommelmarkten ziet. Geen idee waarom mensen dat proberen te verkopen en al helemaal niet wie dat koopt..
Plaats reactie

Terug naar “Kabel TV (Telenet, Numericable, Voo, Orange)”