Hallo,
Ik werk nog met WIN98 en heb een speed touch USB(Groene pad) sinds een aantal jaren. Tot 3 weken geleden werkte alles perfect. Nooit echt noemenswaardige problemen. Sinds kort niets anders dan verbindingsproblemen. Om de 10 tal minuten werd verbinding verbroken waarna het van enkele minuten tot uren kon duren vooraleer ik opnieuw verbinding kreeg.
Op verscheidene forums lees ik dat een upgrade van de drivers kan helpen. Ik haalde dan ook de UPGRADE van alcatel op http://www.speedtouchdsl.com/support.htm binnen zoals aangeraden werd.
Ik krijg na herstarten onderaan 3 gele + 1 paars vierkantjes ipv 3 groene + 1 paarse. Als ik connectie probeer te leggen met ADSL krijg ik boodschap
"Er is geen kiestoon Fout680
Controleer of modem op juiste wijze is aangesloten op de telefoonlijn"
Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
Alvast hartelijk dank voor de hulp.
Stef
HELP !! FOUT 680 na USB upgrade
-
- Administrator
- Contacteer:
-
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 121 keer
- Contacteer:
Normaal als je een melding krijgt dat er geen toon is, dan is het iets met de splitters, zoals Sensei Zeon al zei. Maar ik heb dit ooit ook eens voor gehad. Ik heb wel de Eicon. Ze hebben mij toen op de helpdesk gezegd dat ik mijn modem moest resetten. Uw modem uittrekken, PC herstarten en als hij volledig herstart is, dan terug insteken. Ik weet niet of het zal helpen, maar bij mij heeft dat toch geholpen.
-
- Elite Poster
- Contacteer:
stev,
een 680 wijst op een verlies in synchronisatie, meestal dat het lampje van adsl flikkert of uit is.
Nu ik heb al willen merken dat die update 2.0.1 wel goed is op Win2000 en Xp maar je bent nu al bij een aantal die problemen ermee hebben onder Win9.x en Me. Ik weet niet of die driver zo geschikt is. Je was maybe beter af met de V1.6R.
Indien je connectie nu stabiel blijft zou ik er mij geen zorgen in maken. Krijg je te veel problemen is een complete uninstalle en een upgrade naar V1.6R maybe een beter idee.
btw: V1.6R is een update. Dus geen volledige driver. Je dient dus eerst een volledige driver zoals 1.4.0, 1.4.1, 1.4.3 te installeren.
een 680 wijst op een verlies in synchronisatie, meestal dat het lampje van adsl flikkert of uit is.
Nu ik heb al willen merken dat die update 2.0.1 wel goed is op Win2000 en Xp maar je bent nu al bij een aantal die problemen ermee hebben onder Win9.x en Me. Ik weet niet of die driver zo geschikt is. Je was maybe beter af met de V1.6R.
Indien je connectie nu stabiel blijft zou ik er mij geen zorgen in maken. Krijg je te veel problemen is een complete uninstalle en een upgrade naar V1.6R maybe een beter idee.
btw: V1.6R is een update. Dus geen volledige driver. Je dient dus eerst een volledige driver zoals 1.4.0, 1.4.1, 1.4.3 te installeren.
I love it when a plan comes together!
Ben inderdaad overgeschakeld (vooraleer terug online te geraken) naar V1.6R, vervolgens opgestart zonder modem en dan terug ingeplugd.
Connectie is stabiel gebleven afgelopen paar uur zo laat ons duimen. Wanneer connectie wegvalt flikkert ADSL Led en wordt het groene pad icoontje geel (ipv groen).
Hopelijk was overschakelen naar V1.6R de juiste oplossing en blijf ik nu gespaard van die vervelende connectie onderbrekingen.
Alvast bedankt voor jouw reply )
Connectie is stabiel gebleven afgelopen paar uur zo laat ons duimen. Wanneer connectie wegvalt flikkert ADSL Led en wordt het groene pad icoontje geel (ipv groen).
Hopelijk was overschakelen naar V1.6R de juiste oplossing en blijf ik nu gespaard van die vervelende connectie onderbrekingen.
Alvast bedankt voor jouw reply )
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Hmm, ik denk dat je lijn wel stabiel zal blijven hoor!
Trouwens als je de synch kwijt raakt (flikkerlichtje +geel icoon) hoef je niet te herstarten ofzo zenne. Het kan soms eens gebeuren door een storing in de centrale ofzo.. of op de lijn.. dat je je synch eventjes kwijt geraakt. Meestal volstaat het dan max. 30" ofzo geduld te hebben. Dan krijgt de modem weer synchronisatie. Gewoon terug inbellen is de boodschap. (duurt minderlang dan reboot....)
natuurlijk als je zoiets om de 10' krijgt is dit wel irritant. En in het middan van een onlinegame of download kan het ook vervelend zijn.
Anyway ik hoop dat je verbinding met versie V1.6R een beetje stabieler is!
Trouwens als je de synch kwijt raakt (flikkerlichtje +geel icoon) hoef je niet te herstarten ofzo zenne. Het kan soms eens gebeuren door een storing in de centrale ofzo.. of op de lijn.. dat je je synch eventjes kwijt geraakt. Meestal volstaat het dan max. 30" ofzo geduld te hebben. Dan krijgt de modem weer synchronisatie. Gewoon terug inbellen is de boodschap. (duurt minderlang dan reboot....)
natuurlijk als je zoiets om de 10' krijgt is dit wel irritant. En in het middan van een onlinegame of download kan het ook vervelend zijn.
Anyway ik hoop dat je verbinding met versie V1.6R een beetje stabieler is!
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Stev,
ik heb hier iets eigenaardig tegengekomen. De laatste tijd krijg ik ook wat meer last van synch-loss... donderdag tot 10x per dag...
Verstond er dus niks van... ik ging ervan uit dat de upgrade mijn settings had overgenomen van V1.6R... maar niets blijkt zo... bij een upgrade gaan bepaalde settings verloren...
In Win2000 en hoger, zal je in het configuratiescherm > systeem > hardware > devicemanager/app.beheer > Network adpaters > Alcatel SPT USB
--> rechtermuisklik > power management > "allow the computer to turn off this device to save power" Blijkbaar wordt deze setting gewist bij het updaten naar v2.0.1. Deze setting stond bij mij steeds op NO (niet aangevinkt, had dat indertijd aangepast. Nu blijkt dat deze setting terug verkeerd stond....).
Het is dus de bedoeling dat daar geen vinkje staat...
Ik wou je dit laten weten, je kan het eens bekijken. Ik heb over deze setting gekeken, doordat dat mij al lang goed stond.. niet opgelet dat dat blijkbaar verloren ging...
ik heb hier iets eigenaardig tegengekomen. De laatste tijd krijg ik ook wat meer last van synch-loss... donderdag tot 10x per dag...
Verstond er dus niks van... ik ging ervan uit dat de upgrade mijn settings had overgenomen van V1.6R... maar niets blijkt zo... bij een upgrade gaan bepaalde settings verloren...
In Win2000 en hoger, zal je in het configuratiescherm > systeem > hardware > devicemanager/app.beheer > Network adpaters > Alcatel SPT USB
--> rechtermuisklik > power management > "allow the computer to turn off this device to save power" Blijkbaar wordt deze setting gewist bij het updaten naar v2.0.1. Deze setting stond bij mij steeds op NO (niet aangevinkt, had dat indertijd aangepast. Nu blijkt dat deze setting terug verkeerd stond....).
Het is dus de bedoeling dat daar geen vinkje staat...
Ik wou je dit laten weten, je kan het eens bekijken. Ik heb over deze setting gekeken, doordat dat mij al lang goed stond.. niet opgelet dat dat blijkbaar verloren ging...
Hallo,
Bedankt voor de tip. Ik werk nog met win98 dus ik veronderstel dat ik niets hoef aan te passen dan.
Laatste 2 dagen ben ik zonder problemen online geraakt en gebleven. Ik moet wel zeggen dat ik in het begin van de week terug enorm veel verbindingsproblemen heb gehad. Ik heb de modem elke keer eens uitgetrokken en terug ingeplugd en toen werkte het weer voor even maar na een tiental keer wordt dit echt wel frusterend.
Maar goed laat ons hopen dat problemen voorbij zijn en dat ik zoals laatste 2 dagen geen problemen meer ondervind.
Bedankt voor de support!
Groetjes,
Stefan
Bedankt voor de tip. Ik werk nog met win98 dus ik veronderstel dat ik niets hoef aan te passen dan.
Laatste 2 dagen ben ik zonder problemen online geraakt en gebleven. Ik moet wel zeggen dat ik in het begin van de week terug enorm veel verbindingsproblemen heb gehad. Ik heb de modem elke keer eens uitgetrokken en terug ingeplugd en toen werkte het weer voor even maar na een tiental keer wordt dit echt wel frusterend.
Maar goed laat ons hopen dat problemen voorbij zijn en dat ik zoals laatste 2 dagen geen problemen meer ondervind.
Bedankt voor de support!
Groetjes,
Stefan
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Hmm ik weet niet of je in Win98 dat power mangement apart voor een netwerkadapter kan aanpassen....? Ik zou zeggen neem een 'voorzichtig' kijkje in cfgscherm > systeem > appbeheer > eigenschappen van de Alcatel SPT USB adapter.
Btw in welke regio zit je?
Ik zit hier op BAS_GENT, kan natuurlijk ook zijn dat er probs zijn in de centrale..
Ik begrijp wat je bedoelt met frustrerend
Geen probleem, je moet hier maar regelmatig eens komen zien... we proberen steeds verder en beter te helpen.
Btw in welke regio zit je?
Ik zit hier op BAS_GENT, kan natuurlijk ook zijn dat er probs zijn in de centrale..
Ik begrijp wat je bedoelt met frustrerend
Geen probleem, je moet hier maar regelmatig eens komen zien... we proberen steeds verder en beter te helpen.
Hey,
Ik ben woonachtig te Lennik kort bij het Brusselse. Ik heb eens gekeken onder systeem map maar zie niet direct iets dat ik zou moeten aanpassen. Voorlopig zolang het werkt laat ik er mijn handen maar vanaf.
In ieder geval ben ik blij dat ik jullie site heb gevonden en voor de hulp die ik hier krijg. Zal zeker regelmatig deze site bezoeken
Groetjes
Stefan
Ik ben woonachtig te Lennik kort bij het Brusselse. Ik heb eens gekeken onder systeem map maar zie niet direct iets dat ik zou moeten aanpassen. Voorlopig zolang het werkt laat ik er mijn handen maar vanaf.
In ieder geval ben ik blij dat ik jullie site heb gevonden en voor de hulp die ik hier krijg. Zal zeker regelmatig deze site bezoeken
Groetjes
Stefan
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Hmm k.
Is niet de map systeem eh... onder c:\windows\systeem !!!
Is configuratiescherm > systeem > appbeheer > netwerk adapters > alcatel sptu > selecteren > rechtermuisbutton > eigenschappen en dan eventueel een tabblad met power information/management....
Is niet de map systeem eh... onder c:\windows\systeem !!!
Is configuratiescherm > systeem > appbeheer > netwerk adapters > alcatel sptu > selecteren > rechtermuisbutton > eigenschappen en dan eventueel een tabblad met power information/management....
Ik was onder configuratiescherm aan het kijken maar heb me slecht uitgedrukt met map systeem
Enige dat ik vond onder app.beheer is
"Ondersteuning voor geadvanceerd stroombeheer"
2 checkboxes hieronder allebei niet aangevinkt
- APM 1.0 modus forceren
- Navragen van energiestatus uitschakelen
Enige dat ik vond onder app.beheer is
"Ondersteuning voor geadvanceerd stroombeheer"
2 checkboxes hieronder allebei niet aangevinkt
- APM 1.0 modus forceren
- Navragen van energiestatus uitschakelen
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Hi,
ik dacht dat je je verkeerd had uitgedrukt, maar ik wou toch zeker zijn...
die map was idd nogal raar
Mja ik denk dat die settings goed staan onder Win9x
ik dacht dat je je verkeerd had uitgedrukt, maar ik wou toch zeker zijn...
die map was idd nogal raar
Mja ik denk dat die settings goed staan onder Win9x
Thanks Oddity voor je uitleg van die energie besparing.
Ik had net een topic gemaakt, maar ik had niet gezien dat hier een topic stond die er erg op leek.
Ik heb gedaan wat je zei en hoop dat mijn modem ook niet meer uitvalt.
Thanks
(post staat bij Klachten > internet valt af)
Ik had net een topic gemaakt, maar ik had niet gezien dat hier een topic stond die er erg op leek.
Ik heb gedaan wat je zei en hoop dat mijn modem ook niet meer uitvalt.
Thanks
(post staat bij Klachten > internet valt af)
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Vrs, geen probleem blij dat we kunnen helpen
Hmm altijd eerst eens kijken of er al geen sublieme tip staat eh, alvorens te posten anyway we helpen je graag. Geen erg hoor van je topic.
Hmm altijd eerst eens kijken of er al geen sublieme tip staat eh, alvorens te posten anyway we helpen je graag. Geen erg hoor van je topic.