philippe_d schreef:Misschien ben ik te enthoesiast geweest met mijn conclusie ...
Maar het is toch merkwaardig dat dezelfde lijn plots een dubbele snelheid aankan ?
Heeft iemand een verklaring?
Volgens mij neemt de storing op de lijn domweg af waardoor de signaal-ruis-verhouding deftig toeneemt.
Immers vectoring doet de storing actief teniet en dat over alle aderparen, daardoor kan je een beter signaal gaan hebben over langere afstand.
Ik denk niet dat er andere instellingen gedaan zijn, de lijn heeft gewoon minder storing/overspraak en dus wordt volgens mij het signaal beter.
Volgens mij zijn er namelijk geen zones van afstand maar 'Line attenuation' (hoe lager die waarde hoe hoger de snelheid) waarden die bepalen wat de DLM wel en niet gaat toekennen.
Een heel interessant artikel van iemand met veel te veel vrije tijd is deze meneer, ik ben zelf gaan spelen met mijn 'sliders' op basis van zijn uitleg en de uitkomst is meer dan verrassend te noemen.
http://www.geekzone.co.nz/forums.asp?fo ... cid=105744
Zo heb ik mijn 'vrieskou' daling van de lijn kunnen stabiliseren, waardoor ik niet meer extreem zak als de kabel het koud krijgt, en ook de fouten (errors) zijn herleid tot een paar per dag ipv honderden.
Zie bijlage, met die settings (Annex A of B moet je proberen, volgens AVM is België A en B), heb ik een stabiel en goed signaal, paar dagen schuiven en je merkt wat het beste is.
De G.inp slider raad ik af van te gebruiken, want dan verlies je vectoring als je pech hebt en kan je weer lang wachten.
en de waarden die nu stabiel als een huis zijn, DLM moet nog langskomen dus zal nog stijgen.
Veel leesplezier