solvathus schreef:Des te beter dat in combinatie van de juiste firmware de vectoring wel werkt op de fritzboxen. Waarschijnlijk gaat de firmware automatisch upgraden bij "whitelisted" fritzboxen via serienummer. En als je manueel de input doet, deze dan ook vectoring heeft.
Alle (recente) VDSL2 FritzBoxen hebben vectoring, en ze werken
allemaal perfect (tot in Nieuw Zeeeland toe) ...
Het is alleen Proximus die deze stomme "whitelisted" story uitgevonden heeft, waardoor niet approved Boxen/Firmwares op een ridicuul fallback profiel gezet worden.
Wat betreft de "automatische updates".
Van zodra een nieuwe Firmware versie door Proximus goedgekeurd wordt, zal AVM deze Firmware copiëren naar de map
/belgium op hun
FTP site.
Als één van de goedgekeurde FritzBoxen ingesteld staat op België, zal deze alléén in de map /belgium gaan zoeken of er een Firmware update is.
De laatste internationale Firmware versie is 06.35, maar gezien deze niet door Proximus goedgekeurd is, en dus ook niet in de map /belgium zit, zal de FritzBox deze update niet downloaden.
[EDIT] Ik lees zopas dat de Duitse versie (06.50) recent uitgekomen is, een internationale versie volgt gewoonlijk binnen enkele maanden
Er is al een Beta versie van de nieuwe Firmware (OS 06.36-31667), met een volledig herwerkt webinterface
Ik verwacht een nieuwe internationale Firmware (06.50) in het voorjaar (feb-maart 2016), hopelijk zal deze zo vlug mogelijk op de whitelist komen
solvathus schreef:Ik heb inderdaad al gemerkt dat er hier een enorme algemene kennis is. Veel meer dan ik weet. Zeer interessant !
Wij leren allemaal van elkaar. Alles wat ik weet is door dit (en andere) Forums te lezen, hier en daar iets op te vangen, soms wat speculeren, en de puzzelstukjes samen te leggen
En we zijn altijd blij als er provider staff hun info (uit eerste bron) met ons wilt delen
.