Binnenkort wordt Netflixen op vakantie makkelijker
Als het aan de Europese Commissie ligt, wordt het binnenkort mogelijk om je muziek, film en TV abonnementen overal binnen de EU mee naartoe te nemen. Hierdoor verschilt het niet langer per land wat er bij eenaanbieder beschikbaar is.
De vraag is hoe tijdelijk is tijdelijk, hopelijk schrappen ze de term tijdelijk nog.
bron: http://datanews.knack.be/ict/nieuws/bin ... 33181.html
Netflix: geen geoblock meer? Als de EU haar zin krijgt
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
- Bedankt: 260 keer
Zelfs de EC weet niet wat er binnen EU aan de gang is.
Bijna de enige reden waarom Netflix de geoblock toepast is omdat ze in elk land een andere rechtenorganisatie en een aparte contract hebben met die organisaties (in BE is dat SABAM).
Als ze natuurlijk de reden waarom Netflix geoblock oplossen en 1 Europese rechtenorganisatie zou hebben, zou Netflix de eerste kans dat ze krijgen meteen geoblock opheffen.
In het artikel wordt de prijs vemeld, dat is correct, maar is gewoon puur te wijten aan lagere lonen in landen zoals Slovenië ed. En ook door signifiant minder aanbod in die landen.
Ivm geoblock van Noord-Amerika: dit kwam ook door rechtenorganisaties die de geoblock opgeeist hadden. In het begin was die geoblock er niet. Herinner me nog dat Netflix zich daarover geexcuseerd had...
Bijna de enige reden waarom Netflix de geoblock toepast is omdat ze in elk land een andere rechtenorganisatie en een aparte contract hebben met die organisaties (in BE is dat SABAM).
Als ze natuurlijk de reden waarom Netflix geoblock oplossen en 1 Europese rechtenorganisatie zou hebben, zou Netflix de eerste kans dat ze krijgen meteen geoblock opheffen.
In het artikel wordt de prijs vemeld, dat is correct, maar is gewoon puur te wijten aan lagere lonen in landen zoals Slovenië ed. En ook door signifiant minder aanbod in die landen.
Ivm geoblock van Noord-Amerika: dit kwam ook door rechtenorganisaties die de geoblock opgeeist hadden. In het begin was die geoblock er niet. Herinner me nog dat Netflix zich daarover geexcuseerd had...

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
- Bedankt: 100 keer
Wie het kleine niet eert is ... 
Dacht ooit gelezen te hebben dat neflix zelf geen voorstander van die geoblock is, en ze het liefst hun content wereldwijd zouden willen gelijk trekken, maar dat de leveranciers, filmmaatschappijen, ... enz. dit niet zien zitten.
En sabam, tja dat mogen ze van mij ook direct afschaffen,

Dacht ooit gelezen te hebben dat neflix zelf geen voorstander van die geoblock is, en ze het liefst hun content wereldwijd zouden willen gelijk trekken, maar dat de leveranciers, filmmaatschappijen, ... enz. dit niet zien zitten.
En sabam, tja dat mogen ze van mij ook direct afschaffen,

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
- Bedankt: 435 keer
De eerste twee zinnen in dat artikel zijn al half tegenstrijdig. De mogelijkheid om overal in de EU je Belgisch aanbod te zien, is iets helemaal anders dan dat alle Europeanen hetzelfde aanbod hebben. Voor hetzelfde geld koppelen ze het aanbod aan je accountgegevens, en niet aan de geolocatie. Dan zou het overigens ook direct gedaan zijn met VPN'en.sky schreef:Binnenkort wordt Netflixen op vakantie makkelijker
Als het aan de Europese Commissie ligt, wordt het binnenkort mogelijk om je muziek, film en TV abonnementen overal binnen de EU mee naartoe te nemen. Hierdoor verschilt het niet langer per land wat er bij eenaanbieder beschikbaar is.
De vraag is hoe tijdelijk is tijdelijk, hopelijk schrappen ze de term tijdelijk nog.
bron: http://datanews.knack.be/ict/nieuws/bin ... 33181.html
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
- Bedankt: 45 keer
Dan kan je toch nog -gewoon- een abonnement nemen in het EUland naar keuze?
Of willen ze een beperking invoeren zoals dat voor Roaming het geval zal zijn (een FUP als het ware).
Of willen ze een beperking invoeren zoals dat voor Roaming het geval zal zijn (een FUP als het ware).
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
- Bedankt: 331 keer
Ik zie die aankondiging ook niet als zou je plots het hele aanbod kunnen zien maar eerder dat je gelijk waar in de EU kan kijken naar waar je volgens je BE abo recht op hebt. BV, als je in Spanje bent kan je niet meer naar BE only content kijken nu en dat zou verdwijnen. Dat je plots de content van alle EU landen zou kunnen zien betwijfel ik ten zeerste.
BTW, verleden maand keek ik regelmatig naar Bevergem terwijl we in Australie zaten, dat lukte omdat ik meestal op internet ging via VPN naar mijn Fritzbox thuis. Regelmatig viel de VPN echter weg en dan kreeg ik de melding dat ik geen recht had om te kijken vanuit het buitenland. Mocht de VRT met accounts werken zou je gelijk waar ter wereld naar de VRT kunnen kijken.
BTW, verleden maand keek ik regelmatig naar Bevergem terwijl we in Australie zaten, dat lukte omdat ik meestal op internet ging via VPN naar mijn Fritzbox thuis. Regelmatig viel de VPN echter weg en dan kreeg ik de melding dat ik geen recht had om te kijken vanuit het buitenland. Mocht de VRT met accounts werken zou je gelijk waar ter wereld naar de VRT kunnen kijken.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
De EU wil hier helemaal geen geoblocking (zoals de meeste het onder ons verstaan) mee afschaffen... ze willen louter dat wanneer je bijvoorbeeld op verlof bent je toegang hebt tot je media op dezelfde manier als je dat thuis zou hebben. Wat mij betreft is dit dus weeral een bewijs dat het de EU niet om de consument gaat maar eerder om lobby groepen.
Als de EU ernstig was ging men voor één content markt en dan waren deze absurde regeltjes niet nodig.
Als de EU ernstig was ging men voor één content markt en dan waren deze absurde regeltjes niet nodig.
-
- Elite Poster
Op zich zou dat overigens veel logischer zijn dan het model nu. Wat interesseert mij Spaanse content wanneer ik in Spanje op vakantie ben ?! Dat is echt nog gewoon copiëren van het oude lokale distributie-model. Het gaat hier echter over on-demand streamen dus heb nooit gesnapt waarom je de content krijgt van de regio waar je je bevindt.
-
- Deel van't meubilair
De theorie uit dat oude model is dat filmmaatschappijen rechten verkopen aan "regio's" en niet aan "inwoners van die regio"... en dat werkte steeds omdat je media vroeger niet echt kon "meenemen" naar een andere locatie (tenzij je VHS casette meesleuren
).
Dit model is dus totaal verouderd en moet gewoon op de schop in plaats van het in stand trachten te houden. Eigenlijk zou er gewoon een wereld content markt moeten zijn, het is toch absurd dat een film eerst in de US mag bekeken worden en nadien pas in andere regio's.

Dit model is dus totaal verouderd en moet gewoon op de schop in plaats van het in stand trachten te houden. Eigenlijk zou er gewoon een wereld content markt moeten zijn, het is toch absurd dat een film eerst in de US mag bekeken worden en nadien pas in andere regio's.
-
- Elite Poster
Trouwens, blijkbaar schiet Datanews er dus inderdaad compleet naast, zie http://tweakers.net/nieuws/106746/ec-wi ... nnees.html . Quote: "Volgens D66-Europarlementariër Marietje Schaake maakt de verordening geen einde aan geo-blocking, aangezien het voorstel alleen gaat over portabiliteit."
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 483 keer
- Bedankt: 98 keer
- Contacteer:
+1 voor globale content. Als je echter kijkt naar de attitude van de aanbieders van de content vrees ik dat we nog lang gaan kunnen dromen.
Ik ben al blij dat het nu op te lossen is met VPN's en je dus wel aan de buitenlandse content kan geraken. Bij Netflix zullen ze ook denken dat ik kan vliegen (UK naar US naar Canada in 30 minuten
), maar Netflix is inderdaad ook geen voorstander van geoblocks en voert geen actieve controles uit.
Op zich gaat het me zelfs niet om de content, maar vooral over de Engelstalige ondertiteling. Beetje stom dat je niet gewoon alle talen kan kiezen, maar blijkbaar zitten er zelfs rechten op de ondertiteling en kunnen ze dus niet eender welke subtitel aanbieden overal..
Ik ben al blij dat het nu op te lossen is met VPN's en je dus wel aan de buitenlandse content kan geraken. Bij Netflix zullen ze ook denken dat ik kan vliegen (UK naar US naar Canada in 30 minuten

Op zich gaat het me zelfs niet om de content, maar vooral over de Engelstalige ondertiteling. Beetje stom dat je niet gewoon alle talen kan kiezen, maar blijkbaar zitten er zelfs rechten op de ondertiteling en kunnen ze dus niet eender welke subtitel aanbieden overal..
-
- Deel van't meubilair
Met het EU voorstel is er trouwens kans dat dat niet meer zal werken.butskristof schreef:Ik ben al blij dat het nu op te lossen is met VPN's en je dus wel aan de buitenlandse content kan geraken.
De locatie (van je VPN-exit) zal dan niet meer de content bepalen... maar wel je login.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
- Bedankt: 143 keer
- Contacteer:
Ik zit er toch echt niet op te wachten dat je als je op vakantie bent dezelfde belachelijk kleine BE netflixcatologus krijgt ... zo kan je het dus ook lezen ... en dat is een achteruitgang als je bv. naar uk reist (waar de catalogus nu veel groter is)
Als het voorstel geen echte unblock EU is, dan zal het nog zo eindigen vrees ik
Als het voorstel geen echte unblock EU is, dan zal het nog zo eindigen vrees ik
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
- Bedankt: 45 keer
Inderdaad, tenzij er een FUP toegepast zal worden zoals op GSM ROAMING vermoedelijk het geval zal zijn.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Ik weet niet hoe het nu zit, en ik besef dat Netflix tegen geoblocking is, maar het zou altijd kunnen dat je voor het afsluiten van pakweg een UK account een credit card moet hebben die op een UK adres geregistreerd staat.
[
Post made via mobile device ]
[