BBOX3 & Scarlet

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
-rocK!
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 45
Lid geworden op: 03 aug 2011, 11:19
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 1 keer

Is er iemand die weet wanneer bbox3 bij Scarlet te verkrijgen zal zijn? Ik heb problemen met powerlines voor mijn 2e TV (slecht signaal) en ik zou graag overschakelen naar bbox3 met een wifi bridge voor mijn 2e TV. Ik zit er al lang op te wachten en overweeg sterk om gewoon naar Proximus te switchen, ook al kost het mij meer in de maand..


Gr,
R.
~ Thincentre Tiny m710q: VMWare Workstation running HomeAssistant | InfluxDB | Grafana | PiHole
~ Proximus @ 100/35, local network running Ubiquiti EdgeRouter 10X with 5 Unifi AP-Lites
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Bij Scarlet is de o-box3 verkrijgbaar (de OLO versie van de b-box3)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-rocK!
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 45
Lid geworden op: 03 aug 2011, 11:19
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 1 keer

Dat heb ik precies gemist, ik ga ze eens contacteren en checken of ik ze ook een WIFI bridge verkopen voor mijn decoder.
~ Thincentre Tiny m710q: VMWare Workstation running HomeAssistant | InfluxDB | Grafana | PiHole
~ Proximus @ 100/35, local network running Ubiquiti EdgeRouter 10X with 5 Unifi AP-Lites
Logic3S
Plus Member
Plus Member
Berichten: 124
Lid geworden op: 31 okt 2013, 20:45
Locatie: In de buurt van een ROP
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 9 keer

Vrijdag een internet only-install van Scarlet gekregen met idd de o-box3, al gebruik ik die niet want deze die ik ontvangen heb piept/fluit om de een of andere reden enorm. Dan maar eens als ik tijd heb de klantendienst contacteren.

De gewone b-box3 van Technicolor werkt ook perfect op een Scarlet-lijn, maar de b-box van Sagem werkt vreemd genoeg niet zo goed op een Scarlet-lijn. Tis te zeggen: bedraad internet en internet over de 2.4 GHz werken perfect, maar de modem plaatst de 5 GHz wifi automatisch in "Bridged Modus", waardoor er niks van data over kan en ik kan het blijkbaar niet uitzetten (?). :roll:
ISP: EDPnet VDSL XS (20/2 Mbps (down/up), 100/40sync)
Modem/Router: Fritz!Box 7530, profiel 100/40.
VoIP: OVH (in & out)
Mobiel: Samsung Galaxy S10 FE met EDPnet mobile
-rocK!
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 45
Lid geworden op: 03 aug 2011, 11:19
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 1 keer

Pff, Scarlet wil mijn BBOX2 niet vervangen, zelfs niet als ik wil betalen voor de OBOX3. Laat maar vallen, zal dan wel naar het moederbedrijf overstappen. :bang:

Een bbox3 ergens anders op de kop tikken zal niet werken zeker op mijn lijn?
~ Thincentre Tiny m710q: VMWare Workstation running HomeAssistant | InfluxDB | Grafana | PiHole
~ Proximus @ 100/35, local network running Ubiquiti EdgeRouter 10X with 5 Unifi AP-Lites
flupke19
Premium Member
Premium Member
Berichten: 461
Lid geworden op: 23 mei 2013, 08:37
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 97 keer

-rocK! schreef:Laat maar vallen :bang:
da's idd het beste wat je dan met je bbox-2 kan doen. Als die stuk is komen ze die vermoedelijk door een obox-3 vervangen :beerchug:
-rocK!
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 45
Lid geworden op: 03 aug 2011, 11:19
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 1 keer

Ja, inderdaad.

Maarja, ik ga het proximus aanbod eens bekijken. Zoveel duurder per maand is het nu ook weer niet en ik kan mijn vrouw haar Proximus GSM abbo er nog in verwerken. En dan heb ik ook eindelijk toegang tot de hotspots & TV op tablets. (+ de v5 decoder. :D)
~ Thincentre Tiny m710q: VMWare Workstation running HomeAssistant | InfluxDB | Grafana | PiHole
~ Proximus @ 100/35, local network running Ubiquiti EdgeRouter 10X with 5 Unifi AP-Lites
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

-rocK! schreef:Een bbox3 ergens anders op de kop tikken zal niet werken zeker op mijn lijn?
Natuurlijk wel .... op voorwaarde dat je de hand kan leggen op jouw inlog gegevens.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
flupke19
Premium Member
Premium Member
Berichten: 461
Lid geworden op: 23 mei 2013, 08:37
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 97 keer

philippe_d schreef:op voorwaarde dat je de hand kan leggen op jouw inlog gegevens.
niet nodig: de autoprovisioning van Proximus en Scarlet werken identiek (via de Proximus ACS) en die gaat een bbox3 dus gewoon configureren (inclusief of je nog bridged of routed stond)
solvathus
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 15 nov 2015, 12:45
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 2 keer

Een BBOX3 van PX werkt inderdaad op scarlet. Maar op de PX bbox3 zijn geen VoIP poorten dus als de je de vaste telefonie gebruikt, gaat dit niet meer werken.
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”