jantje81 schreef:Het is dé kans voor de politiek om de VRT alleen nog hun informatieopdracht te laten vervullen en alle dure pulp die ze ertussen programmeren te laten schrappen
Het strippen van de VRT tot enkel een informatiekanaal is nu net het slechtste dat de politiek kan doen. Het brengt het evenwicht volledig in gevaar, zeker tegen blokken die zowel de techniek als de content gaan beheren. Je ziet dat ook in de geschreven pers. Nuances verdwijnen en in 6 gazetten krijg je zes keer krak hetzelfde artikel door je strot geramd.
De beheersovereenkomst tussen openbare omroep en de Vlaamse regering wordt steeds meer en meer uitgehold en dan krijg je inderdaad platvloerse content in prime time (raar trouwens dat je dat vernoemt, want dat is rechtstreeks gerelateerd aan lineair kijken en gedoemd om te verdwijnen). De VRT schiet hierbij inderdaad zijn doelstelling voorbij. "If you pay peanuts, you get monkeys" geldt niet alleen als beloning voor medewerkers, maar ook als je de geldkraan meer en meer dicht draait en een organisatie droog legt.
Als we van ons entertainment moeten afhangen van het commerciële aanbod, dan gaat een deel van de bevolking op zijn honger blijven zitten, want ik begrijp niet goed wat je met dure pulp bedoelt. Is het content voor een doelgroep die te klein is om rendabel te zijn en dan gewoonweg geschrapt kan worden? Zoals bv een Koningin Elisabeth wedstrijd?
Ik erger me ook meer en meer aan het totale aanbod, en ja, zeker ook bij de VRT. We betalen meestal veel te veel om een signaal binnen te krijgen van pakweg een 10-tal zenders die hier in mijn huiskamer minder en minder bekeken worden. Veel kans dat ik TVV buiten ging zwieren, en Stievie leek in den beginne een haalbaar alternatief. Maar met hun prijzenpolitiek en het ware gelaat dat ze nu tonen, hoeft het dus niet meer voor mij.
jantje81 schreef:Mensen kijken nu al op een andere manier naar videocontent dan enkele jaren geleden en het ljikt me logisch dat die trend zich gewoon gaat doorzetten.
Uiteraard, ik doe ook niet anders, maar het is niet omdat we makkelijker onze keuze kunnen maken, dat het aanbod in die keuze verbetert hé. Maar dat heb ik al vermeld denk ik door op de inhoud te focussen.