Hallo
ik heb op het moment scarlet VDSL (& tv)
volgende week komt mobistar langs.
De vraag
hoe kan ik het simpelst (en goedkoopst) beide bundelen ?
technisch is het vandaag zo dat..
BBox - Ethernet - Belgacom decoder (TV)
BBox - Ethernet - Netgear Router - PC(s) met Ethernet & Wifi (Internet)
dit zou ik graag zo laten...
Simpel heeft de prioriteit... (weinig netwerkkennis)
Prijs is minder belangrijk...
2 maal Internet bundelen..
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Er zijn wel wat oplossingen (bvb bundelen met een Mikrotik) maar daarvoor is wel wat kennis van netwerken vereist. Bij andere oplossingen eveneens vermoed ik.
Neem je kabel van Mobistar of één van hun 4G oplossingen (gewoon, ik nieuwsgierig)?
Neem je kabel van Mobistar of één van hun 4G oplossingen (gewoon, ik nieuwsgierig)?
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- selder
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 727 keer
Wat je zoekt is "network load balancing", en zo gemakkelijk als next next next finish is dat helaas niet.
Het is ook niet echt duidelijk wat je verwacht van zo'n configuratie. Stel dat je een verbinding van 20mbit met een van 5mbit bundelt, dan ga je voor 1 TCP/IP connectie maar maximum 20mbit of 5mbit kunnen halen. 25mbit (dus de 2 tesamen voor 1 FTP download bijvoorbeeld) is maar moeilijk in te stellen. Wel kan je dan FTP met 20mbit doen, en bijvoorbeeld surfen op 5mbit. Maar gemakkelijk is dat allemaal niet.
Het is ook niet echt duidelijk wat je verwacht van zo'n configuratie. Stel dat je een verbinding van 20mbit met een van 5mbit bundelt, dan ga je voor 1 TCP/IP connectie maar maximum 20mbit of 5mbit kunnen halen. 25mbit (dus de 2 tesamen voor 1 FTP download bijvoorbeeld) is maar moeilijk in te stellen. Wel kan je dan FTP met 20mbit doen, en bijvoorbeeld surfen op 5mbit. Maar gemakkelijk is dat allemaal niet.
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
- selder
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 727 keer
Ik denk dat uw 1/3-2/3de alleen maar met uit de kluiten gewassen professionele apparatuur gaat, én dan moet de andere kant naar waar je connecteert het ook ondersteunen... Voor gewoon huis-tuin-keuken gebruik is die soep helemaal de kolen niet waard.
Ik denk dat het is à la "van a.b.c.d over poort XX naar w.x.y.z ga over connectie A en niet over B" ... denk ik hé. Er zullen er hier wel zijn die er meer van weten![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Ik denk dat het is à la "van a.b.c.d over poort XX naar w.x.y.z ga over connectie A en niet over B" ... denk ik hé. Er zullen er hier wel zijn die er meer van weten
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
-
- Moderator
- Contacteer:
FTP is beetje een verkeerd voorbeeld want daar kan je met meerdere threads (gelijktijdige overdrachten) werken, waardoor je de 25mbit wel kan halen. Voor HTTP (dus puur downloaden) is dit niet mogelijk bijvoorbeeld.
Hier zie je een presentatie van een MUM (Mikrotik User Meeting) : "Bandwidth-based load-balancing with failover, the easy way" (http://mum.mikrotik.com/presentations/US12/tomas.pdf). En jawel, dit is nog de "makkelijke" manier...
Hier zie je een presentatie van een MUM (Mikrotik User Meeting) : "Bandwidth-based load-balancing with failover, the easy way" (http://mum.mikrotik.com/presentations/US12/tomas.pdf). En jawel, dit is nog de "makkelijke" manier...
Telefonie = EDPnet + OVH
- serialchiller
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
- Bedankt: 61 keer
Draytek heeft al een eeuwigheid dual-WAN-routers in zijn gamma. Die zullen al wel vereenvoudigde setup-manieren hebben. Al moet je vereenvoudigd uiteraard met een serieuze korrel zout nemen.
kijk hier eens.
Er zijn ongetwijfeld nog mereken hé, dees kwam gewoon "from the top of my head".
kijk hier eens.
Er zijn ongetwijfeld nog mereken hé, dees kwam gewoon "from the top of my head".
-
- Moderator
- Contacteer:
Die Draytek heb ik nog van gehoord. Kan je met dit toestel bvb ook meer dan 2 netwerken koppelen? Werkt deze als failover of gaat deze echt gaan bundelen?
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
FTP heeft slechts één dataconnectie per file... geen idee waar je meerdere threads vandaan komen.krisken schreef:FTP is beetje een verkeerd voorbeeld want daar kan je met meerdere threads (gelijktijdige overdrachten) werken, waardoor je de 25mbit wel kan halen. Voor HTTP (dus puur downloaden) is dit niet mogelijk bijvoorbeeld.
-
- Moderator
- Contacteer:
Dat is idd wat ik bedoel
Telefonie = EDPnet + OVH