projector + digocorder

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 24 keer

in ons nieuw huis zal de kijkafstand rond de 4,10 meter liggen. Voor hdtv bronmateriaal zou dan minstens een 65" nodig zijn en voor uhd vanaf 80". Maar is het dan niet beter van naar een projectorsysteem te gaan? Maar aangezien de projector dan boven achter je hoofd hangt, en alle andere apparatuur (digicorder, ps4 etc..) voor je tegen de muur staat, is er dan 1 of meerdere kabels naar de projector?
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

Als je zo een setup wilt, plaats je er een receiver tussen waar je al je toestellen op aansluit. Van daaruit gaat er dan 1 kabel naar je projector.
bartman
Elite Poster
Elite Poster

bedankt. op mijn receiver zijn er voldoende hdmi ingangen en mintens 1 uitgang. enige idee van een degelijk betrouwbaar merk projector/beamers?
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

Daar ken ik zelf niet zoveel van, maar op een ander forum kan je daar veel informatie over vinden: home-theater.be
johan.devos
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 206 keer
Bedankt: 147 keer

Indien je alles aansluit op een AV-receiver met 2xHDMI-OUT, kun je 1 HDMI kabel gebruiken van je AV-receiver naar je projector.

mijn opstelling is als volgt:

-> BR-player, Media player, CI+ HD-Recorder (="digibox") en PC verbonden via HDMI aan AV-Receiver (Marantz SR7007).

-> AV-Receiver verbonden via "HDMI-out 1" naar TV en "HDMI-out 2" naar Projector (Epson EH-TW8100).

-> TV via SPDIF naar AV-Receiver voor sound via receiver bij gewoon TV kijken.

Als het niewbouw is voorzie je best een deftige buis (rechthoeking van ventilatiesysteem) met zo weinig mogelijk bochten zodat je later nog andere kabels kunt bijleggen indien nodig.

Mijn projectiedoek is onzichtbaar weggewerkt in het plafond en komt voor de TV indien neergelaten.
bartman
Elite Poster
Elite Poster

zijn dit speciaalzaken waar je die projectors en schermen koopt. ik woon (binnenkort in regio leuven - Brussel - Mechelen. is scherm beter dan direct op de witte geverfde muur? hoe rap moet je de lamp(en) vervangen en kan je ook overdag kijken ?
liber!
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: nathan_gs
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 55 keer

Je hebt speciale verf voor projectoren, moest je de muur willen gebruiken.

Of je in de dag kan kijken hangt sterk af van het aantal lumen je projector projecteerd. In de specificaties van de projector zie je ook de geschatte lamp duur, meestal is dit 2000 a 5000h; misschien dat dit intussen beter is met led gebaseerde projectoren.

Hou er rekening mee dat de donkerste toon die je kan weergeven de kleur van je muur/doek is: wit dus!

Om eerlijk te zijn denk ik dat je in veel gevallen beter af bent met een led tv.
bartman
Elite Poster
Elite Poster

we zitten minstens 4,10 meter van het scherm af dus voor 1080p is dit al minstens een 65" en voor uhd een 80" en zit je dan niet tussen de 5 en 10K
johan.devos
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 206 keer
Bedankt: 147 keer

Als we overdag kijken doen we de rolluiken en gordijnen naar beneden want in volle zon hebt veel minder contrast en kleuren. De lamp gaat dan ook minder lang mee en je hebt veel meer geluid omdat de lamp dan op 100% vermogen gebruikt wordt.

Ik kijk enkel naar films (en de betere series) op de projector en de lamp gaat meestal 3000-5000 uur mee. Zaken zoals het journaal,... bekijk ik op TV.

Doeken zijn meestal beter dan een geverfde muur.
Doeken zijn er in alle maten en gewichten. Mijn vorige doek was geweven en was perfect op 720p maar op 1080p gaf deze een moiré effect en heb ik vervangen. Ik heb deze ik Duitsland gekocht (per lopende meter) en op mijn bestaande motor gemonteerd (Somfy motor op buis voor zonneverduistering).

Hou er ook rekening mee dat je best een donker interieur (plafond, muren,...) hebt voor het beste beeld maar dit mocht ook niet van mijn madam :-(
bartman
Elite Poster
Elite Poster

zo zouden we het ook kunnen doen. tv + beamer. Eerste stap is dan een nieuwe tv. aangezien 4k nog maar pas van de grond komt ga ik nog voor een full hd ipv 4k. Over 5j zien we dan wel wat het aanbod van 4k .
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”