Ik heb hier een Cisco Linksys SPA-3102 Gateway staan (SIP to PSTN), en een server waar FreeSWITCH op draait.
Wanneer ik het interne nummer van de gateway draai (SIP), en de dial-tone van de PSTN lijn krijg, vul ik uiteraard het nummer in van de persoon die ik wil bellen.
Alleen blijkt nu, dat ik constant de verkeerde aan de lijn krijg (of gewoon een onbestaand nummer).
Ik zie op de SPA-3102 Status pagina onder PSTN dat hij telkens het nummer verkeerd draait. Bvb. 123456 wordt 1223456, of 1234566. Doorgaans komt er 1 getalletje gewoon een 2e keer bij. Zelden draait hij het goede nummer. Heel bizar.
Ik weet zeker dat de verbinding van de VOIP telefoon naar Freeswitch in orde is (intern kan ik probleemloos bellen). Maar het gaat mis wanneer ik via de gateway naar buiten probeer te bellen.
Nu weet ik niet of Freeswitch mijn digits verkeerd doorgeeft aan de gateway, of dat de gateway het verkeerde PSTN nummer belt. Ik vermoed dat het het 1ste geval is, aangezien de Gateway op zijn status pagina gewoon het foutieve nummer aangeeft onder 'Last Called PSTN Number'.
Iemand die ervaring heeft of mij kan helpen?
Bedankt alvast