Hoi,
Gisteren heb ik voor het eerst ongewenste oproepen gekregen op mijn GSM, blijkbaar vanuit Litouwen.
Nu heb ik een android versie die geen ingebakken mogelijkheid heeft om oproepen te blokkeren en heb dan MrNumber geïnstalleerd.
Toch heb ik nog 2 vragen waar ik niet meteen een duidelijk antwoord op kan vinden:
1) Betaal je zelf voor oproepen vanuit het buitenland als er een verbinding tot stand komt?
2) Met die app is het mogelijk om ofwel automatisch op te nemen en dadelijk terug neer te leggen of naar het antwoordapparaat te sturen: is dit dan net zoals met mail dat je daardoor juist meer kans hebt op nieuwe spammers?
Hebben jullie nog andere tips/ervaringen om dit aan te pakken?
E
Ongewenste oproepen op GSM
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Een vergissing kan altijd gebeuren... neem je dan meteen zo'n maatregelen ?Ernie schreef:Gisteren heb ik voor het eerst ongewenste oproepen gekregen op mijn GSM, blijkbaar vanuit Litouwen.
Niet als jijzelf in Belgie bent.Ernie schreef:1) Betaal je zelf voor oproepen vanuit het buitenland als er een verbinding tot stand komt?
En welke nummers ga je in de app zetten... ze kunnen bellen met ieder willekeurig nummer.Ernie schreef:2) Met die app is het mogelijk om ofwel automatisch op te nemen en dadelijk terug neer te leggen of naar het antwoordapparaat te sturen: is dit dan net zoals met mail dat je daardoor juist meer kans hebt op nieuwe spammers?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 123 keer
1, je betaalt niets als mensen je opbellen en je bent zelf in eigen land
2, geen idee... ik krijg spam-telefoons vanaf 028083980
Er kwam SPAM op mijn gsm en ik liet rinkelen;... ze zeggen nooit iets op voicemail
Nu heb ik dit nummer geblokkeerd en alle oproepen van dit nummer worden direct geweigerd.
http://www.wieheeftgebeld.nl/nummer/028083980
Waarschijnlijk ergens in een winkel mijn gsmnr opgegeven.. Om van te kxtsen zo'n praktijken
2, geen idee... ik krijg spam-telefoons vanaf 028083980
Er kwam SPAM op mijn gsm en ik liet rinkelen;... ze zeggen nooit iets op voicemail
Nu heb ik dit nummer geblokkeerd en alle oproepen van dit nummer worden direct geweigerd.
http://www.wieheeftgebeld.nl/nummer/028083980
Waarschijnlijk ergens in een winkel mijn gsmnr opgegeven.. Om van te kxtsen zo'n praktijken