Hoe snel is het bij u op het werk?
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Héhéhé Just kiddin'
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
- Bedankt: 48 keer
Er ligt anders wel een fiber van de KUL tot in Gent hoor (Belnet)
Toch fijn om te horen dat de studenten tevreden zijn van ons werk
Toch fijn om te horen dat de studenten tevreden zijn van ons werk
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
- Bedankt: 267 keer
Zolang het bekabeld is, is er geen vuiltje aan de lucht. Zelfs de 100Mbps connecties zijn meer als voldoende.
Alleen de wifi... (eduroam) Dat is echt een ramp. 802.11a of g (geen n of ac) met een theoretische max van 54Mbps, daar blijft als er niemand anders opzit een 25-26Mbps van over die je maximum haalt in de praktijd. Vanaf er wat mensen opzitten zakt dat enorm naar beneden, misschien 1 Mbps als je wat geluk hebt op 2.4GHz. Maar ook op 5GHz is het meestal maar een paar megabit niet meer.
Anno 2015 zou dat toch wel op zijn minst wireless n mogen zijn (of beter nog 802.11ac).
Alleen de wifi... (eduroam) Dat is echt een ramp. 802.11a of g (geen n of ac) met een theoretische max van 54Mbps, daar blijft als er niemand anders opzit een 25-26Mbps van over die je maximum haalt in de praktijd. Vanaf er wat mensen opzitten zakt dat enorm naar beneden, misschien 1 Mbps als je wat geluk hebt op 2.4GHz. Maar ook op 5GHz is het meestal maar een paar megabit niet meer.
Anno 2015 zou dat toch wel op zijn minst wireless n mogen zijn (of beter nog 802.11ac).
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 483 keer
- Bedankt: 98 keer
- Contacteer:
Op de Universiteit Antwerpen absoluut geen klagen over de WiFi op het departement wiskunde-informatica. Ik denk dat er zes of acht access points in de aula hangen waarop meestal zo'n 30 laptops + een handvol smartphones tegelijk verbonden zijn. Ik heb geen concrete speedtest (kan ik pas doen als de lessen opnieuw beginnen), maar toen ik onlangs een Office image downloadde (± 1,5 GB) kwam deze vlot tegen 15 MB/s binnen (ja, megabyte).
Eens het tweede semester begint zal ik daar eens wat speedtests laten lopen.
Computers in de bibliotheek halen quasi allemaal gigabit. WiFi daar is wel iets trager.
Eens het tweede semester begint zal ik daar eens wat speedtests laten lopen.
Computers in de bibliotheek halen quasi allemaal gigabit. WiFi daar is wel iets trager.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 53 keer
- Contacteer:
Speedtestje van tijdje geleden op de UA, genomen tijdens een college (aan de tijd te zien was dat wiskunde/volle zaal dus zeker 100 smartphones op i guess 1 AP)
Bottleneck is helaas mijn smartphone die max een rate van 150 mbps ondersteunt. Ik heb al speedtests gezien van 150/150 op N.
Hier is inderdaad niet te klagen over de wifi, altijd snel, er is er 1 die niet werkt maar dat is slechts 1 lokaaltje...
Zelfs in sociale ruimten/gangen/stundenten homes is er altijd dekking, ik spreek wel enkel van de stadscampus de andere gebouwen ken ik niet ...
Is in alle ruimtes N met ruckus AP's, er zijn enkele kleine lokalen met oude AP's die G geven maar nooit gebottlenecked geweest eigenlijk...
-
- Elite Poster
De nieuwe Cisco Aironet's die uitgerold worden zijn wel AC, maar uiteraard is dat niet van vandaag op morgen dat die allemaal vervangen worden. (Ter info: het zijn de faculteiten zelf die dit moeten financieren, dus niet centraal gefinancierd ... elke faculteit beslist dus zelf wanneer ze die gaan vervangen). Op Agora bv. hangen volgens mij wel Aironet's met wireless N.AndRo555 schreef: Alleen de wifi... (eduroam) Dat is echt een ramp. 802.11a of g (geen n of ac) met een theoretische max van 54Mbps, daar blijft als er niemand anders opzit een 25-26Mbps van over die je maximum haalt in de praktijd. Vanaf er wat mensen opzitten zakt dat enorm naar beneden, misschien 1 Mbps als je wat geluk hebt op 2.4GHz. Maar ook op 5GHz is het meestal maar een paar megabit niet meer.
-
- Elite Poster
Alleen helpt het niet veel als het Ap in kwestie uitgerust is met 802.11n, enkel wordt het niet gebruikt voor eduroam. Dat doet max 802.11a/g.
Zowel kuleuven als kuleuven guest ondersteunen a/n maar eduroam enkel a. Zelfde signaalsterkte en zelfde mac adres reeks en zelfde kanaal, dus zelfde AP.
Zowel kuleuven als kuleuven guest ondersteunen a/n maar eduroam enkel a. Zelfde signaalsterkte en zelfde mac adres reeks en zelfde kanaal, dus zelfde AP.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- Elite Poster
Dan zit er niks anders op dan te doctoreren of personeelslid te worden hé, zodat je toegang krijgt tot de KULeuven SSID (of jobstudent).
-
- Elite Poster
Ik heb het gemerkt, in Alma 3 hangen er 3 van die nieuwe dingen ipv 1 802.11b/g/a ding. Wel maar 40MHz bandbreedte ipv de gebruikelijke 80MHz op ac. (er is daar echt wel meer dan genoeg spectrum om 3x 80MHz te hebben)ditCh schreef:De nieuwe Cisco Aironet's die uitgerold worden zijn wel AC, maar uiteraard is dat niet van vandaag op morgen dat die allemaal vervangen worden. (Ter info: het zijn de faculteiten zelf die dit moeten financieren, dus niet centraal gefinancierd ... elke faculteit beslist dus zelf wanneer ze die gaan vervangen). Op Agora bv. hangen volgens mij wel Aironet's met wireless N.AndRo555 schreef: Alleen de wifi... (eduroam) Dat is echt een ramp. 802.11a of g (geen n of ac) met een theoretische max van 54Mbps, daar blijft als er niemand anders opzit een 25-26Mbps van over die je maximum haalt in de praktijd. Vanaf er wat mensen opzitten zakt dat enorm naar beneden, misschien 1 Mbps als je wat geluk hebt op 2.4GHz. Maar ook op 5GHz is het meestal maar een paar megabit niet meer.
Snelheden waren best ok download tussen de 180-260Mbps upload was maar 120Mbps.
In de bibliotheek op de arenbergcampus is er ook een en ander verandert (802.11n nu) nu krijg ik dit ipv 20/15 down/up:
De backhaul erachter is precies nog maar 100Mbps... (300Mbps wireless link dus reëel is 200Mbps+ mogelijk)
Zelfs in een van de aula's is er van 1x 2.4GHz b/g en 1x 5GHz a in 1 acces point naar 4 accespoints gegaan die elk ac doen. Dat is van een reële 40Mbps DL capaciteit naar vele Gbps DL capaciteit.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 103 keer
- Contacteer:
die wil ik ook
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
- seagull
- Elite Poster
- Twitter: WimVerlinden
- Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
- Bedankt: 91 keer
- Contacteer:
Klein bier in vergelijking met de meesten hier maar toch mooi van Telenet voor een gewoon business lijntje.
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
- Bedankt: 143 keer
- Contacteer:
Heb je het nu over Leuven of Gent ?ditCh schreef: (Ter info: het zijn de faculteiten zelf die dit moeten financieren, dus niet centraal gefinancierd ... elke faculteit beslist dus zelf wanneer ze die gaan vervangen)
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
- tommekentom
- Premium Member
- Twitter: MisterTommie
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 24 keer
- Contacteer:
-
- Starter
- TheCeet
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
- Bedankt: 50 keer
Sinds gisteren zijn er wat netwerkproblemen. Normaal is download hoger:
iPhone 13 Pro: Proximus Business Unlimited
ISP: Telenet All-Internet
Running AdGuard Home: network-wide software for blocking ads & tracking
ISP: Telenet All-Internet
Running AdGuard Home: network-wide software for blocking ads & tracking
- seagull
- Elite Poster
- Twitter: WimVerlinden
- Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
- Bedankt: 91 keer
- Contacteer:
Niet op het werk maar voor een opdracht een nachtje bij Van de Valk Hotel Gent.
Niet slecht voor gratis hotel WiFi.
Niet slecht voor gratis hotel WiFi.
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Ik zat net op een servertje en vond dat de download van m'n installatie-iso's best wel snel ging...
//edit: nu eens KPN als target-ISP
Well, that explains it //edit: nu eens KPN als target-ISP
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.