Oei, normaal kan je als leerkracht Office & Windows voor €11/stuk kopen.heist_175 schreef:Office? Niet meer dan jij en ik ook krijgen.En hoeveel korting heeft zij gekregen op die PC? Hoeveel korting krijgt ze op Office paketten? Hoeveel korting krijgt ze op inkomtickets voor pretparken, musea, en andere? Hoeveel korting krijgt een leerkracht bij Proximus...?
Bedrijfswagens, daar raak ik niet aan
-
- Elite Poster
- Berichten: 783
- Lid geworden op: 09 apr 2006, 17:48
- Twitter: nathan_gs
- Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
- Bedankt: 55 keer
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Dat zelfstandigen dit doen is niet meer dan normaal (zij trekken die investering ook af), dat mensen dit in loondienst doen kan best al spreek je dan over een absolute minderheid. Los van of dit zou gebeuren is de vraag of het normaal is dat een werknemer zijn eigen werkmiddelen moet aanschaffen en meebrengen...heist_175 schreef:Ja, niet enkel in het onderwijs (massa's voorbeelden), maar ook IT consultants. En niet per sé degene die aan €350 per dag zitten, ook die aan €1200 en meer per dag zitten en in loondienst zijn.
Ik verzin hier niets hé
Nogmaals... vind je dat normaal... waarom koopt ze zelf het Smartboard, stoelen en banken ook niet aanheist_175 schreef:Ene 15" om op te werken thuis en op school (Smartschool, lesvoorbereiding, ...) Een 10" modelletje voor de bordboeken in de klas.
Ik heb de indruk dat je gewoon de discussie ontwijkt... ik stel voor dat je gaat solliciteren bij het VBO of zo... ze zullen je theorieën (laat de werknemer maar voor alles opdraaien) graag horen.
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Berichten: 5339
- Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
Het is voor zo'n kosten dat uw vrouw (en iedereen trouwens) een forfaitaire belastingaftrek beroepskosten heeft. Komt ze met dat bedrag niet toe en kan ze dat bewijzen, dan mag ze dat en *krijgt* ze meer van de staat.
Bij de ene zal dat bedrag ruimer toekomen dan bij de andere.
J.
Bij de ene zal dat bedrag ruimer toekomen dan bij de andere.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Beroepskosten is nog iets anders dan investeringen... de bedoeling is dat heist_175 z'n vrouw haar werkmiddelen van haar werkgever krijgt... dat ze zo gek is om die zelf aan te kopen en voor de kosten op te draaien is haar probleem (en misschien is dat ook wel een verklaring voor de frustratie bij het zien van een bedrijfswagen op de buur z'n oprit).
- heist_175
- Elite Poster
- Berichten: 13045
- Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Je kan er maar niet bij dat er mensen zijn die niet jaloers zijn op een firmawagen hé. Je sleurt de jaloezie er altijd maar weer bij.frustratie
Ik heb een firmawagen, mijn vrouw mag er ook mee rijden, waarom zou zij jaloers zijn ? Omdat jij dat graag zou willen?
Tenzij je technieker bent, dan is uw camionette een werkmiddel, maar verder?
Iemand die elke dag in dezelfde fabriek werkt en iemand die elke dag naar BXL moet, veel verschil zit daar niet op hé.
Dus auto en werkmiddel? Dat is bij de haren getrokken.
Tenzij je gerief voor uw job moet vervoeren enzo, dan wel (zie technieker hierboven).
Er zijn niet al teveel IT'ers die met servers etc rondrijden in hun auto hé (hoewel ik iemand bij Cr*n*s kende die dat wel deed, in zijn BMW1 coupé ).
Leer er gewoon mee leven dat je gepriviligeerd bent (en velen met u) om met een firmawagen te mogen rondrijden en weet dat België één van de weinige landen is die zo genereus is.
Het zal de pijn als ze de auto afpakken (wie weet, ooit) alvast verzachten.
Ken je het verhaal van de man en de kaas?
-
- Elite Poster
- Berichten: 3131
- Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
- Locatie: Leuven
- Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
- Bedankt: 222 keer
Amen heist_175...
Als er geen argumenten meer zijn begint men over jaloezie en frustratie. Geef je tegenargumenten begint men wel weer over iets anders. Net zo geknipt en gequote dat het uit zijn context kan getrokken worden om toch maar gelijk te halen. Gelukkig zijn er nog mensen die inhoudelijk kunnen argumenteren met echte gedachten en concreet materiaal.
Voor mij mag hier ook een slotje op.
Slafes Out.
Als er geen argumenten meer zijn begint men over jaloezie en frustratie. Geef je tegenargumenten begint men wel weer over iets anders. Net zo geknipt en gequote dat het uit zijn context kan getrokken worden om toch maar gelijk te halen. Gelukkig zijn er nog mensen die inhoudelijk kunnen argumenteren met echte gedachten en concreet materiaal.
Voor mij mag hier ook een slotje op.
Slafes Out.
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Het blijft dan ook een pure obsessie voor jou... terwijl mobiliteit en milieu voor jou geen issue is (want als mensen met hun eigen auto in de file staan en CO2 uitstoten is het plots geen probleem meer ?).heist_175 schreef:Je kan er maar niet bij dat er mensen zijn die niet jaloers zijn op een firmawagen hé. Je sleurt de jaloezie er altijd maar weer bij.
Eerst schrijf je hier pagina's vol hoe schandalig het wel is... en nu kom je doodleuk vertellen dat je er ook zelf voor gekozen hebtheist_175 schreef:Ik heb een firmawagen
Volgens jou staan alle firmawagens iedere dag gewoon op de parking van het bedrijf zelf... ik begrijp niet wat je tracht te bereiken met dergelijke simplistisch veronderstellingen en daarbij iedereen over dezelfde kam te scheren. Werk je frustratie uit op het misbruik (de pure salariswagens) en laat andere mensen met rust...heist_175 schreef:Tenzij je technieker bent, dan is uw camionette een werkmiddel, maar verder?
Iemand die elke dag in dezelfde fabriek werkt en iemand die elke dag naar BXL moet, veel verschil zit daar niet op hé.
Dus auto en werkmiddel? Dat is bij de haren getrokken.
Als er één iemand is die geprivilegieerd is dan is het mijn baas (en zijn klanten) dat ik iedere dag bereid ben naar alle uithoeken te rijden van het land. Dat tegen die flexibiliteit (die jij steeds tracht te ontkennen) iets tegenover staat lijkt me dan ook niet meer dan normaal.heist_175 schreef:Leer er gewoon mee leven dat je gepriviligeerd bent (en velen met u) om met een firmawagen te mogen rondrijden
Trouwens in veel landen is er ook geen/beperkte sociale zekerheid... ga je die ook afschaffen hier dan ?
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Aan jullie discussie is niets inhoudelijk aan... puur veralgemenen en alles op één hoop gooien is het enige wat jullie kunnen.Slafes schreef:Gelukkig zijn er nog mensen die inhoudelijk kunnen argumenteren met echte gedachten en concreet materiaal.
De ene keer roep je over het milieu en de files, de andere keer speelt het geen rol als dat met een eigen auto is !
Hoe belachelijk ga je je nog maken ?
-
- Elite Poster
- Berichten: 3131
- Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
- Locatie: Leuven
- Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
- Bedankt: 222 keer
Dit werd PAGINA'S geleden al geschreven... Selectief lezen? Of enkel wat je zelf wil zien?Eerst schrijf je hier pagina's vol hoe schandalig het wel is... en nu kom je doodleuk vertellen dat je er ook zelf voor gekozen hebt
Trouwens, begrijpend lezen is echt wel een probleem voor u, zo blijkt uit je laatste reactie... Het grappige begint eigenlijk zielig te worden.
- heist_175
- Elite Poster
- Berichten: 13045
- Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Zoals ik meermaals meende begrepen te hebben . Ziende blind.
Is het abnormaal om voor een slecht systeem te kiezen? Het is gewoon té voordelig om te laten liggen, plus in de sector waar ik werk, is het normaal om dat te krijgen. Geen auto nemen, doet niets aan mijn loon. Enkel bij Smalls gaat uw loon omhoog als je geen auto neemt.
Ik kan voldoende afstand nemen van mijn eigen situatie om toe te geven dat het een geschift systeem is, maar ik doe lekker mee .
Met mijn privéwagen zou ik dezelfde flexibiliteit kunnen tonen als nu, alleen zou het mijn baas meer kosten. En zou het mij ook meer kosten (privé verplaatsingen dan). In het huidige systeem kan ik lekker op reis gaan, zonder naar brandstof te kijken.
Over die 9200km waar jij over aan het zagen bent: uit het artikel blijkt niet of dat woon/werk (fiscaal in België = privé) is of echt privé (reis, bakker,...)
Er zijn nog zaken die ik doe, die vanuit "systeem" perspectief gewoon geschift zijn:
- dienstencheque
- woonbonus
"Sosumi" ?
Afschaffen, liever vandaag dan morgen. Het zou de overheid massa's geld schelen.
En dus hoeven ze minder belastingen te heffen.
Is het abnormaal om voor een slecht systeem te kiezen? Het is gewoon té voordelig om te laten liggen, plus in de sector waar ik werk, is het normaal om dat te krijgen. Geen auto nemen, doet niets aan mijn loon. Enkel bij Smalls gaat uw loon omhoog als je geen auto neemt.
Ik kan voldoende afstand nemen van mijn eigen situatie om toe te geven dat het een geschift systeem is, maar ik doe lekker mee .
Met mijn privéwagen zou ik dezelfde flexibiliteit kunnen tonen als nu, alleen zou het mijn baas meer kosten. En zou het mij ook meer kosten (privé verplaatsingen dan). In het huidige systeem kan ik lekker op reis gaan, zonder naar brandstof te kijken.
Over die 9200km waar jij over aan het zagen bent: uit het artikel blijkt niet of dat woon/werk (fiscaal in België = privé) is of echt privé (reis, bakker,...)
Er zijn nog zaken die ik doe, die vanuit "systeem" perspectief gewoon geschift zijn:
- dienstencheque
- woonbonus
"Sosumi" ?
Afschaffen, liever vandaag dan morgen. Het zou de overheid massa's geld schelen.
En dus hoeven ze minder belastingen te heffen.
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Alsof ik van 23 pagina's ga onthouden welke poster wat heeft... feit blijft dat het absurd is bedrijfswagens te vervloeken en dan te vertellen dat je er zelf één hebt... je bent jezelf aan het verloochenen dan.Slafes schreef:Dit werd PAGINA'S geleden al geschreven... Selectief lezen? Of enkel wat je zelf wil zien?
Ja, ja... ga je frustratie elders uitwerken man.Slafes schreef:Trouwens, begrijpend lezen is echt wel een probleem voor u, zo blijkt uit je laatste reactie...
- heist_175
- Elite Poster
- Berichten: 13045
- Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Je bent te hard aan uw auto verknocht .
Je kan toch in een systeem zitten en tegelijk vanop een afstand kijken en zeggen dat het eigenlijk geschift is?
Als je dat verloochenen wil noemen, be my guest .
Ik noem het gezond verstand en relativeringsvermogen. Of flexibiliteit en openheid van geest.
Het was toch voor die flexibiliteit dat jij een firmawagen had, of heb ik dat 23 pagina's geleden verkeerd gelezen?
Je kan toch in een systeem zitten en tegelijk vanop een afstand kijken en zeggen dat het eigenlijk geschift is?
Als je dat verloochenen wil noemen, be my guest .
Ik noem het gezond verstand en relativeringsvermogen. Of flexibiliteit en openheid van geest.
Het was toch voor die flexibiliteit dat jij een firmawagen had, of heb ik dat 23 pagina's geleden verkeerd gelezen?
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Goed bezig... pot, ketel, zwartheist_175 schreef:Ik kan voldoende afstand nemen van mijn eigen situatie om toe te geven dat het een geschift systeem is, maar ik doe lekker mee .
Het is trouwens duidelijk dat jij een salariswagen hebt... je hebt hem duidelijk niet nodig... ga dus voor de spiegel staan en klaag tegen jezelf... kom het forum er hier niet mee verzieken.
Ik tracht je al 10 pagina's uit te leggen dat de cijfers waar jij mee af komt gaan over "echte privé" kilometers... en nu kom je nog doodleuk je eigen argumenten ontkrachten ookheist_175 schreef:Over die 9200km waar jij over aan het zagen bent: uit het artikel blijkt niet of dat woon/werk (fiscaal in België = privé) is of echt privé (reis, bakker,...)
Maar ook geen kindercrèches, sociale zekerheid en zelfs geen OV meer dan... niets meer dan, nul, nada.heist_175 schreef:Afschaffen, liever vandaag dan morgen. Het zou de overheid massa's geld schelen.
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Inderdaad... je vuilnis opstoken met een allesbrander en dan klagen over het milieu zekerheist_175 schreef:Je kan toch in een systeem zitten en tegelijk vanop een afstand kijken en zeggen dat het eigenlijk geschift is?
-
- Elite Poster
- Berichten: 1154
- Lid geworden op: 22 mei 2003, 20:23
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
- Bedankt: 100 keer
Ik vind een firmawagen wel een werkmiddel en niet alleen voor techniekers.heist_175 schreef: Tenzij je technieker bent, dan is uw camionette een werkmiddel, maar verder?
Iemand die elke dag in dezelfde fabriek werkt en iemand die elke dag naar BXL moet, veel verschil zit daar niet op hé.
Dus auto en werkmiddel? Dat is bij de haren getrokken.
Als ze morgen mijn firmawagen afnemen ben ik niet meer zo zot als nu om elke dag naar Brussel of god-weet-waar te rijden om de rekening van mijn baas te spijzen,
laat staan iemand elke dag naar een andere klant moet. Tenzij er iets financieels tegenover staat.
Jullie de firmawagens niet afschaffen, alleen de subsidiëring ervan.
Geef eens 1 goede reden welk persoonlijk voordeel jij daar uit haalt.
Als de subsidies worden afgeschaft gaat de werknemer nog steeds naar zijn verschillende klanten moeten rijden. Er verdwijnen dus geen auto's van de weg alleen wordt de firmawagen een prive wagen die financieel gecompenseerd wordt.
De firma moet de kosten zelf dragen, gaat dit doorrekenen aan de klant, de klant zal deze extra kost op zijn beurt doorrekenen aan u en ik, en we zijn weer terug naar af.
Er is niemand die voor zijn plezier uren in de file gaat staan, als je er met de trein maar half zo lang over doet dan met de wagen.
Een wagen is zeer flexibel, je gaat, staat, komt aan en vertrekt wanneer jezelf wilt.
Als je het OV als alternatief wilt aanreiken dan moet dit minstens even goed zijn dan met de wagen.
En ik zeg speciaal minstens, want voor minder flexibiliteit (alles omvattend) gaat men heus niet overstappen naar het OV.
- heist_175
- Elite Poster
- Berichten: 13045
- Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Ongelooflijk hoe mensen op basis van mijn nickname mijn werkgever, project, ... kennen.Het is trouwens duidelijk dat jij een salariswagen hebt... je hebt hem duidelijk niet nodig
Ik zit niet elke dag ergens anders, maar ik weet niet op voorhand hoe mijn volgende week of maand er gaat uitzien (Amsterdam, Sofia of Brussel).
Dat zijn de fundamenten van ons "Rijnlandmodel".Maar ook geen kindercrèches, sociale zekerheid en zelfs geen OV meer dan... niets meer dan, nul, nada.
Beschouw jij dat echt op hetzelfde niveau als een firmawagen?
Zoals ik al zei: je bent er te hard aan verknocht.
Mocht dat trouwens uw stoutste droom zijn: landen genoeg waar ze dat niet hebben: Libië, SaudiArabia, ...
Maar misschien hebben ze daar ook geen firmawagen
-
- Premium Member
- Berichten: 692
- Lid geworden op: 21 dec 2010, 10:17
- Locatie: Oostmalle
- Uitgedeelde bedankjes: 121 keer
- Bedankt: 72 keer
- Contacteer:
Goh, ik heb ook een bedrijfswagen en eigenlijk vind ik dat systeem toch wel scheef.
Op zich zou ik die niet moeten hebben, maar ik als ik 'm niet aanneem krijg ik niets in de plaats. Dan zou je wel zot zijn zeker?
Vroeger nam ik de trein van Lier naar BXL en ik was het zo beu dat ik elke dag +/- 3 uur onderweg was dat ik een 'alternatief' gevonden heb. Ik heb een job in mijn eigen dorp gezocht en rij ik met de fiets naar het werk (de auto blijft staan). Ik dacht eerst dat dat moeilijk ging zijn, maar dat heeft me welgeteld 14 dagen gekost. Ik denk dat veel mensen dit alternatief niet in overweging nemen. Vroeger was ik meer als 11 uur onderweg, nu 8uur. Als je dat op jaarbasis uitrekent heb ik 82 verlofdagen meer . Ik ben nu om 16uur thuis, ga de kinderen met de fiets van school halen, stop nog eens bij de bakker en beenhouwer...
Op zich zou ik die niet moeten hebben, maar ik als ik 'm niet aanneem krijg ik niets in de plaats. Dan zou je wel zot zijn zeker?
Vroeger nam ik de trein van Lier naar BXL en ik was het zo beu dat ik elke dag +/- 3 uur onderweg was dat ik een 'alternatief' gevonden heb. Ik heb een job in mijn eigen dorp gezocht en rij ik met de fiets naar het werk (de auto blijft staan). Ik dacht eerst dat dat moeilijk ging zijn, maar dat heeft me welgeteld 14 dagen gekost. Ik denk dat veel mensen dit alternatief niet in overweging nemen. Vroeger was ik meer als 11 uur onderweg, nu 8uur. Als je dat op jaarbasis uitrekent heb ik 82 verlofdagen meer . Ik ben nu om 16uur thuis, ga de kinderen met de fiets van school halen, stop nog eens bij de bakker en beenhouwer...
"The Internet is allergic to truth, reason and humour."
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Dan moet je het systeem corrigeren... niet het afschaffen (want dan kan je alles afschaffen, ieder systeem heeft wel z'n misbruik).Doktor Avalanche schreef:Goh, ik heb ook een bedrijfswagen en eigenlijk vind ik dat systeem toch wel scheef.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1154
- Lid geworden op: 22 mei 2003, 20:23
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
- Bedankt: 100 keer
Als je de subsidiëring wilt afschaffen, moet je wel de lijn doortrekken en alles afschaffen.
Maar dan ook alles, geen subsidies voor lening, creche, OV, GSC,
geen belastings voordeel voor niemand, geen firmawagen,
geen zelfstandigen die god-weet-wat-allemaal inbrengen op hun belastingsbrief om hun tarief omlaag te krijgen.
geen achterpoortjes, helemaal niets.
Dan zou ik mischien akkoord kunnen gaan, maar dan ook zonder één enkele uitzondering, want nu viseren jullie de firmawagens terwijl er nog 100-en andere subsidies gegeven worden die even absurd zijn.
edit: ik denk dat er trouwens tegenwoordig andere dringende problemen zijn dan de firmawagens, kijk maar eens naar Parijs of zelfs nog maar in Brussel rond, en aan de grenzen.
Maar dan ook alles, geen subsidies voor lening, creche, OV, GSC,
geen belastings voordeel voor niemand, geen firmawagen,
geen zelfstandigen die god-weet-wat-allemaal inbrengen op hun belastingsbrief om hun tarief omlaag te krijgen.
geen achterpoortjes, helemaal niets.
Dan zou ik mischien akkoord kunnen gaan, maar dan ook zonder één enkele uitzondering, want nu viseren jullie de firmawagens terwijl er nog 100-en andere subsidies gegeven worden die even absurd zijn.
edit: ik denk dat er trouwens tegenwoordig andere dringende problemen zijn dan de firmawagens, kijk maar eens naar Parijs of zelfs nog maar in Brussel rond, en aan de grenzen.
Laatst gewijzigd door sky 27 nov 2015, 12:28, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1154
- Lid geworden op: 22 mei 2003, 20:23
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
- Bedankt: 100 keer
En als het jullie om de co2 uitstoot te doen is, lees dan eens volgende artikels:
http://climategate.nl/2015/07/31/redde- ... oeit-weer/
http://www.ninefornews.nl/hoezo-global- ... 0-procent/
http://www.ninefornews.nl/mythe-van-de- ... r-geleden/
De maatschappij laat je gewoon horen wat ze je willen laten horen, de andere kant van het verhaal hoor je niet.
Ik zal niet zeggen dat co2 geen invloed heeft, maar als de wetenschappers het zelf al niet meer weten moeten de andere ook niet doen alsof ze heiliger zijn dan de paus.
http://climategate.nl/2015/07/31/redde- ... oeit-weer/
http://www.ninefornews.nl/hoezo-global- ... 0-procent/
http://www.ninefornews.nl/mythe-van-de- ... r-geleden/
De maatschappij laat je gewoon horen wat ze je willen laten horen, de andere kant van het verhaal hoor je niet.
Ik zal niet zeggen dat co2 geen invloed heeft, maar als de wetenschappers het zelf al niet meer weten moeten de andere ook niet doen alsof ze heiliger zijn dan de paus.
-
- Moderator
- Berichten: 2548
- Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
- Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
- Bedankt: 215 keer
Eens ... ook ik heb - zoals reeds diverse malen aangegeven in de discussies - een pure salariswagen en durf er gerust voor uitkomen dat mijn vrouw er zelfs meer verplaatsingen mee doet dan mezelf, al heeft ze zelf ook een eigen wagen.r2504 schreef:Dan moet je het systeem corrigeren... niet het afschaffen (want dan kan je alles afschaffen, ieder systeem heeft wel z'n misbruik).Doktor Avalanche schreef:Goh, ik heb ook een bedrijfswagen en eigenlijk vind ik dat systeem toch wel scheef.
Ikzelf gebruik hem in principe enkel voor het werk om naar de luchthaven te rijden, maar omwille van de lange vluchten, laat onze travelpolicy het niet toe om achteraf met de wagen te rijden -> trein of chauffeur drive van de airline.
Scheef? Ja... maar echter is mijn wagen een deel van mijn verloningspakket.
Van het moment dat men komt met een volwaardig alternatief voor dat deeltje van mijn salaris, ben ik de eerste om hem in te ruilen.
Maar wat is het alternatief - dat zowel voor mij als mijn werkgever even interessant is als de firmawagen ?
-
- Moderator
- Berichten: 2548
- Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
- Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
- Bedankt: 215 keer
Ter info voor degenen die het in het buitenland toch maar allemaal beter vinden:
In heel wat landen (Midden Oosten, Afrika, ja zelfs Europa...) krijgen zelfs techniekers / sales / consulatants ... geen firmwagen maar dienen deze zelf aan te kopen.
Deze worden dan op diverse manier vergoed, gaande van kilometervergoeding, vast bedrag per maand, afhankelijk van de tankbeurten, (automatisch) logboek, ...
Het kan dus idd ook anders, ook voor de echte 'functionele firmawagen'!
bron: mezelf binnen een multinational
In heel wat landen (Midden Oosten, Afrika, ja zelfs Europa...) krijgen zelfs techniekers / sales / consulatants ... geen firmwagen maar dienen deze zelf aan te kopen.
Deze worden dan op diverse manier vergoed, gaande van kilometervergoeding, vast bedrag per maand, afhankelijk van de tankbeurten, (automatisch) logboek, ...
Het kan dus idd ook anders, ook voor de echte 'functionele firmawagen'!
bron: mezelf binnen een multinational
-
- Elite Poster
- Berichten: 3131
- Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
- Locatie: Leuven
- Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
- Bedankt: 222 keer
Dat telt dan ook meteen voor iedereen die er werkt... Dat is het enorm grote verschil. Ha ja, dat is frustratie en jaloezie zeker?
-
- Elite Poster
- Berichten: 1154
- Lid geworden op: 22 mei 2003, 20:23
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
- Bedankt: 100 keer
Er is toch niemand die je verbied om van werk te veranderen waar ze wel een firmawagen geven, onlangs stond in de krant dat iedereen bij arcelor mittal een bedrijfswagen krijgt. Het is dus niet alleen voor de happy few zoals een aantal hier laten blijken.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1881
- Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
- Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
- Bedankt: 187 keer
Nee ik kom niet vertellen wat JIJ doet.r2504 schreef: Maar als die naar een klant rijdt zijn het geen privé kilometers... als ik dat doe wel (en dan kom je vertellen dat ik meer privé doe dan iemand anders ).
Ik haal artikels aan waarbij bewezen is dat 7 op 10 zijn bedrijfswagen niet nodig heeft voor zijn job.
En dat er tot 9200 km meer privé kilometers gereden worden met de bedrijfswagen vs eigen wagen.
Stop met jouw situatie altijd maar te veralgemenen
Ik ben tegen het feit dat de overheid enerzijds auto's subsidieert en anderzijds het gebruik voor privé zwaarder belast.r2504 schreef: Omdat je er zelf geen gebruik van kunt maken... tja, ik heb misschien wel problemen met de sponsering van jou desktop op het werk, de laptop die je krijgt, het GSM abonnement, ... dat zijn dingen die je werkgever ook allemaal inbrengt als kosten en dus een vorm van sponsering door de overheid is. Maar jij hebt duidelijk een obsessie voor firmawagens.
Leer lezen wat ik schrijf en reageer daar op
Ik ben tegen het feit dat de overheid enerzijds auto's subsidieert en anderzijds het gebruik voor privé zwaarder belast.r2504 schreef: Dus als er files zijn en het milieu om zeep is vanwege mensen hun eigen auto dan is het nu weer geen probleem meer... weet jij eigenlijk wel wat je wil ?
Leer lezen wat ik schrijf en reageer daar op
Anderzijds ben ik er van overtuigd dat er minder gereden wordt met eigen wagen dan met firmawagens
zie studies 7 op 10 heeft de bedrijfswagen NIET nodig voor de job
En dat er tot 9200 km meer privé kilometers gereden worden met de bedrijfswagen vs eigen wagen.
Leer lezen wat ik schrijf en reageer daar op
7 op 10 heeft zijn bedrijfswagen niet nodig voor zijn job.r2504 schreef: Ik ga niet gans Belgie en Nederland doorkruisen op m'n eigen kosten (en met het risico in een ongeval betrokken te worden)... dus de flexibiliteit verdwijnt dan gewoon of wordt onbetaalbaar voor bedrijven (gezien de nu al hoge loonlast). Trouwens bedrijven worden in Belgie voor miljarden gesubsidieerd (met allerhande absurde constructies zoals notionele aftrek ed.) en betalen amper belastingen... maar oh wee als men een werknemer een middel geeft om z'n functie uit te voeren.
Stop met jouw situatie altijd maar te veralgemenen
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
En ik haal artikels aan waar staat dat dit maar 5 procent is... maar natuurlijk is dat van jou het enige juisteduizend schreef:Ik haal artikels aan waarbij bewezen is dat 7 op 10 zijn bedrijfswagen niet nodig heeft voor zijn job.
Enkele postings geleden heb je dit nog tegengesproken vanwege de benadering van wat privé kilometers zijn... nu draai je het weer om.duizend schreef:En dat er tot 9200 km meer privé kilometers gereden worden met de bedrijfswagen vs eigen wagen.
Ik veralgemeen niets... ik erken het verschil in salaris en bedrijfswagens... jij duwt iedereen in het hoekje van een salariswagen (waar men inderdaad maatregelen tegen zou moeten nemen).duizend schreef:Stop met jouw situatie altijd maar te veralgemenen
Juist ja, eerst was het vanwege de files en het milieu... nu is het dat weer. De overheid subsidieert trouwens massa's dingen op de verkeerde manier... maar het verbaast me welke fobie bedrijfswagens bij jou hebben, de manier waarop je ze hier komt verketteren is echt draconisch.duizend schreef:Ik ben tegen het feit dat de overheid enerzijds auto's subsidieert en anderzijds het gebruik voor privé zwaarder belast.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1881
- Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
- Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
- Bedankt: 187 keer
Een artikel van de leasmaatschappijr2504 schreef: En ik haal artikels aan waar staat dat dit maar 5 procent is... maar natuurlijk is dat van jou het enige juiste
Wij van Wc-eend adviseren Wc-eend ...
https://nl.wikipedia.org/wiki/Wij_van_W ... en_Wc-eend
dacht het niet, quote het anders ne keerr2504 schreef: Enkele postings geleden heb je dit nog tegengesproken vanwege de benadering van wat privé kilometers zijn... nu draai je het weer om.
Ik duw niemand in een hoekje, ik haal studies aan : 7 op 10 heeft zijn bedrijfswagen niet nodig voor de jobr2504 schreef: Ik veralgemeen niets... ik erken het verschil in salaris en bedrijfswagens... jij duwt iedereen in het hoekje van een salariswagen (waar men inderdaad maatregelen tegen zou moeten nemen).
Maar fijn dat je erkent dat er inderdaad een probleem van subsidiering bestaat
Het hangt allemaal samenr2504 schreef: Juist ja, eerst was het vanwege de files en het milieu... nu is het dat weer.
Ik ben tegen het feit dat de overheid enerzijds auto's subsidieert en anderzijds het gebruik voor privé zwaarder belast.
Leer lezen wat ik schrijf en reageer daar op
Anderzijds ben ik er van overtuigd dat er minder gereden wordt met eigen wagen dan met firmawagens
zie studies 7 op 10 heeft de bedrijfswagen NIET nodig voor de job
En dat er tot 9200 km meer privé kilometers gereden worden met de bedrijfswagen vs eigen wagen.
Leer lezen wat ik schrijf en reageer daar op
Dit is het topic waarin bedrijfswagens besproken worden, feel free om topics te starten van andere zaken die ten onrechte gesubsideerd worden. Dan doen we daar ook een klappeker2504 schreef: De overheid subsidieert trouwens massa's dingen op de verkeerde manier... maar het verbaast me welke fobie bedrijfswagens bij jou hebben, de manier waarop je ze hier komt verketteren is echt draconisch
Misschien jouw postcount in dit topic vs mijn postcount in dit topic eens vergelijken
En ook je eigen postings eens herlezen : met welke fobie zit jij omdat er geschreven wordt dat de subsidie van bedrijfswagens niet OK is. Het lijkt wel alsof je doodsbang bent dat ze jouw heilige koe ook zullen afpakken, ze gaan dat toch niet doen zeg want jij hebt de wagen echt absoluut nodig voor je job en je bent zo flexibel
-
- Elite Poster
- Berichten: 1154
- Lid geworden op: 22 mei 2003, 20:23
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
- Bedankt: 100 keer
En jou artikel dat bewijst dat 7 p 10 zijn firmawagennniet nodig heeft is toevallig via omwegen iet gesponsord door de een of andere millieu groepering of zogezegde verkeersdeskundige zeker ( want die kunnen ook wat onzin uitkramen) Man man je gelooft ook alles wat ze je wijsmaken, behalve iets wat iemand anders hier post.
9 op 10 mensen heeft geen wasmachine nodig, pak een Kuip en water en je kan hetzelfde.
8 op 10 heeft geen koffiezet nodig, pak een thermoskan met filter en giet water op.
8 op 10 heeft geen fornuis nodig, sprokkel wat hout maak een vuurtje en zet je pan er op.
9 op 10 heeft zelfs geen wagen nodig, we kunnen ook allemaal te voet gaan werken.
Met cijfers kun je zelfs bewijzen dat een cirkel een rechte lijn is.
Cijfers zeggen maar zoveel en wat je zelf wilt en is afhankelijk van wie ze publiceert.
[ Post made via mobile device ]
9 op 10 mensen heeft geen wasmachine nodig, pak een Kuip en water en je kan hetzelfde.
8 op 10 heeft geen koffiezet nodig, pak een thermoskan met filter en giet water op.
8 op 10 heeft geen fornuis nodig, sprokkel wat hout maak een vuurtje en zet je pan er op.
9 op 10 heeft zelfs geen wagen nodig, we kunnen ook allemaal te voet gaan werken.
Met cijfers kun je zelfs bewijzen dat een cirkel een rechte lijn is.
Cijfers zeggen maar zoveel en wat je zelf wilt en is afhankelijk van wie ze publiceert.
[ Post made via mobile device ]
- Splitter
- Elite Poster
- Berichten: 4578
- Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
- Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
- Bedankt: 446 keer
Sja... Ergens erg, anderzijds... Kan het ons eigenlijk nog echt verbazen? Er moet al een kerstmirakel gebeuren: 2016 is nog nier begonnen en ze hebben al aangekondigd meerdere dagen in de eerste maand van het nieuwe jaar wéér te staken. Betrouwbaarheid my ass bij nmbs
Sent from my A0001 using Tapatalk
Sent from my A0001 using Tapatalk
-
- Elite Poster
- Berichten: 1154
- Lid geworden op: 22 mei 2003, 20:23
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
- Bedankt: 100 keer
En nog eens 5 stakings dagen er boven op.
Het is eigenlijk te triestig om nog meer woorden vuil te maken aan dat ding dat men openbaar vervoer noemt.
Hoe noemde dat alternatief voor de bedrijfswagen ook alweer?
Ik denk dat dat dan een prive wagen heet.
Het is eigenlijk te triestig om nog meer woorden vuil te maken aan dat ding dat men openbaar vervoer noemt.
Hoe noemde dat alternatief voor de bedrijfswagen ook alweer?
Ik denk dat dat dan een prive wagen heet.
-
- Premium Member
- Berichten: 584
- Lid geworden op: 30 jun 2015, 10:49
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 39 keer
De overheid belast niet zwaarder het privegebruik. Voor diesels en benzines wel. Ze willen het wagenpark vergroenen met te focussen op hybrides en elektrowagens. Rij jij met wat anders, pech voor jou. Een aanpassing voor de bedrijfswagens zal nog wel komen ook.
Al klopt het sowieso wel dat privegebruik met bedrijfswagens sowieso hoger is, ongetwijfeld.
En dat 7 op 10 niet naar verschillende klanten moet rijden ook vermoedelijk.
Consultants noemen ze dat die altijd dezelfde klant hebben voor een jaar lang, maar het is dat of meer brutoloon zo simpel is het.
Al klopt het sowieso wel dat privegebruik met bedrijfswagens sowieso hoger is, ongetwijfeld.
En dat 7 op 10 niet naar verschillende klanten moet rijden ook vermoedelijk.
Consultants noemen ze dat die altijd dezelfde klant hebben voor een jaar lang, maar het is dat of meer brutoloon zo simpel is het.
- Splitter
- Elite Poster
- Berichten: 4578
- Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
- Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
- Bedankt: 446 keer
Als ze het wagenpark groener willen, moeten ze moeite steken in een alternatief net. Kijk naar noorwegen ofzo was het geloof ik? Een aparte Autostrade aan het aanleggen voor waterstof dacht ik. Hier is het "we gaan meer belasten, easy money, en dan zien we wel weer"
Sent from my A0001 using Tapatalk
Sent from my A0001 using Tapatalk
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Of het nu één dag, één maand, één jaar is maakt niet uit... de werknemer moet zich verplaatsen naar een werkplek die hij zelf niet heeft gekozen (en dus op voorhand ook niet kan evalueren wat de mogelijke alternatieven zijn om er te geraken).Sinister schreef:En dat 7 op 10 niet naar verschillende klanten moet rijden ook vermoedelijk.
Consultants noemen ze dat die altijd dezelfde klant hebben voor een jaar lang, maar het is dat of meer brutoloon zo simpel is het.