In navolging van het ophalen van de spullen bij mycom, even volgende:
ergens in de buurt van de jubellaan ben ik een kruispunt overgestoken (niet door het rood, niet te snel), en daar hingen van die flitspaal-bakken, maar "minder typisch" uitziend.
(niet op hun typische paal maar op een andere constructie, met 2 naast/tegen elkaar in overgestelde richting, en donkergroen gekleurd ipv het typische wit)
daarmee dat ik keek, en gelijk ook zag dat die me (vanvoor) flitste... maar gezien ik niet te snel reed, niet door het rood reed, het geen anpr is, en het geen autoluwe straat is...
ben ik me echt aan het afvragen wat het dan wel is en waarom het zou flitsen?
ik kan spijtig genoeg niet het exacte kruispunt zeggen, maar ik weet wel dat ik erna op de jubellaan zat, dus vroeg me af of iemand van ginds is,
of mss gewoon weet wat die dingen zijn?
groene flitspaal?
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
- Bedankt: 62 keer
Zo'n groene flispaal flitst als uw auto met sjoemelsoftware rijdt en stuurt dan via de detectielus met NFC een softwareupdate naar uw auto.
Nee, serieus, zijn dat geen nummerplaatherkenningscamera's ofzo die efkes flitsen als je over een detectielus rijdt zodat uw plak goed uitgelezen kan worden, op de autostrade staan er ook van die dingen.
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Banana :banana:](./images/smilies/icon_banana.gif)
Nee, serieus, zijn dat geen nummerplaatherkenningscamera's ofzo die efkes flitsen als je over een detectielus rijdt zodat uw plak goed uitgelezen kan worden, op de autostrade staan er ook van die dingen.
@home: VDSL 100/20 • @work: fiber 200/200 + fiber 300/50 + cable 240/30
- heist_175
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Nog nooit gezien.
De enige ANPR die ik al gezien heb, is op de parkings rond het Atomium en die dingen flitsen alvast niet.
Rond Mechelen hangt het ook vol ANPR, die flitsen ook niet.
De enige ANPR die ik al gezien heb, is op de parkings rond het Atomium en die dingen flitsen alvast niet.
Rond Mechelen hangt het ook vol ANPR, die flitsen ook niet.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
- Bedankt: 104 keer
Volgens google ligt de Jubellaan in Mechelen.
Als het daar was : in Mechelen staat er 80 ANPR cameras die alle verkeer controleren.
https://www.google.be/search?q=anpr+mec ... wQ_AUIBigB
Als het daar was : in Mechelen staat er 80 ANPR cameras die alle verkeer controleren.
https://www.google.be/search?q=anpr+mec ... wQ_AUIBigB
- Splitter
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
- Bedankt: 446 keer
Decat: heh, idd... ANPR's dus.
nog nooit dat type gezien, maar het zag er effectief uit als deze:![Afbeelding](http://s4.gvacdn.be/Assets/Images_Upload/2014/10/11/ANPR_GP_1.JPG?scale=both&format=jpg)
dacht ook altijd dat de ANPR's camera's waren, maar het feit dat deze dus flitst, bewijst anders?!?
nog nooit dat type gezien, maar het zag er effectief uit als deze:
dacht ook altijd dat de ANPR's camera's waren, maar het feit dat deze dus flitst, bewijst anders?!?
- heist_175
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Kan het geen weerkaatsing geweest zijn?
Ik passeer geregeld langs en door Mechelen en nog nooit een flits gezien, ongeacht of het ochtend, avond, nacht, donker, licht, zon, ... is.
Ik passeer geregeld langs en door Mechelen en nog nooit een flits gezien, ongeacht of het ochtend, avond, nacht, donker, licht, zon, ... is.
- Splitter
- Elite Poster
nee, het was echt wel duidelijk een flits. ook dat vond ik er zo raar aan...
moet wel zeggen, de flits was duidelijk minder als die van een gewone flitspaal, maar toch goed zichtbaar.
kan ook wel zijn dat je het niet ziet als je ernaar kijkt, maar omdat ik het desbetreffende bakje nog nooit gezien had,
en het enige waar het me aan deed denken een flitser was, keek ik er net naar toen die flitste... en toen was het eerste wat ik deed denken "hmm, onder de snelheidslimiet, niet door rood, geen autovrije straat... wtf?"
moet wel zeggen, de flits was duidelijk minder als die van een gewone flitspaal, maar toch goed zichtbaar.
kan ook wel zijn dat je het niet ziet als je ernaar kijkt, maar omdat ik het desbetreffende bakje nog nooit gezien had,
en het enige waar het me aan deed denken een flitser was, keek ik er net naar toen die flitste... en toen was het eerste wat ik deed denken "hmm, onder de snelheidslimiet, niet door rood, geen autovrije straat... wtf?"
- Splitter
- Elite Poster
nope, gewone witte.
die paarse flits ken ik van die gewichtscontrole(?) camera's op de 313 in geel.
wat een kleurencombinatie zou dat overigens zijn, groene kast met een paars flitsje... 70's coming back![Razz :p](./images/smilies/icon_razz.gif)
die paarse flits ken ik van die gewichtscontrole(?) camera's op de 313 in geel.
wat een kleurencombinatie zou dat overigens zijn, groene kast met een paars flitsje... 70's coming back
![Razz :p](./images/smilies/icon_razz.gif)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
- Bedankt: 167 keer
Een b*w die zich aan alle verkeersregels houdt moet wel iets te verbergen hebben.Splitter schreef: ... en toen was het eerste wat ik deed denken "hmm, onder de snelheidslimiet, niet door rood, geen autovrije straat... wtf?"
![Cop :cop:](./images/smilies/icon_cop.gif)
- Splitter
- Elite Poster
ik moet geen Belgische MelkWagen hebben ![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
maar na deze zal het toch ook geen nissan meer zijn...
en met die nieuwe regels in aantocht, moet ik toch ook 2x nadenken over de subaru die ik me als volgende wagen wilde aanschaffen (want die zit niet onder de 120 gram co2 uitstoot)
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
maar na deze zal het toch ook geen nissan meer zijn...
en met die nieuwe regels in aantocht, moet ik toch ook 2x nadenken over de subaru die ik me als volgende wagen wilde aanschaffen (want die zit niet onder de 120 gram co2 uitstoot)
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
In Brussel hangen er veel groene flitspalen. Zijn de gewone grijzen, maar ik kakigroen plots ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti