In alle rookmelders hier in huis hebben we oplaadbare Memorex Ready2Use steken. We hebben die jaren geleden gekocht, samen met een oplader voor 9V batterijen. Ondertussen zijn er wel meer merken die dat aanbieden, maar toen alleszins niet.
Ik wilde nu enkele batterijen bijkopen, omdat ik enkele rookmelders extra gekocht heb, en ik kwam zotte prijzen tegen.
Europees vasteland: €18 en meer per batterij (Colruyt - link)
UK: £4 (link en link)
En de UK winkels versturen niet naar EU.
Is er een MEGA importtaks op 9V batterijen? Of andere suggesties voor het prijsverschil?
Andere suggesties voor een herlaadbare 9V batterij?
Importheffing op batterijen?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 103 keer
- Contacteer:
Tot voor kort kon je goedkope wegwerp 9V blokjes kopen bij Zeeman voor +- 1 euro, maar Zeeman is met de verkoop gestopt, echter Colruyt verkoopt met zn Eigen whitelabel nog steeds 9V blokjes voor 1,5 euro dacht ik, ik koop ze uitsluitend voor de rookmelders, ik heb er 10 hangen, die batterijen gaan zeker een jaar mee...waarom zou je voor die prijs er heroplaadbare insteken ? Voor het milieu....vroeg of laat gaan ze ook stuk, en telkens je ze moet opladen verbruik je ook electriciteit opgewekt op een manier die minder goed is voor het milieu...je lege batterijen geef je binnen in het containerpark en ze worden milieubewust gerecycleerd ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
- Bedankt: 260 keer
Ik heb pas 10x Duracell 9V batterijen gekocht op Amazon.de voor 10€.
Oplaadbare komt hier niet meer in huis. Die gaan toch altijd kapot (niet willen laden, opeens snel ontladen, ...)
Oplaadbare komt hier niet meer in huis. Die gaan toch altijd kapot (niet willen laden, opeens snel ontladen, ...)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
- Bedankt: 260 keer
Behalve dat ze 1€/batterij kosten als je ze in Duitsland bestelt ![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
En bij mij hebben bijna alle 9v batterijen het begeven na zo'n 7-tal oplaadbeurten. Dus geld was puur voor de vuilbak. (capaciteit na 7 oplaadbeurten opeens nog maar 60%, en dat terwijl dat oplaadbare batterijen reeds 50% lagere capaciteit hebben)
![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
En bij mij hebben bijna alle 9v batterijen het begeven na zo'n 7-tal oplaadbeurten. Dus geld was puur voor de vuilbak. (capaciteit na 7 oplaadbeurten opeens nog maar 60%, en dat terwijl dat oplaadbare batterijen reeds 50% lagere capaciteit hebben)
Laatst gewijzigd door Dima_2005 23 nov 2015, 09:55, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 16 keer
Een Memorex 9V Herlaadbaar ( maar toen nog niet Ready-to-Use) was in 2006 ook al €12,90 hoor....
![Afbeelding](http://www.speedtest.net/result/4947675998.png)
-> speedtest was done with wireless-connection<-
Proximus/ Tuttimus
PC: Macbook Air i7/8Gb/256GB SSD, 13" , Apple iPad Pro 256 GB-3G/ GSM : iPhone6S-128GB + Mobilus M
profiel : 100/40
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 717 keer
Ik ben ook afgestapt van de herlaadbare batterijen en teruggegaan naar de gewone batterijen, zowel voor een afstandsbediening van de sat ontvanger als voor de draadloze deurbel. Die herlaadbare spullen zijn binnen de kortste keren weer aan herlading toe en met de gewone kom je echt heel lang toe.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 103 keer
- Contacteer:
verplicht ? waar staat dat ?
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
radiometeor.be
radiometeor.be
- honda4life
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Oplaadbare batterijen in rookmelder heeft niet veel zin hoor... Te grote zelfontlading ten opzichte van het verbruik en zeg nu zelf als da batterijen leeg zijn is het 's nachts piep piep...
[
Post made via mobile device ]
[
![Afbeelding](http://userbase.be/forum/images/phone.png)
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
- heist_175
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
's Nacht piep-piep is niet zo erg, vind ik.
In onze "business case" om oplaadbare 9V batterijen te kopen, hadden we geen rekening gehouden met kapotte rookmelders én met de verplicht vervanging (officieel na 10j).
Als je een nieuwe koopt, zit daar standaard al een 9V batterij bij, dus het is maar pas als die leeg is dat je de oplaadbare kan gebruiken.
We zullen die oplaadbare gebruiken tot ze kapot zijn, maar €18 voor een nieuwe gaan we toch niet doen.
We kopen dan wel een Everyday of Action versie voor €1 (of iets in die strekking).
Blijft wel de vraag waarom die oplaadbare in de UK zo veel goedkoper zijn?
In onze "business case" om oplaadbare 9V batterijen te kopen, hadden we geen rekening gehouden met kapotte rookmelders én met de verplicht vervanging (officieel na 10j).
Als je een nieuwe koopt, zit daar standaard al een 9V batterij bij, dus het is maar pas als die leeg is dat je de oplaadbare kan gebruiken.
We zullen die oplaadbare gebruiken tot ze kapot zijn, maar €18 voor een nieuwe gaan we toch niet doen.
We kopen dan wel een Everyday of Action versie voor €1 (of iets in die strekking).
Blijft wel de vraag waarom die oplaadbare in de UK zo veel goedkoper zijn?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 717 keer
Dat is geen verplichting. Her en der kan je lezen "koop bij voorkeur een rookmelder met een batterij die 5-10 jaar meegaat". Zelfs in het decreet over de installatie van rookmelders wordt nergens gewag gemaakt van een verplichting van batterijen die 5 tot 10 jaar meegaan.petzl schreef:laroyj schreef:verplicht ? waar staat dat ?
een rookdetector moet een batterij hebben welke minsten 5-10 jaar meegaat tegenwoordig
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
- Bedankt: 222 keer
Op mijn werk hebben ze op alle studentenkoten een autonome brandmelder geplaatst waarvan de batterij 10 jaar mee gaat en omdat men op zeker wil spelen gaat men die vervangen op 5 jaar. Realiteit is dat er elke avond wel enkele detectoren met een platte batterij zitten en die onophoudelijk piepen. Tegenwoordig gebruikt men bezemstelen om die dingen van het plafond te slaan.
Na klachten hebben ze een verbeterde versie geleverd en daar zijn effectief minder problemen mee.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 30 keer
Zijn er geen 9v eneloop (of equivalent) batterijen? Dat zou wel goed zijn voor in rookmelders.