[gezocht]klok'radio' met streaming mogelijkheden

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Ik ben toe aan een nieuwe klokradio, een wekker dus.

Maar ik zou er graag eentje hebben waar ik de MP3's van mijn NAS mee kan streamen en dus met mijn eigen muziek wakker worden.
Netwerkaansluiting over wifi dus.
Internetradio zou ook handig zijn, FM en/of BAD(+) ook.

Ik kan niet zo veel vinden en wat ik vind heeft een onduidelijke tijdsaanduiding. Het is dan eerder een radio met wekfunctie dan een wekker met radiofunctie.
Ik zit niet te wachten op iets waar ik mijn telefoon moet op aansluiten om te kunnen doen wat ik wil doen. (al is een ingebouwde usb lader ook wel handig)

Iemand suggesties ?

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
Bedankt: 250 keer

Je bedoelt DAB(+) zeker?

Dus geen toestanden die je met een app moet bedienen, maar het mag wel als extra? Bedoeling is dus dat je het toestel volledig kan bedienen met fysieke knoppen of een touchscreen, zoals vroeger?

Edit: kijk hier eens: http://www.amazon.de/Internetradio-Webr ... =189154031
Bovenaan staan 2 bestsellers van Hama; de linkse kan ook DAB+, de rechtse kan enkel WiFi. Op beide is een alarmknop duidelijk zichtbaar.
Afbeelding
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster

Ik bedoel inderdaad DAB, ik ben dan ook al jaren lid van DAM (mothers against dislexia) :)

Bij deze : http://www.amazon.de/Hama-Internetradio ... 517&sr=1-1 lijkt het dat de tijdsaanduiding nogal klein uitvalt.

deze is dan beter :http://www.amazon.de/Hama-Internetradio ... 517&sr=1-3

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
sdecoster
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 16 keer

Zelf heb ik een jaartje een Revo Pixis RS op mijn nachtkastje staan.

Internetradio, FM, DAB(+), streaming van NAS... het zit er allemaal op

http://www.radiowinkel.com/a-35822241/r ... renscherm/

Het klokje kan je dimmen of na een bepaalde tijd laten uitgaan. Een tik op het scherm 's nachts en de tijd licht op.

Werkt uiteraard ook als wekkerradio (met 2 programmeertijden: éénmalig, elke weekdag, elke dag, enz...).

Oplaadmogelijkheid voor een gsm zit er niet op (denk ik, er zit wel een usb-poort op maar die heb ik nog nooit gebruikt).
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster

En hoeveel licht geeft dat display als je het niet laat uitgaan ? stoort dat bij het slapengaan of niet ?

De nieuwe versie heeft blijkbaar ook spotify.

J.
sdecoster
Pro Member
Pro Member

Je kan dat instellen.
Op maximale stand stoorde het mij. Als het minder staat (of op minimum) is het heel flauw licht, vergelijkbaar in lichtsterkte met die groene lichtjes uit een klokradio van de vorige eeuw.
Je kan ook volledig dimmen na x minuten.
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster

dan wordt dit een goede kanshebber, ik las alleen in de handleiding dat wekken met gestreamde MP3's niet mogelijk is.
Jammer.

J.
sdecoster
Pro Member
Pro Member

idd geen vooraf-instelbare mp3 maar dit is geen probleem hier... is meestal Radio 1 of Stubru of - indien nodig - de zoemer :bang:

Nog klein minpuntje eventueel: het toestel is goed qua volume, voldoende bas en hoge tonen voor een dergelijke radio enz... maar geen stereo.
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster

Dat is niet echt een probleem om wakker te worden :)
J.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”