Ik krijg er stilletjes aan een beetje genoeg van

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Menace
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 08 feb 2012, 11:00
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Hey,

Sinds ik 6 jaar geleden verhuist ben in een nieuwbouw wijk vroeg ik bij de aansluiting of ik de maximum snelheid kon krijgen (maxi pack) en deze werd mij door de verkoper gegarandeerd na dat hij was op zijn pc aan het tokkelen was. Eens aangesloten bleek dat deze gelimiteerd stond op 16Mbps terwijl de maximum snelheid toen 30 Mbps was. Na een jaar is deze verhoogd naar 25Mbps. Nog altijd niet de maximum snelheid maar het verschil was niet zo heel groot. Nu is het sindsdien nog altijd 25Mbps terwijl de maximum snelheid ondertussen al 70Mbps zou moeten bedragen.
Zo hebben ze het nu ook al niet meer mogelijk gemaakt om een goedkoper abonnement te nemen om de verloren snelheid te compenseren want de comfort pack heeft nu ook al reeds 70Mbps. Ik woon echt niet ergens afgelegen, en er zullen waarschijnlijk wel mensen zijn die minder dan 25Mbps hebben maar het verschil begint groter en groter te worden met wat "beloofd" wordt en wat er geleverd kan worden.
Naar wat ik begrijp is het de afstand tot een ROP die de snelheid bepaald. Als Proximus zulke snelheden afficheert dan zouden ze naar mijn mening ook meer moeten investeren in ROP's bij te plaatsen zodat er zoveel mogelijk mensen de beloofde producten kunnen ontvangen.
Ik weet dat dit een beetje een uitlating post is maar elk jaar wordt de prijs duurder en het verschil groter.

Ik heb ook even de modem tool laten lopen en heb hier volgend resultaat uit gekregen, maar wat dit allemaal betekend ben ik niet zo in mee:

Code: Selecteer alles

B-Box 3 Sagem Tool v0.11.0
--------------------------
Device:                        B-Box 3 Sagem

Downstream current bit rate:   25 061 kbps
Upstream current bit rate:     4 056 kbps

Downstream max bit rate:       32 449 kbps
Upstream max bit rate:         4 056 kbps

Downstream attenuation:        16,7 dB

Downstream noise margin:       10,6 dB
Upstream noise margin:         11,5 dB

DSL standard:                  VDSL2
VDSL2 profile:                 unknown
Vectoring:                     no
Proximus profile:              unknown
DLM:                           yes
Repair:                        no
Distance (estimated):          572 m
Doktor Avalanche
Premium Member
Premium Member
Berichten: 692
Lid geworden op: 21 dec 2010, 10:17
Locatie: Oostmalle
Uitgedeelde bedankjes: 121 keer
Bedankt: 72 keer
Contacteer:

Je zal niet veel meer uit uw lijn kunnen krijgen. Vectoring op uw lijn zou misschien soelaas brengen. De uitrol zou nu wel bijna op zijn einde moeten zijn, maar daar hebben wij het raden naar. Hier op het forum werd in het verleden gesuggereerd dat dit eind 2015, of q1 2016 overal geïmplementeerd zou zijn.
Overstappen naar Telenet of een brief naar Dominique Leroy sturen, alhoewel ik denk dat dat laatste niet veel zoden aan de dijk gaat brengen.
Ikzelf heb 16Mbit down en 4Mbit up, en dat verschil met de geafficheerde waarden begint mij ook wat tegen te steken...
"The Internet is allergic to truth, reason and humour."
gunmaster
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 755
Lid geworden op: 06 okt 2010, 12:29
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 53 keer
Contacteer:

Je zult het nu éénmaal moeten accepteren dat je bij proximus en andere operatoren op dat netwerk. Hoe groter de afstand hoe meer verlies. Dat maakt dat weinig mensen die 70mbit halen maar de personen die er zeer dichtbij zitten kunnen 100 mbit halen. Het is ook logisch dat proximus de best haalbare snelheid adverteerd. Hoe zou je zelf zijn?

Of dat misleidend is of niet is een compleet andere discussie.

Naar je lijnwaarden. Ik ben gene expert maar het lijkt dat je voor die afstand meer zou meote kunnen halen. Controleer je binnenbekabeling eens. Zet de modem op zo'n kort mogelijke afstand van het punt waar de lijn binnenkomt. In de toekomst zou vectoring voor je beschikbaar moeten komen waardoor je weer een factor sneller zal kunnen gaan.
sjerk
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 30 sep 2013, 17:02

Of check eens welke snelheid de Proximus speedtest je geeft, dat kan al een goede eerste indicatie geven of er iets mis is met je binnenbekabeling. Zorg dat je bij product 'Internet Overal Maxi' hebt geselecteerd.
Menace
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 08 feb 2012, 11:00
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

bedankt alvast voor de reacties.
Ik heb de proximus speedtest even gedaan en dit is het resultaat:

Piekuren tussen 19 u en 23 u :
Max: 46,4 Mbps download - 5,7 Mbps upload
Min.: 18,6 Mbps download - 1,8 Mbps upload
Buiten piekuren tussen 23 u en 19 u :
Max: 46,4 Mbps download - 5,7 Mbps upload
Min.: 18,6 Mbps download - 1,8 Mbps upload

En moest ik mijn oprit niet moeten openbreken om Telenet te kunnen laten aansluiten dan ging ik waarschijnlijk al veel sneller overgeschakeld zijn maar we zullen er ons maar bij moeten neerleggen zeker...
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”