Medialaan neem mobile vikings over
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 717 keer
Wij onderbreken dit telefoongesprek even voor de nodige reclameboodschappen...
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
- proximusboyke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 364 keer
Ook jim komt volledig in handen van medialaan.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
- Splitter
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
- Bedankt: 446 keer
blergh... ze doeken dit jaar dus jim-tv op, "maar jim mobile blijft bestaan" (wat eigenlijk ook maar een soort samenwerking met base is)..
en nu nemen ze dus MV over? tgoh... geen idee of dat aan mij besteed is, ik ben persoonlijk niet zo'n fan van medialaan.
als ze zich niet "inmengen" dan kan dat meevallen, en is er misschien meer geld beschikbaar voor MV, maar het kan ook de andere richting uit.
stel je voor elke 100mb data verbruikt, popup "bezoek vandaag nog ...."
het is in ieder geval een wirwar aan het worden binnen het mobiele landschap dit jaar
- belgacom mobile => proximus, zelfde eigenaar maar een nieuwe NV
- base => overgekocht door telenet, dat zelf al via samenwerking met mobistar mobiel aanbod had
- mobistar dat "van naam zou moeten veranderen" volgens hun moederbedrijf orange
- MV, van MV en base => overgekocht door medialaan (zullen ze dan jim-mobile ook helemaal schrappen? of integreren als onderdeel van MV? of ...)
en dat zijn dan enkel de gebeurtenissen bij de grotere namen... benieuwd wat het volgend jaar gaat geven naar aanbod toe
en nu nemen ze dus MV over? tgoh... geen idee of dat aan mij besteed is, ik ben persoonlijk niet zo'n fan van medialaan.
als ze zich niet "inmengen" dan kan dat meevallen, en is er misschien meer geld beschikbaar voor MV, maar het kan ook de andere richting uit.
stel je voor elke 100mb data verbruikt, popup "bezoek vandaag nog ...."
het is in ieder geval een wirwar aan het worden binnen het mobiele landschap dit jaar
- belgacom mobile => proximus, zelfde eigenaar maar een nieuwe NV
- base => overgekocht door telenet, dat zelf al via samenwerking met mobistar mobiel aanbod had
- mobistar dat "van naam zou moeten veranderen" volgens hun moederbedrijf orange
- MV, van MV en base => overgekocht door medialaan (zullen ze dan jim-mobile ook helemaal schrappen? of integreren als onderdeel van MV? of ...)
en dat zijn dan enkel de gebeurtenissen bij de grotere namen... benieuwd wat het volgend jaar gaat geven naar aanbod toe
- Phuncz
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
- Bedankt: 24 keer
Ik zie geen voordelen wat dit kan opleveren, ik vond het juist leuk dat ze als een eigen, bescheiden bedrijf (weliswaar via Base zijn infrastructuur) goede concurrentie konden bieden. Bij de eerste negatieve wijziging zal ik niet twijfelen om over te stappen.
Medialaan helpt VikingCo met naambekendheid ?
Nóg meer VikingDeals focus ?
Hmm, misschien was Base sowieso van plan de stekker eruit te trekken en is dit een manier om toch nog door te kunnen gaan ?Bij de instap van MEDIALAAN zal BaseCompany uit het kapitaal stappen en zal het werkmodel van VikingCo als onderneming wijzigen. Concreet: vandaag is VikingCo een light MVNO, maar op korte termijn wordt het een full MVNO. Denk aan ten laatste binnen twee jaar.
Het nieuwe werkmodel ?Om 3 redenen kunnen de Vikings uitkijken naar deze positieve evolutie. Dankzij het nieuwe werkmodel mogen ze sneller nieuwe producten verwachten. Bovendien zal het mogelijk worden om, geruggensteund door MEDIALAAN, de naamsbekendheid van VikingCo te versterken en op die manier de community sterker te laten groeien. Bovendien zal MEDIALAAN een toegevoegde waarde bieden om het model Viking Deals een extra boost te geven.
Medialaan helpt VikingCo met naambekendheid ?
Nóg meer VikingDeals focus ?
Laatst gewijzigd door Phuncz 19 nov 2015, 18:36, in totaal 2 gewijzigd.
Powered by edpnet newer & faster
@ 10MB/sec Unlimited
@ 10MB/sec Unlimited
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 208 keer
Als je het persbericht leest :
https://vikingco.com/en/mobile-vikings/ ... medialaan/
Het belangrijkste is dit lijkt me :
De vraag is ook waar worden ze een full mvno op.
Is er bij Mobistar plek nu ze telenet verliezen ? Blijft het Base of wordt het Proximus ?
https://vikingco.com/en/mobile-vikings/ ... medialaan/
Het belangrijkste is dit lijkt me :
Dus Mobile Vikings wordt echt een eigen operator met een eigen id zoals Telenet nu doet op het M* netwerk.In order to accelerate this new and innovative businessmodel, MEDIALAAN will become the owner, while VikingCo well see its current strategy reinforced by the additional opportunities MEDIALAAN will bring along. Upon entry of MEDIALAAN, BaseCompany will withdraw from the capital and the VikingCo working model will alter as a consequence. More concretely: today VikingCo is a light MVNO, but in the short term it will become a full MVNO. Read: in two years time max.
De vraag is ook waar worden ze een full mvno op.
Is er bij Mobistar plek nu ze telenet verliezen ? Blijft het Base of wordt het Proximus ?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 299 keer
Op welk netwerk? Voorlopig nog op het netwerk van Base. Wat de toekomst brengt? Dat zullen we wel zien.
Een kanttekening: als Mobile Vikings bij Base blijft, gaan ze in de toekomst mee over naar Telenet. Maar laat Telenet nu banden hebben met Vier/Vijf dan komen zowel de Medialaan als Vier/Vijf bij dezelfde operator terecht. Als je logisch dan nadenkt lijkt mij dit niet te kloppen. Daarenboven (als ik mij niet vergis) lijkt Mobistar de enige operator te zijn die met een Full MVNO te werken (op dit moment dus Telenet nog). Ik verwacht de komende weken/maanden nog wel nieuws vanuit die stal.
Een kanttekening: als Mobile Vikings bij Base blijft, gaan ze in de toekomst mee over naar Telenet. Maar laat Telenet nu banden hebben met Vier/Vijf dan komen zowel de Medialaan als Vier/Vijf bij dezelfde operator terecht. Als je logisch dan nadenkt lijkt mij dit niet te kloppen. Daarenboven (als ik mij niet vergis) lijkt Mobistar de enige operator te zijn die met een Full MVNO te werken (op dit moment dus Telenet nog). Ik verwacht de komende weken/maanden nog wel nieuws vanuit die stal.
- MaT
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 161 keer
- Bedankt: 282 keer
http://medialaan.be/medialaan-neemt-mobile-vikings-overMEDIALAAN wordt dus een full MVNO (Mobiele Virtuele Netwerk Operator) die zal gebruik maken van het netwerk van BASE.
...
Dit op basis van een full MVNO-contract tussen MEDIALAAN en BASE dat op termijn van toepassing zal zijn voor zowel de Mobile Vikings als de JIM Mobile klanten.
Het blijft BASE en ik zie voorlopig ook geen aanwijzingen dat het zou veranderen.
Ik houd in ieder geval alle ontwikkelingen op dit vlak met argusogen in de gaten.
-Met name de kosten in verband met de eindapparatuur (modem, settopbox, ...) zouden beperkt kunnen worden, als die toestellen hergebruikt zouden kunnen worden of vrij gekozen worden door de klant- Bron
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Heb je aanwijzigingen gezien dat MV door Medialaan zou overgenomen worden?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
- Bedankt: 149 keer
"Nieuwe bazen, nieuwe wetten."
Zolang de nieuwe wetten er niet zijn, blijf ik een tevreden MV'er. Daarna zien we wel of we beter overstappen of niet.
Wel jammer dat het community-gevoel nu gaat verdwijnen.
Zolang de nieuwe wetten er niet zijn, blijf ik een tevreden MV'er. Daarna zien we wel of we beter overstappen of niet.
Wel jammer dat het community-gevoel nu gaat verdwijnen.
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Op 19 november. Een aanwijzing 10 dagen geleden gepost. Dat is geen aanwijzing waar ik op doel...jnsvr schreef:https://vikingco.com/nl/mobile-vikings/ ... medialaan/Lord Utopia schreef:Heb je aanwijzigingen gezien dat MV door Medialaan zou overgenomen worden?
Zulke overeenkomsten worden ruim op voorhand onderhandeld en duurt maaaaanden. Een aanwijzing is iets dat je een jaar op voorhand kan vermoeden.
Wie weet gaat Medialaan wel in zee met Mobistar uiteindelijk? Zoals Muziekbos al aangaf, waarom zou Medialaan klant blijven bij BASE als het onderdeel wordt van Telenet, die zenders VIER en VIJFTV in handen heeft...
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Als het goede voorwaarden heeft waarom niet ? Trouwens voor TN zijn die 240.000 klanten een mooie stroom aan inkomsten.Lord Utopia schreef:waarom zou Medialaan klant blijven bij BASE als het onderdeel wordt van Telenet, die zenders VIER en VIJFTV in handen heeft...
-
- Deel van't meubilair
Dat het niet jou smaak is is een andere discussie... maar het bedrijf heeft ondertussen verschillende TV en radiostations... prutsers zullen het dus zeker niet zijn.Dima_2005 schreef:Serieus? Oh god... Er is nog nooit iets van media laan gekomen..
De huidige CEO en CFO verlaten alvast het bedrijf... al ken ik de ganse management structuur van VikingCo niet.Dima_2005 schreef:Hopelijk mengt Medialaan zich gewoon niet te veel in het management. Maar ik vrees ervoor...
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 22 keer
Dus Base (Telenet) verkoopt zijn aandelen in mv aan Medialaan. Zouden ze er geen toekomst in zien of willen ze in de toekomst geen concurrenten op hun netwerk of mss iets anders. Ben wel eens benieuwd naar de reden.
- proximusboyke
- Elite Poster
volgens mij zullen ze ook niet bij base blijven.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
- Bedankt: 253 keer
Zou dit goed of slecht nieuws zijn...
VTM met MV met Mobi* en met Bhaalu zou goed nieuws kunnen zijn. Maar opboksen tegen 2 grootmachten is geen kattepis
VTM met MV met Mobi* en met Bhaalu zou goed nieuws kunnen zijn. Maar opboksen tegen 2 grootmachten is geen kattepis
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
- Trojan
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 241 keer
Als je ziet dat ze na al die jaren nog steeds kunnen concurreren met de openbare omroep (vrt), dan denk ik inderdaad niet dat ze het slecht doen.r2504 schreef:Dat het niet jou smaak is is een andere discussie... maar het bedrijf heeft ondertussen verschillende TV en radiostations... prutsers zullen het dus zeker niet zijn.Dima_2005 schreef:Serieus? Oh god... Er is nog nooit iets van media laan gekomen..
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
- proximusboyke
- Elite Poster
ik gok dat ze alles onderbrengen bij proximus
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 103 keer
- Contacteer:
MV en Bhaalu zaten samen in hetzelfde gebouw, weet niet of er echt ook banden waren binnen de organisaties, in elk geval was Bhaalu in de beginperiode Voor Mobile Vikings klanten gratis...
Gezien de rechtzaak in het Bhaalu-verhaal werd aangespannen door hoofdzakelijk de Medialaanghroep en Medialaan bezig is met nieuwe apps voor hun streaming content, Bhaalu veel beter was dan hun Eigen product Stievie, zou het wel eens kunnen dat Bhaalu eindelijk terugkomt
Gezien de rechtzaak in het Bhaalu-verhaal werd aangespannen door hoofdzakelijk de Medialaanghroep en Medialaan bezig is met nieuwe apps voor hun streaming content, Bhaalu veel beter was dan hun Eigen product Stievie, zou het wel eens kunnen dat Bhaalu eindelijk terugkomt
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
-
- Deel van't meubilair
Wishfull thinking vrees ik.laroyj schreef: zou het wel eens kunnen dat Bhaalu eindelijk terugkomt
-
- Elite Poster
VTM was ook de eerste om (noodgedwongen?) een app te bieden om eigen producties gratis te laten herbekijken, want het voortbestaan van medialaan stond letterlijk op het spel hier. Wanneer zij echter de groeiende groep niet-lineaire kijkers aan zich kunnen binden, maken zij mogelijk een vuist als derde speler van betekenis. En succes kan hierbij enkel bereikt worden in samenwerking met mobi*, lijkt mij...
@laroyj
zowel MV als Bhaalu zijn/waren uit op data-mining resultaten, ook al hebben zij dit nooit van de daken geschreeuwd. Toeval dat zij hetzelfde gebouw deelden, ik dacht het niet...
@laroyj
zowel MV als Bhaalu zijn/waren uit op data-mining resultaten, ook al hebben zij dit nooit van de daken geschreeuwd. Toeval dat zij hetzelfde gebouw deelden, ik dacht het niet...
Laatst gewijzigd door wied 20 nov 2015, 12:31, in totaal 1 gewijzigd.
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 257 keer
- Bedankt: 91 keer
Volgens De Tijd blijven ze voor een niet publiek gemaakte, maar contractueel vastgelegde periode bij Base. Een spoedige overstap naar een ander netwerk zit er dus niet in.proximusboyke schreef:ik gok dat ze alles onderbrengen bij proximus
- proximusboyke
- Elite Poster
je mag zeker zijn de dag dat ze weg kunnen zullen ze weg zijn.
-
- Elite Poster
Als jij kan voorspellen hoe de markt er binnen 3, 5 of 10 jaar uitziet, chapeau! Wie had jaren van tevoren gedacht dat Telenet een belang ging nemen in De Vijver Media? Of dat Medialaan Mobile Vikings ging overnemen? Voorbeelden van verrassende overnames en samenwerkingen legio.
Wie weet is de VRT tegen dan geprivatiseerd en gaan ze een alliantie aan met Proximus...
Wie weet is de VRT tegen dan geprivatiseerd en gaan ze een alliantie aan met Proximus...
-
- Elite Poster
die alliantie bestaat immers al via de overheid. En nee, niemand heeft een glazen bol. Maar observatie van trends/gedragspatronen ed vertelt marketing-mensen duidelijk welke kant het opgaat...
- proximusboyke
- Elite Poster
Didymus
Vorig voetbalseizoen werkt vtm samen met telenet. Stand kwam in het geel te zitten en een microfoons ter plaatse in het geel met een grote S. De S van STADION OF SPORTING TELENET.
Plots zit telenet in de vijver en wat zie je volgend voetbalseizoen zijn de beelden van telenet.
Telenet zal base overnemen, dus je denkt toch niet dat vtm nog bij base zal blijven.
Vorig voetbalseizoen werkt vtm samen met telenet. Stand kwam in het geel te zitten en een microfoons ter plaatse in het geel met een grote S. De S van STADION OF SPORTING TELENET.
Plots zit telenet in de vijver en wat zie je volgend voetbalseizoen zijn de beelden van telenet.
Telenet zal base overnemen, dus je denkt toch niet dat vtm nog bij base zal blijven.
-
- Elite Poster
Voorlopig dus wel, daar is een overeenkomst over. Mijn punt is dat de samenwerking tussen Medialaan en Base pas zal worden geëvalueerd eens die overeenkomst zijn einde nadert. De strategische allianties van Proximus en Mobistar (of moet ik Orange zeggen?) kunnen tegen die tijd even goed samenwerking uitsluiten. Misschien doet Medialaan wel een bod op een 5G licentie. Je kan m.a.w. eindeloos speculeren.
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Ik kon niet direct hier iets over terug vinden, hoewel het bijna een maand geleden is...
[Mod Edit] Bericht verplaatst naar bestaande topicOvereenkomst met Medialaan voor verkoop door BASE Company van alle JIM Mobile klanten en van haar 50% belang in Mobile Vikings.
Telenet maakt een nieuwe stap bekend in het overnameproces van BASE Company en bevestigt dat het overeenkomsten aangegaan heeft in het kader van het lopende onderzoek van de Europese Commissie naar de voorgestelde overname van BASE.
Verkoop van JIM Mobile klanten
Telenet heeft een overeenkomst gesloten met Medialaan NV om de volledige JIM Mobile klantenbasis op termijn aan Medialaan over te dragen. De JIM Mobile producten worden vandaag verkocht onder een zogenaamde ‘branded partner’ overeenkomst die BASE Company en Medialaan al in 2010 hebben afgesloten, waarbij Medialaan instaat voor de marketing van de JIM Mobile producten en BASE Company voor alle andere aspecten van het mobiele product. Na de overname van BASE Company door Telenet, zou deze ‘branded partner’ overeenkomst nog gedurende een bepaalde tijd worden voortgezet, maar op termijn, binnen een periode van maximum twee jaar, zou BASE Company de JIM Mobile klanten overdragen aan Medialaan en zou Medialaan een ‘full MVNO’ speler worden op het BASE netwerk. JIM Mobile heeft 200.000 klanten.
Verkoop van 50 % binnen Mobile Vikings
Daarnaast zou Telenet eveneens de bestaande 50% participatie van BASE Company in VikingCo NV, de entiteit die het ‘Mobile Vikings’ merk uitbaat in België verkopen aan Medialaan. VikingCo opereert vandaag als een zogenaamde ‘light MVNO’ op het netwerk van BASE Company. Medialaan zal ook de controle verwerven over de andere 50% aandelen van VikingCo en dus de Mobile Vikings klanten verwerven. Ook met betrekking tot deze klantenbasis is het de bedoeling dat Medialaan een ‘full MVNO’ speler wordt op het BASE netwerk binnen de bovenvermelde termijn. Mobile Vikings heeft 240.000 klanten.
Geboorte van een nieuwe onafhankelijke acteur : Medialaan
Deze beslissingen maken van Medialaan een nieuwe onafhankelijke GSM-operator in België. Als een "Full MVNO" zal Medialaan haar klanten beheersen zoals zij het ook willen.
De voorwaardelijke overeenkomsten met Medialaan zijn onderworpen aan de goedkeuring door de Europese Commissie van de overname van BASE Company door Telenet en aan de goedkeuring door de Belgische mededingingsautoriteit van Medialaan’s overname van VikingCo NV en de JIM Mobile klanten.
Voor de klanten van Telenet, JIM Mobile, Mobile Vikings en van BASE zelf verandert er voorlopig niets.
Laatst gewijzigd door philippe_d 10 dec 2015, 10:38, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: zie mod break
Reden: zie mod break
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer