SIP over coax (Telenet)
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Iemand die dit reeds gebruikt en er meer info over heeft dan te vinden is op http://business.telenet.be/nl/telefonie/sip-over-coax ?
Ooit naar een aankondiging van Telenet geweest over SIP Trunking (al wel bijna 2 jaar geleden) en volgende pdf's meegekregen.
https://www.dropbox.com/sh/9jjp4dq6i293 ... QULfa?dl=0
https://www.dropbox.com/sh/9jjp4dq6i293 ... QULfa?dl=0
-
- Elite Poster
- Berichten: 1503
- Lid geworden op: 12 nov 2005, 18:54
- Uitgedeelde bedankjes: 110 keer
- Bedankt: 102 keer
Ik heb enkel al ISDN over coax succesvol geïmplementeerd. Men wil enkel SIP over coax opleveren op gecertificeerde PBX'en.
- lacer
- Elite Poster
- Berichten: 2635
- Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
- Bedankt: 133 keer
Zolang een Sip dienst van een andere provider maar werkt en Telenet deze maar niet gaat blokkeren.
Oei, ik verwarde Sip met Voip !
Oei, ik verwarde Sip met Voip !
Laatst gewijzigd door lacer 16 nov 2015, 11:13, in totaal 1 gewijzigd.
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
-
- Premium Member
- Berichten: 727
- Lid geworden op: 27 sep 2007, 23:31
- Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
- Bedankt: 25 keer
SIP over vezel weet ik dat men dikwijls moeilijk doet om het op te leveren.sardonis schreef:Ik heb enkel al ISDN over coax succesvol geïmplementeerd. Men wil enkel SIP over coax opleveren op gecertificeerde PBX'en.
Echter: SIP o COAX heb ik qua oplevering zeer goede ervaringen mee, dit is een off the shelf product zoals Telenet het zelf omschrijft, en ook een product dat in het lagere productsegment staat (dus minder eisen en dergelijke).
-
- Elite Poster
- Berichten: 1503
- Lid geworden op: 12 nov 2005, 18:54
- Uitgedeelde bedankjes: 110 keer
- Bedankt: 102 keer
Het probleem was dat ik op mail een bevestiging had gekregen dat het type PBX dat ik implementeer reeds de goedkeuring had, echter een paar dagen voor oplevering bleek dat toch niet het geval te zijn waardoor men geen SIP over coax wou opleveren.
Van de ISDN over coax oplevering had ik dan wel niet te klagen. De vriendelijkheid van de interne sales daarentegen...
Van de ISDN over coax oplevering had ik dan wel niet te klagen. De vriendelijkheid van de interne sales daarentegen...
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
En daar gaan de standaarden weer... waarom zou je enkel van hun lijstje gebruik mogen maken ?sardonis schreef:type PBX dat ik implementeer reeds de goedkeuring had, echter een paar dagen voor oplevering bleek dat toch niet het geval te zijn
-
- Elite Poster
- Berichten: 8445
- Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Wat belet je overigens om daarna een andere pbx te steken?
[ Post made via mobile device ]
[ Post made via mobile device ]
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Het eerst moeten aankopen van een dure PBX (trouwens geen idee of PBX'en hun software doorgeven aan de provider zodat deze kan filteren).
De prijzen waren trouwens niet echt overtuigend...
De prijzen waren trouwens niet echt overtuigend...
-
- Elite Poster
- Berichten: 1503
- Lid geworden op: 12 nov 2005, 18:54
- Uitgedeelde bedankjes: 110 keer
- Bedankt: 102 keer
Het kwam er op neer dat men niet wou garanderen dat het ging werken op een niet-gecertificeerde PBX en daarom liever ISDN over coax wou aanbieden. Nochtans volstaat een simpele SIP trunk met ondersteuning voor g711a en g729a...
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Er is echter wel een verschil tussen niet willen garanderen... en niet willen leveren.sardonis schreef:Het kwam er op neer dat men niet wou garanderen dat het ging werken op een niet-gecertificeerde PBX
-
- Elite Poster
- Berichten: 8445
- Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Aankopen aankopen... Mss effe huren en dan opzeggen en eigen model steken
[ Post made via mobile device ]
[ Post made via mobile device ]
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Extra hardware in de zin dat je natuurlijk een telefooncentrale moet hebben... lijkt me de evidentie zelf (tenzij je spreekt over cloud oplossingen).
Het gaat dus gewoon over je bestaande TN verbinding...
Het gaat dus gewoon over je bestaande TN verbinding...
-
- Premium Member
- Berichten: 727
- Lid geworden op: 27 sep 2007, 23:31
- Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
- Bedankt: 25 keer
SIP trunk wordt op aparte kabelmodem geplaatst.
Bij klant wordt een IAD oneaccess150 gezet, die gaat naar die kabelmodem.
Uw centrale/PBX moet je zo configureren (de trunk) dat die naar de private IP van de IAD oneaccess gaat.
Bij klant wordt een IAD oneaccess150 gezet, die gaat naar die kabelmodem.
Uw centrale/PBX moet je zo configureren (de trunk) dat die naar de private IP van de IAD oneaccess gaat.
-
- Pro Member
- Berichten: 325
- Lid geworden op: 12 okt 2003, 18:44
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 3 keer
Ondertussen hebben we dus toch SIP over coax van Telenet in gebruik op onze eigen Asterisk centrale. Dat was blijkbaar ondertussen geen probleem meer.
De kwaliteit is perfect en het is voor ons toch een goede besparing op onze telefoonkosten. Prijzen kan je ook hier terugvinden.
De kwaliteit is perfect en het is voor ons toch een goede besparing op onze telefoonkosten. Prijzen kan je ook hier terugvinden.
-
- Pro Member
- Berichten: 325
- Lid geworden op: 12 okt 2003, 18:44
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 3 keer
Via ovh loopt het nogthans niet via een aparte internet lijn, dat is bij Telenet inbegrepen. Die kost moet je ook meetellen. Je kan inderdaad QoS doen op je bestaande lijn maar daar het bij Telenet niet moet is toch een surplus en alles loopt via het eigen Telenet netwerk - minder kans op problemen.
Bovendien denk ik dat het merendeel van de bedrijven toch liever een bedrijf uit eigen land heeft voor zijn telefonie.
En ik heb zelf geen ervaring met telefonie van ovh maar ik denk dat Telenet toch net iets betrouwbaarder zal zijn?
In elk geval, dat waren onze beweegredenen. Je mag zelf natuurlijk gerust naar ovh gaan.
Bovendien denk ik dat het merendeel van de bedrijven toch liever een bedrijf uit eigen land heeft voor zijn telefonie.
En ik heb zelf geen ervaring met telefonie van ovh maar ik denk dat Telenet toch net iets betrouwbaarder zal zijn?
In elk geval, dat waren onze beweegredenen. Je mag zelf natuurlijk gerust naar ovh gaan.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1279
- Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
- Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
- Bedankt: 101 keer
Bwa, een provider die in Europa zit, in quasi elk Europees land een vestiging heeft (hoofdkantoor in Frankrijk) tegenover een provider die tegenwoordig Amerikaans is, en geen voeling meer heeft met België, behalve als het neerkomt op geld.sander19 schreef: Bovendien denk ik dat het merendeel van de bedrijven toch liever een bedrijf uit eigen land heeft voor zijn telefonie.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1374
- Lid geworden op: 22 mei 2013, 09:04
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 105 keer
Ik heb met WeePee wel al eens meegemaakt dat bepaalde nummers niet bereikbaar waren terwijl die via een andere operator wel werkten. Bv vlak na een portering duurde het veel langer dan bij de andere operatoren voor een nummer terug bereikbaar was. Hoe zit dat met bv OVH?
Tof om te horen dat ze nu toch asterisk ondersteunen.sander19 schreef:Ondertussen hebben we dus toch SIP over coax van Telenet in gebruik op onze eigen Asterisk centrale. Dat was blijkbaar ondertussen geen probleem meer.
De kwaliteit is perfect en het is voor ons toch een goede besparing op onze telefoonkosten. Prijzen kan je ook hier terugvinden.
Is een nummerportering makkelijk aan te vragen?
Moeten die nummer geport worden op het moment dat ze die IAD komen leveren ?
kunnen er nog gewoon faxen verzonden en ontvangen worden? Ik weet dat dit soms een probleem kan vormen.
Op asterisk kan fax2mail geconfiged worden. maar verzenden is toch niet makkelijk (ook niet met een ATA)
-
- Pro Member
- Berichten: 325
- Lid geworden op: 12 okt 2003, 18:44
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 3 keer
Nummerporting is geen probleem en voeren ze uit wanneer je opstelling in orde is. Ze plaatsen dus eerst de IAD en als alles werkt, kan je de portering laten uitvoeren.
Faxen doen wij met een analoge to sip module.
Faxen doen wij met een analoge to sip module.
Ik had even rechtsreeks prijs gevraagd bij Telenet:
SIP 2: €40 (4 gesprekskanalen)
SIP 4: €80 (8 gesprekskanalen)
Tariefplannen bij SIP over coax:
• 1.500 belminuten naar vaste nationale nummers: € 6 per maand
• 1.500 belminuten naar vaste nationale nummers + 750 belminuten naar mobiele nationale nummers: € 21 per maand
bovenstaande tariefplan binen ze aan voor 2 kanalen...
maar ze verkopen er minimaal 4
Dus:
SIP 2
Tariefplan
Energy Flat Fee €12p/m
1500min p/m naar vast inbegrepen
Energy National Free
1500min p/m naar vast inbegrepen
750min p/m naar mobile inbegrepen €42p/m
SIP 4
Tariefplan
Energy Flat Fee €24p/m
1500min p/m naar vast inbegrepen
Energy National Free
1500min p/m naar vast inbegrepen
750min p/m naar mobile inbegrepen €84p/m
Belminuten verdubbelen dan ook mee vertelden ze me nog.
SIP 2: €40 (4 gesprekskanalen)
SIP 4: €80 (8 gesprekskanalen)
Tariefplannen bij SIP over coax:
• 1.500 belminuten naar vaste nationale nummers: € 6 per maand
• 1.500 belminuten naar vaste nationale nummers + 750 belminuten naar mobiele nationale nummers: € 21 per maand
bovenstaande tariefplan binen ze aan voor 2 kanalen...
maar ze verkopen er minimaal 4
Dus:
SIP 2
Tariefplan
Energy Flat Fee €12p/m
1500min p/m naar vast inbegrepen
Energy National Free
1500min p/m naar vast inbegrepen
750min p/m naar mobile inbegrepen €42p/m
SIP 4
Tariefplan
Energy Flat Fee €24p/m
1500min p/m naar vast inbegrepen
Energy National Free
1500min p/m naar vast inbegrepen
750min p/m naar mobile inbegrepen €84p/m
Belminuten verdubbelen dan ook mee vertelden ze me nog.
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Vanwaar de 6 versus 12 euro per maand ? Bij die 12 euro komt trouwens ook nog eens de 40 euro... dus 52 euro in dat geval ?elegast schreef:Tariefplannen bij SIP over coax:
• 1.500 belminuten naar vaste nationale nummers: € 6 per maand
Dus:
SIP 2
Tariefplan
Energy Flat Fee €12p/m
Het aantal gesprekskanalen staat los van het aantal nummers en toestellen dat je hebt (althans zo zou het moeten zijn).
Je zou bv. 4 kanalen kunnen hebben, 10 nummers en 50 toestellen... hoe is de prijsbepaling dan ?
-
- Pro Member
- Berichten: 325
- Lid geworden op: 12 okt 2003, 18:44
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 3 keer
12 euro per maand is als je die belminuten wilt voor de 4 kanalen. Je krijgt dan 3000 belminuten gratis naar vaste nummers.
Dus 40 euro abbo, en dan 12 euro voor de gratis belminuten.
Dus 40 euro abbo, en dan 12 euro voor de gratis belminuten.
-
- Pro Member
- Berichten: 325
- Lid geworden op: 12 okt 2003, 18:44
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 3 keer
Misschien niet helemaal duidelijk, de belminuten tellen altijd voor de 4 kanalen maar je kan gewoon een extra "bundel" van 1500 minuten nemen.
Bij 4 kanalen kan je tot 2 bundels kopen, bij 8 kanalen tot 4 bundels, enz...
Dus ook met de 6 euro bij 4 kanalen, heb je gratis belminuten op de 4 kanalen maar gewoon maar één bundel van 1500 minuten.
Bij 4 kanalen kan je tot 2 bundels kopen, bij 8 kanalen tot 4 bundels, enz...
Dus ook met de 6 euro bij 4 kanalen, heb je gratis belminuten op de 4 kanalen maar gewoon maar één bundel van 1500 minuten.
hoe ik het begrepen heb is dat een Sip2, 4 gesprekskanalen zijn.
Een siptrunk met 2 gesprekskanalen bieden ze blijkbaar niet aan
dus die 6 euro is voor 2 kanalen, (maar bieden ze niet aan) dus moet dit 2 keer gerekend worden = 12 euro voor 4 kanalen
(volgens de sales mannen van telenet)
als ik bvb die bundel neem, van 12 euro en ik bel mobiele nummers (die dus niet in dat pakket zitten)
Hoe wordt dit verder aangerekend?
edit:
volgens het gewone tariefplan.
Nummer porteringen zijn gratis.
ik weet dat die kanalen en nummers los van elkaar staan.
Een siptrunk met 2 gesprekskanalen bieden ze blijkbaar niet aan
dus die 6 euro is voor 2 kanalen, (maar bieden ze niet aan) dus moet dit 2 keer gerekend worden = 12 euro voor 4 kanalen
(volgens de sales mannen van telenet)
als ik bvb die bundel neem, van 12 euro en ik bel mobiele nummers (die dus niet in dat pakket zitten)
Hoe wordt dit verder aangerekend?
edit:
volgens het gewone tariefplan.
Nummer porteringen zijn gratis.
ik weet dat die kanalen en nummers los van elkaar staan.
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Zo kom je dus al aan 82 euro per maand... daar kan ik bij WeePee (welke trouwens 32 kanalen geeft zonder vaste kost) al heel wat voor bellen... zelfs internationaal waar hier totaal geen spraken van is ?elegast schreef:Energy National Free
1500min p/m naar vast inbegrepen
750min p/m naar mobile inbegrepen €42p/m