Via het Proximus forum ben ik hier beland om goede info te bekomen betreffende de keuze van een IP camera.
Ik ben op zoek naar een degelijke IP camera die eveneens infra rood capaciteit heeft.
Graag zou ik die volledig draadloos willen bedienen via een windows PC al dan niet via mijn netwerk.
De camera dient opnames te kunnen maken enkel wanneer er beweging is en deze opslaan op de computer.
Ik zou hem binnenshuis aan een raam willen plaatsen maar uitbreiding naar meerdere buitencameras is een optie.
Kan er iemand mij zeggen welk merk of type camera voor mij de meest geschikte is ?
Met dank.
Roland
Welke IP Camera
- Splitter
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
- Bedankt: 446 keer
zowat elke ip cam voldoet aan die eisen.
ik zou gaan voor hikvision of dahua, beide gekende merken
"volledig draadloos bedienen" => je camera is verbonden met je netwerk, je moet gewoon een van de vele beschikbare programma's installeren.
vanuit die programma's kan je dan de motion-detectie instellen (gevoeligheid, gebied) en de opnames naar de lokale schijf.
het "binnenshuis aan een raam plaatsen" is wel wat vaag... hoe zou je hem daar willen plaatsen? gewoon op de grond? want dan beperk je je keuze wel enorm natuurlijk,
gezien de meeste camera's gemaakt zijn om aan een muur, plafond, of beugel te bevestigen.
ga je voor hikvision kan je hun software gebruiken: ivms-4200
qua camera kan je dan kiezen voor zoiets
maar ik zou gelijk gaan voor eentje buiten te bevestigen. dan kan je gaan voor dit of dit.
qua stroom/netwerk: het eenvoudigste is POE gebruiken, dan kan je met 1 netwerkkabel alles doen.
POE adapters kan je zowat overal vinden, en anders moet je 1 netwerkkabel en 1 stroomkabel nemen.
je kan natuurlijk ook kiezen voor de wifi versie, dan moet je enkel stroomkabel voorzien: zoals deze
ik zou gaan voor hikvision of dahua, beide gekende merken
"volledig draadloos bedienen" => je camera is verbonden met je netwerk, je moet gewoon een van de vele beschikbare programma's installeren.
vanuit die programma's kan je dan de motion-detectie instellen (gevoeligheid, gebied) en de opnames naar de lokale schijf.
het "binnenshuis aan een raam plaatsen" is wel wat vaag... hoe zou je hem daar willen plaatsen? gewoon op de grond? want dan beperk je je keuze wel enorm natuurlijk,
gezien de meeste camera's gemaakt zijn om aan een muur, plafond, of beugel te bevestigen.
ga je voor hikvision kan je hun software gebruiken: ivms-4200
qua camera kan je dan kiezen voor zoiets
maar ik zou gelijk gaan voor eentje buiten te bevestigen. dan kan je gaan voor dit of dit.
qua stroom/netwerk: het eenvoudigste is POE gebruiken, dan kan je met 1 netwerkkabel alles doen.
POE adapters kan je zowat overal vinden, en anders moet je 1 netwerkkabel en 1 stroomkabel nemen.
je kan natuurlijk ook kiezen voor de wifi versie, dan moet je enkel stroomkabel voorzien: zoals deze
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Ik heb hier al lang een camera gewoon op de vensterbank staan en dat werkt prima (heeft wel geen infrarood, geen idee of dat goed werkt vanachter een raam).
Is een simpel D-Link toestelletje ivm. BlueIris software (dus niet de eigen D-Link software) welke uitstekend werkt (doet ook de motion detection ivp. de camera zelf).
Als je natuurlijk software op PC gebruikt (voor mij nog steeds de beste oplossing) moet je wel zorgen dat deze 24u per dag aanstaat !
HIKVision is een bekend en goed merk... maar kijk misschien ook eens naar ubnt.com
Is een simpel D-Link toestelletje ivm. BlueIris software (dus niet de eigen D-Link software) welke uitstekend werkt (doet ook de motion detection ivp. de camera zelf).
Als je natuurlijk software op PC gebruikt (voor mij nog steeds de beste oplossing) moet je wel zorgen dat deze 24u per dag aanstaat !
HIKVision is een bekend en goed merk... maar kijk misschien ook eens naar ubnt.com
- Sasuke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
- Bedankt: 332 keer
- Contacteer:
Persoonlijk ben ik zeer tevreden van Foscam. Heb er zo 4 thuis, waarvan 1 buiten en 1 die gebruikt word als Babycam. Allen hebben infrarood en geluid (incl. Microfoon zodat je kan terugspreken ook ). Op de iPads gebruiken we de Foscam viewer app, de opnames beheer ik met de ingebouwde software op mijn qnap nas.
[
Post made via mobile device ]
[
![Afbeelding](http://userbase.be/forum/images/phone.png)
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Foscam is inderdaad zeer goed, net als hikvision (enige twee waar ik ervaring mee heb).
Persoonlijk zou ik een buitencamera nemen : als je een camera met infrarood binnen plaatst (gericht naar buiten toe, door een raam) dan zal de infrarood altijd reflecteren op je ruit en zie je amper iets. Niet zo een goed idee dus![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Persoonlijk zou ik een buitencamera nemen : als je een camera met infrarood binnen plaatst (gericht naar buiten toe, door een raam) dan zal de infrarood altijd reflecteren op je ruit en zie je amper iets. Niet zo een goed idee dus
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
@Splitter,
Ik zou in eerste instantie de camera willen plaatsen op een een vensterbank.
Persoonlijk wil ik voor de wifi gaan daar ik geen netwerkkabels voorzien heb maar nog wel electriciteitsdraaden op overschot heb indien aangesloten aan buitenmuur.
Ik heb gezien dat de cameras aangeboden worden met verschillende lens diameters aan dezelfde prijs.
Is hier hoe groter de lens hoe beter ?
Ik zou in eerste instantie de camera willen plaatsen op een een vensterbank.
Persoonlijk wil ik voor de wifi gaan daar ik geen netwerkkabels voorzien heb maar nog wel electriciteitsdraaden op overschot heb indien aangesloten aan buitenmuur.
Ik heb gezien dat de cameras aangeboden worden met verschillende lens diameters aan dezelfde prijs.
Is hier hoe groter de lens hoe beter ?
- selder
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 727 keer
Ik ben ook op zoek naar een IP camera die ik dan kan aansluiten op de Surveillance station van m'n Synology. Topic volgen dus ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
- Splitter
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
- Bedankt: 446 keer
Roland: als je de camera binnenzet, let dan zoals reeds gemeld erop dat je IR tegen het venster weerkaatst en je nachtzicht dus erg laag zal zijn.
Qua lenzen: hoe lager in mm, hoe breder je gezichtsveld. Hoe hoger in mm, hoe kleiner de hoek, maar hoe hoger het detail.
Een absoluut minimum bij een ip cam is 1.3 megapixel.
Als je wifi neemt, let dan ook erop dat je beeld slechter kan zijn als er storing is op de wifi.
Sent from my A0001 using Tapatalk
Qua lenzen: hoe lager in mm, hoe breder je gezichtsveld. Hoe hoger in mm, hoe kleiner de hoek, maar hoe hoger het detail.
Een absoluut minimum bij een ip cam is 1.3 megapixel.
Als je wifi neemt, let dan ook erop dat je beeld slechter kan zijn als er storing is op de wifi.
Sent from my A0001 using Tapatalk
- seagull
- Elite Poster
- Twitter: WimVerlinden
- Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
- Bedankt: 91 keer
- Contacteer:
Ik heb een Hikvision DS-2CD2032-I (4mm) 3MP Outdoor Fixed Bullet camera die ik gebruik met Surveillance Station op mijn Synology RS812. Gekocht voor € 138. Perfect beeld, ook 's nachts heel goed. Hangt op een PoE switch. Voorlopig wordt de camera gebruikt om te zien wie er van de kattenvoeding komt eten (katten uiteraard maar ook egels, eekhoorns, eksters, ...). Surveillance Station maakt opnames als er beweging is in de buurt van de voederbakjes.selder schreef:Ik ben ook op zoek naar een IP camera die ik dan kan aansluiten op de Surveillance station van m'n Synology. Topic volgen dus
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Afbeelding](http://overseas.hikvision.com/uploadfile/image/product/middle/20130407134535178733.jpg)
Laatst gewijzigd door seagull 15 nov 2015, 16:39, in totaal 1 gewijzigd.
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
Haalt de camera je computer uit slaapstand bij beweging of dient die werkelijk constant aktief te zijn.
Is elke camera geschikt voor computergebruik of is er onderscheid.
Eveneens zie ik nergens dat er een prog of app is voor windows 10 pc.
-
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
- Bedankt: 167 keer
Hierboven gaat het over een Synology NAS...ROLAND schreef:Haalt de camera je computer uit slaapstand bij beweging of dient die werkelijk constant aktief te zijn.
[
![Afbeelding](http://userbase.be/forum/images/phone.png)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 56 keer
Het is beter om voor zogenaamde EXIR camera's te gaan ipv de hierboven geposte camera waarbij de IR rond de lens zit. Bij een EXIR is de IR niet rond de lens geplaatst, wat een betere belichting geeft (geen reflectie op het glas in de camera zelf) en waardoor je minder last moet hebben van insecten OP de lens (want die worden aangetrokken door IR).
En inderdaad, IR achter een venster geeft niet zo een goede resultaten.
Zelf heb ik een aantal Hikvision camera's (dome, turret (EXIR) en bullet (EXIR)). Een dome kan je helaas niet in EXIR nemen. Voor NVR gebruik ik het programma BlueIris.
Let ook op het volgende: Als nachtzicht heel belangrijk is, dan is 1,3 MP beter dan 3 MP.
1,3 MP > 4 MP > 3MP
En inderdaad, IR achter een venster geeft niet zo een goede resultaten.
Zelf heb ik een aantal Hikvision camera's (dome, turret (EXIR) en bullet (EXIR)). Een dome kan je helaas niet in EXIR nemen. Voor NVR gebruik ik het programma BlueIris.
Let ook op het volgende: Als nachtzicht heel belangrijk is, dan is 1,3 MP beter dan 3 MP.
1,3 MP > 4 MP > 3MP
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 717 keer
Topic toch maar even volgen. Gisteren in de buurt werd er namelijk ingebroken. Handig als je dan een (beveiligings)camera hangen hebt die in real-time beelden kan streamen en via email of sms kan informeren over "verdachte" bewegingen in of rond je huis.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 56 keer
Wil je het echt betrouwbaar hebben, dan moet je een camera kopen met een 'Alarm In' en die koppelen aan een PIR.
Doe je dit niet, dan ga je veeeeeeeeeel false positives hebben.
Doe je dit niet, dan ga je veeeeeeeeeel false positives hebben.
- iceke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
- Bedankt: 611 keer
De bullet camera's van Hikvision werken perfect, de domecamera's heb ik toch wel wat problemen mee wanneer ze overschakelen naar ir.
Verder kan je best wat ir lampen bijhangen wil je echt goed beeld hebben 's nachts.
Over de software zullen we maar zwijgen ... Gebruik XProtect van Milestone zou ik zeggen.
Verder kan je best wat ir lampen bijhangen wil je echt goed beeld hebben 's nachts.
Over de software zullen we maar zwijgen ... Gebruik XProtect van Milestone zou ik zeggen.