Aantal decoders en versies bij Scarlet

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
Joost85
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 05 okt 2012, 11:05
Bedankt: 2 keer

Momenteel geeft Scarlet op de website nog steeds aan dat een maximum van 2 decoders wordt ondersteund in het Trio-abbo. Als ik naast mijn decoder (die standaard in het Trio-abbo zit) nu 2 tweedehands decoders op de kop kan tikken... Kan ik deze dan beide activeren net zoals dit bij Proximus zou gaan? (weliswaar door een 3de LAN-poortje op mijn BBOX2 om te zetten naar de vlan voor TV). Op de site van Proximus zegt de test dat ik max 3 decoders kan aansluiten.

Ik vraag me dus al hele tijd af of deze beperking louter 'op papier' is, of effectief technisch gelimiteerd (op basis van Scarlet-login op de lijn?).

Klopt het nog steeds dat de V5-decoder (met HD) en de V5-mini (zonder HD) niet worden ondersteund bij Scarlet? Of draaien deze wel reeds op basis van een Belgacom firmware of slikken zij de Scarlet firmware ook?
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Bij Proximus in de toekomst enkel nog decoders zonder hdd te verkrijgen nu is dit de V5 mini.
Stancke
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 25 maa 2014, 18:00
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 2 keer

Bij Scarlet kan je inderdaad 3 decoders aansluiten. Moet je in configuratiepagina van de modem de poort wel zelf aanpassen.
XoNsKy
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 19 jul 2008, 20:19
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Joost85 schreef:Momenteel geeft Scarlet op de website nog steeds aan dat een maximum van 2 decoders wordt ondersteund in het Trio-abbo. Als ik naast mijn decoder (die standaard in het Trio-abbo zit) nu 2 tweedehands decoders op de kop kan tikken... Kan ik deze dan beide activeren net zoals dit bij Proximus zou gaan? (weliswaar door een 3de LAN-poortje op mijn BBOX2 om te zetten naar de vlan voor TV). Op de site van Proximus zegt de test dat ik max 3 decoders kan aansluiten.

Ik vraag me dus al hele tijd af of deze beperking louter 'op papier' is, of effectief technisch gelimiteerd (op basis van Scarlet-login op de lijn?).

Klopt het nog steeds dat de V5-decoder (met HD) en de V5-mini (zonder HD) niet worden ondersteund bij Scarlet? Of draaien deze wel reeds op basis van een Belgacom firmware of slikken zij de Scarlet firmware ook?
Eerst en vooral mijn excuses voor de late reactie, maar omdat nog niemand reageerde erop. V5-decoder werkt helaas nog niet (zelf getest), ook bij de klantendienst bevestigen ze dit dat er geen ondersteuning is. Je krijgt error 5 te zien op het scherm.
Scarlet Trio
Proximus Bizz Smart XL 20
Logic3S
Plus Member
Plus Member
Berichten: 124
Lid geworden op: 31 okt 2013, 20:45
Locatie: In de buurt van een ROP
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 9 keer

Dat is dan totaal verschillend dan wat de klantendienst tegen mij verteld heeft...

Tegen mij hebben ze verteld dat er idd geen ondersteuning is voor de V5-decoder, maar dat je deze wél kan gebruiken op je Scarletlijn.
Je moet hiervoor wel je decoder aan een Proximuslijn van een 3e hangen, deze daar volledig updaten en registreren met je Scarletlijnnummer. Vervolgens kan je daar de decoder loskoppelen en dan koppelen op je Scarletlijn. Op deze manier zou het volgens de klantendienst wel moeten werken, al heb ik dat wel zelf niet getest...
ISP: EDPnet VDSL XS (20/2 Mbps (down/up), 100/40sync)
Modem/Router: Fritz!Box 7530, profiel 100/40.
VoIP: OVH (in & out)
Mobiel: Samsung Galaxy S10 FE met EDPnet mobile
XoNsKy
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 19 jul 2008, 20:19
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Dat zou ik eens moeten proberen. Ik denk dat ze dit gewoon niet zeggen omdat er eigenlijk geen officiële ondersteuning voor is. Maar met een omweg kan dit inderdaad werken.
Ik denk dat je dan ook niet de wit-rode maar paarse Proximus interface krijgt?

Mail die ik terug kreeg van Scarlet:
Beste klant,

Ons antwoord op onderstaande vraag is:
Wij hebben uw e-mail in goede orde ontvangen.

Helaas geeft onze modem en wij geen ondersteuning op V5 decoders van Proximus vandaar dat uw decoder telkens de foutmelding weer geeft.

We kunnen bij deze enkel aanraden om het om te wisselen met een V4 decoder.

Hopende u voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet,

Hayriye
Scarlet Klantendienst
Scarlet Trio
Proximus Bizz Smart XL 20
Logic3S
Plus Member
Plus Member
Berichten: 124
Lid geworden op: 31 okt 2013, 20:45
Locatie: In de buurt van een ROP
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 9 keer

Je krijgt dan idd de gewone ProximusTV-interface.

Dit is het antwoord dat ik ergens in de zomer van Scarlet kreeg, omdat ik er toch ook wel interesse in heb:
[...]

De V5 decoders werken officieel nog niet. Dit zal waarschijnlijk nog wel een tijdje een duren. Wanneer je een V5 decoder aansluit op een Scarlet lijn, ontvangt deze niet de juiste updates, dit is enkel het geval op een Proximus lijn. Je zou dus wel de decoder kunnen aansluiten op een Proximus lijn (en deze configureren met het lijnnummer dat je van Scarlet ontvangt) en deze vervolgens aansluiten op je Scarlet lijn. Dit werkt perfect. Let wel op dat wanneer je beslist van dit te doen, je Proximus lijnnummer waarschijnlijk niet meer in dienst zal zijn en je verplicht bent het Scarlet lijnnummer in te geven, dus je zal hiervoor de Proximus lijn van een derde moeten gebruiken.

We hebben momenteel uiteraard ook geen stock aan V5 decoders.

[...]
ISP: EDPnet VDSL XS (20/2 Mbps (down/up), 100/40sync)
Modem/Router: Fritz!Box 7530, profiel 100/40.
VoIP: OVH (in & out)
Mobiel: Samsung Galaxy S10 FE met EDPnet mobile
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Wij kregen toen bij Scarlet One een V4 die op dat moment ook niet supported was. Heeft altijd goed gewerkt, nog steeds met de Belgacom layout (de blauwe zelfs nog)
XoNsKy
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 19 jul 2008, 20:19
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Logic3S schreef:Je krijgt dan idd de gewone ProximusTV-interface.

Dit is het antwoord dat ik ergens in de zomer van Scarlet kreeg, omdat ik er toch ook wel interesse in heb:
Gisteren toch maar eens getest en helaas het lukt mij niet. Eerst en vooral de update installeren ging prima op een Proximus lijn. Bij het moment van lijnnummer liep het echter mis. De opgegeven lijnnummer was onjuist. Terwijl die effectief wel juist is. In een ander topic stond dat je bij lijnnummer toestel moest afleggen en dan aan de Scarlet lijn hangen. Ook bij dit doen lukt dit niet en krijg ik:
Error number: SYS_1

An error in the system has occurred. Please reboot your box only when you are completely blocked. If a reboot does not solve your problem, please call the Proximus helpdesk.
Zou dit kunnen te maken hebben dat de nieuwe firmware toch geen ondersteuning meer kan bieden voor Scarlet gebruikers?
Scarlet Trio
Proximus Bizz Smart XL 20
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Ook zeker de juiste lijnnummer ingegeven? Deze verschilt bij Scarlet namelijk van de telefoonnummer (bij ons toch alleszins het geval, wij kunnen deze enkel vinden in de Scarlet webpanel).
XoNsKy
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 19 jul 2008, 20:19
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Ja, is uit de andere tv genomen, installateur heeft deze ook aan mij gegeven omdat ik al vermeld had een 2de toestel te plaatsen.
Scarlet Trio
Proximus Bizz Smart XL 20
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”