Heeft iemand ervaring met de goodkoopste tablets?
https://www.krefel.be/nl/multimedia/des ... 9_41000851
https://www.krefel.be/nl/multimedia/des ... 9_41001087
goedkope tablet
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
- Bedankt: 260 keer
De Denver is typische Chinese tablet die waardeloos is. Echt zijn geld niet waard. 512MB RAM: says enough.
De Huawei is wel best OK, maar wel een beetje out of date.
Ik zou eerder zeggen: kijk eens in China zelf voor tablets. Hier heeft iedereen in het huis een Chinese tablet, en echt iedereen er super tevreden over! Ze waren allemaal in prijsklasse rond de 100€, en zeker vergelijkbaar met tablets van 350€.
Goede merken: Onda, iFive, Xiaomi, Pipo, Chuwi, Cube, Teclast, Ramos en FNF iFive (er zijn meerdere goede merken, maar dit zijn diegene die zo direct opkomen). Eigenlijk wel een grote fan van de FNF iFive serie. Ze hebben veel weg van een iPad (ook als in: ze gebruiken gewoon iPad schermen), hebben hoge bouwkwaliteit, zijn lekker snel en geven best goede value for money.
Je kan kijken bij Banggood voor tablets. Een van mijn favoriete webshops. Tip: er zijn coupons te vinden.
BTW: het is bijna 11/11. En heel China is er zot van. Deals te vinden op de bekende sites als Aliexpress, Banggood, Tinydeal, ...
De Huawei is wel best OK, maar wel een beetje out of date.
Ik zou eerder zeggen: kijk eens in China zelf voor tablets. Hier heeft iedereen in het huis een Chinese tablet, en echt iedereen er super tevreden over! Ze waren allemaal in prijsklasse rond de 100€, en zeker vergelijkbaar met tablets van 350€.
Goede merken: Onda, iFive, Xiaomi, Pipo, Chuwi, Cube, Teclast, Ramos en FNF iFive (er zijn meerdere goede merken, maar dit zijn diegene die zo direct opkomen). Eigenlijk wel een grote fan van de FNF iFive serie. Ze hebben veel weg van een iPad (ook als in: ze gebruiken gewoon iPad schermen), hebben hoge bouwkwaliteit, zijn lekker snel en geven best goede value for money.
Je kan kijken bij Banggood voor tablets. Een van mijn favoriete webshops. Tip: er zijn coupons te vinden.
BTW: het is bijna 11/11. En heel China is er zot van. Deals te vinden op de bekende sites als Aliexpress, Banggood, Tinydeal, ...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
- Bedankt: 143 keer
- Contacteer:
Onda: zelf een onda HD tablet gekocht: na 5 maand was adapter al stuk. Software was heel buggy ... Gelukkig zijn er ook andere firmwares voor te vinden, niet van Onda.
De batterij was na een maand of 8 al minder lang dan een uur bruikbaar. Bovendien begon ze op te zwellen na een maand of 10.
Ik heb dan 1 keer zo'n interne batterij besteld (niet bij Onda, want het is niet de bedoeling dat je dat zelf gaat vervangen) en die deed het dan 1 jaar en begon toen ook op te zwellen.
Onda vind ik dus niet echt een aanrader.
De batterij was na een maand of 8 al minder lang dan een uur bruikbaar. Bovendien begon ze op te zwellen na een maand of 10.
Ik heb dan 1 keer zo'n interne batterij besteld (niet bij Onda, want het is niet de bedoeling dat je dat zelf gaat vervangen) en die deed het dan 1 jaar en begon toen ook op te zwellen.
Onda vind ik dus niet echt een aanrader.
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
-
- Elite Poster
Was dat toevallig de v972? Die was idd een ramp...
Heb ooit een Archos tablet gehad waar de batterij 2x na 3 maand kapot ging.
Maar eigenlijk is het simpel: kijk vooral naar reviews. En ga niet zomaar op merken af.
Heb ooit een Archos tablet gehad waar de batterij 2x na 3 maand kapot ging.
Maar eigenlijk is het simpel: kijk vooral naar reviews. En ga niet zomaar op merken af.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 38 keer
imo zijn die Chinese tablets enkel een beetje deftig als er ROMS te vinden zijn.
Zelf een ONDA gehad, redelijk tevreden van (steviger dan sommige goedkope modellen die je hier kan vinden)
Vorige keer een medion gekocht voor de dochter, nooit meer.
Volgende aankoop waarschijnlijk een Samsung.
nog altijd het meest tevreden van mijn LG 8.3
Zelf een ONDA gehad, redelijk tevreden van (steviger dan sommige goedkope modellen die je hier kan vinden)
Vorige keer een medion gekocht voor de dochter, nooit meer.
Volgende aankoop waarschijnlijk een Samsung.
nog altijd het meest tevreden van mijn LG 8.3
-
- Elite Poster
Ja, eerder ongeveer 2 weken. Hangt een beetje af van de koerier in China. PostNL is lekker snel (7 dagen). Hong Kong post zo'n 10 dagen. China post meestal 10-14 dagen. Sweden Post vaak toch wel 3 weken.
Als ik dringend iets nodig heb, bestel ik vaak met DHL. Is dan hier in 3 dagen.
Al moet je wel een beetje meer zoeken waarbij DHL een redelijke prijs is. Vaak zijn dat resellers die geen free shipping hebben (en dus voor product minder rekenen), maar opeens is DHL maar 3€ duurder bv.
Banggood heeft ook zeer redelijke shipping fees voor DHL.
In realiteit zetten veel webshops een lage aangegeven waarde (van 20€ of zo). En dan betaal je niks.... ALs je wat pech hebt natuurlijk, zal je wel wat kosten moeten betalen. Plus gaat dat wat vertraging oplopen (want bpost doet dingen nog per brief, DHL belt je gewoon).
Als ik dringend iets nodig heb, bestel ik vaak met DHL. Is dan hier in 3 dagen.
Al moet je wel een beetje meer zoeken waarbij DHL een redelijke prijs is. Vaak zijn dat resellers die geen free shipping hebben (en dus voor product minder rekenen), maar opeens is DHL maar 3€ duurder bv.
Banggood heeft ook zeer redelijke shipping fees voor DHL.
In realiteit zetten veel webshops een lage aangegeven waarde (van 20€ of zo). En dan betaal je niks.... ALs je wat pech hebt natuurlijk, zal je wel wat kosten moeten betalen. Plus gaat dat wat vertraging oplopen (want bpost doet dingen nog per brief, DHL belt je gewoon).
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
- Bedankt: 143 keer
- Contacteer:
yep, die is het. Ik heb die 2e batterij er dus ook maar uitgehaald en een usb kabel vast gesoldeerd op het moederbord.Dima_2005 schreef:Was dat toevallig de v972? Die was idd een ramp...
Cool hoor zo'n tablet met draad waarvan het omhulsel dan ook nog eens een beetje opengeplooid is voor die usb kabel
Zou niet misstaan in een Mad Max film. Maar zo kan ik nog steeds mijn weekend gazet lezen.
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
-
- Elite Poster
Dat kan je nauwelijks een tablet noemen. Ik moet het zelfs gratis niet hebben.warpozio schreef:Soms kun je bij een proefabonnement van Test-aankoop een tablet kopen voor 2€.
En zeker ook vanuit principe kwestie niet. Want dat boost enkel hun abonnees cijfers. Van mij mogen ze weg.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 70 keer
Wel even warschuwen ifm chinese tablets.
Koop echt niets bij GearBest.
Ik kan die mannen enkel maar omschrijven als een bende oplichters.
Tablet "gekocht" op 19-10. Kreeg al direct mailtje dat em out of stock was en ik 7 dagen geduld moest heben, daarna werd hij een pre-sale object pas leverbaar vanaf 20-11
Dan maar claim via paypal die nu hangende is, hun enige response tot nu toe is een tracking nummer aanmaken dat al 10 dagen op pre-advise staat (nog niet ontvangen door het postbedrijf)
met andere woorden, een hele nachtmerrie waarvan ik hoop dat niemand anders ooit last van moet hebben.
Ik heb wel goede dingen gehoord van Banggood
Koop echt niets bij GearBest.
Ik kan die mannen enkel maar omschrijven als een bende oplichters.
Tablet "gekocht" op 19-10. Kreeg al direct mailtje dat em out of stock was en ik 7 dagen geduld moest heben, daarna werd hij een pre-sale object pas leverbaar vanaf 20-11
Dan maar claim via paypal die nu hangende is, hun enige response tot nu toe is een tracking nummer aanmaken dat al 10 dagen op pre-advise staat (nog niet ontvangen door het postbedrijf)
met andere woorden, een hele nachtmerrie waarvan ik hoop dat niemand anders ooit last van moet hebben.
Ik heb wel goede dingen gehoord van Banggood
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
- Bedankt: 80 keer
jij verschiet uw kruid op de verkeerde
gearbest is een reseller, die kopen toestellen in en verpatsen die on-line
wanneer een nieuw toestel er aan komt dan voorzien ze pre-sales, van voor de fabrikant geleverd hebben.
Immers in de digitale wereld zoeken we on-line naar de nieuwste toestellen aan de goedkoopste prijs
de fabrikant willen eenmaal dat die geproduceerd zijn zoveel mogelijk van hun eerste badge verkopen en met mooie cijfers uitpakken
de concurrent willen ze voor zijn door zo vroeg mogelijk hem af te troeven met betere specs tegen een concurrerende prijs
en dan bestel je bij een reseller die een introductie prijs aankodigt en ergens tussenin staat vermeld dat het eigenlijk over een pre-sell gaat.
eenmaal het volume voor die reseller aan pre-sale prijs is afgesloten is het ook voor die reseller wachten tot de goederen geproduceerd en geleverd zijn.
En hier wringt hem het schoentje, die chinese leveranciers nemen leverdata (zelf ontwikkeldata) met een grote zak zout, die reseller en de pre sellers zijn daarvan eigenlijk de dupe.
En mocht je tablet geleverd worden dan zou je ook nog eens tot de vaststelling kunnen komen dat bv de grootte van je accu (in mA) naar onder kan afwijken
vandaar dat voor dit laatste, de accu, er nu al reviewers zijn die dit even nameten voor u tijdens hun reviews
vergelijk het met een VW dat je vorige maand nog kon bestellen maar waarvan dieteren nu deze hebben geblokkeerd, ga jij dan ook op uw garagist gaan schieten of hem on-line gaan uitkafferen? En dat terwijl die VW duur is en die tablet met moeite een paar tientallen € kost waarvan de reseller er met moeite een van voor hem kan houden
gearbest is een reseller, die kopen toestellen in en verpatsen die on-line
wanneer een nieuw toestel er aan komt dan voorzien ze pre-sales, van voor de fabrikant geleverd hebben.
Immers in de digitale wereld zoeken we on-line naar de nieuwste toestellen aan de goedkoopste prijs
de fabrikant willen eenmaal dat die geproduceerd zijn zoveel mogelijk van hun eerste badge verkopen en met mooie cijfers uitpakken
de concurrent willen ze voor zijn door zo vroeg mogelijk hem af te troeven met betere specs tegen een concurrerende prijs
en dan bestel je bij een reseller die een introductie prijs aankodigt en ergens tussenin staat vermeld dat het eigenlijk over een pre-sell gaat.
eenmaal het volume voor die reseller aan pre-sale prijs is afgesloten is het ook voor die reseller wachten tot de goederen geproduceerd en geleverd zijn.
En hier wringt hem het schoentje, die chinese leveranciers nemen leverdata (zelf ontwikkeldata) met een grote zak zout, die reseller en de pre sellers zijn daarvan eigenlijk de dupe.
En mocht je tablet geleverd worden dan zou je ook nog eens tot de vaststelling kunnen komen dat bv de grootte van je accu (in mA) naar onder kan afwijken
vandaar dat voor dit laatste, de accu, er nu al reviewers zijn die dit even nameten voor u tijdens hun reviews
vergelijk het met een VW dat je vorige maand nog kon bestellen maar waarvan dieteren nu deze hebben geblokkeerd, ga jij dan ook op uw garagist gaan schieten of hem on-line gaan uitkafferen? En dat terwijl die VW duur is en die tablet met moeite een paar tientallen € kost waarvan de reseller er met moeite een van voor hem kan houden
-
- Elite Poster
Gearbest heeft enorm veel klachten van traag te zijn, goederen out of stock, enzooort...
Dus ik ga er wel mee akkoord: wegblijven van GB... Idem met DX, Lightinthebox, Miniinthebox die vaak goederen afleveren die bijna in 2dehandsstaat is.
Heel tevreden met Banggood, Ibuygou en Tinydeal. Nog nooit last mee gehad. Andere shops gebruik ik ook, maar in mindere mate.
Dus ik ga er wel mee akkoord: wegblijven van GB... Idem met DX, Lightinthebox, Miniinthebox die vaak goederen afleveren die bijna in 2dehandsstaat is.
Heel tevreden met Banggood, Ibuygou en Tinydeal. Nog nooit last mee gehad. Andere shops gebruik ik ook, maar in mindere mate.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 70 keer
bruma schreef:[..]
[..]
emphasis in vet mine.
En dat moet ik maar normaal vinden dat dat zo ergens verstopt zit?
Er was nergens geadverteerd dat dit een pre-sale was. Op het moment van aankoop (19-10) was daar geen sprake van. 2 dagen na aankoop plots een product in pre-sale steken en dan gebaren dat je van toeten noch blazen weet is geen normale manier van zaken doen. Als ik had geweten dat het een pre-sale was had ik het niet gekocht.
Laat staan dat je dan niet eens degelijke refunds offert voor de s**** (ik dus) die er in trappen.
Dit was de eerste en de laatste keer dat ik iets uit China koop (of probeer te kopen)
-
- Elite Poster
Reviews zat op het internet. IIg: die heeft een Intel CPU. Dat betekent ook dat er compabiliteitsproblemen zijn met sommige apps. Ook een vrij slechte accuduur...
http://tweakers.net/reviews/4218/asus-z ... ware.html/
http://tweakers.net/reviews/4218/asus-z ... ware.html/
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 83 keer
Ja, heb er 2. ( eentje die mogelijk "batterij problemen" heeft en eentje die ik heb gekregen als vervanging ) De eerste hebben ze nooit teruggevraagd ( en werkt nog altijd perfect )Johand schreef:Heeft er iemand ervaring met de Nvidia Shield K1? Dit lijkt me wel wat
http://tweakers.net/nieuws/106360/nvidi ... -euro.html
Ze hebben een iets aangepaste versie pas op de markt gebracht met dezelfde specs dus je kan nog wel een paar jaar updates verwachten. Echt super tevreden over: super specs, bijna stock android, regelmatige updates, ... Eerste en enige tablet/smartphone die fatsoenlijk werkt met stock rom ( buiten de Nexus serie )
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 11 keer
Goede tip die Shield k1, heb ook wel interesse.
Bij de nieuwe goedkopere Nvidia Shield K1 zit er geen stylus bij, maar die kan je los bijbestellen. De k1 zou goed kunnen werken met de directstylus 2, maar voor het gebruik van de stylus in onenote kan ik nergens een review vinden.
Weet er toevallig iemand of Microsoft OneNote goed werkt met de stylus op deze Shield K1. Wat ikzelf als mogelijk probleem hiervoor zie is dat 8 inch iets te klein is voor handgeschreven notes. Iemand hiermee ervaring ?
Bij de nieuwe goedkopere Nvidia Shield K1 zit er geen stylus bij, maar die kan je los bijbestellen. De k1 zou goed kunnen werken met de directstylus 2, maar voor het gebruik van de stylus in onenote kan ik nergens een review vinden.
Weet er toevallig iemand of Microsoft OneNote goed werkt met de stylus op deze Shield K1. Wat ikzelf als mogelijk probleem hiervoor zie is dat 8 inch iets te klein is voor handgeschreven notes. Iemand hiermee ervaring ?