Ik schakel over van adsl+(raw copper= geen analoge belgacomlijn maar alleen voor Internet) naar vdsl2 (Scarlet)
Ze bezorgen mij de bbox3 met 2 pots die ingedeelt is in 4 categoriën:
1. de xDSL connectie = altijd connected (niet aanpasbaar , is ook logisch = de modem )
2. Internet = standaard geconfigureerd , kan je aanpassen en kan je aan of af zetten ( ik denk dat dit bridgemode plaatsen betekent )
3. Video = zal voor TV zijn (in mijn geval niet connected )
4. Voice = altijd connected met vaste instellingen , niet aanpasbaar , kan je niet uit zetten ook niet wanneer je in bridgemode werkt (zie2.)
Scarlet heeft geluisterd maar niet echt op mn vraag geantwoord . Ik krijg vdsl2 en voip die ik niet heb besteld . Waarom is Voice dan steeds connected ?
De reden van mijn vraag is omdat mijn huidige voip niet goed of slecht werkt met deze bbox3 en vermoed dat deze vaste niet aanpasbare instelling mij problemen bezorgt.
Zoals gezegd Scarlet heeft geluisterd , stellen vast dat er problemen zijn met mn splintenieuwe bbox3
1.Eerstdaags komen ze de splinternieuwe bbox3 vervangen door een nieuwe
2.Men heeft mij gevraagd om dan zeker de technieker aan te spreken omtrent die vaste voip instelling in de bbox3 , hij kan wellicht een aanpassing doen zeiden ze.
3.Men heeft ook gezien dat mijn ‘sessies’ op de lijn (ik weet niet wat dat is) niet goed zijn .
4.Ze gaan nu wachten op de ruil met het nieuwe toestel en dan als nodig de Belgacom de lijn laten controleren .
ik ben benieuwd
erik
[Mod Edit] Deze post is 2 keer off-topic:
- - Het gaat over Scarlet, en was gepost in het Proximus Forum.
- Heeft niets te maken met de B-box3 bridge mode.