r2504 schreef:Ik zie dat je in het beste geval ook maar 12 kaarten kan plaatsen en ik zat daarnet al aan 13 en dan heb ik nog dingen als een bloedgroep en vaccinatie kaart (geen echte kaart laar papiertje).
Elk jaar giet ik mijn portefeuille eens uit om te kijken wat ik kan missen. Heb nu 9 kaarten + oud rijbewijs. Speciale kaarten leg ik opzij en neem ik enkel mee als ze echt nodig heb.
Volgens mij draag je trouwens ook nog enkele relikwieën bij je die nog weinig nut hebben.
http://www.radio1.be/programmas/peeters ... oep-kennen
Dafke schreef:Klein geld steekt los in mijn broek. Al heel mijn leven.
+1. Compacte portefeuilles en munten rijmen gewoon niet.
Dafke schreef:Yep, ik dacht ook dat het dik was, maar IRL helemaal niet zoals ik verwacht.
En neen, ik steek hem in mijn broekzak. De zijkant dus en niet achteraan. De kant waar ook mijn enkel geld in zit.
Ah nee, bij mij moet die portefeuille achteraan zitten, zonder dat ze gaat hinderen bij het zitten.
Smartphone zit vooraan links, munten en sleutels rechts.
Die Secrid is 2,5cm dik. Mijn Allet Slim is er 4mm als ze leeg is. Nu gevuld iets minder dan een centimeter. Leeg weegt ze 17 gram. Die Secrid 120 gram. Wereld van verschil imho, maar als je ze idd achteraan niet draagt, kan het minder kwaad.
Is er trouwens een manier om sneller aan dat nieuw formaat rijbewijs te geraken? Op de website van de ene gemeente staat er dat ze gaan wachten tot 2033, en de andere gemeente schrijft dat ze dit gaan combineren met de hernieuwing van je identiteitskaart. Aangezien de mijne net vernieuwd werd moet ik dus nog zeker 5 jaar wachten?
![Mad :x](./images/smilies/icon_mad.gif)