Ik heb nieuw speelgoed!

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

Naar aanleiding van een paar posts hierboven ook voor een Secrid wallet gegaan, en meer bepaald de Secrid TwinWallet:

Afbeelding

https://www.secrid.com/product/id/5/ite ... tage-black

Niet zozeer van momenteel de RFID hacks, maar meer omdat ik een soortgelijk ding al had, maar de kaarten zaten er te gespannen in.
Bij deze zitten ze vrijer, en dus.. beter voor de kaarten. Het is in het echt niet eens zo dik als ik dacht! Past met gemak in mijn broekzak zonder te storen.
selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Weer iets bijgeleerd ... "estate" ... euhhh ... wa is er mis met "break"? :)
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
TiTanium
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Estate klinkt chiquer :p Pff ik mag nor nen nieve tv zien :(
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Dafke schreef:Naa Het is in het echt niet eens zo dik als ik dacht! Past met gemak in mijn broekzak zonder te storen.
Is het niet vervelend van steeds met twee dingen te sleuren dan... je portefeuille en je kaarten ?

Ik heb onlangs m'n portefeuille verloren wat wel een goed model was... in m'n huidige zitten m'n kaarten niet echt handig :-(

Men zou beter iets uitvinden om het aantal kaarten te beperken... ik zit hier gewoon al met 13 kaarten !
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Dit IS mijn portefeuille :)
Ik heb enkel mijn kaarten en geld, punt. Wat heb ik dan nog anders nodig?
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
Bedankt: 250 keer

Dat ding ziet er wel dik uit. Je bewaart dit dus in de binnenzak van je jas?

En je rijbewijs is dus vervangen door een modern exemplaar? Dat oud rijbewijs is zowat het enige dat nog zo lomp groot is.
Afbeelding
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Yep, ik dacht ook dat het dik was, maar IRL helemaal niet zoals ik verwacht.
En neen, ik steek hem in mijn broekzak. De zijkant dus en niet achteraan. De kant waar ook mijn enkel geld in zit.

Ik zou zeggen: ga naar een verdeler bij je in de buurt. Ik heb het ook zo gedaan omdat ik dacht dat em te dik ging zijn.

En ik heb idd alles al in bankformaat kaarten. De dag dat ik elke kaart kan registeren op mijn phone, dan smijt ik mijn portefeuille zo ver mogelijk weg en kijk ik nooit meer om.
Mijn phone vergeet ik nooit en heb ik dus altijd bij en is niet dik. Ideaal maar.. nog niet mogelijk :(
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Ik heb de enkele nu al een paar maand, wreed content van, alleen is het leder nogal krasgevoelig.. Tip : mijn nieuwe mastercard is zonder relief, als je nog een oude hebt, best eens gaan wisselen, kan er weer een kaartje meer bij.
In Het begin is het nog al frutselen met cash, maar als deze wat ingewerkt is krijg je er makkelijk een biljet of 20/30 in.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Dafke schreef:Dit IS mijn portefeuille :)
Oops... had niet gezien dat je hier ook geld in kwijt kon :oops:

Heb het filmpje even bekeken... maar klein geld lijkt me niet echt praktisch en ik vraag me ook af of je nooit per ongeluk tegen dat uitstekende hendeltje drukt en je kaarten eruit vallen (is het trouwens geen gepruts de juist eruit te halen ?). Ik zie dat je in het beste geval ook maar 12 kaarten kan plaatsen en ik zat daarnet al aan 13 en dan heb ik nog dingen als een bloedgroep en vaccinatie kaart (geen echte kaart laar papiertje). M'n badge van het werk zit nu trouwens ook bij in m'n portefeuille... veel te veel al om hierin te passen dus.
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Zoals ik zei, ga langs in de winkel en test.
In het compartiment kunnen nog eens 4 kaarten extra.

Klein geld steekt los in mijn broek. Al heel mijn leven.
axs
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 215 keer

Bloedgroepkaart heeft tegenwoordig geen enkele toegevoegde waarde meer.
Het Protocol bij een eventuele transfusie is dat men je bloedgroep toch opnieuw test op compatibiliteit met de donor.

Denk zelfs niet dat men nog 'bloedgroepkaartje' kan aanvragen.
Kaartje minder in je portefeuille!

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Laatst gewijzigd door axs 04 nov 2015, 13:55, in totaal 1 gewijzigd.
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
Bedankt: 250 keer

r2504 schreef:Ik zie dat je in het beste geval ook maar 12 kaarten kan plaatsen en ik zat daarnet al aan 13 en dan heb ik nog dingen als een bloedgroep en vaccinatie kaart (geen echte kaart laar papiertje).
Elk jaar giet ik mijn portefeuille eens uit om te kijken wat ik kan missen. Heb nu 9 kaarten + oud rijbewijs. Speciale kaarten leg ik opzij en neem ik enkel mee als ze echt nodig heb.

Volgens mij draag je trouwens ook nog enkele relikwieën bij je die nog weinig nut hebben. :-)
http://www.radio1.be/programmas/peeters ... oep-kennen
Dafke schreef:Klein geld steekt los in mijn broek. Al heel mijn leven.
+1. Compacte portefeuilles en munten rijmen gewoon niet.
Dafke schreef:Yep, ik dacht ook dat het dik was, maar IRL helemaal niet zoals ik verwacht.
En neen, ik steek hem in mijn broekzak. De zijkant dus en niet achteraan. De kant waar ook mijn enkel geld in zit.
Ah nee, bij mij moet die portefeuille achteraan zitten, zonder dat ze gaat hinderen bij het zitten.
Smartphone zit vooraan links, munten en sleutels rechts.

Die Secrid is 2,5cm dik. Mijn Allet Slim is er 4mm als ze leeg is. Nu gevuld iets minder dan een centimeter. Leeg weegt ze 17 gram. Die Secrid 120 gram. Wereld van verschil imho, maar als je ze idd achteraan niet draagt, kan het minder kwaad.

Is er trouwens een manier om sneller aan dat nieuw formaat rijbewijs te geraken? Op de website van de ene gemeente staat er dat ze gaan wachten tot 2033, en de andere gemeente schrijft dat ze dit gaan combineren met de hernieuwing van je identiteitskaart. Aangezien de mijne net vernieuwd werd moet ik dus nog zeker 5 jaar wachten? :x
Afbeelding
axs
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 215 keer

Je papieren rijbewijs Kan je gewoon gaan omwisselen op het stad/gemeentehuis tegen betaling.

Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

en met beperkte geldigheid geloof ik.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

r2504 schreef:Men zou beter iets uitvinden om het aantal kaarten te beperken... ik zit hier gewoon al met 13 kaarten !
FidMe!
Zorba
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 57 keer

FidMe s****, ik gebruik veel liever Stocard. Barcodes werken beter en de app ziet er ook stukken beter uit dan FidMe.
brubbel
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 167 keer

iceke schreef:Ik heb de enkele nu al een paar maand, wreed content van, alleen is het leder nogal krasgevoelig.. Tip : mijn nieuwe mastercard is zonder relief, als je nog een oude hebt, best eens gaan wisselen, kan er weer een kaartje meer bij.
In Het begin is het nog al frutselen met cash, maar als deze wat ingewerkt is krijg je er makkelijk een biljet of 20/30 in.
Ik dacht even dat het over de zetels en het handschoenkastje van een bmw ging.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Sub Zero schreef:FidMe!
Gebruik ik eveneens... zitten er nog meer in... maar het probleem blijft dat het scannen van de barcode op de meeste plaatsen nog steeds niet werkt (en dan moet de persoon aan de kassa steeds het nummer intypen wat alleen maar extra tijd vraagt). Fidme heeft trouwens vaak problemen met het herkennen van atypische barcode formaten die bepaalde winkels hier gebruiken.

Feit blijft dat je je identiteitskaart, rijbewijs, bankkaarten, mastercard, maaltijdcheques, tankkaart, badge... gewoon niet in Fidme kan stoppen.
Joe de Mannen schreef:en met beperkte geldigheid geloof ik.
Is inderdaad nog maar 10 jaar geldig. Ben trouwens enkele maanden het mijne gewoon gaan omwisselen (tegen betaling) om geen problemen te hebben op verlof met m'n oud "vodje".
iceke
Elite Poster
Elite Poster

Goh, 10-12 kaarten & 1000€ cash in briefkes van 50€ in zo'n klein formaat is gewoon handig, heb je meer kaarten bij dan denk ik dat al die ultra small wallets niet van toepassing zijn.

Soit, just nieuw speelgoed gekocht, mag dit ook ? :angel:
Afbeelding

& dit is deze week ook toegekomen.

Afbeelding
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

Hier ook Secrid portefeuille, zeer handig als je het mij vraagt!
Heb ze nu bijna een jaar en geen seconde spijt van gehad!

Stocard op de gsm, met amoled scherm werkt dat vrij goed!
TiTanium
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Sony KD-55X8509C 4K televisie ter vervanging van een TV met defecte HDMI poorten. Van 42" naar 55" zal wel ff verschieten zijn.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Stocard ook in gebruik.. Carrefour daarstraks geen enkel probleem.
thomasv
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 52 keer

OnePlus 2! :beerchug:
 iPhone 12 Pro —  iPad (9th Gen) —  Apple TV 4K (2nd Gen) —  MacBook Pro
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Mezelf getrakteerd op een Xbox One (na oude PC en iPads te verkopen) .. de Halo5 Limited Edition Console uiteraard, met ineens een Turtle Beach StealthX 500 wireless 7.1 headphone. Zalig geluid !
Volgende op het lijstje is een beamer en scherm om de man cave verder af te werken ...
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
johand
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 14 keer

Als er muzikanten (of studenten muziek) zijn op het forum, net een mooie app gevonden. iReal Pro. kleine kost om steeds een band te hebben die meespeelt met je instrument. Beetje zoals Band In A box, maar dan x maal goedkoper
http://irealpro.com/
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Eindelijk een espresso toestel gekocht inclusief koffiemolen en mijn volautomaat aan de kant geschoven. Maar espresso maken is toch een stuk moeilijker dan ik dacht. Smaak hangt af van maalgraad van de bonen, hoeveelheid koffie, stevig of minder stevig aangestampt, doorlooptijd van het water... pffff.... het heeft allemaal zijn invloed op de smaak. Het is de La Nuova Era Agata.
Bijlagen
Schermafbeelding 2015-11-06 om 16.32.13.png
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Dan moet je toch wel HEEL erg graag koffie drinken :)

Ik DRONK heel erg graag koffie, maar door stress en anderen zaken een hoge bloeddruk.. Dus koffie is een no go meer.. Dat was 2 maanden afkicken.
Als ik nu een koffie drink, wat voor mij vroeger echt water was, dan voel ik dat enorm en ik moet het echt niet na 17u drinken, hoe plat ook, want dan slaap ik moeilijker.
Vroeger dronk ik dubbele espresso's net voor het slapen gaan, zonder probleem.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

Heel graag koffie drinken, niet echt. Alleen, voor de 2 of 3 kopjes die ik per dag drink, mag het wel goed van smaak zijn. Daarom de beslissing om mijn volautomaat te vervangen door zoiets. Italiaanse makelij, 2 boilers, warmtewisselaar waardoor je tegelijkertijd kan stomen en koffie maken. Als je trouwens mijn verzameling horeca materiaal thuis moest zien, dat kan tellen. En zoals je kan zien, weinig toeters en bellen. 1 schakelaar om aan en uit te zetten, 1 schakelaar om de koffie door te laten lopen, stoompijpje en manometer. Kreng weegt iets van een 15 kilo.
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

En ... Hoe vergelijkt dat met een nespresso ? Dat drink ik wel graag, heb zo eentje met auto melkstomer erbij. Als ik dat vergelijk met bvb het max havelaar machine bij mijn klanten, brrrr ...

Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
iceke
Elite Poster
Elite Poster

Goh, hoe vergelijkt dat..... dat is eigenlijk heel simpel :
Bij Nespresso zit je vast aan 20 soorten koffie die heel degelijk zijn & een machine die goed zijn werk doet.
Bij een Espresso machine zit je aan niks vast hé , je kiest je bonen, je kiest hoe fijn je ze maalt & je kiest de temp & druk van het water.
'Hoever wil je gaan voor je kopje prut ? :angel:
XIII
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 1 keer

ook eens stoefen, eind dit jaar komt dit beeste binnen
Afbeelding
Afbeelding
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Kan er niet aan doen maar met die deurtjes van achter doet mij dat steeds denken aan een lijkenwagen :oops:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

Sasuke schreef:En ... Hoe vergelijkt dat met een nespresso ? Dat drink ik wel graag, heb zo eentje met auto melkstomer.
Heb nog nooit nespresso of aanverwante toestanden gedronken. De koffie in die dingen is ver te zoeken. Aroma's zitten er des te meer in. En wat die melkopschuimer betreft: ooit al eens in Spanje of Italië koffie gaan drinken? Daar wordt een kannetje melk gewoon opgeschuimd met het stoompijpje. Zo doe ik het ook.
Vergeet ook de prijs van die pads of cups mee in te calculeren. Bonen heb je al voor weinig geld terwijl die cups een veelvoud van de prijs kosten. Op lange termijn bekeken, want zo een toestel gaat vele jaren mee, denk ik dat je goedkoper af bent met een dure machine en bonen dan met een toestel dat werkt met pads of cups.

heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

En wat die melkopschuimer betreft: ooit al eens in Spanje of Italië koffie gaan drinken? Daar wordt een kannetje melk gewoon opgeschuimd met het stoompijpje. Zo doe ik het ook.
Dat is toch niet gelinkt aan een land? Dat is gewoon de "standaard procedure" om melk op te schuimen?
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

Dat is inderdaad niet gelinkt aan een land. Alleen worden hier die toestellen verkocht met melkopschuimer en mensen kopen dat dan. Kwestie van met zo een feature uit te kunnen pakken zeker? En een melkopschuimer dient in dat geval alleen waar het voor bedoeld is, namelijk melk verhitten. Vergeet het maar om water te verhitten voor thee bijvoorbeeld. Om nu van standaard procedure te spreken durf ik niet zeggen getuige de reactie van sasuke.

Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

iceke schreef:Goh, hoe vergelijkt dat..... dat is eigenlijk heel simpel :
Bij Nespresso zit je vast aan 20 soorten koffie die heel degelijk zijn & een machine die goed zijn werk doet.
Bij een Espresso machine zit je aan niks vast hé , je kiest je bonen, je kiest hoe fijn je ze maalt & je kiest de temp & druk van het water.
'Hoever wil je gaan voor je kopje prut ? :angel:
Dat kies je niet. Deze moeten juist zijn om een perfecte espresso te zetten. Bonen te grof gemalen, of uw temperatuur te hoog/laag en uw espresso trekt op niets.

Dat is dan ook het voordeel van een Nespresso tov een gewoon espresso toestel, de consistentie van de kwaliteit. Nadeel is natuurlijk dat je wordt uitgelachen door barista's.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
iceke
Elite Poster
Elite Poster

Ik lach die barista's ook elke morgend uit hoor, Capsule in m'n Nespresso & 20 sec later genieten... Een echte espresso zal ik wel bij hun in't café gaan drinken.
Ik heb daar gewoon de tijd & zin niet voor om elke morgen mijn bonen vers te malen enz., moest er nu elke morgen een "prente" voorbijkomen in een kort rokske, dan mischien. :angel:
Zorba
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 57 keer

Inderdaad, alles moet snel gaan tegenwoordig en daardoor gaan veel mooie dingen verloren.

Ziet er een heel mooi toestel uit, Jack Daniels. Laat je koffietjes smaken :beerchug:
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Eind september een renovatieproject aangekocht :-)

Vorige maand V40 Ocean Race mogen kiezen op het werk (ik wacht met smart op de bestelbevestiging :) )
Volvo V40.PNG
Vorig weekend een Lumia 830 (omdat men 920 plots dood was :( , wou ik nog een jaartje mee doordoen )
Afbeelding
Wel gratis fatboy charging pillow bij gekregen
selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Speelgoed toch hé?
IMG_4628.JPG
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”