GERUCHT: Belgacom past ADSL formules aan

Nieuws omtrent telecom
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Bovenstaande is op basis van wat we tot nu toe met redelijke zekerheid weten. (Of plus 400 up krijgt is nog nergens vermeld!)

Het is ondertussen wel duidelijk dat belgacom de formules aanpast... maar ik zou toch graag één persberichtje zien van hun waar alles mooi op een rijtje staat, want het is een heksenpot nu.
NuKeM
LangeName

NuKeM,

neemt u van mij aan dat wat ik post klopt :D

trouwens hier kun je meer info vinden over de light, go & plus snelheden e.d.
hier over de power pack optie :D
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Contacteer:

Ah, sorry dan, daar had ik over gekeken :)
Denk dat we op basis van die cijfers dan misschien best de startpost aanvullen of een nieuwe topic maken.

Add: Startpost aangepast
Laatst gewijzigd door NuKeM 10 jan 2005, 19:03, in totaal 1 gewijzigd.
NuKeM
Polleke
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 2 keer

Die bijkomende mailboxen voor een Go'tje werken toch al. Wat ik er moet mee aanvangen is me een raadsel, want k'heb eigenlijk al mailboxen genoeg. 15 bijkomende alliassen is er eigenlijk ook ietwat over ;-).
T'zal de geste zijn die telt zeker.
Maar allé : Als je meer krijgt voor dezelfde prijs, mag je niet klagen hé.
Met vriendelijke groeten,

Polleke
Seal
Pro Member
Pro Member

LangeName schreef:De 0 moet er wel degelijk bij, als je geen 9 cijfers invult zul je zelfs niet kunnen valideren :D

Ik doel op het intern gebruik van die nummers hé.
Voor het publiek is dat idd met de 9 cijfers.

Vraag het maar eens aan een BGC medewerker van de dienst storingen ofzo.
You'll see.
Teebee
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 40 keer

Ik kan als PLUS zijnde geen power kiezen ?

IS ook niet logisch, wel ?
LangeName

Voor pappie & mammie, zoon & dochter é, het perfecte gezinnetje, met elk zen mailbox :D
Als je echt nie weet wa gedaan dermee, geef ze weg als kado ofzo (wel nie komen klagen als ze u gierig vinden, kzou u persoonlijk nie graag zien afkomen met "wa dachte van ne gratis @skynet.be mailbox?") :p
LangeName

Seal schreef:
LangeName schreef:De 0 moet er wel degelijk bij, als je geen 9 cijfers invult zul je zelfs niet kunnen valideren :D

You'll see.

bwa vragen zal nie echt nodig zijn, kgebruik die proggies zelf dagelijks :D
Weetgraag
Erelid
Erelid
Contacteer:

Seal schreef:

You'll see.

Ik heb geen 2 telefoonrs, enkel hetgene ik ingeef en kom nu niet af met de vraag of ik mijn factuur wel betaald heb.
Het zal zijn eigen wel oplossen zeker :evil: :evil:

Greetz
Weetgraag :wink:
"Carpe Diem"
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Weet ge, ik vind het nu eigenlijk al hééél wat minder interessant. Voor mij, een adsl go'er, gaat enkel de download van 3,3 naar 4 mbit down. Al de rest blijft hetzelfde. Moet ik nu blij zijn?
Seal
Pro Member
Pro Member

LangeName schreef:
Seal schreef:

You'll see.

bwa vragen zal nie echt nodig zijn, kgebruik die proggies zelf dagelijks :D

Dan weet je toch dat voor intern gebruik die nul der eigenlijk niet moet staan.
Of heb ik dan foute inlichtingen gekregen van die dude?
Want het is toch niet dat je adhv 03 kan zien op welke centrale iemand zit.
Wel aan 321 (in mijn geval dan).

Ma bon, we dwalen af.
Hier in ieder geval -> 13/04/2005 tot 30/04/2005
Ma ja, ik ben nog een van de gelukkigen die via A2F surfen.
Ik heb al méér dan een half jaar 4096/512.

Beetje nutteloos dus hé.
Arrigi
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

meon schreef:Weet ge, ik vind het nu eigenlijk al hééél wat minder interessant. Voor mij, een adsl go'er, gaat enkel de download van 3,3 naar 4 mbit down. Al de rest blijft hetzelfde. Moet ik nu blij zijn?

Ja :)
Jij betaalt het minste, krijgt het minste... zo denkt Belgacom ;) .
Je kan misschien vragen om op 3,3 te blijven :twisted:
LangeName

meon,

onlangs werd de uploadsnelheid voor een go aangepast naar 192
nu krijg je 4 Mbps ipv 3.3 Mbps
je krijgt ook nog eens 3 extra mailboxen

wat zegt men ook al weer over dat gegeven paard en zen bek? :p
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

Aargh! Teleurgesteld... :(

Door een beetje extra downloadspeed te geven, benadrukt Belgacom enkel het feit dat Telenet nen hoop sneller is in dat departement. Extra uploadspeed en volume is waar de Skynet Go klant zit op te wachten! :)
LangeName

Seal,

klopt, das omdat er anders iedere maand een nieuwe 0 in de toetsenborden geplaatst moet worden :wink:
rsca
Plus Member
Plus Member

belgacom zijn geldwolven :twisted:
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 208 keer

Ow ja als je mailboxen add noteer het paswoord want deleten of resetten lukt dus niet ?
Weetgraag
Erelid
Erelid
Contacteer:

(klein beetje offtopic)

Al eens gekeken naar de laatste resultaten van de speedtest, van de skynet abos is er bijna geen meer boven de 2000kbits.
Ze zijn aan't werken denk ik.

Greetz
Weetgraag :wink:
"Carpe Diem"
Nob
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 109 keer
Contacteer:

yeee en de upload blijft maar weer is steken op stone-age niveau.

Dankuwel BGC dat ik nu 700 Kbit sneller ga, ik zal het zeker merken als ik surf. (NOT)

greetz,

Nob
stevos
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 6 keer
Contacteer:

Teebee schreef:Ik kan als PLUS zijnde geen power kiezen ?

IS ook niet logisch, wel ?

je hebt gelijk,want ik zou die snellere upload ook wel willen op mijn plus,desnoods voor een meerprijs :?
meon
Administrator
Administrator
Contacteer:

LangeName schreef:meon,

onlangs werd de uploadsnelheid voor een go aangepast naar 192
nu krijg je 4 Mbps ipv 3.3 Mbps
je krijgt ook nog eens 3 extra mailboxen

wat zegt men ook al weer over dat gegeven paard en zen bek? :p

Dat dat paard nog altijd een klein veulentje is?
Upload werd beetje bijgedruppeld tot 192. Verpletterende snelheden zijn dit gewoon.
4 mbps. Juicht! Ga je dat voelen tijdens het surfen? Neen. Ga je dat voelen tijdens het downloaden van 3 gb? Neen (of je nu 2,5 uur moet wachten of een kwartier langer maakt écht niet uit).
3 mailboxen extra. Fijn: 4 mailboxen voor enkel spam, ik gebruik er geeneen, maar dat zal wel te maken hebben met het feit dat ik een eigen domein heb met oneindig veel mailboxen en aliassen.

Om maar te zeggen dat het me wééral diep teleur stelt. :cry:
Nob
Erelid
Erelid
Contacteer:

In .nl doen ze een upgrade en de snelheden verdubbelen bijna. (limiet moeten ze niet upgraden, die staat zowiezo al op FUP)

In .be doen ze een upgrade en ze sturen u naar huis met een dooie mus in ne zak.

greetz,

Nob
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Contacteer:

Ik ben blij met de mailboxen en denk dat vele gezinnen hier wel blij mee zullen zijn.
Dat de up niet is veranderd, is geen ramp (bij normaal gebruik merk je hier amper iets van, ook bij het gamen (tenzij je wil hosten)).
De standaardlimieten blijven laag (toch voor de Go), de Plus is nu wel in orde qua limiet, maar niet qua prijs vind ik.
De verhoging van 700kbit/s is niets in vergelijking met de verdrievoudiging van een tijdje terug (ik kijk uit naar de dag dat er 6Mbit/s over mijn ADSL wordt gepompt).
NuKeM
Nob
Erelid
Erelid
Contacteer:

Dat de up niet is veranderd, is geen ramp (bij normaal gebruik merk je hier amper iets van, ook bij het gamen (tenzij je wil hosten)).

Je merkt daar wel veel van als je is een mail met een leuke attachment wil doorsturen he. Of met videoconferencing... En idd mensen die met meer als 3 of 4 tegen elkaar willen spelen...

greetz,

Nob
qless
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 127 keer
Contacteer:

Het rare is dus dat die tool wel bij mij valideert, echter ik heb geen Skynet, maar een Easynet abo ;)
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 208 keer

qless schreef:Het rare is dus dat die tool wel bij mij valideert, echter ik heb geen Skynet, maar een Easynet abo ;)

Nog steeds turbolines en geen broba :)
rtl
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 31 keer

my god, die verhoogde upstream is niet eens voor iedereen
de zoveelste ontgoocheling in belgacom, voor mijn part kunnen ze de pot op
Blue-Sky
Erelid
Erelid

LangeName schreef:Voor pappie & mammie, zoon & dochter é, het perfecte gezinnetje, met elk zen mailbox :D
Als je echt nie weet wa gedaan dermee, geef ze weg als kado ofzo (wel nie komen klagen als ze u gierig vinden, kzou u persoonlijk nie graag zien afkomen met "wa dachte van ne gratis @skynet.be mailbox?") :p
Wel dat vind ik zeer interessant, eentje welke mijn dochter kan gebruiken en eentje voor mijn alias blue-sky enz... de huidige alias is dan te verwijderen...om er nadien een echte pop3 van te maken.
Of zie ik dat verkeerd? Die huidige alias, heeft het nadeel als men daar antwoord, dat je dan je echte (actuele) pop3 e-mailadres mee verzend.

Maar nu loop ik wel op de datum vooruit... :-)
LangeName

Pffff, ben hier niet gekomen om de zoveelste discussie aan te gaan van Belgacom dit, Belgacom dat, heb hier enkel een paar posts gemaakt om duidelijkheid te scheppen.
Sommige mensen kun je gewoon niet tevreden stellen...

@Blue-Sky
Stel je hebt 1 login.
fa123456 (dus ook het emailadres [email protected]), daarvoor heb je 2 aliasses aangemaakt.
[email protected] & [email protected]

Nu kun je gewoon, bv voor je dochter een extra pop3 aanmaken.
login daarvoor zal dan bv f0123456 (met emailadres [email protected]) zijn.
Je logt in met je fa, wist de alias [email protected]
Je logt daarna in met je f0 en maakt de alias [email protected] aan.

Nu heb jij je fa login met email [email protected] en je dochter haar eigen aparte mailbox met [email protected]

:D
Best nog even identiteiten instellen in je outlook
http://selfcare.belgacom.net/index.html ... ate:search (als zoekterm: 'identiteit' en je zou voldoende info moeten vinden)!
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Contacteer:

Je moet het niet persoonlijk opnemen wat hierboven staat LangeName, de mensen zijn u dankbaar voor het brengen van wat klaarheid, ze zijn alleen boos op Belgacom (niet op jou).
NuKeM
mrgoolie1

is het mogelijk met een plus login in te loggen als je een go account hebt en hierdoor ook tegen 400kbit kunt uploaden?:p

bedankt
Arrigi
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Mrgoolie, de plus abonnementen hebben waarschijnlijk geen upload upgrade. Als je die 400kbit upload wil moet je een go abonnement met een Power pack hebben.
Vieten
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 6 keer
Contacteer:

LangeName schreef:Sommige mensen kun je gewoon niet tevreden stellen...

Dat vind ik nu eigenlijk ook, meer krijgen voor dezelfde prijs en er minder tevreden voor zijn.
:?

't Zijn in elk geval weer enkele redenen minder om naar de concurrentie te gaan.
deej
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

384 up / 3.3 down voor 34€ per maand. ik blijf waar ik ben :-).

En als ge het echt zo'n afzetterij vindt bij Belgacom, verander dan van ISP hé mannen.
rsca
Plus Member
Plus Member

Ik zou graag die 400kbits hebben voor een plus abbonnement.
We betalen 55€ immers!!!
Als ze dit zouden doen dan zou ik pas tevereden zijn over skynet.
johnny202020

Gewoon van ISP veranderen

4096/512 80GB 66.5€ 8)
Gast

rsca schreef:Ik zou graag die 400kbits hebben voor een plus abbonnement.
We betalen 55€ immers!!!
Als ze dit zouden doen dan zou ik pas tevereden zijn over skynet.

Ik moet mij aansluiten bij de mening van rsca ( :twisted: )
Ikzelf zit ook bij ADSL +, en we betalen 55€ in de maand, het duurste adsl abonnement, dus zouden wij toch alles moeten hebben wat de andere heeft right? :!: :???:
meon
Administrator
Administrator
Contacteer:

johnny202020 schreef:Gewoon van ISP veranderen

4096/512 80GB 66.5€ 8)

Een collega op het werk gaat naar Nederland verhuizen, gewoon omdat je in België geen snelle lijn kan krijgen als particulier, zelfs al zou je willen betalen.
In PC-Active van deze maand staat trouwens een artikel over de limietloosheid van Nederlandse providers ... Wanadoo NL is van Fair Use naar ongelimiteerd gegaan, omdat ze "hun klanten willen laten proeven van het Internet, zoals het bedoeld is, je moet er van kunnen genieten". Waarom is die ingesteldheid niet in België mogelijk?

Ik blijf maar bij skynet omdat ik mezelf blijf wijsmaken dat het ooit wel zal verbeteren ... En dat gebeurt dan ook, maar telkens op teleurstellende manier. Enkel de upgrade van 1,1 naar 3,3 vond ik een indrukwekkende verbetering. De rest vind ik het vernoemen niet eens waardig (antispam en virusscanning op de mailbox, upgrade van de upload van 128-192). Dat is het denk ik dan ook, voor de rest is m'n abonnemen nog niet veel veranderd sinds ik me 4 jaar geleden heb aangesloten ...
qless
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 127 keer
Contacteer:

meon schreef:
johnny202020 schreef:Gewoon van ISP veranderen

4096/512 80GB 66.5€ 8)

Een collega op het werk gaat naar Nederland verhuizen, gewoon omdat je in België geen snelle lijn kan krijgen als particulier, zelfs al zou je willen betalen.
In PC-Active van deze maand staat trouwens een artikel over de limietloosheid van Nederlandse providers ... Wanadoo NL is van Fair Use naar ongelimiteerd gegaan, omdat ze "hun klanten willen laten proeven van het Internet, zoals het bedoeld is, je moet er van kunnen genieten". Waarom is die ingesteldheid niet in België mogelijk?

Ik blijf maar bij skynet omdat ik mezelf blijf wijsmaken dat het ooit wel zal verbeteren ... En dat gebeurt dan ook, maar telkens op teleurstellende manier. Enkel de upgrade van 1,1 naar 3,3 vond ik een indrukwekkende verbetering. De rest vind ik het vernoemen niet eens waardig (antispam en virusscanning op de mailbox, upgrade van de upload van 128-192). Dat is het denk ik dan ook, voor de rest is m'n abonnemen nog niet veel veranderd sinds ik me 4 jaar geleden heb aangesloten ...

Al de problemen (lage downloadlimieten, lage down en up snelheden) komen doordat er in Belgie geen ECHTE concurrentie bestaat. Op ADSL heb je Skynet/Belgacom en op kabel heb je Telenet.. Allebei hebben ze ongeveer 45% van de markt in Vlaanderen in handen en vinden dit eigenlijk wel prima.

In Nederland heb je ADSL van KPN, Versatel, bbned, BabyXL en nog wat kleintjes die allemaal eigen DSLAMS hebben. En dan nog eens (afhangelijk van het gebied) een goede/redelijke internet toegang via de kabel. KPN is is door (vooral bbned) gedwongen om haar snelheden te verhogen omdat bbned gewoon als eerste 8 Mbps/1Mbps deed.

Dus moest Scarlet wat groeien (of Versatel) dan heb je de 3e grote speler op de markt. Dan gaat er eens wat gebeuren...
Akira
Elite Poster
Elite Poster

ik ben tevreden van skynet en de limietsverhoging neem ik met open armen aan.

Dat van die up vind ik ook wel raar dat enkel een power users (go + power pack) 400kbps krijgt.

Terwijl een aantal mensen die vaak veel dingen moeten doorsturen met een plus abbo zitten omdat een office pakket veel te duur is.

Maar persoonlijk betwijfel ik of de verhoging van de upload goed is voor mij. Mijn download speed dropt al van af ik aan meer dan 10KB/s up (kan ik meestal maar iets van een 50à70KBps down meer hebben). Enkel voor als ik echt een groot bestand moet doorsturen voor school is een uploadverhoging goed.
De download snelheid vind ik leuk maar was niet echt nodig daar 350KB/s voor mij al ruimschoots voldoende was maar nu heb ik mijn bestandjes nog rapper binnen :).
Ik ben vooral blij met limietverhogin :-D lekker veel anime leechen
de pispaal <<
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”