USB poorten probleem

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee? Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
trikke2705
Plus Member
Plus Member
Berichten: 176
Lid geworden op: 01 jan 2012, 11:15
Locatie: Herselt
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 12 keer

Hoi mensen. Ik heb een probleem met mijn USB poorten, toch met 2 van de drie. Telkens ik er een USB stick of een toestel inplug loopt de laptop min of meer vast (Windows 8) en heb ik geen verbinding meer met het internet. Iemand een idee wat ik er zelf zou kunnen aan doen of best ermee naar de winkel? Wanneer ik de laptop uitzet met de toets zeg laar en weer opstart dan verloopt alles weer normaal....met uitzondering van de USB poorten uiteraard. Alvast bedankt


Sent from my iPhone 5S using Tapatalk.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Problemen met USB poorten is meestal "dikke ellende" :-(

Je kan eens proberen in je device manager alles van USB te deleten en je PC te herstarten... maar meestal zit het probleem veel dieper (en is vaak een reinstall van Windows de enige oplossing).
Gebruikersavatar
trikke2705
Plus Member
Plus Member
Berichten: 176
Lid geworden op: 01 jan 2012, 11:15
Locatie: Herselt
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 12 keer

Ojee, dacht al dat het niet van de poes zou zijn....


Sent from my iPhone 5S using Tapatalk.
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Gebeurt het met alle sticks? Onafhankelijk van het bestandssysteem (FAT32, NTFS, ...)?
Test eens met ongeformatteerde stick (> delete partition)?
Test eens met een USB powered (2,5") externe HDD? En met een external powered (3,5") externe HDD?
Wat als je een printer of iets dergelijks aansluit?

Verwijder de USB drivers/poorten in "hardware" en laat Windows opnieuw zoeken en installeer ze dan opnieuw.
Update de drivers van de fabrikant van het moederbord/USB controller.

Als het probleem onoplosbaar lijkt en je wil niet herinstalleren: koop een (powered) USB hub en hang die op de enige nog goed werkende USB poort.
Als het over een desktop gaat: kijk eens of er op het moederbord nog andere connectors/poorten zijn waarop je de USB poorten kan aansluiten?
Gebruikersavatar
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1778
Lid geworden op: 28 dec 2008, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
Bedankt: 250 keer

Boot eerst eens een Linux Live CD om te zien of het probleem zich daar ook voor doet.

Indien wel: hardware probleem (kapotte connector, geforceerde poort)
Indien niet: software/driver probleem op uw Windows
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”