HDD naar SSD

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
sissel1950
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Wil HDD vervangen door een SSD. Bezit een legale DVD/CD van windows 7 en zou die willen installeren en daarna upgraden naar windows 10.
Windows 7 kan ik niet installeren. Nu heb ik wat forums bezocht en zou blijken dat windows 7 niet onder UEFI draait? Heb in BOOT dvd/CD als eerste gezet.
Dit staat erin BOOT: When legacy support is enabled, BIOS will load compatibility support module (CSM) to support legacy OS such as windows 7 enz. When legacy support is disabled, BIOS will boot in UEFI mode without CSM to support never OS such windows 8.
Ik begrijp hieruit dat ik dus moet switchen.

Alvorens hierin te prutsen wil ik hier wat raad vragen alvorens te beginnen. Is het verstandig om disabled te wijzigen in enabled om dan toch win 7 te installeren op SSD? Werk met laptop. Wil win 7 installeren omdat ik geen SATA-USB kabel wil aanschaffen omdat die dan achteraf overbodig is en ik win 7 toch bezit.
Dank.
Amazor
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 60 keer

Ik antwoord niet exact op je vraag, maar heb je al de upgrade gedaan van Windows 7 naar 10 op je gewone harde schijf?

Zoja kan je eenvoudig meteen Windows 10 installeren op je nieuwe SSD. Je Windows 10-licentie is op dat moment al aan je moederbord gekoppeld.
Als er vòòr en tijdens de installatie een key gevraagd wordt, op 'overslaan' klikken, na de installatie wordt Windows 10 automatisch geactiveerd.

Er is al geschreven geweest dat met die Win10-upgrade geen hardware vervangen mag worden met die 'gratis' licentie, maar zelf heb ik al op 2 pc's hardware gewijzigd.
Zolang je moederbord gelijk blijft zal dat allemaal wel meevallen.
Internet: Telenet Internet Fiber 200
TV: Telenet (DC-AD2200 + CI+) /// TV Vlaanderen Basic+ (VU+ Duo 4K SE)
Fixed: Telenet FreePhone Europe /// WeePee Telecom (Gigaset C530 IP)
Mobile: Proximus Enterprise Mobile M (Xiaomi Poco F3) /// BASE 0
sissel1950
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Heb een kloon gemaakt van de HDD en dan overgezet naar SSD. Werkt perfect.

Dank.
Flippi
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 64 keer

Amazor schreef:Ik antwoord niet exact op je vraag, maar heb je al de upgrade gedaan van Windows 7 naar 10 op je gewone harde schijf?

Zoja kan je eenvoudig meteen Windows 10 installeren op je nieuwe SSD. Je Windows 10-licentie is op dat moment al aan je moederbord gekoppeld.
Als er vòòr en tijdens de installatie een key gevraagd wordt, op 'overslaan' klikken, na de installatie wordt Windows 10 automatisch geactiveerd.

Er is al geschreven geweest dat met die Win10-upgrade geen hardware vervangen mag worden met die 'gratis' licentie, maar zelf heb ik al op 2 pc's hardware gewijzigd.
Zolang je moederbord gelijk blijft zal dat allemaal wel meevallen.
Bij de nieuwste update van Windows 10 op 10-11-2015 a.s. zal het niet meer nodig zijn om eerste te upgraden van Windows 7 of 8 naar Windows 10. Het zal dus mogelijk zijn om direct een clean install van Windows 10 te doen en die met je Windows 7 of 8 key te activeren.
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”