Belgische telco Mobistar gaat nog dit jaar digitale kabel-tv
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
- Bedankt: 253 keer
deze "belgische" (wan)toestanden hebben hen gelukkig niet belet om een idee te lanceren wat hun (op termijn) een speler van formaat zou kunnen maken, hopelijk...
https://www.mobistar.be/nl/producten-en ... ernet-home
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
- Bedankt: 267 keer
We kunnen hopen.wied schreef:deze "belgische" (wan)toestanden hebben hen gelukkig niet belet om een idee te lanceren wat hun (op termijn) een speler van formaat zou kunnen maken, hopelijk...
Alleen vrees ik er voor dat dit niche markt zal blijven doordat er geen TV is, tel is het probleem niet. En voor TV moeten ze naar LTE-Broadcast gaan kijken (of DVB-T2), puur iedereen een aparte TV stream geven over LTE is waanzin op vlak van capaciteit. En LTE-Broadcast icm met hun spectrum is nog een uitdaging om een degelijk (HD) TV aanbod te kunnen genereren.
Al zie ik dit misschien wel op grote (en ongelimiteerd internet groot) schaal oppakken als Mobistar met 5G het van het begin af goed maakt op een tegen dan sterke glas backhaul. De technologien die, waarschijnlijk, in 5G zullen zitten maken dat wellicht mogelijk.
Blijkbaar loont FTTH niet voor Mobistar, zelfs wanneer ze al een netwerk backhaul hebben liggen voor hun 2G/3G/4G. Zou het dan toch aan het belgisch regulatorisch klimaat leggen. In FTTH investeer je namelijk niet als je die na 2 jaar moet openstellen tegen lage tarieven.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
- Bedankt: 253 keer
qua potentieel blijft het waarschijnlijk bij een kleiner niche-afzetgebied. Insiders op dit forum (MV) hebben niettemin al eens geopperd dat europa zelf op een duopolie afstevent. Moest dat gebeuren zie ik niet hoe ons belgisch kalifaat overeind kan blijven! Hoop doet leven dus
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 53 keer
- Contacteer:
Voor zover ik weet heeft Mobi* geen eigen fiber, en huren ze voor hun backhaul glasvezel in bij telenet & syntigo (eurofiber).AndRo555 schreef: Blijkbaar loont FTTH niet voor Mobistar, zelfs wanneer ze al een netwerk backhaul hebben liggen voor hun 2G/3G/4G. Zou het dan toch aan het belgisch regulatorisch klimaat leggen. In FTTH investeer je namelijk niet als je die na 2 jaar moet openstellen tegen lage tarieven.
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
- Bedankt: 267 keer
Ik ben niet echt zo goed op de hoogte, thanks voor de verduidelijking.Roygenz schreef:Voor zover ik weet heeft Mobi* geen eigen fiber, en huren ze voor hun backhaul glasvezel in bij telenet & syntigo (eurofiber).AndRo555 schreef: Blijkbaar loont FTTH niet voor Mobistar, zelfs wanneer ze al een netwerk backhaul hebben liggen voor hun 2G/3G/4G. Zou het dan toch aan het belgisch regulatorisch klimaat leggen. In FTTH investeer je namelijk niet als je die na 2 jaar moet openstellen tegen lage tarieven.
Nog steeds een schaalvoordeel vs een onafhankelijke FTTH provider dei bij 0 moet beginnen bij die mannen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
- Bedankt: 60 keer
Deze formule zal vooral aangekocht worden door oudere mensen,die niet veel op internet gaan,ik zie wel een toekomst ervoor.
Natuurlijk wachten wij op de 3 p.
Deze formule zal vooral aangekocht worden door oudere mensen,die niet veel op internet gaan,ik zie wel een toekomst ervoor.
Natuurlijk wachten wij op de 3 p.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 24 keer
Stel ik plan om mobistar TV te nemen. Moet ik dan op mijn nieuw adres ook eerst bij Telenet de aanvraag voor inleg doen want ik vermoed dat de vorige eigenaars nooit Telenet digitale TV genomen hebben
Verstuurd vanaf mijn Nexus 5 met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn Nexus 5 met Tapatalk
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 5 keer
bij de installatie van mobistartv doen ze ook meteen de aansluitingen zoals telenet die moet doen. je moet dus niets bij telenet aanvragen. staat er voor je huis geen coaxbakje? van daaruit kan mobistar namelijk werken.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 25 keer
Hier zelfde probleem eigenlijk. Is een nieuwbouw waar ik al een paar jaar proximus heb. De coax ligt wel klaar onder de grond (ongeveer 40m) maar is nog niets aangesloten aan de straat kant. De coax aan het straat loopt trouwens bovengronds met betonnen palen.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
- Starter Plus
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 1 keer
Ik heb hier sinds een paar dagen zo'n proefopstelling van Mobistar :
TV
Werkt goed, nog iets scherper beeld dan Telenet (1080i ?), je kan niet van op afstand programmeren en voorlopig kan men mij niet zeggen of dit in de toekomst zal kunnen. Een app als Yelo is dan ook een gemis.
Mijn TV reageert eigenaardig op de HDMI aansluiting van de Mobistar decoder. Ik moet bv eerst op TV klikken om hem naar analoog te schakelen vooraleer ik hem kan uitzetten. Hij wil niet uitschakelen wanneer ik de decoder van Mobistar heb gebruikt.
Internet
Ik heb hier een intern netwerkje met een paar pc's, VOIP en printers. Een aantal werken met een vast IP adres (printers en AP's). Mijn IP netwerk is in het bereik 192.168.2.1-... De Mobistar modem (niet te krijgen in modem only versie) zijn bereik is 192.168.0.1-... Toen ik de installateur daar iets over zei, suggereerde hij mij de DHCP uit te schakelen van Mobistar. Maar dan werkt er dus niets meer. En ik ga al die IP instelling van mijn netwerk niet veranderen voor deze test. Mobistar ging mij hierover terugbellen maar ik wacht nu toch al een paar dagen zonder reactie. De snelheid is hoog, alles staat daar open. Met kabel aansluiting rechtstreeks op mijn laptop 192 Mbps, draadloos 89 Mbps (wel gemeten naast de modem)
Door de problemen met het uitschakelen van de decoder en de voorlopige onmogelijkheid om mijn intern netwerk aan de modem te hangen, is het gebruik momenteel gelimiteerd. Wordt vervolgd.
TV
Werkt goed, nog iets scherper beeld dan Telenet (1080i ?), je kan niet van op afstand programmeren en voorlopig kan men mij niet zeggen of dit in de toekomst zal kunnen. Een app als Yelo is dan ook een gemis.
Mijn TV reageert eigenaardig op de HDMI aansluiting van de Mobistar decoder. Ik moet bv eerst op TV klikken om hem naar analoog te schakelen vooraleer ik hem kan uitzetten. Hij wil niet uitschakelen wanneer ik de decoder van Mobistar heb gebruikt.
Internet
Ik heb hier een intern netwerkje met een paar pc's, VOIP en printers. Een aantal werken met een vast IP adres (printers en AP's). Mijn IP netwerk is in het bereik 192.168.2.1-... De Mobistar modem (niet te krijgen in modem only versie) zijn bereik is 192.168.0.1-... Toen ik de installateur daar iets over zei, suggereerde hij mij de DHCP uit te schakelen van Mobistar. Maar dan werkt er dus niets meer. En ik ga al die IP instelling van mijn netwerk niet veranderen voor deze test. Mobistar ging mij hierover terugbellen maar ik wacht nu toch al een paar dagen zonder reactie. De snelheid is hoog, alles staat daar open. Met kabel aansluiting rechtstreeks op mijn laptop 192 Mbps, draadloos 89 Mbps (wel gemeten naast de modem)
Door de problemen met het uitschakelen van de decoder en de voorlopige onmogelijkheid om mijn intern netwerk aan de modem te hangen, is het gebruik momenteel gelimiteerd. Wordt vervolgd.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
- Bedankt: 210 keer
Moeilijk te geloven dat beeld echt scherper is.
Misschien de afstelling tussen meerdere HDMI ingangen op je TV?
De zenders zitten niet 2 keer op de kabel, enkel de coderingssleutels zitten er meerdere keren op.
Misschien de afstelling tussen meerdere HDMI ingangen op je TV?
De zenders zitten niet 2 keer op de kabel, enkel de coderingssleutels zitten er meerdere keren op.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Moet het dan opgelost worden ? Het feit dat je je netwerk range niet zelf kan bepalen lijkt me voor 99% totaal geen probleem.satsurfer schreef:Oeps, en dat moet binnen 1 maand allemaal opgelost zijn?
Het feit dat Mobistar geen modem-only heeft geeft ook aan dat men voor "de massa" gaat, niet voor mensen met specifieke eisen.
- bollewolle
- Elite Poster
- Twitter: bollewolle
- Uitgedeelde bedankjes: 166 keer
- Bedankt: 89 keer
True , maar langs de andere kant kan het ook net een voordeel zijn om initieel ook op die doelgroep te focussen. Het zijn vaak de mensen waar anderen naartoe gaan om raad te vragen over technische topics en als zij tevreden zijn met Mobistar gaan ze het misschien ook sneller aan anderen aanraden. Kan onderdeel zijn van je marketing campagne. De vraag is alleen of de kosten-baten analyse positief is (aka zijn de kosten van een extra modem uitbrengen te verantwoorden tov het mogelijk aantal mensen die erdoor worden overtuigd). Ze zullen het allicht wel allemaal bekeken hebben (of hoop ik toch voor hen ).r2504 schreef:Het feit dat Mobistar geen modem-only heeft geeft ook aan dat men voor "de massa" gaat, niet voor mensen met specifieke eisen.
-
- Deel van't meubilair
Voor bedrijven die gaan spelen op prijs is die zo goed als altijd negatief voor niet standaard aanbiedingen... zij hebben massa nodig.bollewolle schreef:De vraag is alleen of de kosten-baten analyse positief is
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
- Bedankt: 313 keer
f***, weer tegenslag voor mobistar.
Mobistar devra encore patienter avant d'accéder au câble
http://www.lecho.be/entreprises/telecom ... 1-3061.art
Mobistar kan pas volgend jaar televisie-aanbod lanceren
http://www.tijd.be/ondernemen/telecom/M ... 1444984118
Het proces is vastgelopen bij de Franstalige toezichthouder Conseil Supérieur de l’Audiovisuel
Na de Franstalige waakhond moet ook nog de Conferentie der Regulatoren zijn fiat geven. En dan moet de Europese Commissie nog het licht op groen zetten. Daarvoor krijgt ze een maand de tijd. Tot slot dient de Belgische telecomregulator BIPT de eventuele Europese opmerkingen in een definitief besluit te gieten.
Mobistar devra encore patienter avant d'accéder au câble
http://www.lecho.be/entreprises/telecom ... 1-3061.art
Mobistar kan pas volgend jaar televisie-aanbod lanceren
http://www.tijd.be/ondernemen/telecom/M ... 1444984118
Het proces is vastgelopen bij de Franstalige toezichthouder Conseil Supérieur de l’Audiovisuel
Na de Franstalige waakhond moet ook nog de Conferentie der Regulatoren zijn fiat geven. En dan moet de Europese Commissie nog het licht op groen zetten. Daarvoor krijgt ze een maand de tijd. Tot slot dient de Belgische telecomregulator BIPT de eventuele Europese opmerkingen in een definitief besluit te gieten.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
We proberen nu al conclusies te trekken, maar we hebben het commercieel aanbod van Mobistar nog niet gezien.bollewolle schreef:True , maar langs de andere kant kan het ook net een voordeel zijn om initieel ook op die doelgroep te focussen. Het zijn vaak de mensen waar anderen naartoe gaan om raad te vragen over technische topics en als zij tevreden zijn met Mobistar gaan ze het misschien ook sneller aan anderen aanraden.r2504 schreef:Het feit dat Mobistar geen modem-only heeft geeft ook aan dat men voor "de massa" gaat, niet voor mensen met specifieke eisen.
Enkele het resultaat van enkele beta-testers (die een modem/router kregen voor de tests).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- cyberbug
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
- Bedankt: 77 keer
- Contacteer:
Vandaag Hebben ze hier mobistar TV + Internet komen installeren.
Installatie
De installateur is deze voormiddag langs geweest (ik was zelf niet thuis)
van wat ik gehoord heb was het een vriendelijke en enthousiaste kerel.
Hij heeft:
- een Mobistar branden decoder+remote geplaatst.
- een Mobistar branded modem met wifi geplaatst.
- de blijkbaar half doorgebrande versterker gratis vervangen (verklaart de schroeiplek tegen de muur)
deze werd vervangen door dit model (zonder de witte stikker) Afbeelding
Om de werking van Proximus tv en internet niet te verstoren heeft de installateur alle netwerk bekabeling gelaten zoals deze geïnstalleerd was.
De decoder maakt draadloos verbinding met de modem. (denk ik,
Eerste Ervaring.
TV
- beeld kwaltijd: hier merk ik weinig verschil met Proximus TV (misschien is er een Verschil maar op de 55" plasma merk ik het niet)
- Snelheid: Hier merk ik wel een groot verschil, dit werkt veel responsiever den Proximus TV er is een minimale delay op het geluid bij het zappen maar dit is veel minder dan bij Proximus.
- gebruikersgemak: Duidelijker menu's den Proximus. het is de installateur zelf gelukt om mijn ouders dit te laten gebruiken. tot voorheen gebruikte mijn ouders nog steeds het analoge tv signaal van Telenet dat nog actief was. de digitale tv van Proximus snapte ze niet.
buiten zappen heb ik nog niets getest, ik ben nog niet in de menu's geweest om te zien wat de opties zijn.
Internet
Dit werkt zeer snel (ik heb mijn pc op de modem gehangen ipv op Proximus.
een Speedtest geeft aan 191.89mbit Down / 11.22mbit Up
ik veronderstel dat het om een 200/12mbit verbinding gaat.
Vooral de 12 mbit upload is een verademing als je 5 mbit komt bij Proximus
Voor de rest kan ik er voorlopig weinig over zeggen.
- Gaan de snelheden het zelfde blijven ?
- gaat internet onbeperkt blijven of niet ?
- wat gaat de prijs zijn ?
allemaal vragen waar ik het antwoord niet van weet.
Voorlopig kan ik enkel zeggen dat de installatie uitstekend is gebeurd en dat het product in huidige vorm al boven mijn verwachtingen ligt.
Installatie
De installateur is deze voormiddag langs geweest (ik was zelf niet thuis)
van wat ik gehoord heb was het een vriendelijke en enthousiaste kerel.
Hij heeft:
- een Mobistar branden decoder+remote geplaatst.
- een Mobistar branded modem met wifi geplaatst.
- de blijkbaar half doorgebrande versterker gratis vervangen (verklaart de schroeiplek tegen de muur)
deze werd vervangen door dit model (zonder de witte stikker) Afbeelding
Om de werking van Proximus tv en internet niet te verstoren heeft de installateur alle netwerk bekabeling gelaten zoals deze geïnstalleerd was.
Eerste Ervaring.
TV
- beeld kwaltijd: hier merk ik weinig verschil met Proximus TV (misschien is er een Verschil maar op de 55" plasma merk ik het niet)
- Snelheid: Hier merk ik wel een groot verschil, dit werkt veel responsiever den Proximus TV er is een minimale delay op het geluid bij het zappen maar dit is veel minder dan bij Proximus.
- gebruikersgemak: Duidelijker menu's den Proximus. het is de installateur zelf gelukt om mijn ouders dit te laten gebruiken. tot voorheen gebruikte mijn ouders nog steeds het analoge tv signaal van Telenet dat nog actief was. de digitale tv van Proximus snapte ze niet.
buiten zappen heb ik nog niets getest, ik ben nog niet in de menu's geweest om te zien wat de opties zijn.
Internet
Dit werkt zeer snel (ik heb mijn pc op de modem gehangen ipv op Proximus.
een Speedtest geeft aan 191.89mbit Down / 11.22mbit Up
ik veronderstel dat het om een 200/12mbit verbinding gaat.
Vooral de 12 mbit upload is een verademing als je 5 mbit komt bij Proximus
Voor de rest kan ik er voorlopig weinig over zeggen.
- Gaan de snelheden het zelfde blijven ?
- gaat internet onbeperkt blijven of niet ?
- wat gaat de prijs zijn ?
allemaal vragen waar ik het antwoord niet van weet.
Voorlopig kan ik enkel zeggen dat de installatie uitstekend is gebeurd en dat het product in huidige vorm al boven mijn verwachtingen ligt.
Greetz cyberbug
- JoskeVermeulen
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
- Bedankt: 71 keer
Is het mogelijk om foto's te zien van alle apparatuur? Heb er hier nog geen zien passeren.
TV:
ISP:
Tel.: + +
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
- Bedankt: 260 keer
Op de waalse site waren er foto's. Denk dat link hier ergens in de topic staat. Maar is gewoon een Telenet modem met Mobistar logotje.
Qua tv-box is het wel licht anders dan dat van Telenet. Ziet er ongeveer hetzelfde uit als dat van Mobistar Tv van toen ze dat nog verkochten.
Qua tv-box is het wel licht anders dan dat van Telenet. Ziet er ongeveer hetzelfde uit als dat van Mobistar Tv van toen ze dat nog verkochten.
- cyberbug
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
- Bedankt: 77 keer
- Contacteer:
Bij deze de Pictures (or it didn't happen )
om geen post die een halve pagina in beslag neemt wegens grote foto's heb ik ze in een dropbox map geplaatst.
https://www.dropbox.com/sh/6ctag396wzk6 ... PCSqa?dl=0
Edit:
oftopic: net gemerkt dat ik hier deze maand al meer dan 10 jaar een account heb
wel vreemd dat ik geen groene blokjes onder men avatar heb
om geen post die een halve pagina in beslag neemt wegens grote foto's heb ik ze in een dropbox map geplaatst.
https://www.dropbox.com/sh/6ctag396wzk6 ... PCSqa?dl=0
Edit:
oftopic: net gemerkt dat ik hier deze maand al meer dan 10 jaar een account heb
wel vreemd dat ik geen groene blokjes onder men avatar heb
Greetz cyberbug
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 9 keer
Wat mij vrijdagavond is opgevallen:
Ik ging mijn moeder gaan ophalen in het winkelcentrum K in Kortrijk. Op het gelijkvloers heb je daar ergens zo een kiosk-achtig Mobistar Center. Toen ik daar voorbijpasseerde viel mijn oog direct op een groot reclamepaneel in de shop zelf. Er stond op: "Onbeperkt Surfen", "Onbeperkt telefoneren", "Digitale TV". Er hing ook al een TV bij, maar er was nog niks actief (wrs om later demo's op te geven?). Een prijs heb ik niet kunnen zien. Helaas had ik absoluut geen tijd om het van dichterbij te gaan bekijken of info te gaan vragen... Als dit effectief gaat kloppen kan dit wel eens mooi worden...
Ik ging mijn moeder gaan ophalen in het winkelcentrum K in Kortrijk. Op het gelijkvloers heb je daar ergens zo een kiosk-achtig Mobistar Center. Toen ik daar voorbijpasseerde viel mijn oog direct op een groot reclamepaneel in de shop zelf. Er stond op: "Onbeperkt Surfen", "Onbeperkt telefoneren", "Digitale TV". Er hing ook al een TV bij, maar er was nog niks actief (wrs om later demo's op te geven?). Een prijs heb ik niet kunnen zien. Helaas had ik absoluut geen tijd om het van dichterbij te gaan bekijken of info te gaan vragen... Als dit effectief gaat kloppen kan dit wel eens mooi worden...
ISP: EDPnet VDSL XS (20/2 Mbps (down/up), 100/40sync)
Modem/Router: Fritz!Box 7530, profiel 100/40.
VoIP: OVH (in & out)
Mobiel: Samsung Galaxy S10 FE met EDPnet mobile
Modem/Router: Fritz!Box 7530, profiel 100/40.
VoIP: OVH (in & out)
Mobiel: Samsung Galaxy S10 FE met EDPnet mobile
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 110 keer
- Bedankt: 102 keer
Wel straf dat men dan een 8Mbit stream (bv EEN HD) over wifi stuurt naar je decoder..cyberbug schreef:
Ben je zeker?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
- Bedankt: 129 keer
Onbeperkt zoals bij Telenet wrs.. Daar wordt woord jammer genoeg ook gebruikt als in: "gebruik het zoveel je wilt, maar pas toch maar op of je vliegt op smallband".Logic3S schreef:Wat mij vrijdagavond is opgevallen:
Er zal altijd wel ergens een FUP aanwezig bij 'onbeperkt'.
- Splitter
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
- Bedankt: 446 keer
op de foto's is in ieder geval een wps-logo te zien op de decoder...
lijkt me echter dat ze dat wss enkel voor het interactieve gedeelte gebruiken,
en voor de stream zelf gewoon de coax gebruiken.
eigenlijk mooi gezien: meestal is er coax aanwezig waar je tv wil, en met de wifi hoef je dan geen utp (of powerline) meer te trekken voor interactiviteit,
dus is voor zowel installateur als klant een voordelige oplossing.
lijkt me echter dat ze dat wss enkel voor het interactieve gedeelte gebruiken,
en voor de stream zelf gewoon de coax gebruiken.
eigenlijk mooi gezien: meestal is er coax aanwezig waar je tv wil, en met de wifi hoef je dan geen utp (of powerline) meer te trekken voor interactiviteit,
dus is voor zowel installateur als klant een voordelige oplossing.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
- Bedankt: 45 keer
Eerder een specificiteit van DVB-C, het lijkt mij dat je in een modern huis meer RJ45 stekkers hebt dan coax In dacht opzicht is IPTV flexibeler.
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 5 keer
Update:
Ik kreeg een softwareupdate binnen voor de decoder. Momenteel zie ik niet veel wijzigingen. De vertraging in geluid bij zappen is er jammer genoeg ook nog altijd maar plots heb ik wel toegang tot q-music & joe-fm dus dit euvel lijkt opgelost te zijn. Ik ben benieuwd of de technieker gelijk zal hebben dat er nog een 3de versie van de decoder zal komen en dat deze dan vooral in snelheid zal verbeteren. Als er dan bij de commerciële lancering terugkijktv & vod komt ziet het aanbod er alweer een stuk beter uit. Voorlopig nog steeds niet helemaal overtuigd dus van de mobistartv maar wel weer een pluspuntje erbij van de radiozenders
Ik kreeg een softwareupdate binnen voor de decoder. Momenteel zie ik niet veel wijzigingen. De vertraging in geluid bij zappen is er jammer genoeg ook nog altijd maar plots heb ik wel toegang tot q-music & joe-fm dus dit euvel lijkt opgelost te zijn. Ik ben benieuwd of de technieker gelijk zal hebben dat er nog een 3de versie van de decoder zal komen en dat deze dan vooral in snelheid zal verbeteren. Als er dan bij de commerciële lancering terugkijktv & vod komt ziet het aanbod er alweer een stuk beter uit. Voorlopig nog steeds niet helemaal overtuigd dus van de mobistartv maar wel weer een pluspuntje erbij van de radiozenders
- lacer
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
- Bedankt: 133 keer
Is er al een abonnementsprijs bekend ?
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 34 keer
Dat is toch al even, is samen met FOX (kanaal 15) gekomen hier.Cecemel schreef:Update:
Mij hebben ze telefonisch verteld dat ze ook tv-theek, on demand en een app zullen lanceren, kwestie van tegen Telenet op te kunnen boxen.
Het zal hem toch in de prijs te doen zijn, verder zie ik weinig verschil.
Voor tv hebben ze mij ook nog niet overtuigd, het internet daarintegen mag er best zijn.
[ Post made via mobile device ]
TV: Telenet + CI+ module + Streamz
Internet: Telenet All internet 300
GSM: Orange Go Plus + Extra Surf Card, Orange Go Light
Internet: Telenet All internet 300
GSM: Orange Go Plus + Extra Surf Card, Orange Go Light
-
- Elite Poster
Ik denk ook dat de prijs het zal moeten doen,en we best niet te vlug gaan zweven (over onbeperkt internet bijv>) neen,laten we er voor te beginnen vanuit gaan dat het Mobistar aanbod goedkoper zal zijn,als dat van telenet,tegen dezelfde voorwaarden.Dit lijkt me een goede ingesteldheid,om later niet te zeer teleurgesteld te zijn.Wat er dan nog bijkomt,is graag meegenomen natuurlijk.
-
- Elite Poster
ik verwacht toch een whop-kloon abbo (zonder limiet of met vb. 350 GB limiet) aan 50-55 €. Zoniet gaat het scarlet VDSL only+telenet tv worden bij mij (wil voor 2de en 3de tv enkel met CI+ werken). momenteel whoppa, maar véél te duur.
Je gaat toch niet overstappen voor minder zenders, minder extra diensten, product in zijn kinderschoenen met nodige kinderziektes als gevolg voor zelfde prijs en activatiekost van 75-100€?
Je gaat toch niet overstappen voor minder zenders, minder extra diensten, product in zijn kinderschoenen met nodige kinderziektes als gevolg voor zelfde prijs en activatiekost van 75-100€?
Laatst gewijzigd door satsurfer 30 okt 2015, 11:43, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 55 keer
Hoopt voor mobistar dat dit niet weer de zoveelste flop gaat worden...
Denk dat ze momenteel meer klanten aan triple/quad play verloren hebben dan dat ze ooit gaan terugwinnen.
Denk dat ze momenteel meer klanten aan triple/quad play verloren hebben dan dat ze ooit gaan terugwinnen.
-
- Deel van't meubilair
Kijk jij dan effectief naar alle zenders, gebruik je ook alle diensten ?satsurfer schreef:Je gaat toch niet overstappen voor minder zenders, minder extra diensten
De onderliggende techniek is deze van Telenet en werkt... veel kinderziektes ga je dus hopelijk niet hebben.satsurfer schreef:product in zijn kinderschoenen met nodige kinderziektes als gevolg voor zelfde prijs en activatiekost van 75-100€?
-
- Elite Poster
ik heb maar een basic zenderpakket nodig (+ ruime downloadlimiet, telefonie en yelotv niet nodig), maar zie hier veel testers die wel veel zenders/boeketten (ken zelfs de naam niet) missen.
als prijs idem is, en mobistar heeft minder paketten en zelfde prijs....tja....
techniek is op orde, maar administratieve afhandeling kan volgens mij toch hier en daar op problemen stoten (kafkaaiaanse toestanden), ondanks een draaiboek.
ook helpdesk kent nog niet alle pijnpunten. Een nieuwe service moet altijd eerst een aantal groeipijnen doorlopen, om vlekkeloos nadien te verlopen.
een pc op windows 8 die vlot draait, ga je ook niet daags voor opening van de Olympische spelen overschakelen op windows 10 (voor tijdopname/registratie). Ook al is de software van win10 op orde.
in 2004 ben ik ooit op euphonynet ADSL (mobistar powered) willen overstappen, wel...na 3 maand nog niet op orde....en niemand wist mij te zeggen wat er misliep, nadien versateladsl....op 2 weken in orde.
als prijs idem is, en mobistar heeft minder paketten en zelfde prijs....tja....
techniek is op orde, maar administratieve afhandeling kan volgens mij toch hier en daar op problemen stoten (kafkaaiaanse toestanden), ondanks een draaiboek.
ook helpdesk kent nog niet alle pijnpunten. Een nieuwe service moet altijd eerst een aantal groeipijnen doorlopen, om vlekkeloos nadien te verlopen.
een pc op windows 8 die vlot draait, ga je ook niet daags voor opening van de Olympische spelen overschakelen op windows 10 (voor tijdopname/registratie). Ook al is de software van win10 op orde.
in 2004 ben ik ooit op euphonynet ADSL (mobistar powered) willen overstappen, wel...na 3 maand nog niet op orde....en niemand wist mij te zeggen wat er misliep, nadien versateladsl....op 2 weken in orde.
-
- Elite Poster
Was het VDSL verhaal,en de samenwerking daarbij met tv Vlaanderen (tv-met schotelantenne) niet de grootste miskleun bij Mobistar?Avenger 2.0 schreef:Hoopt voor mobistar dat dit niet weer de zoveelste flop gaat worden...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 120 keer
sedert de overname van Base door Telenet is Mobistar het zwakste van de 3 spelers.
Mobistar zal nog enkel de low-end van de markt kunnen bespelen omdat het zwakker zal staan in het aanbieden van paketten.
Het kan enkel doorverkopen wat anderen ook aanbieden. Die anderen, Proximus en Telenet maken dus winst op hetgeen de concurrent Mobistar verkoopt.
Niet echt een recept voor succes.
Mobistar zal nog enkel de low-end van de markt kunnen bespelen omdat het zwakker zal staan in het aanbieden van paketten.
Het kan enkel doorverkopen wat anderen ook aanbieden. Die anderen, Proximus en Telenet maken dus winst op hetgeen de concurrent Mobistar verkoopt.
Niet echt een recept voor succes.