Waze nav App
Fout wordt overgenomen van Google maps; heb een wijziging gevraagd (als je op de mark klikt, zie je de details, maar ook de mogelijkheid een bewerking voor te stellen).
Heb ik dus gedaan, eerder ook al eens gedaan en de wijziging werd effectief doorgevoerd dan, maar wordt dus eerst gereviseerd.
Heb ik dus gedaan, eerder ook al eens gedaan en de wijziging werd effectief doorgevoerd dan, maar wordt dus eerst gereviseerd.
-
- Pro Member
- Berichten: 250
- Lid geworden op: 31 jan 2006, 11:34
- Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
- Bedankt: 22 keer
@johcla
De bibliotheek van Bredene stond nog niet op de Waze kaart, waardoor deze dus opgezocht werd in de database van Google Maps. Op basis van je informatie heb ik de bib nu toegevoegd op de juiste locatie, in Waze, waardoor je voortaan in principe de juiste locatie moet krijgen als je de betreffende 'place' zoekt. Dit zou vanaf heden dus goed moeten lopen.
Dergelijke ontbrekende info op de kaart van waze kan je in principe ook zelf toevoegen, of via een van de communicatiekanalen van Waze Belgium melden.
@Dafke
Als ik een route vraag naar Singel 4c, Kontich, lijk ik alvast dezelfde bestemming te krijgen als via Google Maps. De route lijkt me op zich ook ok, dus ik kan momenteel niet echt achterhalen wat er bij jou op dat moment precies is fout gelopen.
Begrijp ik je goed dat jij ook een verkeerde bestemming gepresenteerd kreeg? Of was het 'enkel' de route die volledig onlogisch was?
Als ik een route vraag word ik momenteel mooi langs de ring gestuurd, maar als er daar wat verkeersmoeilijkheden zijn, kan ik me wel voorstellen dat je door het centrum gestuurd wordt, als ik zo vluchtig de kaart bekijk. Of het nu kasseiwegen zijn of niet, op zich baseert Waze zich op onder meer de historische en actuele doorrijdtijden van die wegen, alsook bv. de hoeveelheid data van deze aanwezig is.
De bibliotheek van Bredene stond nog niet op de Waze kaart, waardoor deze dus opgezocht werd in de database van Google Maps. Op basis van je informatie heb ik de bib nu toegevoegd op de juiste locatie, in Waze, waardoor je voortaan in principe de juiste locatie moet krijgen als je de betreffende 'place' zoekt. Dit zou vanaf heden dus goed moeten lopen.
Dergelijke ontbrekende info op de kaart van waze kan je in principe ook zelf toevoegen, of via een van de communicatiekanalen van Waze Belgium melden.
@Dafke
Als ik een route vraag naar Singel 4c, Kontich, lijk ik alvast dezelfde bestemming te krijgen als via Google Maps. De route lijkt me op zich ook ok, dus ik kan momenteel niet echt achterhalen wat er bij jou op dat moment precies is fout gelopen.
Begrijp ik je goed dat jij ook een verkeerde bestemming gepresenteerd kreeg? Of was het 'enkel' de route die volledig onlogisch was?
Als ik een route vraag word ik momenteel mooi langs de ring gestuurd, maar als er daar wat verkeersmoeilijkheden zijn, kan ik me wel voorstellen dat je door het centrum gestuurd wordt, als ik zo vluchtig de kaart bekijk. Of het nu kasseiwegen zijn of niet, op zich baseert Waze zich op onder meer de historische en actuele doorrijdtijden van die wegen, alsook bv. de hoeveelheid data van deze aanwezig is.
- Dafke
- Elite Poster
- Berichten: 2755
- Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
- Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
- Bedankt: 142 keer
- Contacteer:
Ik had de GPS in werking gesteld ietsje voor de mogelijkheid om terug te draaien aan de werken om aan de andere kant te raken.
Echter besliste Waze om mij voor deze mogelijkheid al de stad in te sturen, daar rondjes te laten draaien (zeker een paar keer hetzelfde punt gekruist) na 2x te zeggen dat er een nieuwe route was. Opnieuw het adres ingetyped, weer vond ik het onlogisch, maar toch gevolgd en na 2x weer een andere route met meer km's, besloten het ding af te zetten en van de eerste keer juist gestuurd door google maps.
Als het niet zo was, had ik het hier ook komen vertellen dat waze me netjes op mijn bestemming had geloodst maar dat was dus niet het geval. Weer niet.
Echter besliste Waze om mij voor deze mogelijkheid al de stad in te sturen, daar rondjes te laten draaien (zeker een paar keer hetzelfde punt gekruist) na 2x te zeggen dat er een nieuwe route was. Opnieuw het adres ingetyped, weer vond ik het onlogisch, maar toch gevolgd en na 2x weer een andere route met meer km's, besloten het ding af te zetten en van de eerste keer juist gestuurd door google maps.
Als het niet zo was, had ik het hier ook komen vertellen dat waze me netjes op mijn bestemming had geloodst maar dat was dus niet het geval. Weer niet.
-
- Pro Member
- Berichten: 250
- Lid geworden op: 31 jan 2006, 11:34
- Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
- Bedankt: 22 keer
Ja, ik zeg ook helemaal niet dat ik je niet geloof...
Ik probeer gewoon te achterhalen wat toen mogelijks het probleem geweest kan zijn, zodat we dit eventueel konden oplossen...
Ik probeer gewoon te achterhalen wat toen mogelijks het probleem geweest kan zijn, zodat we dit eventueel konden oplossen...
-
- Pro Member
- Berichten: 250
- Lid geworden op: 31 jan 2006, 11:34
- Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
- Bedankt: 22 keer
Voor wie het interesseert en gisteren eventueel gemist heeft: er was een (beperkte) vergelijkende test met Waze en TomTom, op 3 verschillende trajecten in het programma 'Voor hetzelfde geld" op één.
De uitzending is hier te vinden: http://www.een.be/programmas/voor-hetze ... smartphone
Wat ongelukkig dat er nogal wat verkeerde info over het systeem van Waze werd aangereikt, maar de media aandacht is toch mee genomen, denk ik dan
De uitzending is hier te vinden: http://www.een.be/programmas/voor-hetze ... smartphone
Wat ongelukkig dat er nogal wat verkeerde info over het systeem van Waze werd aangereikt, maar de media aandacht is toch mee genomen, denk ik dan
- Dafke
- Elite Poster
- Berichten: 2755
- Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
- Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
- Bedankt: 142 keer
- Contacteer:
Heb het gezien, en mijn eigen testen waren als poging 1: te laat en rare wegen.
Wel goed dat hij nu in Lier wel de correcte weg nam bij de werken. Bij mij toen (zie paar posts terug) volledig in de war daar.
Tevreden van Google maps voor de moment
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Wel goed dat hij nu in Lier wel de correcte weg nam bij de werken. Bij mij toen (zie paar posts terug) volledig in de war daar.
Tevreden van Google maps voor de moment
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
-
- Elite Poster
- Berichten: 759
- Lid geworden op: 29 nov 2011, 22:31
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 38 keer
mijn waze doet de laatste weken maar raar.
vertragingen bijvoegen (+10min) om 2min later terug weg te doen (vooral aan kleine tunnel Antwerpen)
vertragingen maar bij voegen als je al een heel stuk gereden hebt. (files die bij vertrek ook al gekend waren, vermeld op radio)
te veel inputs die ze niet allemaal kunnen verwerken ?
vertragingen bijvoegen (+10min) om 2min later terug weg te doen (vooral aan kleine tunnel Antwerpen)
vertragingen maar bij voegen als je al een heel stuk gereden hebt. (files die bij vertrek ook al gekend waren, vermeld op radio)
te veel inputs die ze niet allemaal kunnen verwerken ?
- Kenw00t
- Elite Poster
- Berichten: 1778
- Lid geworden op: 28 dec 2008, 19:38
- Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
- Bedankt: 250 keer
Je ziet dat mens duidelijk een doodlopende straat inrijden terwijl Waze aangaf dat ze moest afslaan. Ok, ze was waarschijnlijk nog te laat, maar ik vind het alvast een hele prestatie om "maar" enkele minuten later toe te komen door via centrum Brussel te rijden. Ik heb dit ook al veel gedaan als het vast zit op de ring, en het werkt.
@Dafke: persoonlijk vind ik Waze minder geschikt voor motards:
1) Als motard kan je je nog tussen de auto's wringen om zo door de file te geraken, of zelfs wegen nemen waar een auto niet door kan.
2) Als gevolg van bovenstaande stuurt Waze naar de servers door dat de file zich aan het oplossen is, want jij kan als het ware een bypass tussen de rijen wagens nemen. Persoonlijk zou ik je het dus liever niet zien gebruiken op de moto, kwestie van mijn reis in de wagen niet te verpesten.
3) Kasseiwegen wil je als motard waarschijnlijk vermijden. Voor zover ik weet maakt Waze daar geen onderscheid. De gemiddelde snelheid van de vorige weggebruikers op een wegsegment is hetgene dat telt voor de app.
@Dafke: persoonlijk vind ik Waze minder geschikt voor motards:
1) Als motard kan je je nog tussen de auto's wringen om zo door de file te geraken, of zelfs wegen nemen waar een auto niet door kan.
2) Als gevolg van bovenstaande stuurt Waze naar de servers door dat de file zich aan het oplossen is, want jij kan als het ware een bypass tussen de rijen wagens nemen. Persoonlijk zou ik je het dus liever niet zien gebruiken op de moto, kwestie van mijn reis in de wagen niet te verpesten.
3) Kasseiwegen wil je als motard waarschijnlijk vermijden. Voor zover ik weet maakt Waze daar geen onderscheid. De gemiddelde snelheid van de vorige weggebruikers op een wegsegment is hetgene dat telt voor de app.
- Glodenox
- Plus Member
- Berichten: 130
- Lid geworden op: 29 okt 2015, 15:06
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 37 keer
Britt heeft via Twitter toegegeven dat ze daar even afgeleid was, dus inderdaad geen foutje van Waze
Over motorrijders: erger nog: als motorrijder 'vervuil' je de gegevens van Waze omdat je veel sneller langs files kan passeren. Hoewel het algoritme van Waze bij 1 gebruiker normaal gezien nog geen conclusies zal trekken rond files, is het toch riskant. Hopelijk duurt het niet al te lang vooraleer ze het toelaten om het type voertuig aan te duiden in de app. Dat staat jammer genoeg nog niet echt op hun planning.
EDIT: oeps, ik heb je puntje 2 duidelijk niet grondig gelezen. Je zegt het zelf al
Over motorrijders: erger nog: als motorrijder 'vervuil' je de gegevens van Waze omdat je veel sneller langs files kan passeren. Hoewel het algoritme van Waze bij 1 gebruiker normaal gezien nog geen conclusies zal trekken rond files, is het toch riskant. Hopelijk duurt het niet al te lang vooraleer ze het toelaten om het type voertuig aan te duiden in de app. Dat staat jammer genoeg nog niet echt op hun planning.
EDIT: oeps, ik heb je puntje 2 duidelijk niet grondig gelezen. Je zegt het zelf al
Waze BeLux Global Champ
-
- Plus Member
- Berichten: 209
- Lid geworden op: 26 jun 2015, 19:39
- Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
- Bedankt: 18 keer
Hopelijk gaan de prioritaire voertuigen dan ook niet Waze'n
-
- Elite Poster
- Berichten: 1674
- Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
- Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
- Bedankt: 80 keer
is voor om het even welk voertuitype hetzelfdeGlodenox schreef:Britt heeft via Twitter toegegeven dat ze daar even afgeleid was, dus inderdaad geen foutje van Waze
Over motorrijders: erger nog: als motorrijder 'vervuil' je de gegevens van Waze omdat je veel sneller langs files kan passeren. Hoewel het algoritme van Waze bij 1 gebruiker normaal gezien nog geen conclusies zal trekken rond files, is het toch riskant. Hopelijk duurt het niet al te lang vooraleer ze het toelaten om het type voertuig aan te duiden in de app. Dat staat jammer genoeg nog niet echt op hun planning.
EDIT: oeps, ik heb je puntje 2 duidelijk niet grondig gelezen. Je zegt het zelf al
zelf meegemaakt:
file op een bepaalde plaats midden in de nacht
als je er voorbij komt dan zie je niets, weg is volledig vrij
fileaanduiding is wel ter hoogte van een wnelweg tankstation waar 1 wagen staat
als er nu in die wagen, die misschien aan t tanken is 7 mensen zitten met elk hun gsm dan kan dit aanzien worden als file
en als die mensen nu nog eens in t bezit zouden zijn van dual sim smartphones .... dan is t een heel trage en lange file
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Altijd Welkom in Waregem, jochlajohcla schreef:Eentje is "Bibliotheek Bredene.Het adres is juist - Centrumplein Bredene", maar hij stuurt je wel naar Waregem.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- Goztow
- userbase crew
- Berichten: 13591
- Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
- Locatie: Brussel
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Het algoritme van Waze zal wel een stuk complexer zijn. volgens mij houdt hij inderdaad rekening met:
* notificaties van bestuurders (moderate, heavy, standstill)
* werkelijke snelheid
* aantal personen die er voorbij komen
* de rank van de bestuurder die er voorbijkomt (= credibiliteit)
* de tijd die is gepasseerd sinds laatste info
* enzovoort
Ik doe bijna niet anders dan in het stad rijden en Waze is vaak heel snel up to date.
* notificaties van bestuurders (moderate, heavy, standstill)
* werkelijke snelheid
* aantal personen die er voorbij komen
* de rank van de bestuurder die er voorbijkomt (= credibiliteit)
* de tijd die is gepasseerd sinds laatste info
* enzovoort
Ik doe bijna niet anders dan in het stad rijden en Waze is vaak heel snel up to date.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
- Glodenox
- Plus Member
- Berichten: 130
- Lid geworden op: 29 okt 2015, 15:06
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 37 keer
In mijn ogen is de grootste sterkte van Waze de kwaliteit van de kaart + de snelheid waarmee deze wordt bijgewerkt bij veranderingen. Bijna even belangrijk volgens mij zijn de wegenwerken die constant worden bijgehouden. De systemen die enkel de TMC-gegevens via de radio gebruiken zullen mensen nog vaak langs wegenwerken sturen.
Waze BeLux Global Champ
-
- Elite Poster
- Berichten: 2386
- Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
- Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
- Bedankt: 149 keer
Zou 1 motorrijder een verschil maken in een file?
We vroegen ons op het werk deze week hetzelfde af: als iemand Waze opzet in een lijnbus die via de pechstrook de file voorbijrijdt, wordt Waze dan gefopt of niet?
@philippe: thx
We vroegen ons op het werk deze week hetzelfde af: als iemand Waze opzet in een lijnbus die via de pechstrook de file voorbijrijdt, wordt Waze dan gefopt of niet?
@philippe: thx
-
- Elite Poster
- Berichten: 8445
- Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Misschien moet waze gewoon een setting hebben waarbij een motard zich als dusdanig kan identificeren, zodat het systeem daar rekening mee kan houden.
Ook onhandig vind ik dat je geen flitspalen kan "melden" zoals je dat met politie of files kan.
En dat er geen snelheidslimieten van de weg in kwestie in de database zitten, vind ik raar, want hoe kan waze nu weten wat de snelste weg is als ie niet weet wat de max snelheid op die wegen is?
[ Post made via mobile device ]
Ook onhandig vind ik dat je geen flitspalen kan "melden" zoals je dat met politie of files kan.
En dat er geen snelheidslimieten van de weg in kwestie in de database zitten, vind ik raar, want hoe kan waze nu weten wat de snelste weg is als ie niet weet wat de max snelheid op die wegen is?
[ Post made via mobile device ]
- Glodenox
- Plus Member
- Berichten: 130
- Lid geworden op: 29 okt 2015, 15:06
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 37 keer
Waze maakt gebruik van de gemiddelde snelheid van de gebruikers op een bepaald segment. Daarvoor hoeft het de officiële limiet niet te kennen.
Maar ik heb gelezen dat men bezig is met de weergave van de snelheidslimiet, dus dat komt er wel aan. Maar de kaart van Waze heeft deze gegevens nu nog niet, dus dat zal nog wel even duren.
En ik dacht dat je flitspalen gewoon kan melden hoor. Op Android moet je wel naar de onderkant van het lijstje gaan om "Flitspaan" terug te vinden. Op iOS weet ik het niet.
Maar ik heb gelezen dat men bezig is met de weergave van de snelheidslimiet, dus dat komt er wel aan. Maar de kaart van Waze heeft deze gegevens nu nog niet, dus dat zal nog wel even duren.
En ik dacht dat je flitspalen gewoon kan melden hoor. Op Android moet je wel naar de onderkant van het lijstje gaan om "Flitspaan" terug te vinden. Op iOS weet ik het niet.
Waze BeLux Global Champ
-
- Elite Poster
- Berichten: 1144
- Lid geworden op: 29 jun 2014, 11:27
- Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
- Bedankt: 129 keer
Een flitspaal melden gaat toch zonder problemen?
Report > Camera.
Die zal vervolgens nog wel moeten goedgekeurd worden via https://www.waze.com/editor en vervolgens is die beschikbaar voor iedereen in de app.
Report > Camera.
Die zal vervolgens nog wel moeten goedgekeurd worden via https://www.waze.com/editor en vervolgens is die beschikbaar voor iedereen in de app.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1674
- Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
- Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
- Bedankt: 80 keer
Ik denk niet dat waze zich enkel baseert op wat je eigen smartphone doorstuurt, als die info al in grote hoeveelheid zou uitgewisseld worden. Ik denk dat zij zoals anderen zich eerder baseren op de traffic info die voor handen is en opgemeten is via de sim's
-
- Elite Poster
- Berichten: 2929
- Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 190 keer
Dat is een algemeen foute inschatting van vele gebruikers Dit is eigenlijk een puur visuele functie (en een zeer nuttige om begin van file te kunnen aanduiden). Waze kijkt niet naar die meldingen, maar bekijkt de snelheden die gebruikers over de segmenten rijden om te bepalen of het al dan niet een structurele file is. Vandaar ook dat er op bepaalde plaatsen waar wel een file staat, maar dit dagelijks is en normaal, deze niet zichtbaar zijn in de app (maar Waze houdt er wel rekening mee uiteraard in de berekening )Goztow schreef:Het algoritme van Waze zal wel een stuk complexer zijn. volgens mij houdt hij inderdaad rekening met:
* notificaties van bestuurders (moderate, heavy, standstill)
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga
iPhone 11 64GB SG | Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) | Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) | iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw | Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga
iPhone 11 64GB SG | Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) | Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) | iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw | Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
-
- Elite Poster
- Berichten: 2386
- Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
- Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
- Bedankt: 149 keer
Hoe kan je een maandelijkse markt ingeven?
Concreet gaat om de markt in Zoersel, iedere eerste dinsdag van de maand van 6:00 tot 13:30.
Dit is de permalink: https://www.waze.com/livemap?zoom=15&la ... on=4.69895
Concreet gaat om de markt in Zoersel, iedere eerste dinsdag van de maand van 6:00 tot 13:30.
Dit is de permalink: https://www.waze.com/livemap?zoom=15&la ... on=4.69895
-
- Pro Member
- Berichten: 250
- Lid geworden op: 31 jan 2006, 11:34
- Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
- Bedankt: 22 keer
De catch zit em in de 'maandelijkse' markt... daar is geen terugkeerpatroon voor... enkel voor evenementen op wekelijkse basis...
-
- Elite Poster
- Berichten: 8445
- Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
OopsEen flitspaal melden gaat toch zonder problemen?
Report > Camera.
Ik dacht altijd dat er maar 9 report icon waren; had de scrolldown nog ni gezien :-p
Vaganzza schreef:Dat is een algemeen foute inschatting van vele gebruikers Dit is eigenlijk een puur visuele functie (en een zeer nuttige om begin van file te kunnen aanduiden). Waze kijkt niet naar die meldingen, maar bekijkt de snelheden die gebruikers over de segmenten rijden om te bepalen of het al dan niet een structurele file is. Vandaar ook dat er op bepaalde plaatsen waar wel een file staat, maar dit dagelijks is en normaal, deze niet zichtbaar zijn in de app (maar Waze houdt er wel rekening mee uiteraard in de berekening )Goztow schreef:Het algoritme van Waze zal wel een stuk complexer zijn. volgens mij houdt hij inderdaad rekening met:
* notificaties van bestuurders (moderate, heavy, standstill)
Dat is dan een redenering waar ik niet akkoord mee ben.
Waze moet maar ns de echte max snelheid van de banen leren kennen (en weergeven), en overal waar er consequent trager gereden worden is het file, en die wens ik dus te vermijden en aangeduid te zien. Of dat nu altijd daar file is of niet, kan ik niet weten op plaatsen waar ik niet vaak kom.
Ik zou ook graag hebben dat Waze mij *zegt* (bv "opgepast, filevermijding, alternatieve route") wanneer hij een alternatieve route kiest vanwege file (ipv vanuit zijn gewoon route algoritme), want vaak rij ik uit gewoonte op de banen die ik goed ken, met waze op de achtergrond, en zie ik routeafwijkingen als "oh, hij pakt gewoon een andere weg dan degene die ik normaal altijd doe". Als ik dan wist dat hij actief een file aan het vermijden is, zou ik hem volgen ipv effe te negeren.
En last but not least, wat is toch in godsnaam die verschrikkelijke gewoonte om mijn telefoonnr als account te willen gebruiken. Whatsapp en consoorten zijn in hetzelfde bedje ziek.
Nee, je krijgt die niet; een emailadres als login is niet goed genoeg meer? Dringend ns aanpassen, waze.
[ Post made via mobile device ]
-
- Pro Member
- Berichten: 250
- Lid geworden op: 31 jan 2006, 11:34
- Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
- Bedankt: 22 keer
1. de aanduiding van de maximumtoegelaten snelheid komt er wel degelijk aan... De functie is alvast voorzien in de 4.0, alleen op vandaag nog niet geactiveerd
2. de toelichtingen waarom route X gekozen of gewijzigd wordt is reeds aangepast, en wordt nog verder ontwikkeld om voldoende duidelijk aan te geven wat de aanleiding is...
3. het telefoonnummer als registratiemiddel blijkt zo goed als het enige relatief fail safe middel te zijn, aldus Waze... Mensen lijken vaker te wisselen van emailadres dan van tel nr, of geven een 'fake' mailadres op waartoe ze dan plots geen toegang meer hebben, ... We hebben het er reeds herhaaldelijk over gehad met Waze, maar ze blijven er bij dat ze af willen van allerlei moeilijkheden rond verloren wachtwoorden, ontoegankelijke emailadressen, ... Op de laatste meeting, in Londen, waren ze het zo beu dat ze een workshop hadden opgezet en de aanwezigen een nieuw registratieproces lieten uitwerken... Ik moet bekennen dat er niet erg veel 'betere' systemen uit kwamen, die rekening hielden met 'alle' bevindingen, gebruiksvriendelijkheid, veiligheid, ...
2. de toelichtingen waarom route X gekozen of gewijzigd wordt is reeds aangepast, en wordt nog verder ontwikkeld om voldoende duidelijk aan te geven wat de aanleiding is...
3. het telefoonnummer als registratiemiddel blijkt zo goed als het enige relatief fail safe middel te zijn, aldus Waze... Mensen lijken vaker te wisselen van emailadres dan van tel nr, of geven een 'fake' mailadres op waartoe ze dan plots geen toegang meer hebben, ... We hebben het er reeds herhaaldelijk over gehad met Waze, maar ze blijven er bij dat ze af willen van allerlei moeilijkheden rond verloren wachtwoorden, ontoegankelijke emailadressen, ... Op de laatste meeting, in Londen, waren ze het zo beu dat ze een workshop hadden opgezet en de aanwezigen een nieuw registratieproces lieten uitwerken... Ik moet bekennen dat er niet erg veel 'betere' systemen uit kwamen, die rekening hielden met 'alle' bevindingen, gebruiksvriendelijkheid, veiligheid, ...
-
- Elite Poster
- Berichten: 8445
- Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Wat dachten ze van "keuze":
Log in met
- je email
- je tel nr
- je google/facebook/openid/etc account
- ...
Ik heb nl een eigen domein of twee, en gebruik een apart email adres voor elke online dienst die een email vraagt.
Het gaat dus tweemaal tegen mijn principes om een tel nr te geven, 1) omdat ik vind dat mijn tel prive is, en 2) omdat ik maar 1 tel nr heb en dus niet kan compartimentaliseren.
[ Post made via mobile device ]
Log in met
- je email
- je tel nr
- je google/facebook/openid/etc account
- ...
Ik heb nl een eigen domein of twee, en gebruik een apart email adres voor elke online dienst die een email vraagt.
Het gaat dus tweemaal tegen mijn principes om een tel nr te geven, 1) omdat ik vind dat mijn tel prive is, en 2) omdat ik maar 1 tel nr heb en dus niet kan compartimentaliseren.
[ Post made via mobile device ]
-
- Elite Poster
- Berichten: 2386
- Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
- Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
- Bedankt: 149 keer
Ik begrijp je redenering, maar als je een app installeert op je smartphone waar je een sim in hebt, dan is je telefoonnummer sowieso geen geheim meer voor die app.
Ik ben akkoord dat je mensen de keuze moet geven. Als je niet meer aan je vorig email-adres kunt, is dat nog geen ramp: maak een nieuwe account aan, voeg je favorieten opnieuw toe en je bent weer vertrokken, letterlijk en figuurlijk.
Ik vermoed dat het vooral Waze en Google te doen is om je zo goed mogelijk te kennen, en dan is je telefoonnummer inderdaad het beste dat de privacy wetgeving toelaat: hoe beter hun profilering van de gebruikers, hoe waardevoller hun data...
Ik ben akkoord dat je mensen de keuze moet geven. Als je niet meer aan je vorig email-adres kunt, is dat nog geen ramp: maak een nieuwe account aan, voeg je favorieten opnieuw toe en je bent weer vertrokken, letterlijk en figuurlijk.
Ik vermoed dat het vooral Waze en Google te doen is om je zo goed mogelijk te kennen, en dan is je telefoonnummer inderdaad het beste dat de privacy wetgeving toelaat: hoe beter hun profilering van de gebruikers, hoe waardevoller hun data...
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Er is er nochtans een heel simpele... niet registreren ! Waarom moet je een gratis navigatie systeem namelijk registeren... is totaal geen reden voor lijk me.::steven:: schreef:Op de laatste meeting, in Londen, waren ze het zo beu dat ze een workshop hadden opgezet en de aanwezigen een nieuw registratieproces lieten uitwerken... Ik moet bekennen dat er niet erg veel 'betere' systemen uit kwamen, die rekening hielden met 'alle' bevindingen, gebruiksvriendelijkheid, veiligheid, ...
-
- Pro Member
- Berichten: 250
- Lid geworden op: 31 jan 2006, 11:34
- Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
- Bedankt: 22 keer
De registratie is voor Waze nodig in functie van je account en historiek enzo... Maar inderdaad, als je die functies niet wil gebruiken, zou er een mogelijkheid moeten zijn om het zonder registratie te gebruiken...
[ Post made via mobile device ]
[ Post made via mobile device ]
- Goztow
- userbase crew
- Berichten: 13591
- Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
- Locatie: Brussel
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Waze houdt nu eenmaal rekening met je historiek om te bepalen wat je favoriete routes zijn, en laat ook toe om favorieten toe te voegen, en dergelijke meer. Voor diegene die niet willen registreren, is er een gemakkelijke oplossing: gebruik het niet. Waze is niet de enige GPS... voor mij wel bepaald één van de betere maar dan moet je er de voordelen en nadelen bij nemen.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
-
- Elite Poster
- Berichten: 6018
- Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 343 keer
Ik gebruikte het graag tot ze werden overgenomen door Google em bijgevolg Windows Phone geen updates meer kreeg. De app werkt nog, maar voice werkt niet meer en het slaat soms vast op berekenen. Zonde.
-
- Pro Member
- Berichten: 250
- Lid geworden op: 31 jan 2006, 11:34
- Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
- Bedankt: 22 keer
Het ene heeft eigenlijk niet met het andere te maken, in tegendeel...
De resources van Waze zijn al altijd behoorlijk beperkt geweest, ondanks de aanzienlijke uitbreiding na de overname van Google.
Men focust zich op de ontwikkeling van de iOS en Androidversie, waarbij daarin zelfs verschillen zijn, als je nog maar kijkt naar de release van v4 voor iOS en Ridewith voor Android... Blijkbaar kregen ze het niet rond om RideWith zowel voor iOS als Android te doen, of v4.0 voor beiden op hetzelfde moment te doen.
De markt van de WP gebruikers is volgens hen gewoon te klein om er hun 'beperkte' middelen aan te spenderen, waardoor ze er erg afwachtend mee zijn.
Het is natuurlijk ook een kip of ei verhaal... de downloads van de WP versie vielen voor hen dik tegen, maar wat wil je, als die versie heel wat functionaliteiten gewoon niet had in vergelijking met de Android en iOS versie. Anyhow, heb altijd gehoord dat 'beperkte middelen' maar een flauw excuus is, dus kan ik me er ook niet zo goed in vinden...
De resources van Waze zijn al altijd behoorlijk beperkt geweest, ondanks de aanzienlijke uitbreiding na de overname van Google.
Men focust zich op de ontwikkeling van de iOS en Androidversie, waarbij daarin zelfs verschillen zijn, als je nog maar kijkt naar de release van v4 voor iOS en Ridewith voor Android... Blijkbaar kregen ze het niet rond om RideWith zowel voor iOS als Android te doen, of v4.0 voor beiden op hetzelfde moment te doen.
De markt van de WP gebruikers is volgens hen gewoon te klein om er hun 'beperkte' middelen aan te spenderen, waardoor ze er erg afwachtend mee zijn.
Het is natuurlijk ook een kip of ei verhaal... de downloads van de WP versie vielen voor hen dik tegen, maar wat wil je, als die versie heel wat functionaliteiten gewoon niet had in vergelijking met de Android en iOS versie. Anyhow, heb altijd gehoord dat 'beperkte middelen' maar een flauw excuus is, dus kan ik me er ook niet zo goed in vinden...
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Je gaat me niet vertellen dat een bedrijf als Google niet in staat is een extra app'je te ontwikkelen/onderhouden::steven:: schreef:De resources van Waze zijn al altijd behoorlijk beperkt geweest, ondanks de aanzienlijke uitbreiding na de overname van Google.
Ik geloof er ook niets van en Google heeft al meermaals laten zien dat het andere platforms actief boycot.::steven:: schreef:Anyhow, heb altijd gehoord dat 'beperkte middelen' maar een flauw excuus is, dus kan ik me er ook niet zo goed in vinden...
-
- Pro Member
- Berichten: 250
- Lid geworden op: 31 jan 2006, 11:34
- Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
- Bedankt: 22 keer
Een misvatting Is toch dat je waze en Google op een hoopje gooit... Waze is en blijft nog even een autonoom onderdeel in Google, dat was een voorwaarde bij de overname en ook noodzakelijk omwille van dat monopolie gedoe.
Ongetwijfeld heeft Google middelen genoeg om nog een of ander appje te maken, maar daarom Is dat nog niet zo in Waze....
[ Post made via mobile device ]
Ongetwijfeld heeft Google middelen genoeg om nog een of ander appje te maken, maar daarom Is dat nog niet zo in Waze....
[ Post made via mobile device ]
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Er zijn genoeg constructies te bedenken om een developer "uit te lenen" om dit mogelijk te maken.
Feit is dat het geen prioriteit is en daarmee missen ze potentiel voor het Waze ecosysteem wat ook spijtig is voor ook Android gebruikers.
Feit is dat het geen prioriteit is en daarmee missen ze potentiel voor het Waze ecosysteem wat ook spijtig is voor ook Android gebruikers.