Merk printer met goede software

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee?
Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
honda4life
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
Bedankt: 391 keer
Provider

Hallo iedereen,

Het wordt zo langzaam tijd om een nieuwe printer te kopen.
Iemand nog suggesties, vooral naar merk toe?

Ik heb een hekel aan die overkill software en bloatware die bovendien traag is, er niet uit ziet, software die je om de zoveel tijd opnieuw moet installeren omdat er plots iets niet meer werkt, updates die niet werken en steeds opnieuw geïnstalleerd willen worden, ...

Ik hoop dat de meesten wel snappen wat ik bedoel. Daarom graag wat tips naar goede basic en gebruiksvriendelijke bugvrije software.
Er is altijd wel één computer in huis waar het ene of het andere niet werkt (voor de rest zijn de computers in prima staat hoor).

Geen HP meer voor mij, puur omwille van de software.

Bedankt
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
sirWard
Erelid
Erelid
Twitter: sirWard
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 87 keer

Ik pik hier even mee in, zelf ook op zoek naar een nieuwe printer omdat onze HP officejet het meer niet dan wel doet (gedeeltelijk dan toch, want inktkoppen proper spuiten kan ie als de beste :-( ).

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5 met Tapatalk
gunmaster
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 64 keer

Ik heb veel problemen gezien met HP printers. Zelf al jaren content van brother, ze reinigen zich ook wel soms (hoewel dat met mijn nieuwste model beter is als het oudste).
Van de software ben ik heel content, zonder problemen netwerkprinting, nooit moeten herinstalleren en altijd heel stabiel.

De inkt haal ik wel via 3rd party internet shops.
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 187 keer
Bedankt: 157 keer

Hier voorlopig nog een Canon MG.
Geen enkel probleem mee gehad, ook de soft is zeer snel en makkelijk. Maar is niet nodig om te laten werken (ingebakken in MS).
Enkel, inktverbruik.. Daarom aan het uitkijken naar Laser of Led.
honda4life
Moderator
Moderator
Provider

Inktverbruik is geen issue, ik zweer bij zelf hervulbare cartridges, erg voordelig hoor want inkt kost amper iets, alleen bij de echte merken :lol:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
FlashBlue
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 1022 keer
Bedankt: 296 keer

Als het enkel om te printen is, heb ik heel goede ervaringen met hp hun entry level laserprinter(tje)s.

Heb zelf al jaren (~2007) een laserjet 1018, simpel brooddoos-vorm ding, usb only, z/w, manuele duplex, maar print vanuit "off" (dus niet standby, maar volledig uit) zijn eerste pagina binnen de 10 seconden, namaaktoners zitten rond de $30, en omdat je printer geen hol kost, kan je al eens een risico nemen met namaaktoners.

Kameraad heeft een iets nieuwere generatie daarvan, de wifi enabled 1102W, en heeft er delzefde goede ervaringen mee.

Wil je een all in one toestel dat ook kan scannen, kopieren, faxen, tsja, wil je daar een echt goeie moet je ook al naar laser gaan, maar dan zit je met budgetten startende vanaf €350 tot een veelvoud. Of indien je bij inkjet blijft, canon hun MG series zijn solide dingen, zoals al eens aangehaald in dit topic door iemand anders.
honda4life
Moderator
Moderator
Provider

Sowieso netwerkprinter en scanner.
Dubbelzijdig afdrukken is wel gewenst.

'k heb er hier eentje in het onderwijs rondlopen... een onbegrijpelijke sector voor iemand in de privé werkt en waar zoiets als onkosten helaas amper bestaat, eerder het tegenovergestelde :bang:
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 347 keer
Bedankt: 249 keer

Zie dit topic: http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=53&t=45249

Het model dat ik overal blijf aanraden (Brother MFC-9140 of 9142) is een netwerkprinter/scanner die ook dubbelzijdig kan afdrukken.

Enkel over je de software zelf kan ik niet veel schrijven, aangezien ik zo iemand ben die enkel de drivers installeert en naar de rest niet omkijkt. Maar enkele forumleden hebben deze ondertussen misschien ook staan, en kunnen daarover dus berichten.

De drivers en firmware zijn naar mening dan wel weer uitgebreid genoeg.
ronron261
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 6 keer

Ik heb ook zo een Brother MFC-9140 maar juist zoals Kenw00t installeer ik enkel de drivers.
De meegeleverde software zou zelfs niet werken gezien alle pc's draaien om linux.
Dus wat software betreft kan ik u ook niet helpen
Voor de rest een uitstekende All-in-one printer.
honda4life
Moderator
Moderator
Provider

In principe verkies ik ook enkel de driver hoor, maar dan was het niet mogelijk te scannen en de nodige afdrukinstellingen...
heist_175
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 518 keer
Bedankt: 1176 keer

Ik heb een Brother DCP-L2520 (wifi + AIO + dubbelzijdig printen), wegens mijn vrouw in het onderwijs en alle toetsen mag ze ofwel enkele weken op voorhand indienen, ofwel thuis printen. Guess what...
Voordien hadden we een Samsung SCX320W (wifi+AIO, maar geen duplex print). Weg gedaan wegens geen duplex en toch wel handig.

Op de Brother kan ik scannen naar een pc vanop de scanner, ook meerdere pagina's achter elkaar.
Op de Samsung software kon je dat niet (scan2pc vanop de scanner), maar dat losten we dan op met een lange USB kabel. Als mijn vrouw een aantal pagina's van een werkboek moet inscannen, dan kon ze de pagina's in de software van Samsung zelf draaien. In de Brother software kan dat niet en daar gebruikt ze nu dus een extern programma voor.

Verder: de software van beide toestellen werkte gewoon altijd zoals het hoort. Brother pusht zelf updates en na een update blijft de printer ook gewoon werken :)
8balljunkie
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 30 keer

Ik heb mij dit jaar een Canon Pixma MG5650 gekocht, is enkel wireless als je dat niet erg vindt.
Installatie gaat heel vlot via de display van de printer koppelen aan uw netwerk. Bij Windows printer toevoegen, dan netwerkprinter selecteren en klaar.
Kan dubbel zijdig afdrukken, maar dit duurt wel lang natuurlijk want hij neemt telkens het blad terug.
Het heeft geen feeder voor te scannen zoals een HP officejet.
Bij de printer zijn er nog cloud opties zoals Dropbox, Onedrive,... maar ik gebruik deze niet.

De inkt cartridges koop ik van een namaak merk en werkt zonder problemen.
Als ik een merk moest kiezen zou ik voor Canon of Brother gaan.
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 347 keer
Bedankt: 249 keer

honda4life schreef:In principe verkies ik ook enkel de driver hoor, maar dan was het niet mogelijk te scannen en de nodige afdrukinstellingen...
Dit gaat bij mij duidelijk wel allemaal met enkel de driver. Welke instellingen miste je dan?
Er is ook nog eens het touchscreen op de printer zelf, vanwaar je sowieso enkele extra's hebt zoals Scan to PDF om dit daarna te versturen naar e-mail, FTP, Network Share, ...
Steven7
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 37 keer

Ik raad aan GEEN HP te kopen. 2007 kocht ik een HP 3055 alles-in-een-apparaat.
Toestel was uitgekomen in 2006.
Windows Vista geen probleem.
Windows 7 32bit-versie begonnen de problemen.
Er was geen scansoftware beschikbaar voor deze versie. Om dit te omzeilen de Vista-versie moeten downloaden en na veel prulwerk (compatibiliteitsmodus, ...)
dat pas werkende gekregen.
Vanaf Windows 7 64 bit werkte zelfs dat niet meer. Windows 8 en 10 werken zeker niet meer. Na amper 3 jaar geen ondersteuning meer voor een van de kernfuncties van het apparaat is onaaanvaardbaar.
Van ellende scanner moeten bijkopen.
Voor mij geen HP meer.
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 355 keer
Bedankt: 157 keer

honda4life schreef:Hallo iedereen,
Geen HP meer voor mij, puur omwille van de software.
Bedankt
Een goede printer moet toch ook gewoon werken met enkel de printerdriver te installeren (dan wel de de driver van de printerfabrikant, niet die van windows want dan verlies je inderdaad soms veel functionaliteit).
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”