Tik forum

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
crosserke
Member
Member
Berichten: 92
Lid geworden op: 05 dec 2010, 13:53
Locatie: Beringen
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 5 keer
Provider

Is http://www.tik.be/forum/ ermee gestopt?
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5866
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
Bedankt: 598 keer
Te Koop forum

je kan eens roepen op hun twitter: https://twitter.com/Tikvzw
site zelf werkt hier iig ook niet.
vverbeke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 935
Lid geworden op: 19 mei 2009, 11:31
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 94 keer

TIK is al een tijdje dood leek mij. Alleen hun website werkt(e) nog.
@home: VDSL 100/35 • @work: fiber 200/200 + fiber 300/50 + cable 240/30
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 9510
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 241 keer
Bedankt: 757 keer
Recent bedankt: 2 keer

Dat forum kreeg zo af en toe nog eens een postje, maar in de meeste subfora zat je op de eerste pagina posts toch al direct een jaar of meer in het verleden te kijken. En hoe minder activiteit, hoe minder de vaste mensen nog ns komen kijken "om te zien of er iets nieuw is".

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 15062
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1673 keer
Bedankt: 1450 keer
Recent bedankt: 39 keer
Provider
Te Koop forum

De domeinnaam is inderdaad nu verlopen. Voor zover we weten zijn ze er inderdaad mee gestopt.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2523
Lid geworden op: 23 jan 2010, 15:45
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 264 keer

Wel, de TIK website en forum is nu officieel inderdaad dood, sinds 13 oktober.

Ik mocht eigenlijk niks plaatsen daarover, maar in principe moest het zo zijn dat de gebruikers hiernaartoe doorverwezen zouden moeten worden. En er zou een archief bijgehouden zou moeten worden van de forum posts.

Punt is: de voorzitter had alles geblokkeerd waardoor er eigenlijk geen voorzieningen konden gebeuren (hoewel het nog ruim op voorhand intern meegedeeld werd).

Maar TIK komt zeker niet terug... Zonde eigenlijk, maar zat er gewoon al aan te komen. Ik wou dat het einde anders verlopen was, maarja, buiten mijn controle.
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2302
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 60 keer

Was inderdaad al langer te verwachten.

BTW: wie van de admins kan die verwijzing naar Tik bij mij eens weghalen a.u.b.?
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7403
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kuurne
Uitgedeelde bedankjes: 162 keer
Bedankt: 387 keer

dima heeft dit nog een tijdje gedaan.
iphone 13 : max 512gb flex unl emp
mercedes e220 = flex unl emp
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
imac : flex
ipad pro 12,9 : 256gb prox unl emp
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2523
Lid geworden op: 23 jan 2010, 15:45
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 264 keer

Ik denk dat svermassen bedoelt de TIK-logo onder zijn naam :-)
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16757
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 581 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

svermassen schreef:BTW: wie van de admins kan die verwijzing naar Tik bij mij eens weghalen a.u.b.?
Done, je bent nu niet bijzonder meer!
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1346
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

Op dat forum kwam er nauwelijks beweging in, enkel als het over Telenet ging kwam er af en toe een beweging in maar voor andere providers kwam er niks meer van beweging in, zo voor Proximus: de laatste reactie dateert van 12 april 2015 en bij de andere providers dateren de reacties van een aantal jaar geleden dus dat zegt genoeg.
Niettemin mocht die moderator of de eigenaar van dat forum wel de forumleden op voorhand verwittigen dat dat forum zou opgedoekt worden al is dat met een mededeling op de website zelf maar dat is blijkbaar te veel gevraagd, dat forum werd zonder boe of ba opgedoekt zonder verwittiging, dat getuigt verre van beleefdheid. :x
Gebruikersavatar
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1862
Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
Locatie: 03BOO0
Uitgedeelde bedankjes: 363 keer
Bedankt: 174 keer
Provider

meon schreef:
svermassen schreef:BTW: wie van de admins kan die verwijzing naar Tik bij mij eens weghalen a.u.b.?
Done, je bent nu niet bijzonder meer!
Ieder van ons is bijzonder, meon! ;)

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Edpnet VDSL XL - 100/35 Fritz!Box 7530
Orange Go Extreme
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

apestaart schreef:Op dat forum kwam er nauwelijks beweging in
Ik ben ook nog vrij actief geweest op TIK... maar ben er uiteindelijk weg gebleven (weet al niet meer waarom).

Feit is dat Userbase.be een beter alternatief is en dat dan ook veel mensen naar hier zijn gekomen.
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2523
Lid geworden op: 23 jan 2010, 15:45
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 264 keer

Jij was weggebleven van wege RR-troll denk ik. Ik gaf die nog een kans (misschien te veel kansen) om zich te gedragen (en ooit heeft die zelfs een maand lang niks slechts gepost).

TIK forum had zijn eigenlijk meerwaarde, tot een jaar geleden was het nog best actief in opzicht van Telenet. Ivm andere providers was Userbase duidelijk de betere alternatief.

Maar daarna begon het af te bouwen, en dat was ook de bedoeling. We waren al een jaar bezig over sluiting van TIK forum, maar het kwam er iet meer van. Wanneer de persoon die de website hostte het beu was, was dezelfde traagheid van het bestuur de reden achter de plotse verdwijning zonder enige mededeling.

Al moet ik wel zeggen dat de website mogelijk (!) nog binnenkort terugkomt om tenminste iets te plaatsen. Al is het wel a little too late.

Het is spijtig dat een stukje telecom-geschiedenis op deze manier moest aflopen. Ik persoonlijk schaam me ervoor, al was het buiten mijn controle.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16757
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 581 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

Om alle info en historie van het TIK-forum niet kwijt te zijn had ik nog voorgesteld om op UB een cache/read-only-mirror te hosten van de site, maar dat heeft wel wat goodwill nodig... En die was er wel van Dima, maar dat was niet voldoende om dit voor mekaar te krijgen...
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2523
Lid geworden op: 23 jan 2010, 15:45
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 264 keer

Misschien komt het er nog van. Maar daarvoor moet de RVB de toestemming geven.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Dima_2005 schreef:TIK forum had zijn eigenlijk meerwaarde, tot een jaar geleden was het nog best actief in opzicht van Telenet.
TIK had ooit goede contacten met Telenet... maar was dit nog steeds zo ?

Dezelfde vraag trouwens over Userbase.be... vertegenwoordigen zij effectief hun "userbase" bij de diverse providers... of zijn ze louter een uitlaatklep via het forum ?

Charlotte is namelijk al lang van het toneel verdwenen volgens mij... niet echt positief dus.
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2523
Lid geworden op: 23 jan 2010, 15:45
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 264 keer

Wel, een jaar geleden hadden we nog steeds best goede contacten. Ik mailde toch 2-3 keer / jaar met Telenet ivm bepaalde zaken dat me opvielen. Daarna opeens werden de banden verbroken. Idem met Charlotte, toen eigenlijk een bericht gewoon gekregen dat ze zich liever inzetten op hun eigen forum.

Eigenlijk is Telenet qua communicatie en meewerking zwaar achteruitgegaan eens Porter aan de macht kwam.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16757
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 581 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

"Charlotte" en "Eva" bestaan niet meer. Het concept daarvan is overgegaan in algemene customer support met nadruk op sociale media (twitter/facebook). De resp. accounts bestaan ook niet meer en zijn Telenet en Proximus geworden.
Ik merk wel degelijk activiteit op van verschillende "bedrijven-accounts", maar daarom reageren die niet allemaal natuurlijk...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Ik heb geen Facebook en ga het al zeker niet nemen voor Telenet :nono:
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2302
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 60 keer

meon schreef:
svermassen schreef:BTW: wie van de admins kan die verwijzing naar Tik bij mij eens weghalen a.u.b.?
Done, je bent nu niet bijzonder meer!
Was ik sowieso al langer niet meer ... :lol:
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2302
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 60 keer

fryelectro schreef:
meon schreef:
svermassen schreef:BTW: wie van de admins kan die verwijzing naar Tik bij mij eens weghalen a.u.b.?
Done, je bent nu niet bijzonder meer!
Ieder van ons is bijzonder, meon! ;)

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Hahaha, eigenlijk wel :banana:
Laatst gewijzigd door svermassen 23 okt 2015, 12:02, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2302
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 60 keer

Ik vindt het vooral ook wel spijtig dat die volledig content nu weg is.
En dan de website/forum-gebruikers daar gewoon niet van ingelicht zijn.
Waarom is er niet opnieuw gekeken om dit naar Userbase over te zetten?
En desnoods read-only of iets in een subforum.
En als het een probleem van hostingkosten of iets zou zijn, hier zijn er genoeg denk ik die dit wel op hun eigen reselleraccount of iets willen onderbrengen.

Maar soit, end of story nu :-(
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2523
Lid geworden op: 23 jan 2010, 15:45
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 264 keer

Er is een backup, content is niet weg. Gewoon kwestie van toestemming te krijgen van rvb
Gebruikersavatar
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1783
Lid geworden op: 28 dec 2008, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 347 keer
Bedankt: 249 keer

Of ze het nu graag hebben of niet, er staan altijd backups online hoor: https://web.archive.org/web/20150218034 ... .be/forum/
Flup
Pro Member
Pro Member
Berichten: 404
Lid geworden op: 05 maa 2004, 19:58
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 59 keer
Provider

Ja de meerwaarde van Tik zat hem in die contacten met telenet. Hoewel ik niet altijd de indruk had dat men altijd even kritisch was of durfde zijn om de bruggen niet op te blazen. Soms leken ze elkaars bondgenoot. Als er 1 ding hetzelfde is gebleven al die jaren is dat er veel kabelkanten xDSL weigeren te zien als alternatief

Ik herinner me een vergadering in mechelen, had vooral intentie om mee te werken aan STUG en DUG. Wat bij mijn weten nooit goed van de grond is gekomen.
Je kan daar achteraf veel verklaringen voor zoeken ... Maar 1 ding is zeker.. in de huidige markt is er geen vraag naar usergroepen.
De markt is (overname scarlet enzoverder) volledig verdeeld over de 2grote. De actie 'laat me niet pluimen' maakt pijnlijk duidelijk dat de markt enorm vastgeroest is.
VoIP: OVH , Scarlet(amper gebruikt), betamaxklonen
Provider: Scarlet trio (50/4 mbps down/up ,cap). Synch 100/10
Modem/Router: Fritz!Box 7360 int, (full vectoring support)
TV:Living HTPC (xbmc,bhaalu) en decoder V3b, Slaapkamer decoder V4 + Pi2
Mobiel: MV
thai2000
Member
Member
Berichten: 61
Lid geworden op: 31 mei 2012, 17:04
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 3 keer

Vooral veel vriendjespolitiek.
Maakte je wat veel commentaar werd je geband...

Kinderachtig forum.

Zal het niet missen want ze hebben nooit iets betekend voor mij..
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2165
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 168 keer
Bedankt: 317 keer
Provider

Heb je voorbeelden van zo'n gevallen?
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2776
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 211 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

Even uit mijn geheugen...

Wat was er eerst? TIK of userbase?
Ik weet dat TIK ontstaan is vanuit PUB, wat stond voor Pandora User Base.
Ooit (+13j terug?) opgezet door enkele die-hard usenet-gebruikers... waar na een tijd pub.pandora.be voor gestart werd dacht ik? Deze zochten inderdaad direct contact met Telenet.
Sinds het TIK geworden was heb ik het eigenlijk niet meer gevolgd, aangezien ook ik vond dat userbase de lading meer dekte dan TIK...
Gebruikersavatar
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3442
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 125 keer
Provider

Wat was er eerst? TIK of userbase?
Geen idee, maar userbase dateert van 09 sep 2002 05:19 pm (toen nog skynet user base).
De toenemende haast is een symptoom van de wereld die steeds meer in getallen wordt uitgedrukt.
h0us3cat
Plus Member
Plus Member
Berichten: 129
Lid geworden op: 14 apr 2011, 21:39
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 6 keer

woutervh schreef:Even uit mijn geheugen...

Wat was er eerst? TIK of userbase?
Ik weet dat TIK ontstaan is vanuit PUB, wat stond voor Pandora User Base.
Ooit (+13j terug?) opgezet door enkele die-hard usenet-gebruikers... waar na een tijd pub.pandora.be voor gestart werd dacht ik? Deze zochten inderdaad direct contact met Telenet.
Sinds het TIK geworden was heb ik het eigenlijk niet meer gevolgd, aangezien ook ik vond dat userbase de lading meer dekte dan TIK...
http://www.ip-adress.com/whois/tik.be - 04/30/2002
http://www.ip-adress.com/whois/userbase.be - 02/19/2003
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16757
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 581 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

Voor dat Userbase Userbase.be werd was het adslbox.be (van NuKeM) + skynet-user-base.tk (door Nob gestart).
PUB was inderdaad eerst; SuB is destijds ontstaan omdat het Skynet-forum ongemodereerd was en ik dacht dat er zelfs geen user-accounts bestonden. Vanuit die frustratie en naar voorbeeld van PUB ontstond SuB :).
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2776
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 211 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

Man we worden oud :-)
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5797
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 721 keer
Bedankt: 472 keer
Provider

Social media heeft vele forums een knauw gegeven op gebied van support, de ene overleeft het de andere niet. Forums hebben op hun beurt mIRC een flinke knauw gegeven, daar zijn ook vele ten onder gegaan. Het is wachten wat het volgende wordt die op zijn beurt social media een knauw gaat geven.
Computer: Be Quiet! Dark Base 900 ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix OC
Home Assistant: NUC8i3BEH2 ~ 16GB DDR4 ~ Conbee II
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ Curved
Mobile: Samsung S24 Ultra 1TB & Samsung Tab S9 Ultra 5G
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: U6-mesh ~ AC-Mesh
Provider: Telenet OneUP for 5 ~ CV8560E
fernand
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 39
Lid geworden op: 30 okt 2015, 13:15
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 3 keer

Een provider heeft tegenwoordig wel 'n eigen fora.
Zoals Telenet community enkele maanden geleden opgestart is een forum voor en door klanten.
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5797
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 721 keer
Bedankt: 472 keer
Provider

Tuurlijk, maar daar krijg je ook niet op alles een antwoord. Terwijl hier medewerkers zitten die vrijwillig helpen waar ze kunnen, zonder te willen afschepen... Ik weet welk forum ik moet kiezen dan ;)
Computer: Be Quiet! Dark Base 900 ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix OC
Home Assistant: NUC8i3BEH2 ~ 16GB DDR4 ~ Conbee II
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ Curved
Mobile: Samsung S24 Ultra 1TB & Samsung Tab S9 Ultra 5G
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: U6-mesh ~ AC-Mesh
Provider: Telenet OneUP for 5 ~ CV8560E
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 9510
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 241 keer
Bedankt: 757 keer
Recent bedankt: 2 keer

TiTanium schreef:Social media heeft vele forums een knauw gegeven op gebied van support, de ene overleeft het de andere niet. Forums hebben op hun beurt mIRC een flinke knauw gegeven, daar zijn ook vele ten onder gegaan. Het is wachten wat het volgende wordt die op zijn beurt social media een knauw gaat geven.
IRC he, mIRC was maar ne (zeer bekende) client :-)

Ik mis IRC eigenlijk. Ik vond dat altijd een heel handig en leuk ding, en bouwde dat af en toe om tot een intern messaging platform. Hoe beter je IT helpdesk bereiken dan snel via een thin client je users laten inloggen op een IRC chatkanaal en hun vraag/opmerking stellen. De ITers houden dat ding open en hebben via die mIRC scripts geluidjes die afspelen bij nieuwe berichten.

En omdat mIRC ook commandos kon runnen, heb ik het lang geprobeerd om er een service van te maken, zodat elke PC automatisch op een interne IRC server zou inloggen zodat je kon zien welk toestel online was en remote commandos uitvoeren zonder dure software, maar mIRC draait niet goed als service en het projectje is nooit afgewerkt vanwege weinig tijd en geen goeie alternatieve client.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5797
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 721 keer
Bedankt: 472 keer
Provider

Wil nu niet te ver afdwalen, man wat had ik een groot botnet :D Maar vroeger had je via sommige site's en chatsupport en dat was altijd via IRC.
Computer: Be Quiet! Dark Base 900 ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix OC
Home Assistant: NUC8i3BEH2 ~ 16GB DDR4 ~ Conbee II
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ Curved
Mobile: Samsung S24 Ultra 1TB & Samsung Tab S9 Ultra 5G
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: U6-mesh ~ AC-Mesh
Provider: Telenet OneUP for 5 ~ CV8560E
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”